“Dance with the Vampires”
Οι Αθηναίοι W.E.B. κυκλοφορούν τον Μάρτιο το νέο τους πόνημα με τίτλο “For bidens”, για το οποίο είχατε την ευκαιρία να διαβάσετε στο Rockhard. Πριν καν κυκλοφορήσει, απολαμβάνει κολακευτικότατα σχόλια από τον εγχώριο και ξένο τύπο. Πρόκειται για μια πραγματικά πολύ καλή και ώριμη δουλειά. Η μουσική πολυπλοκότητα της μπάντας είτε συνθετικά, είτε μουσικά, δημιουργεί αν μη τι άλλο πολλές απορίες, σχετικά με τις πηγές έμπνευσης τους και γενικότερα τις σκέψεις τους, που οδήγησαν σε αυτό το μουσικό αποτέλεσμα. Λίγες μέρες πριν τους δούμε live μαζί με τους DARK TRANQUILLITY και τους WINGS IN MOTION, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ήρθαμε σε επαφή με τον frontman και βασικό συνθέτη της μπάντας Sakis Darkface και τον μπασίστα Alex G, για να μας μιλήσουν με ειλικρίνεια και απλότητα για τον καινούριο δίσκο, το παρόν και μέλλον της μπάντας, αλλά και γενικότερα για τη μουσική,
Έχουν περάσει σχεδόν 6 χρόνια από το “Jesus Heist”. Γιατί δεν ακούσαμε κάτι από τους W.E.B. όλα αυτά τα χρόνια;
SAKIS DARKFACE: Η αλήθεια είναι πως ο διάδοχος του “Jesus…” είχε αρχίσει να γράφεται αρκετά νωρίς. Ήδη δηλαδή μέσα στο 2009 υπήρχαν αρκετές ιδέες και ήμασταν στα πρώτα στάδια της προπαραγωγής. Οι αναπόφευκτες αλλαγές στη σύνθεση της μπάντας όμως, καθώς και το γεγονός πως δε νιώθαμε πως είχαμε στα χέρια μας ακόμα κάτι που να αντιπροσωπεύει τα standards μας καθυστέρησαν πολύ την όλη διαδικασία. Οι W.E.B. λοιπόν αφού πέρασαν μια γκρίζα περίοδο αναδιαρθρώσεων, χρειάστηκε να περάσουν ένα διάστημα προετοιμασίας στο παρασκήνιο προτού βγουν ξανά στην επιφάνεια και να είναι πλέον ακόμα δυνατότεροι και ετοιμοπόλεμοι από ποτέ.
Δε θα σου κρύψω πως περίμενα το άλμπουμ πιο industrial. Τελικά είναι αρκετά κιθαριστικό. Το project σου 6.ABORTED.6.FETUS.6, σε καλύπτει ώστε να μην πάρουν αυτή τη κατεύθυνση οι W.E.B.;
SAKIS DARKFACE: Μιλώντας για μένα προσωπικά, ουδέποτε σκέφτηκα την κατεύθυνση των W.E.B. μουσικά. Η μουσική μας είναι καθαρά θέμα εξωτερίκευσης της εν λόγω καλλιτεχνικής μας ανησυχίας. Εφόσον τα industrial περάσματα αποτελούν μέρος της μουσικής μας από την αρχή μας δε βλέπω το λόγο να μην εξακολουθούν να υπάρχουν, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι κυριαρχούν. Στους 6.ABORTED.6.FETUS.6 το industrial στοιχείο σαφέστατα και είναι το πιο κυρίαρχο συστατικό, επομένως μιλάμε ξεκάθαρα για δυο μπάντες με εντελώς διαφορετική κατεύθυνση και άποψη μουσικά.
Τι σημαίνει για σένα ο τίτλος του νέου άλμπουμ;
SAKIS DARKFACE: Ο τίτλος του album έχει μια πολύ συγκεκριμένη ερμηνεία. “Biden” είναι η πρώτη λέξη που χρησιμοποιήθηκε στην αρχαΐζουσα Αγγλική γλώσσα για να περιγράψει τα πλάσματα της νύχτας με τα δυο εξέχοντα δόντια. Προφανώς αναφέρεται στους βρικόλακες, προτού επικρατήσει το ρουμανικής προελεύσεως varacolacci και ο όρος πάρει τη σημερινή του μορφή. Είναι λοιπόν ένα album «Για Βρικόλακες», μόνο που έχει και μια δεύτερη ερμηνεία ηχητικά ως «απαγορευμένο». Όπως και με το “Jesus Heist” έτσι κι εδώ υπάρχει ένας τίτλος με δυο έννοιες μέσα από το παιχνίδι του λόγου, των λέξεων και το πώς ηχούν. Η λέξη «απαγορευμένο» μέσα από τους W.E.B. στην προκειμένη ερμηνεύεται μέσα από το γεγονός ότι ως μπάντα είμαστε αρκετά τολμηροί μουσικά, τουλάχιστον έτσι ώστε να έχουμε αρκετά συνθετικά «ταμπού» στις συνθέσεις μας και το ωραίο είναι πως αυτό ουδέποτε μπαίνει υπό διαδικασία σκέψεως.
Το “For Bidens” είναι σαφώς η πιο ώριμη και ίσως η καλύτερη δουλειά σας. Ανεβάσατε τον πήχη των προσδοκιών μας πιο ψηλά. Πόσο δύσκολο είναι να ανταπεξέλθετε στο μέλλον;
ALEX G: Ο αγώνας πλέον στην μουσική είναι η πρωτοτυπία. Συνέχεια πρέπει να κάνεις κάτι νέο χωρίς όμως να χάνεις την ταυτότητα σου. Νομίζω πως από τα ελάχιστα δείγματα ιδεών που έχουμε για το επόμενο album ότι θα είναι ακόμα πιο ακραίο και heavy ταυτόχρονα. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, δεν γίνεται να μένεις στάσιμος. Πρέπει να ανακαλύπτεις νέους δρόμους κάθε φορά.
Η τριλογία “Clamor rex” είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Πες μας δυο λόγια για αυτή.
SAKIS DARKFACE: Πρόκειται για μια σύλληψη ιδέας που δεν θυμάμαι πως μου ήρθε. Το όλο εγχείρημα ήταν μακράν ότι πιο απαιτητικό πάνω στο οποίο έχει τύχει να δουλέψω τόσο ως συνθέτης αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα επίπεδα. Το δούλευα μήνες προτού καταλήξω στην μορφή που τελικά πήρε. Γενικώς όλοι όσοι δούλεψαν μαζί μας σε αυτά τα τρία κομμάτια χρειάστηκε να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό και τελικά το αποτέλεσμα μας δικαίωσε όλους πιστεύω. Είναι ίσως ότι σημαντικότερο έχει να προσφέρει μουσικά η μπάντα. Αποτελείται από το πρώτο μέρος το “Clamor Rex” που είναι μια μπαλάντα με κιθάρες, τσέλα και φωνή, το δεύτερο μέρος του το “Regina Est” που είναι και το πιο κύριο, είναι 10 λεπτά που μου είναι δύσκολο να περιγράψω και απλώς σας προσκαλώ να ακούσετε με ημίφως και φτάνουμε στο τρίτο μέρος, ένα καθαρά ορχηστρικό κομμάτι-επίλογος στο οποίο συμμετέχει η Ανδρονίκη Σκουλά των CHAOSTAR και το απογειώνει κυριολεκτικά υπό την καθοδήγηση του Χρήστου Αντωνίου ο οποίος είναι υπεύθυνος για όλες τις συμφωνικές ενορχηστρώσεις στο δίσκο επίσης.
Στο 2ο μέρος της τριλογίας, υπάρχει η απαγγελία του «Ο Βρικόλακας» από το ποίημα «Θανάσης Βάγιας» του Αριστοτέλη Βαλαωρίτη. Είναι κάτι που διάβαζες αυτό το καιρό;
SAKIS DARKFACE: Τότε διάβαζα αρκετά περί βαμπιρισμού και δαιμονολογίας. Δεν είμαι του πεζού κειμένου και των βιβλίων με μυθιστορήματα. Με εξιτάρει πολύ η ποίηση όμως και η αναζήτηση απόκρυφης γνώσης. Επομένως ήταν ένα φυσικό επακόλουθο πάνω στο ψάξιμο να πέσω πάνω στο εν λόγω αριστούργημα.
Πως είναι να συνεργάζεσαι με μουσικούς σαν τον Χρήστο & τον Φώτη των SEPTICFLESH.
ALEX G: Θα σου πω για τις ηχογραφήσεις μας με τον Φώτη. Δεν θα σε αφήσει να κάτσεις μέχρι να πάρει το καλύτερο από εσένα. Ίσως όταν τελειώσεις να σου πει ένα ”ΟΚ καλό ήταν”. Όταν όμως πλέον ακούς το αποτέλεσμα, καταλαβαίνεις τι έκανε για εσένα όλες αυτές τις ώρες. Απίστευτη εμπειρία.
SAKIS DARKFACE: Με το Χρήστο είναι αλλιώς η κατάσταση. Του έδινα τις παρτιτούρες ορχήστρας όσο πιο έτοιμες γινόταν από πλευράς μου τόσο στις μελωδίες όσο και στην ενορχήστρωση και τελικά το ταλέντο του, η εμπειρία του και η γνώση του πάνω στον Δαίδαλο που λέγεται «συμφωνική ορχήστρα» απλούστατα κατάφερε και έδωσε το στίγμα του υπερβολικά καλυτέρα από την όποια φαντασία μας. Μερικές νότες παραπάνω, ένα διαφορετικό όργανο ή μια αλλιώτικη δυναμική τελικά κάνουν τρομερή διαφορά. Προσωπικά διδάχτηκα υπερβολικά πολλά όταν είδα πως δουλεύει.
Στο “For Bidens” ακούμε μέσα από πληθώρα οργάνων και μπουζούκι. Πες μας δυο πράγματα για αυτό.
ALEX G: Ήταν ένας πάρα πολύ ωραίος τρόπος να δείξεις το εύρος του και πόσο σκοτεινό μπορεί να είναι πέρα από αυτό που έχουμε συνηθίσει να ακούμε έως τώρα.
SAKIS DARKFACE: Και ένα μεγάλο ευχαριστώ στον φίλο Λευτέρη Σγουρό που το ηχογράφησε μετά από μια μικρή πλύση εγκέφαλου που τον έβαλε στο νόημα χαχαχα!
Το “Night funeral” έχει να κάνει με τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου. Κάτι καινούριο στη θεματολογία των στίχων της μπάντας, έτσι δεν είναι;
SAKIS DARKFACE: Όχι και τόσο. Βλέπεις η μπάντα έχει κατά κόρον χρησιμοποιήσει το θάνατο ως θέμα και το ίδιο κάνει και εδώ. Δεν υπάρχει τίποτα πολιτικό εδώ πέρα όπως ίσως βιαστεί κάποιος να πει. Είναι θλιβερό που δολοφονήθηκε ένας νέος άνθρωπος. Στο κομμάτι αυτό αποτυπώνω τις σκέψεις που υποθέτω θα έκανε αφού σκοτώθηκε και έπειτα τις δικές μου βλέποντας ότι ζω σε έναν δεύτερο μεσαίωνα.
Ο νέος δίσκος αν ήταν soundtrack ταινίας ή σειράς, ποια θα ήταν αυτή;
SAKIS DARKFACE: Interview with The Vampire
ALEX G: Queen of the Damned.
Ξέρω ότι είστε εργαζόμενοι. Πόσο δύσκολο είναι να συνδυάσεις τις μουσικές σου ανησυχίες με τη καθημερινότητα και πόσο επηρεάζεσαι από αυτό;
ALEX G: Μερικές φορές έχεις τόσα πολλά να πεις μέσω της μουσικής που νιώθεις ότι δεν φτάνει το όργανο. Μην απορείς που ο extreme ήχος ανεβαίνει. Όλο αυτό που συμβαίνει καθημερινά έχει ως απόρροια έναν μουσικό εξτρεμισμό. Από εκεί κι ύστερα όσο αφορά το θέμα χρόνου εκεί πρέπει να κάνεις αρκετές θυσίες.
SAKIS DARKFACE: Επίσης, ο χρόνος που σου μένει για να ασχοληθείς με τη μπάντα φυσικά είναι πάντοτε περιορισμένος.
Τι μπάντες ακούς το τελευταίο καιρό περισσότερο και ποιος ήταν ο αγαπημένος σου δίσκος για το ’13;
ALEX G: Τελευταία έπιασα πάλι τα προσωπικά album του Bruce Dickinson. Καλύτερος δίσκος του ’13 το BLACK SABBATH – “13”.
SAKIS DARKFACE: Ακούω πολύ X-JAPAN και CARACH ANGREN. Για το 2013 θα πω με διαφορά ότι το αγαπημένο μου είναι το “Wild Hunt” των WATAIN.
Η ελληνική ακραία σκηνή βρίσκεται σε συνεχή άνοδο. Πιστεύεις ότι διανύει την καλύτερη της περίοδο; Τι έχει αλλάξει για να ανεβεί τόσο σε επίπεδο;
ALEX G: H νεκροψία θα δείξει. Έχουμε αρκετούς καταπληκτικούς μουσικούς. Πλέον η τεχνολογία είναι προσιτή σε όλους και σου λύνει τα χέρια σε πολλά. Αυτό δεν σημαίνει το ότι μπορεί να παραμερίζεται το ταλέντο και η έμπνευση όμως.
SAKIS DARKFACE: Έχει ανέβει πολύ αλλά χρειάζεται αρκετή δουλειά ακόμα σε πολλούς τομείς. Κάποιες μπάντες ευτυχώς τους έχουν καταλάβει και παρουσιάζουν φοβέρες δουλειές όχι μόνο στο CD αλλά και στο σανίδι. Άλλες που έχουν facebook, instagram, twitter, φωτογραφίες, posts κάθε μέρα, αλλά μόνο ένα τραγούδι κι αυτό κακογραμμένο, καλά θα κάνουν να συνειδητοποιήσουν ότι το metal είναι ΜΟΥΣΙΚΗ πρώτα.
Αν διάλεγες αυτή τη στιγμή δύο ελληνικές μπάντες για να κάνατε μαζί tour στο εξωτερικό, ποιες θα ήταν αυτές και γιατί;
SAKIS DARKFACE: Θέλω να βλέπω SEPTIC FLESH κάθε βράδυ ξανά, όπως το 2009 και το 2011 και θα πω και τους RANDOMWALK. Νομίζω ότι ταιριάζουμε πάρα πολύ.
Στις 5 Απριλίου θα είστε support στους DARK TRANQUILLITY στο Gagarin. Το setlist σας τι θα περιλαμβάνει;
ALEX G: Είναι ένα setlist από όλες τις περιόδους των W.E.B. συμπεριλαμβανομένου και του “For Bidens”. Έχουμε πολύ καιρό να εμφανιστούμε στην Αθήνα και το περιμένουμε πως και πως. Οι DARK TRANQUILITY είναι μια μπάντα που θαυμάζουμε και είναι τιμή μας που ανοίγουμε για αυτούς. Επίσης οι WINGS IN MOTION πιστεύω είναι εξίσου εντυπωσιακοί. Θα είναι ένα πολύ ωραίο live event για όλους όσους παραβρεθούν. Εμείς από πλευράς μας θα δώσουμε το 110%. See you on stage!
Ευχαριστώ για το χρόνο σας. Δυο λόγια για τους οπαδούς των W.E.B.
SAKIS DARKFACE: Ευχαριστούμε κάθε έναν ξεχωριστά που μας υποστηρίζει. The best is yet to come. STAY DARK!
Γιώργος Δρογγίτης
Site:
http://www.webdarkmetal.com/
Line up:
SAKIS DARKFACE – guitar / vocals
ALAN FALL – lead guitar
ALEX G – bass
NICK YNGVE – drums
Discography:
“Don’t Wake Futility” (2006)
“Jesus Heist” (2008)
“My Storm Upon You” (EP) (2012)
“For Bidens” (2014)














