One track mind… [“Pull me under”]

0
138
 
 
 
ΤΡΑΓΟΥΔΙ: Pull me under”
ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ: DREAM THEATER
ΔΙΣΚΟΣ: “Images and Words”
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1992
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: David Prater
ΣΥΝΘΕΤΕΣ: James LaBrie, Kevin Moore, John Myung, John Petrucci, Mike Portnoy
ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ: 
James LaBrie: «Δεν μπορώ να θυμηθώ πότε γράφτηκε και ηχογραφήθηκε αυτό το τραγούδι. Εννοώ, κανείς δεν ήξερε εκείνη την εποχή ότι θα γινόταν τόσο τεράστια επιτυχία. Θυμάμαι όμως πως όλοι ήταν αρκετά ενθουσιασμένοι γι’ αυτό και όλοι το έβρισκαν αρκετά heavy. Αρχικά κυκλοφόρησε σε ένα κολεγιακό ραδιοφωνικό σταθμό και εν συνεχεία απογειώθηκε. Είναι διασκεδαστικό κομμάτι αλλά για μας έχει χαθεί πια λίγο ο ενθουσιασμός γιατί το έχουμε παίξει αμέτρητες φορές. Πιστεύω πάντως πως σε μερικά χρόνια θα είμαι σε θέση να καθίσω να το ακούσω και να το εκτιμήσω γι’ αυτό που ήταν όταν πρωτοέκανε επιτυχία.»
 
 
Το κομμάτι με το οποίο θα ασχοληθούμε σήμερα, είναι αναμφισβήτητα ένα από τα σημαντικότερα στην ιστορία της metal μουσικής. Μάλλον συγκαταλέγεται στις λίγες περιπτώσεις που ένα τραγούδι από μόνο του, κατόρθωσε να θέσει νέα δεδομένα στο μουσικό χάρτη και να δημιουργήσει τη δική του επανάσταση, σε μια εποχή πολύπαθη για τη metal μουσική, όπως ήταν αυτή στις αρχές της δεκαετίας των 90’s. 
 
Αποτέλεσε δε, θα λέγαμε, έναν πύραυλο για τους DREAM THEATER, μέσα απ’ τον οποίο μπόρεσαν και εκτόξευσαν το όνομά τους σε δυσθεώρητα ύψη. Φυσικά και μιλάμε για το αξεπέραστο “Pull me under”, εναρκτήριο τραγούδι του αριστουργηματικού “Images and words”.
 
Εμπνευσμένο από τον Shakespeare και συγκεκριμένα τον Άμλετ και την επιθυμία του να εκδικηθεί τον πατέρα του με κόστος να χάσει τα λογικά του (τους στίχους πιστώνεται o Kevin Moore), το “Pull me under” ήταν από τα τελευταία κομμάτια που συμπεριλήφθηκαν στη δεύτερη δουλειά των Αμερικανών. 
Αρχικά είχε ηχογραφηθεί ως demo με τον Moore στα φωνητικά, αφού δεν είχαν ακόμη τραγουδιστή και υπήρχε η λογική ότι αυτός που θα έγραφε τους στίχους για ένα κομμάτι, θα τραγουδούσε και το αντίστοιχο demo. 
 
 Η κασέτα έπεσε στα αυτιά του Derek Shulman της Atco Records, ο οποίος είχε αναμειχθεί με hard rock σχήματα που είχαν μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80. Μόλις άκουσε το κομμάτι, πείστηκε πως οι DREAM THEATER, άξιζαν να έχουν συμβόλαιο με την εταιρεία και κάπως έτσι η μπάντα βρέθηκε με νέο δισκογραφικό συμβόλαιο. 
 
Για πρώτη φορά το κομμάτι παίχτηκε από έναν κολεγιακό ραδιοφωνικό σταθμό και μέσα σε μερικές μέρες διαδόθηκε σε μεγάλους σταθμούς ολόκληρης της Αμερικής και μετέπειτα της Ευρώπης, αφού εκτινάχθηκε στα ύψη των προτιμήσεων των απανταχού μεταλλάδων. 
 
Παραδόξως, τα ίδια τα μέλη της μπάντας ούτε καν είχαν σκεφτεί πως θα μπορούσε να εξελιχθεί σε τόσο μεγάλη επιτυχία και τελικά να θεωρείται σήμερα το σημαντικότερο τραγούδι στην καριέρα τους, όπως έχει δηλώσει και ο John Petrucci. 
Και σίγουρα οι εν λόγω ισχυρισμοί δεν είναι υπερβολικοί, αφού μέσα από την έντονη προβολή του τραγουδιού από το “Headbanger’s ball” και το MTV, η φήμη της μπάντας αυξήθηκε τόσο πολύ, που ενώ η πληρωμή τους όταν άνοιγαν τη συναυλία των IRON MAIDEN πριν την κυκλοφορία του δίσκου ήταν 500 δολάρια, ένα χρόνο μετά για μία συναυλία στην Ιαπωνία, έπαιρναν 100.000 δολάρια! 
 
Η πορεία του στα chart ήταν αξιοσημείωτη, μέχρι σήμερα έχει συμπεριληφθεί σε τέσσερα live DVD του συγκροτήματος, ενώ έχει παιχτεί live 80 περίπου περισσότερες φορές, από το δεύτερο “ Metropolis Pt. 1: The Miracle and the Sleeper”. 
 
 
EXTRA TRIVIA:
– Πολλοί είχαν παραξενευτεί από το πολύ απότομο τέλος του “Pull me under”. Όταν ρωτήθηκε σχετικά το 1999 ο Mike Portnoy, ενώ βρισκόταν σε ένα drum clinic στην Atlanta, απάντησε πως: «Είχαμε όλη αυτή την ένταση και συνεχίζαμε να χτίζουμε και να χτίζουμε το κομμάτι, χωρίς να έχουμε ιδέα που να καταλήξουμε. Οπότε αποφασίσαμε απλά να τραβήξουμε την πρίζα, όπως έκαναν οι BEATLES με το “She’s so heavy”. 
 
– Όταν ηχογραφήθηκε, το ίδιο το συγκρότημα το θεωρούσε αρκετά σκληρό σε σχέση με το υπόλοιπο άλμπουμ, γι’ αυτό και δεν ήξεραν τι να περιμένουν μέχρι την ημέρα της επίσημης κυκλοφορίας του. 
 
– Το πόσο πολύ εμπνεύστηκε απ’ τον Άμλετ ο Kevin Moore για του στίχους, γίνεται ιδιαίτερα εμφανές προς το τέλος του τραγουδιού όπου και ο James LaBrie τραγουδάει πεντακάθαρα μία αυτούσια φράση του έργου του Shakespeare “On that this too, too solid flesh would melt”. 
 
– Έχει συμπεριληφθεί σε τρία video games, το “Rock Revolution” της εταιρείας Konami, στο Guitar Hero World Tour, καθώς και στο Rock Band 4, όπου μπορεί κανείς να το κατεβάσει από το ίντερνετ. 
 

 
Χαρά Νέτη 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here