A Day to Remember… 08/10 [BATHORY]













     
     
    ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: Blood Fire Death” – BATHORY 
    ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1988 
    ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Under One Flag 
    ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Borje “Boss” Forsberg, Quorthon
    ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ: 
    Φωνητικά – Quorthon
    Κιθάρες –  Quorthon
    Μπάσο – Kothaar
    Drums – Vvornth
     
    Έχουν περάσει 14 χρόνια από τότε που ο Quorthon άφησε το βασίλειο της Midgard για να βρεθεί στην Asgard και την αγαπημένη του Valhalla και ακόμα είμαι σαστισμένος από την μουσική ευφυία του μουσικού αυτού. Με άρμα τους BATHORY, ο Quorthon έπαιξε τα πάντα. Είτε παίζοντας κολασμένο black metal, είτε thrash, ο Quorthon ήταν πάντα πολύ μπροστά σε ό, τι έκανε. Κυρίως όμως έθεσε τις βάσεις, και τελειοποίησε αργότερα αυτό που σήμερα ονομάζουμε Viking Metal, οπότε τα θεμέλια τοποθετήθηκαν στον τέταρτο δίσκο των BATHORY, το “Blood Fire Death”.
    Οι πιο ψαγμένοι είχαν δει τα σημάδια από πριν, στο προηγούμενο άλμπουμ της μπάντας, “Under The Sign Of The Black Mark,” όπου υπήρχαν ψήγματα αυτού που θα ακολουθούσε, με χαρακτηριστικό παραδείγμα το εκπληκτικό επτάλεπτο κομμάτι “Enter The Eternal Fire”. 
    Οξυδερκής και οραματιστής, ο Quorthon αποφάσισε να εξελίξει τον ήχο του, πατώντας όμως γερά στο black metal κτήνος που ο ίδιος είχε δημιουργήσει με τα τρία πρώτα άλμπουμ των BATHORY. Ενδεχομένως και ούτε κι εκείνος να μην φανταζόταν την κοσμογονία που δημιουργούσε με το “Blood Fire Death”. 
    Ο δίσκος ξεκινά με το εισαγωγικό “Oden’s Ride Over Nordland”,  όπου ουσιαστικά ο ακροατής ακούει άλογα να καλπάζουν με συνοδεία keyboards και νομίζει ότι ο πίνακας του εξώφυλλου έχει ζωντανέψει. Ξαφνικά, μπαίνει το “ A Fine Day To Die” με…ακουστικές κιθάρες και τον Quorthon να ψέλνει. Και εκεί που οι σκληροπυρηνικοί blacksters αναρωτιούνται αν όντως ακούνε δίσκο των BATHORY, το κομμάτι ξεσπά σε ένα κολασμένο επιβλητικό mid tempo. Ένα απίστευτα επικό κομμάτι που είμαι σίγουρος ότι αποτέλεσε επιρροή για άπειρες άλλες μπάντες, όπως για παράδειγμα οι IMMORTAL. 
     
     
    Φυσικά ο Quorthon δεν αφήνει τίποτα στην τύχη, καθώς τα κομμάτια “The Golden Walls Of Heaven”, “Pace’ Til Death”, “ Holocaust” και “Dies Irae” αποτελούν χαρακτηριστικά δείγματα του εξαιρετικού black metal που είχε τελειοποιήσει ο Quorthon στα τρία προηγούμενα άλμπουμ των BATHORY. Συνθέσεις υψηλών οκτανίων, με υπερηχητικές ταχύτητες που σκοπό έχουν να τσακίσουν τον σβέρκο του ακροατή από το πολύ headbanging και τα καταφέρνουν περίφημα.  Υπάρχει άλλο ένα εκπληκτικό mid tempo κομμάτι με τίτλο “ For All Those Who Died” και φτάνουμε στον επίλογο του δίσκου, στο δεκάλεπτο ομώνυμο κομμάτι. Σιωπή. Θαυμασμός. Σοκ και δέος. Ένα από τα καλύτερα κομμάτια που έχει γράψει ποτέ ο Quorthon, όπου ξεδιπλώνει όλη του τη φαντασία αφήνοντας να εννοηθεί τι θα επακολουθούσε στο μέλλον. Ο ορισμός του επικού, του ατόφιου ατσαλιού, σε μια σύνθεση που πολλές μπάντες που έπαιζαν επικό metal εκείνη την εποχή θα σκότωναν για να έχει κυκλοφορήσει κάτω από το όνομα τους. Ένα κομμάτι, απλά σκέτο έπος που όσες φορές να το ακούσεις, πορώνεσαι και περισσότερο. Ακούστε το και δείτε τις πύλες της Valhalla να ανοίγουν μπροστά σας. Απλά μαγεία. 
    Η θεματολογία του δίσκου κινείται ξανά σε αντί – Χριστιανικά πλαίσια, αυτή τη φορά όμως όχι όμως από την Σατανιστική πλευρά αλλά από άλλη οπτική γωνία, καθώς ο Quorthon πλέον εκτιμά ότι ο Σατανισμός είναι προϊόν του Χριστιανισμού και πως αποτελούν τις δύο όψεις του ίδου νομίσματος, χαρακτηρίζοντας τα μάλιστα, με αρκετή δόση ειρωνίας, «θρησκευτικά αμπρα κατάμπρα». Από την άλλη, υπάρχει πλέον έντονο το ενδιαφέρον του Quorthon για την Σκανδιναβική Μυθολογία, κάτι που είναι ορατό τόσο στο εξώφυλλο του δίσκου όσο και στους στίχους αρκετών κομματιών. Με δεδομένο ότι ο Χριστιανισμός ξήλωσε βίαια την Παλιά Θρησκεία στη Σκανδιναβία, δεν είναι τυχαίο μάλλον ότι ο Quorthon επέλεξε να χρησιμοποιήσει την ιστορία και την μυθολογία της χώρας του για να εκφράσει την αντίθεση του στο Χριστιανισμό.
    To “Blood Fire Death” δεν είναι απλά ένας δίσκος των BATHORY. Είναι ο δίσκος που, ενώ διατηρεί τα black στοιχεία από τα προηγούμενα άλμπουμ, σφυρηλατεί στο αμόνι τις βάσεις του Viking Metal, ενός είδους που ο ίδιος ο Quorthon θα τελειοποιήσει, αρχής γενομένης από το εκπληκτικό “Hammerheart” δυo χρόνια αργότερα. Είμαι σίγουρος ότι ο ιστορικός του μέλλοντος που θα θέλει να εξιστορήσει την πορεία του Viking Metal δεν μπορεί να έχει άλλο δίσκο σαν αφετηρία από το “Blood Fire Death”. Δίσκος σταθμός, δίσκος απαραίτητος.
     
     
    Did you know that:
    – Τα ονόματα Vvornth και Kothaar είναι ψευδώνυμα πίσω από τα οποία κρύβονται διάφοροι Σουηδοί μουσικοί  που αναλάμβαναν να ηχογραφήσουν τα τύμπανα και το μπάσο για τους δίσκους των BATHORY , από το “Blood Fire Death” μέχρι και το “Blood On Ice” του  1996. Μοναδική απεικόνιση των “Vvornth” και “Kothaar” υπάρχει στο gatefold εσωτερικό του “Blood Fire Death”. Από την άλλη υπάρχει και η φημολογία πως πίσω από τα ψευδώνυμα αυτά ήταν ο ίδιος ο Quorthon καθώς ήθελε να δίνει την εντύπωση ότι οι BATHORY δεν ήταν one man band.
    – Ο ίδιος ο Quorthon χαρακτήρισε το “Blood Fire Death” τον πρώτο δίσκο μιας δεύτερης τριλογίας την οποία περιέγραφε ως “ pre-Christian Swedish Viking Era”.
    – Οι στίχοι από το “For All Those Who Died” βασίζονται στο ομώνυμο ποίημα της ποιήτριας και συγγραφέως Erica Jong  από το βιβλίο της “Witches” του 1981.
    – Ο Quorthon παίζει με τα ακρωνύμια, καθώς στο “The Golden Walls Of Heaven” τα πρώτα γράμματα κάθε γραμμής των στίχων σχηματίζουν τη λέξη “Satan” ενώ στο “Dies Irae”με τον ίδιο τρόπο σχηματίζεται η πρόταση “ Christ The Bastard Son Of Heaven”. Και μια που αναφέραμε το “Dies Irae”, αυτό μεταφράζεται από τα Λατινικά ως “Days Of Wrath”  και κανονικά είναι ένας ύμνος της Καθολικής Εκκλησίας που ψάλεται στη νεκρώσιμη ακολουθία, ή αλλιώς στο Requiem….
    – Το εκπληκτικό εξώφυλλο του δίσκου είναι πίνακας του Peter Nicolai Arbo, και χρονολογείται από το 1872 με τίτλο “ Asgardsreien – The Wild Hunt”.  To Wild Hunt είναι ένας μύθος πολύ διαδεδομένος στη Βόρεια Ευρώπηκαι αναφέρεται σε υπερφυσικά πλάσματα που κυνηγούν, ή καταδιώκουν κάποιον.  Σύμφωνα με τον θρύλο, το Wild Hunt μπορεί να φέρει τον θάνατο σε όποιον το είδε, ή είναι προοίμιο κάποιας μεγάλης καταστροφής.  Υπό αυτήν την έννοια, και παρατηρώντας τον πίνακα όπου διακρίνεται ο Thor, οι Βαλκυρίες και άλλοι πολεμιστές, το συγκεκριμένο Wild Hunt μπορεί και να απεικονίζει και την πορεία των Aesir να καλπάζουν προς το Ragnarok, το Λυκόφως των Θεών.
     
     
    Θοδωρής Κλώνης
     

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here