A Day To Remember… 16/11 [VIRGIN STEELE]













    ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “The house of Atreus Act I” – VIRGIN STEELE
    ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1999
    ΕΤΑΙΡΕΙΑ: T&T Records
    ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: David DeFeis
    ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
    Φωνητικά/Πιάνο/Keyboards/Μπάσο – David DeFeis
    Κιθάρα/Μπάσο – Edward Pursino
    Drums – Frank Gilchriest 
     
    20 χρόνια από την κυκλοφορία του “The house of Atreus Act I”…μάλιστα. Απανωτά τα χτυπήματα του αδυσώπητου χρόνου που δεν «αμελεί» να μας υπενθυμίζει ότι μεγαλώνουμε. Θέλω να πω ευθύς εξ αρχής ότι όλα αυτά τα χρόνια δεν έχω κρύψει ποτέ τη μεγάλη μου αδυναμία για το συγκρότημα του μεγάλου David DeFeis, o οποίος μπορεί τα τελευταία χρόνια να απογοητεύει –δισκογραφικά και συναυλιακά- αλλά μας έχει χαρίσει πολλές μαγικές στιγμές στο παρελθόν. Μια από αυτές, με όσο γίνεται περισσότερο αντικειμενικούς όρους, είναι το πρώτο μέρος για την ιστορία του Οίκου των Ατρειδών. Αν θέλουμε να είμαστε απολύτως ακριβείς, εδώ έχουμε το τελευταίο αριστούργημα των VIRGIN STEELE. Προσέξτε: μιλάω για αριστούργημα αφού το δεύτερο μέρος ήταν μεν πολύ καλό αλλά υπολειπόταν ποιοτικά σε σχέση με το…αδερφάκι του. 
     
    Η έμπνευση είναι κάτι το πολύ ιδιαίτερο και μαγικό (επανερχόμαστε σε αυτόν τον επιθετικό προσδιορισμό αφού ταιριάζει γάντι με την εν λόγω κυκλοφορία). Από το 1994 μέχρι το 1999, οι VIRGIN STEELE κυκλοφόρησαν ούτε λίγο ούτε πολύ 4 αριστουργηματικά άλμπουμ τα οποία αποτελούν σήμερα σημείο αναφοράς στον ευρύτερο αμερικάνικο epic metal ήχο. Είναι πολλοί μάλιστα που θεωρούν ότι σε αυτό το διάστημα ο DeFeis κατέθεσε τις καλύτερες δουλειές του. Μεγάλη κουβέντα και όχι επί του παρόντος. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι ότι το “The house of Atreus Act I” κλείνει αυτή την παραγωγική και εμπνευσμένη περίοδο του τεράστιου αυτού συγκροτήματος. Ο αρχαίος κόσμος (ειδικά η Ελλάδα και η Ρώμη) υπήρξαν πάντοτε πολυαγαπημένα θέματα για τον DeFeis οπότε το αποτέλεσμα είχε όλα τα εχέγγυα για μία…επιτυχή έκβαση. Και όχι μόνο δεν διαψευστήκαμε αλλά εντυπωσιαστήκαμε σε υπερθετικό βαθμό. 
    Από το εναρκτήριο έπος του “Kingdom of the fearless” όπου μεταφερόμαστε στα γεγονότα της καταστροφής της Τροίας από όπου ουσιαστικά ξεκινάει η ιστορία και επικεντρωνόμαστε στο ταξίδι της επιστροφής και την κατάρα των Ατρειδών μέχρι και το απολύτως ταιριαστό κλείσμο με το instrumental “Via sacra” «χανόμαστε» στον μαγικό (ναι, ξανά αυτό το επίθετο) κόσμο του DeFeis με συνθέσεις που ξεπερνούν κάθε προσδοκία και κερδίζουν ακόμη και τον πιο επιφυλακτικό ακροατή. Ξεχωριστές αναφορές σε τραγούδια είναι περιττές αφού ο δίσκος επιβάλλεται να ακουστεί ολόκληρος σαν μία κανονική ιστορία, σαν ένα σύγχρονο έπος, σαν μία κλασική στιγμή-ορόσημο για το heavy metal! Ακόμη και οι τόσο έξυπνες «σφήνες» του DeFeis από το γνωστό μουσικό θέμα του “Marriage of heaven and hell” είναι τόσο ταιριαστές με όλο το κλίμα του δίσκου σε σημείο τέτοιο όπου ο κάθε οπαδός των VIRGIN STEELE να αισθάνεται μονάχα περηφάνεια για αυτό το συγκρότημα. 
     
    Ελπίζω να μου συγχωρέσετε το ιδιαίτερα παρορμητικό κείμενο αλλά ειλικρινά θεωρώ ότι με το “The house of Atreus Act I”, ο DeFeis απέδειξε για τελευταία ίσως φορά το πόσο σπουδαίος καλλιτέχνης είναι. Όπως είπαμε, η συνέχεια με το δεύτερο μέρος ήταν καλή αλλά ένα (ή δύο) κλικ κατώτερη.  
     
    Did you know that:
    • Υπήρχαν ορισμένα ακυκλοφόρητα κομμάτια που δεν μπήκαν σε κανένα από τα δύο μέρη για το “The house of Atreus”. Ένα από αυτά, ήταν και το εκπληκτικό “Conjuration of the watcher” το οποίο ευτυχώς είδε το φως της ημέρας στο “The Book of Burning” δύο χρόνια περίπου μετά.
    • Το προαναφερθέν “Conjuration of the watcher” αρχικά είχε ηχογραφηθεί το 1986 από τους ORIGINAL SIN στους οποίους συμμετείχε η αδερφή του DeFeis, Danae. Πολλά τραγούδια από το μοναδικό άλμπουμ των ORIGINAL SIN “Sin will find you out”, επαναηχογραφήθηκαν από τους VIRGIN STEELE σε διάφορες εκδόσεις.
    • Κλείνοντας τις αναφορές σε τραγούδια που έχουν σχέση με το “The house of Atreus” και συνδέονται και με άλλες κυκλοφορίες, να πούμε ότι η πρώτη εκτέλεση του “The fire God” υπάρχει στο “Stay ugly” των PILEDRIVER, όπου και σε αυτούς βρισκόταν από πίσω ο DeFeis το 1986.
    Σάκης Νίκας 

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here