KONAN #interview

0
75

Εάν υπήρχε ένα βιβλίο, το οποίο να κατέγραφε όλη την ιστορία του Hard Rock και της Heavy Metal στην Ελλάδα, σίγουρα αυτό θα κυκλοφορούσε εδώ και πολλά χρόνια με κάποιες από τις σελίδες του να λείπουν στα πρώτα του κεφάλαια. Ο λόγος για την απουσία αυτή είναι οι σελίδες της ιστορίας που δεν καταγράφηκαν σχετικά με το συγκρότημα των ΚΟΝΑΝ στις αρχές τις δεκαετίας του ’80, την κομβική στιγμή που το είδος περνούσε από τη Hard Rock μορφή του στο Heavy Metal.

Οι ΚΟΝΑΝ δημιουργήθηκαν στην Ορεστιάδα του Έβρου το 1982, μετακόμισαν στη Θεσσαλονίκη το 1983 όπου στρατολόγησαν μέρος της σύνθεσής τους και διέγραψαν μια θυελλώδη πορεία μέχρι το 1987. Οι συναυλίες τους πάντοτε αποτελούσαν γεγονός και είχαν δημιουργήσει ένα μεγάλο αριθμό οπαδών και φίλων. Το υλικό του συγκροτήματος ηχογραφήθηκε το 1985, με σκοπό να αποτελέσει την πρώτη τους δισκογραφική δουλειά για γνωστή ανεξάρτητη δισκογραφική εταιρεία της Θεσσαλονίκης, μέχρι που οι πολυκάναλες ταινίες κάτω από «περίεργες» συνθήκες χάθηκαν αφήνοντας απογοητευμένους όλους όσους περίμεναν αυτή τη δουλειά.

Το υλικό του συγκροτήματος που δεν κυκλοφόρησε ποτέ υπήρξε θέμα συζητήσεων πολλές φορές ανάμεσα στα μέλη του και ειδικά τα τελευταία 10 χρόνια έπεσαν πολλές φορές ιδέες στο τραπέζι σχετικά με μία ηχογράφηση ζωντανή ή στούντιο.

KONAN liveΣτις 16 και 17 Μαΐου 2013 τέσσερα original μέλη των ΚΟΝΑΝ, οι:

–        Παναγιώτης Μπαξεβάνης (κιθάρα)

–        Βασίλης Παπαδόπουλος (φωνή)

–       Τόλης Μαρινόπουλος (τύμπανα) και

–       Κώστας “Joe” Τζούνης (μπάσο),

με τη βοήθεια του Σάκη Μπαντή (Horizons Εnd & Uthull) στα πλήκτρα, θα πραγματοποιήσουν δύο συναυλίες στο EIGHTBALL της Θεσσαλονίκης, οι οποίες θα ηχογραφηθούν και θα βιντεοσκοπηθούν.

Οι λεπτομέρειες για το live είναι οι εξής:

KONANthe bandlive 16 & 17 Μαΐου

EIGHTBALL – Θεσσαλονίκη (Πίνδου 1, Λαδάδικα)

Έναρξη 21:00

Τιμή Εισιτηρίου για κάθε μέρα με Μπύρα 7 €

Τιμή Εισιτηρίου για το διήμερο με Μπύρα (για κάθε ημέρα) 10 €

 

Ο τραγουδιστής των KONAN, Βασίλης Παπαδόπουλος, μας μίλησε για το συγκρότημα και τα δύο αυτά επερχόμενα live

 

Konan 1Πες μας λίγα λόγια για το συγκρότημα.

Οι ΚΟΝΑΝ ξεκίνησαν το 1982 στην Ορεστιάδα του Έβρου. Πολύ γρήγορα η ακριτική κωμόπολη δεν ήταν αρκετή γι’ αυτούς κι έτσι με τη πρόφαση των σπουδών μετακινηθήκαν στη Θεσσαλονίκη το 1983. Το 1984 μπαίνω κι εγώ στην ιστορία αναλαμβάνοντας τα φωνητικά της μπάντας, τα οποία μέχρι τότε έφερνε σε πέρας ο drummer Τόλης Μαρινόπουλος. Λίγο καιρό αργότερα ο συνεργάτης μου από προηγούμενα σχήματα Κώστας “Joe” Τζούνης αντικαθιστά τον μπασίστα και όταν ο ένας κιθαρίστας αποχωρεί από το συγκρότημα αφήνει τα ινία του μοναδικού πλέον κιθαρίστα στον Παναγιώτη Μπαξεβάνη που είναι και το αρχικό μέλος που βάπτισε το συγκρότημα και υπεύθυνος για το μεγαλύτερο μέρος του original υλικού μας. Αυτή είναι και η σύνθεση που τώρα, 30 χρόνια αργότερα (27 από την τελευταία μας εμφάνιση) με τη βοήθεια του Σάκη Μπαντή (HORIZONS END, UTHULL) στα πλήκτρα, θα πραγματοποιήσει το reunion στις 16 & 17 Μαΐου του 2013, στο Eightball της Θεσσαλονίκης.

Konan 3Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θέλετε να παίξετε ξανά μαζί ύστερα από τόσα πολλά χρόνια;

Πρώτα απ’ όλα αυτό το συγκρότημα αποτέλεσε την αφετηρία για όλους μας πιστεύω, για μια ολόκληρη πορεία που ακολουθήσαμε μέσα στη μουσική και σημάδεψε τις ζωές μας, όπως μόνο όταν είσαι πολύ νέος μπορούν να σε σημαδέψουν κάποια πράγματα. Το συγκρότημα είχε δημιουργήσει (χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια) ένα πάρα πολύ μεγάλο και φανατικό ακροατήριο και πραγματικά αυτό που βιώναμε τότε στις συναυλίες ήταν κάτι μοναδικό. Δεν θα μπω στη διαδικασία να προσπαθήσω να περιγράψω τί εννοώ γιατί δεν γίνεται. Μόνο οι άνθρωποι που το βίωσαν καταλαβαίνουν για τί πράγμα μιλάω.            

Το 1984 υπογράψαμε ένα δισκογραφικό συμβόλαιο με μια ανεξάρτητη εταιρία της Θεσσαλονίκης που τότε τα πήγαινε πολύ καλά παίζοντας έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην Ελληνική σκηνή. Οι ηχογραφήσεις τελείωσαν τον Ιούνιο του 1985 και όλοι όσοι είχαν ακούσει δείγμα τους συμφωνούσαν ότι το υλικό θα αποτελούσε κομβικό τότε στην Ελλάδα. Δυστυχώς η τύχη δεν παρέμεινε με το μέρος μας. Στις πρώτες μέρες της μίξης το 16κάναλο OTARI (τότε!!) μαγνητόφωνο, παθαίνει βλάβη και σε μια σειρά από γεγονότα τύπου “SPINAL TAP”, έφυγε για επισκευή στην Αθήνα με τις ταινίες των ηχογραφήσεων πάνω του και από τότε αγνοείται η τύχη τους. Λίγο καιρό μετά από αυτή την απώλεια η δισκογραφική εταιρεία (που δεν βρίσκω λόγο να κατονομάσουμε μετά από τόσα χρόνια) διαλύθηκε κι έτσι η δισκογραφική δουλειά μας, που σημειωτέον, τότε ήταν πολύ δύσκολο να βρει κανείς τους πόρους και τα μέσα να ηχογραφήσει, δεν έμεινε απλά ακυκλοφόρητη αλλά και χαμένη δια παντός. Ένας λοιπόν από τους σπουδαιότερους λόγους για αυτό το reunion είναι να έχουμε το original υλικό της μπάντας αποτυπωμένο όπως του άξιζε πρώτα απ’ όλα για εμάς. Συζητήθηκε πολλές φορές να ξαναβρεθούμε για να κάνουμε μια STUDIO ηχογράφηση, αλλά θεωρήσαμε ότι μετά από τόσα χρόνια θα είχε πιο πολύ νόημα να ξαναπαίξουμε ζωντανά το υλικό και να το αποτυπώσουμε μέσα από την ενέργεια που μόνο ζωντανά μπορεί να μας βγει. Έτσι λοιπόν οι δυο βραδιές στο Eightball θα ηχογραφηθούν πολυκάναλα και θα βιντεοσκοπηθούν και ήδη έχουν γίνει συζητήσεις για μια επερχόμενη κυκλοφορία από αυτές τις δυο βραδιές.

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι αυτά τα δυο live εκκρεμούν εδώ και 30 χρόνια και όπως συζητούσαμε με τον Παναγιώτη τον Μπαξεβάνη “πρέπει κανείς να κλείσει τους λογαριασμούς του πριν αποφασίσει εάν θα ανοίξει καινούριους….”                  

KOnan 4Τότε στα 80’s σκεφτήκατε να πάρετε τη μπάντα στο εξωτερικό και να κυνηγήσετε το όνειρό σας;

Ναι, το σκεφτόμασταν συνέχεια και μάλιστα και εγώ και ο Παναγιώτης το κάναμε μετά τους ΚΟΝΑΝ. Δεν ήταν όμως ποτέ εύκολο, ούτε τώρα και ακόμη λιγότερο τότε. Πραγματικά τρέφω μεγάλο σεβασμό σε όλους όσους το προσπάθησαν, είτε τα κατάφεραν είτε όχι, πάντως το διήμερο των live το τιτλοφορήσαμε “KONANStill alive” που σημαίνει ότι είμαστε σαφώς μεγαλύτεροι από παλιά, αλλά μιας και είμαστε όλοι ακόμη ζωντανοί (και αρκούντως απελπισμένοι, όπως όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι του προτεκτοράτου της Ελλάδας ) ποτέ δεν ξέρεις που μπορεί να μας οδηγήσει η επόμενη στιγμή.

Οι ηχογραφήσεις του πρώτου σας δίσκου χάθηκαν, παρ’ όλα αυτά πιστεύετε ότι κάποια στιγμή ίσως βρεθούν σε κάποια παλιά αποθήκη και τις κυκλοφορήσετε;

Όχι. Έχουμε χάσει κάθε τέτοια ελπίδα εδώ και πολλά χρόνια. Ύστερα, οι μαγνητικές ταινίες ακόμη και με πολύ φροντίδα έχουν την τάση να απομαγνητίζονται. Πόσο μάλλον κάποιες ταινίες που κανείς δεν ξέρει που μπορεί να βρίσκονται και πώς να έχουν φυλαχθεί. Το πιο πιθανό είναι αν κάποιος επιτήδειος σχετικός με το μουσικό χώρο τις καβάτζωσε ή τις έκανε να χαθούν εν πρώτοις, να έχουν σβηστεί και ξανά ηχογραφηθεί πολλές φορές από πάνω (παλιά συνήθης πρακτική των φτωχών μουσικών παραγώγων της Ελλάδας).

Ποιές είναι οι αναμνήσεις σου από την πρώτη πρόβα με τη μπάντα;

Είχα επιδιώξει για αρκετό καιρό τότε να εισχωρήσω στο συγκρότημα, ήμουν μόλις δεκαέξι χρονών και όταν κατάφερα να τραβήξω την προσοχή τους αρκετά για να με δεχτούν στις επάλξεις τους, βρέθηκα σε ένα Studio στην περιοχή του ΝΤΟΡΕ το «Foster» κάτω από τα τέσσερα βλέμματα των παλαιοτέρων στο συγκρότημα να εξετάζουν προσεκτικά τις δυνατότητές μου αλλά και τις ανοχές και αντοχές του χαρακτήρα μου. Παρ’ όλα αυτά όταν η χημεία συναινεί είναι νόμος της φύσης τα πράγματα να εξελίσσονται μόνα τους. Έτσι συνέβη τότε και ακριβώς έτσι έγινε και τώρα στην πρώτη πρόβα μας 30 χρόνια μετά όπου η χημεία αμέσως ανέλαβε δράση από μόνη της.

KOnan 2Τι διαφορές πιστεύεις ότι υπήρχαν στη νοοτροπία των οπαδών αυτής της μουσικής του τότε με του σήμερα;

Οι άνθρωποι που αγαπούν τη σκληρή μουσική δε νομίζω ότι έχουν αλλάξει κατά βάση. Τα αρχέγονα ένστικτα που τους ωθούν σε αυτή τους την αγάπη πιστεύω πως παραμένουν τα ίδια. Φυσικά από γενιά σε γενιά οι αναφορές αλλάζουν αλλά νομίζω ότι οι ρίζες αυτού του κοινού είναι οι ίδιες, αναλλοίωτες από τη γέννηση του είδους κι έτσι θα συνεχίσει να είναι. Δεν είναι τυχαίο ότι το hard & heavy κοινό και στην Ελλάδα και παγκοσμίως είναι το πιο πιστό κοινό ανεπηρέαστο από περαστικά trends και μόδες πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η μουσική σε όλες της τις εκφάνσεις εκφράζει πραγματικές και διαχρονικές ανάγκες και αλήθειες.

Ποιές άλλες μπάντες των 80’s ξεχώριζες τότε και ποιές από αυτές κατάφεραν έως σήμερα να συνεχίσουν;

Στην Ελλάδα το τοπίο ανάμεσα στο οποίο γεννηθήκαν οι ΚΟΝΑΝ είχε τους προγενέστερους και σημαντικότατους ΜΩΒ, ΝΕΜΟ, NORTHWIND. Όσοι αγαπούν την Ελληνική σκηνή και την ιστορία της και δεν γνωρίζουν την δουλειά των παραπάνω θα ήθελα να τους προτρέψω να τους ψάξουν.

Στο διεθνές επίπεδο τώρα, ήταν ακόμη η εποχή που τα όρια μεταξύ hard rocκ και heavy metal δεν ήταν σαφή. Αυτό αποτέλεσε και τη μαγιά του ήχου μας. Η αγάπη μας για τον ήχο των THIN LIZZY, UFO, DEEP PURPLE, RAINBOW, με καταλύτη τους BLACK SABBATH, εύκολα μας έφερνε στις ακτές του εν εξελίξει τότε NWOBHM με τους αναγεννημένους JUDAS PRIEST, SAXON και φυσικά τον ήχο των IRON MAIDEN ειδικά τις DiAnno εποχής. Οι ενορχηστρωτικές δουλειές και το κιθαριστικό τοπίο πίσω από τις σόλο δισκογραφικές απόπειρες του Ozzy Osbourne ήταν επίσης ένας ακρογωνιαίος λίθος στον ήχο της μπάντας. Στα Live στις 16 & 17 Μαΐου του 2013 στο Eightball πέραν του original υλικού θα παιχτεί και ένα set από κομμάτια όλων αυτών που επηρέασαν τον ήχο των ΚΟΝΑΝ.

Το μόνο λοιπόν που λείπει για δυο εκρηκτικές βραδιές είναι ο κόσμος που πιστεύουμε ότι θα μας τιμήσει πάλι για να ζήσουμε μαζί κάτι μοναδικό.

Δημήτρης Θεοδωρόπουλος

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here