Την περασμένη εβδομάδα, η Ένωση Μουσικών και σχετικών εργαζομένων στον χώρο, έκανε ένα διάβημα προς το Spotify ώστε να λαμβάνουν οι καλλιτέχνες περισσότερα χρήματα ανά stream και το Spotify έκανε μία προσφορά προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση!!! Πλέον μπορεί να προσφέρει έναν τρόπο ώστε οι καλλιτέχνες να μπορούν να έχουν περισσότερα περιθώρια να τους ανακαλύψουν, αλλά να πληρώνονται με ακόμα λιγότερα χρήματα απ’ ότι τώρα!!!
Είχαμε πριν μερικούς μήνες τον CEO του Spotify, που κατηγορούσε τους καλλιτέχνες ότι δεν παράγουν αρκετή μουσική για να ζήσουν από αυτή, τώρα, σύμφωνα με την υπηρεσία streaming, εισάγουν έναν μηχανισμό που θα επιτρέπει σε όποιον δημιουργεί περιεχόμενο, είτε αυτός λέγεται καλλιτέχνης, είτε podcaster, είτε οτιδήποτε άλλο, που θα μπορεί να τον ακούσει περισσότερος κόσμος, δωρεάν. Το μόνο που έχει να κάνει κάποιος, είναι να συμφωνήσει σ’ ένα ποσό για κάθε stream, σε προσωποποιημένα listening sessions, δηλαδή σε όποια μουσική παίζει αυτόματα ή σε μορφή ραδιοφώνου.
Όπως λέει συγκεκριμένα το Spotify: «για να βεβαιωθούμε ότι αυτό το εργαλείο είναι προσβάσιμο σε καλλιτέχνες σε όλα τα στάδια της καριέρας τους, δεν θα χρειάζεται να καταβληθεί κάποιο χρηματικό ποσό προκαταβολικά. Αντίθετα, οι εταιρίες ή οι κάτοχοι των δικαιωμάτων, θα συμφωνούν να πληρώνονται μ’ ένα ποσοστό δικαιωμάτων σε μορφή promo (σ.μεταφραστή: δηλαδή μικρότερο από αυτό που πληρώνονται σήμερα) για τα sessions που παρείχε αυτή η υπηρεσία. Αν τα τραγούδια ακούγονται καλά στους ακροατές, θα συνεχίσουν να υπάρχουν σε παρόμοια sessions. Αν δεν πάνε καλά, θα αποσύρονται άμεσα. Η προτεραιότητά μας είναι η ικανοποίηση των ακροατών, οπότε δεν μπορούμε να εγγυηθούμε τοποθετήσεις σε καλλιτέχνες ή εταιρίες και μπορούμε να προτείνουμε μουσική που πιστεύουμε ότι οι χρήστες της υπηρεσίας θέλουν να ακούσουν. Κάνουμε τεστ για να σιγουρευτούμε ότι είναι μία σπουδαία εμπειρία και για τους ακροατές και για τους καλλιτέχνες. Θα ξεκινήσουμε βάζοντας αυτήν την υπηρεσία στο ραδιόφωνο και στο autoplay, όπου ξέρουμε πως οι ακροατές ψάχνουν καινούργια μουσική. Όταν πάρουμε το μάθημά μας από αυτό το πείραμα, θα φροντίσουμε προσεχτικά να επεκταθούμε και σε άλλες προσωποποιημένες περιοχές του Spotify».