A day to remember… 22/11 [VEKTOR]

0
244

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ“Outer isolation” – VEKTOR
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – 2011
ΕΤΑΙΡΙΑHeavy Artillery Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣByron Filson
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ
Φωνητικά / Κιθάρα – David DiSanto
Κιθάρες – Erik Nelson
Μπάσο – Frank Chin
Τύμπανα – Blake Anderson

Υπήρξε πληθώρα thrash metal κυκλοφοριών την προηγούμενη δεκαετία από συγκροτήματα που είχαν ήδη παρουσιάσει τις παρθενικές τους δουλειές κατά τη δύση των 00’s με αρκετές να υπογράφουν σε μεγαλύτερες εταιρείες έχοντας ως αποτέλεσμα να υπάρξει μία thrash metal αναβίωση σε παγκόσμιο σχεδόν επίπεδο. Οι VEKTOR από την Arizona χωρίς να είναι από τους πιο δημοφιλείς του κινήματος, ήταν αδιαμφισβήτητα οι πιο περιπετειώδεις και ιδιαίτεροι.

Χωρίς να αναμασούν τακτικές Bay Area ή όποιας άλλης thrash σχολής, οι VEKTOR έσκασαν από το πουθενά το 2009 με το ντεμπούτο τους “Black future” μέσω της Heavy Artillery από την οποία είχαν κυκλοφορήσει και τα αντίστοιχα των ENFORCER, EXMORTUS και MERCILESS DEATH. Στο δεύτερο άλμπουμ τους “Outer isolation” οι VEKTOR ακούγονται βελτιωμένοι σε όλους τους τομείς, με το progessive sci-fi thrash metal τους να μπορεί πλέον να σταθεί ευθαρσώς δίπλα σε  techno-thrash μνημεία τους παρελθόντος. Οι στρυφνές μελωδίες τους, το τσιτωμένο παίξιμο, τα γρυλιστά/τσιριχτά φωνητικά που φέρνουν κάτι από Proscriptor McGovern (ABSU) και Schmier (DESTRUCTION) καθώς οι δομές στα τραγούδια που παρά την όποια πολυπλοκότητά τους είναι τόσο εθιστικά, καταφέρνουν και σε βάζουν στο κλίμα αρκετά γρήγορα χωρίς retro ευκολίες.

Η πετυχημένη παραγωγή με τα όργανα να ακούγονται πεντακάθαρα κι όχι αποστειρωμένα και με μια δόση black metal ψυχρότητας να διαχέεται μέσω κάποιων συγχορδιών και έναν νεανικό ενθουσιασμό που δεν χαλιναγωγείται και ούτε συγκρατείται, οι VEKTOR έδειχναν να κινούνται σε διαφορετικό χωροχρόνο και διάσταση που λίγες μπάντες του είδους είχαν βρεθεί στο παρελθόν αποτελώντας μία από τις μεγαλύτερες ελπίδες για τον συγκεκριμένο ήχο.

Αφηνιασμένοι ρυθμοί, στροβιλισμένες μελωδίες, απίστευτο drumming από τον Blake Anderson και λυσσασμένα τσιριχτά φωνητικά από τον mainman David DiSanto του οποίου το όραμα και έμπνευση δεν έδειχνε να έχει ταβάνι. Επηρεασμένος από το old-school thrash των KREATOR, DESTRUCTION, NUCLEAR ASSAULT και τη μουσική ιδιοφυία του Chuck Schuldiner (DEATH, CONTROL DENIED) μέχρι το obscure-techno thrash των OBLIVEON, ASPID και το εγκεφαλικό black metal των EMPEROR, όλα τους μετουσιώνονται σε στριφνές συγχορδίες και αρπίσματα στην κιθάρα, εξωπραγματική συνθετική προσέγγιση και sci-fi ατμόσφαιρα, ραφιναρισμένα με τέτοιο αριστοτεχνικό τρόπο που δυστυχώς δεν συναντάμε ούτε καν στο σύγχρονο progressive metal.

Το λογότυπό τους δικαιολογημένα προκαλεί VOIVOD συνειρμούς και υπάρχουν οι αντίστοιχες “Killing technology” επιρροές αλλά όχι στο βαθμό που αρκετοί υποψιαζόμασταν πριν τους ακούσουμε. Οι VEKTOR ανήκουν στην κατηγορία συγκροτημάτων που παίζουν τη μουσική που θα ήθελαν να ακούν οι ίδιοι ως οπαδοί και αυτή τους η ειλικρίνεια, φάνηκε να εκτιμάται από μία μεγάλη μερίδα οπαδών.

Did you know that:

  • Το “Outer isolation” επανακυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά την επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του από την Earache Records. Η εν λόγω επανακυκλοφορία σε CD και βινύλιο δεν προσφέρει κάτι παραπάνω σε όποιον κατέχει την αρχική έκδοση από την Heavy Artillery εκτός από το διαφορετικό εξώφυλλο που επιμελήθηκε ο Zbigniew M. Bielak (WATAIN, DARKTHRONE, GHOST) αντί του Andrei Bouzikov (CANNABIS CORPSE, EXARSIS, TOXIC HOLOCAUST). H Earache απέκτησε τον κατάλογο της Heavy Artillery μετά από πτώχευση της τελευταίας, επανακυκλοφορώντας επίσης δουλειές των MERCILESS DEATH, ENFORCER και EXMORTUS.
  • Τα τραγούδια “Fast paced society”, “Venus project” και “Tetrastructural minds” αποτελούν επανηχογραφημένες συνθέσεις οι οποίες αρχικά είχαν συμπεριληφθεί στο “Demolition” demo του 2006.
  • Ο κιθαρίστας/τραγουδιστής των VEKTOR, David DiSanto έχει δηλώσει πως το ομότιτλο τραγούδι του δίσκου, “Outer isolation” του πήρε αρκετούς μήνες για να ολοκληρωθεί ενώ τα υπόλοιπα του δίσκου ήταν έτοιμα και το ίδιο συνέβη όταν το συγκρότημα πρόβαρε το υλικό του για να παιχτεί ζωντανά.
  • Αμέσως μετά την ηχογράφηση του “Outer isolation” τα μέλη των VEKTOR μετακόμισαν από την Arizona στη Philadelphia. Σε συνέντευξή του στο Rock Hard to 2012 ο Dave DiSanto είχε δηλώσει σχετικά: «H Arizona είναι ότι χειρότερο για τα συγκροτήματα. Ήμασταν τουλάχιστον έξι ώρες μακριά από τις μεγάλες πόλεις και δεν μπορούσαμε να παίξουμε εκτός κι αν η συναυλία γινόταν στη πόλη που μέναμε ή εκτός αν οδηγούσαμε για έξι-οκτώ ώρες μέχρι τη California και ξοδεύαμε ένα Σαββατοκύριακο εκεί. Επίσης η πανάκριβη βενζίνη δεν βοήθαγε την κατάσταση. Δεν υπήρχε σκηνή στην Arizona για όσο διάστημα μέναμε εκεί όπως επίσης είναι πολύ δύσκολο να είσαι metalhead στην έρημο! 46 ºC, μακριά μαλλιά και στενά μαύρα παντελόνια δεν συνδυάζονται. Είχαμε σιχαθεί αυτή τη κατάσταση και είχαμε ξοδέψει τόσο πολύ χρόνο στην Δυτική Ακτή που αποφασίσαμε πως είχε έρθει καιρός για αλλαγή. Η Philadelphia είναι απίστευτη πόλη. Αρκετοί cool metalheads και φοβερές τοπικές μπάντες. Τώρα είμαστε μονάχα δύο ώρες μακριά από τις περισσότερες μεγάλες πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, Βοστόνη κτλ και χιλιάδες μίλια πιο κοντά σε Καναδικές πόλεις όπως το Toronto και το Quebec που είχαμε περάσει τέλεια εκεί πρόσφατά, το Columbus, Richmond, Atlanta και Jacksonville. Υπάρχει τεράστια σκηνή εδώ στην Ανατολική Ακτή και ανυπομονούμε να την κατακτήσουμε».
  • Σχετικά με την ομοιότητα του λογότυπου των VEKTOR με αυτό των VOIVOD στην ίδια συνέντευξη ο DiSanto μας είχε πει: «To “Killing technology” είναι ένα από τα αγαπημένα μου άλμπουμ. Μας ρωτούν συνέχεια για το λογότυπό μας αλλά πιστεύω ότι αν ο κόσμος άκουγε και τις δύο μπάντες θα έβλεπαν ότι ο καθένας έχει το δικό του στυλ. Δεν μπορείς να έχεις λόγο, μονάχα από αυτό που βλέπεις. Ζωγράφισα το λογότυπο στο σχολείο κατά τη διάρκεια της βιολογίας χρόνια πριν. Ο Frank Chin, ο μπασίστας μας ήταν στη ίδια τάξη με μένα και έβλεπε να το ζωγραφίζω. Χαχα! Απλά ήθελα να σχεδιάσω κάτι cool και sci-fi. Οποιαδήποτε ομοιότητα είναι τυχαία… αλλά γαμάτη».

Κώστας Αλατάς

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here