A Day To Remember… 28/03 [KING’S X]

0
133

ΟΝΟΜΑ ALBUM– “Out of the silent planet”- KING’S X 
EΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ-1988
ΕΤΑΙΡΙΑ– Megaforce 
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ– Sam Taylor & King’s X 
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ
Φωνή, μπάσο – Doug Pinnick 
Κιθάρες, φωνητικά – Ty Tabor
Τύμπανα, φωνητικά – Jerry Gaskill 

Δεν υπάρχουν πολλά σχήματα που να μπορούν να συνδυάσουν με τέτοιο αριστοτεχνικό τρόπο την pop λυρικότητα των BEATLES, την progressive νοοτροπία και παίξιμο των RUSH και την blues ψυχή του Jimi Hendrix και μάλιστα να καταφέρνουν όλα αυτά να τα περικλείουν σε τρίλεπτα κομμάτια με τον τρόπο που το κάνει αυτή εδώ η μπάντα πάνω από 30 χρόνια. 

H πρώτη μορφή των KING’S X θα ξεκινήσει στις αρχές των 80’s με το όνομα THE EDGE, αλλά μόλις έμαθαν ότι υπήρχε μια άλλη μπάντα με αυτό το όνομα θα το αλλάξουν σε 
SNEAK PREVIEW. Σαν SNEAK PREVIEW ηχογράφησαν ένα δίσκο που δεν κυκλοφόρησε ποτέ. 
Μετά πολλά χρόνια στην σκηνή του Springfield, θα μετακομίσουν στο Houston του Τexas,  όπoυ θα συναντήσουν τον παραγωγό Sam Taylor που θα τους προτείνει να αλλάξουν το όνομα τους σε KING’S X.

“Έπρεπε να φύγουμε από το Springfield, ήταν μια νεκρή πόλη. Μας πήρε οκτώ χρόνια από την στιγμή που γνωρισθήκαμε και φτιάξαμε την μπάντα μέχρι να υπογράψουμε και να κυκλοφορήσουμε το ντεμπούτο μας. Υπήρχαν δυο φορές που είπαμε ότι θα τα παρατήσουμε , δώσαμε ότι καλύτερο και δεν πάει άλλο.  Αλλά δεν μας  πήγαινε να τα παρατήσουμε γιατί νιώθαμε ότι υπήρχε κάτι special μεταξύ μας και επίσης δεν θέλαμε να κάνουμε κάτι άλλο πέρα από αυτό” αναφέρει ο Doug Pinnick. 

Ένα demo που έφτασε στα χέρια του John Zazula της Megaforce καθώς και μια συναυλία στο Cat club της Νέας Υόρκης τον Ιούνιο του 1987 (στην οποία ο Ζazula είχε τόσο εντυπωσιαστεί που αρνήθηκε να τους αφήσει να φύγουν παρά μόνο αν υπέγραφαν συμβόλαιο με την εταιρία), ήταν αρκετά για να τους δώσουν το πολυπόθητο συμβόλαιο  με την θρυλική metal εταιρία. Η υπογραφή τους στην Megaforce, μια αμιγώς metal εταιρία της εποχής εκείνης, προκαλεί θαυμασμό τόσο για την διορατικότητα όσο και για το ρίσκο του Ζazula και της παρέας του.    

“Ένας φίλος μου, μου πρότεινε να στείλουμε ένα demo στον Johnny Zazula στην Νέα Υόρκη. Ήταν μια metal εταιρία και σκεφτήκαμε στην αρχή ότι δεν είμαστε μια metal μπάντα, αλλά μετά είπαμε γιατί όχι; Έτσι το στείλαμε και αυτοί το λάτρεψαν. Αυτό που συνέβη ήταν ότι η γυναίκα του Johnny (η Μarsha) παρέλαβε την κασέτα σε ένα  φάκελο που έγραφε το όνομα του Sam Taylor στην θέση του αποστολέα. Η Marsha είχε ένα φίλο με το όνομα Sam Taylor, αμέσως άνοιξε τον φάκελο και έπαιξε την κασέτα. Όταν κατάλαβε ότι αυτός που είχε στείλει το demo δεν ήταν ο φίλος της αλλά μια απλή συνωνυμία , δεν έπαιζε κανένα ρόλο γιατί είχε κιόλας ακούσει το demo και είχε ήδη ενθουσιαστεί “ αναφέρει ο Doug Pinnick. 

Το “Out of the silent planet” κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του ’88 και ουσιαστικά μας σύστησε το τρίο αυτό. Παραγωγός του δίσκου ήταν ο προαναφερόμενος  Sam Taylor, αυτός που τους παρότρυνε να ονομασθούν σε KING’ S X. Επίσης εκτελούσε χρέη manager και γενικότερα είχε μια μεγάλη επιρροή στην μουσική κατεύθυνση της μπάντας τα πρώτα χρόνια και για αυτό του είχαν κολλήσει την ταμπέλα του τέταρτου μέλους της μπάντας. 

Στο ντεμπούτο αυτό υπάρχουν εξαιρετικά κομμάτια σαν τα “King” και “Shot of love”  που και τα δυο κυκλοφόρησαν σαν singles χωρίς να καταφέρουν κάποιο εμπορικό αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά το “Shot of love” και “Goldilox”, συγκαταλέγονται  μέχρι σήμερα στα πιο αγαπημένα κομμάτια των οπαδών τους. 

Από τον δίσκο το “Goldilox” είναι ένα από τα κομμάτια  του δίσκου που παίζεται μέχρι και σήμερα σε όλες τις συναυλίες τους, και το κοινό αναλαμβάνει τον ρόλο του τραγουδιστή, σχεδόν σε κάθε live τους. Ο Doug Pinnick θα πει: “Η μπάντα ήθελε για single του δίσκου το κομμάτι “Goldilox” αλλά ο Sam Taylor δεν το επέλεξε γιατί πίστευε ότι θα μας έκανε διάσημους πάρα πολύ γρήγορα και ήθελε να έχουμε μια φυσική εξέλιξη και πορεία. Έτσι επιλέχθηκε το “King”, το οποίο δεν δούλεψε και πολύ καλά είναι η αλήθεια….Για να είμαι ειλικρινής, δεν ήμουν και πολύ ικανοποιημένος με τον τρόπο που τραγουδούσα στον δίσκο. Τώρα πλέον πρέπει να τα τραγουδάω κάθε βράδυ. Μπορεί ο κόσμος να τα αγαπά, αλλά για εμένα είναι σαν να κοιτάζω τον καθρέπτη και να βλέπω κάτι που δεν μου αρέσει καθόλου”. 
Επίσης κομμάτια σαν τα “Power of love”, “Visions” και “What is this?” είναι επίσης εξαιρετικά και φανερώνουν την μαγική χημεία των Doug Pinnick, Ty Tabor και  Jerry Gaskill, που συνεχίσθηκε και τα επόμενα χρόνια με επίσης άριστα αποτελέσματα. 

Οι KING’S X έχουν αποσπάσει διθυραμβικά σχόλια από πάμπολλους συνάδελφους τους όλα αυτά τα χρόνια και πολλοί από αυτούς έτρεξαν να συνεργασθούν μαζί τους στα διάφορα project τους όπως οι JELLY JAM, PLATYPUS, JUGHEAD, παρόλο που η  εμπορική και η καλλιτεχνική επιτυχία πολλές φορές ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους. Η  περίπτωση των KING’S X είναι ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα.

Περί αυτού αναφέρει ο Doug: “Μας συμβαίνει σχεδόν κάθε μέρα, ειδικά όταν είμαστε σε περιοδεία έρχεται κόσμος και μου λέει ότι είστε μια από τις πιο εγκληματικά αδικημένες μπάντες που υπήρξαν ποτέ και ξέρω πως μας το λένε σαν κομπλιμέντο, το εκτιμώ, αλλά δεν αλλάζει κάτι. Εννοώ ότι το έχω ακούσει από τα παιδιά από τους PANTERA, από τους ΖΖ ΤΟP, από τους PEARL JAM, από τους SOUNGARDEN.  Πρόσφατα βρέθηκα σε ένα show του Joe Perry και το πρώτο πράγμα που μου είπε ήταν  «φίλε, αγαπώ το “Over my head”, θα έπρεπε να γίνει τεράστια επιτυχία»”.   

Παρόλα αυτά το “Out of the silent planet” παραμένει φρέσκο άκουσμα, όσα χρόνια και αν έχουν περάσει από τότε και το μόνο σίγουρο είναι ότι οι ΚΙΝG’S  X  ήταν μπροστά από την εποχή τους και τους άξιζαν πολλά περισσότερα απ’ όσα απέκτησαν.  

Πικραμένος αρκετά ο Pinnick αναφέρει:  “Tώρα που το σκέφτομαι, θυμάμαι κάτι που μας είχε πει ο Johnny Zazula(o ιδρυτής της Megaforce Records), ότι ήμασταν μπροστά από την εποχή μας. Οι RAMONES ήταν επίσης μπροστά από την εποχή τους αλλά εμείς δεν γίναμε ποτέ τόσο διάσημοι όσο αυτοί. Νιώθω όμως ότι οι KING’S X ήταν ένα από τα πρώτα hard rock σχήματα που είχαν αυτές τις αλά- BEATLES αρμονίες, πολύ πριν τις ανακαλύψουν πολλοί άλλοι”.   

Did you know that:

-Το “Out of the silent planet” ήταν album of the year το 1988 στο διάσημο Βρετανικό περιοδικό Kerrang, πιο πάνω από albums όπως τα “Operation: mindcrime”, “South of heaven”, “…And justice for all”, “Long cold winter” και “Keeper of the seven keys Pt II”. 
-Ένας κριτικός της εποχής τους είχε χαρακτηρίσει τότε:  « Έτσι θα ακούγονταν οι RUSH αν είχαν  παραμείνει μια metal μπάντα και είχαν απολύσει τον Alex Lifeson για χάρη του Steve Ray Vaughan» 
Γιάννης Παπαευθυμίου

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here