Σημαντικές αλλαγές που φαίνεται να έχουν αφήσει με πολλά ερωτηματικά ιδιαίτερα τα συγκροτήματα, ξεκινά το Facebook από την 1η Οκτωβρίου, όπου σίγουρα θα μειωθεί η δυνατότητα των γκρουπ να προμοτάρουν video και αυτό θα γίνει και στο Facebook Live, που ήταν ένα πολύ δημοφιλές μέσο για live streaming συναυλίες την περίοδο της πανδημίας.
Η γλώσσα που χρησιμοποιείται είναι αρκετά διφορούμενη και το Facebook υποχρεώθηκε να βγάλει μία διευκρινιστική δήλωση, που όμως δεν έριχνε πολύ φως στην υπόθεση…
Ο νέος κανόνας είναι ο εξής:
«Θέλουμε να μπορείς να απολαύσεις τα video που ποστάρουν η οικογένεια και οι φίλοι σου. Παρόλα αυτά, αν χρησιμοποιείς video στα προϊόντα μας για να δημιουργήσεις μία μουσική εμπειρία για εσένα ή για άλλους, τα video θα μπλοκάρονται και η σελίδα, προφίλ ή γκρουπ μπορεί να σβηστούν. Το ίδιο ισχύει και για το Facebook Live»…
Αυτό, σε μία πρώτη ανάγνωση, σημαίνει ότι αν ένα γκρουπ ανεβάσει το video του απευθείας στο Facebook, θα έχει ποινή. Μένει να δούμε αν το ίδιο ισχύει και για το Instagram, αφού είναι κοινής ιδιοκτησίας.
Αφού δημιουργήθηκε μεγάλος σάλος, ιδιαίτερα ανάμεσα στους μουσικούς, το Facebook έσπευσε να δώσει διευκρινίσεις, που όμως δημιούργησαν κι άλλες απορίες…
«Θέλουμε να ενθαρρύνουμε την μουσική έκφραση στις πλατφόρμες μας, βεβαιώνοντας όμως ότι διατηρούμε τις συμφωνίες μας με αυτούς που έχουν τα δικαιώματα. Αυτές οι συμφωνίες βοηθούν να προστατεύουμε τους καλλιτέχνες, συνθέτες και συνεργάτες που είναι ο θεμέλιος λίθος της μουσικής κοινότητας και είμαστε ευγνώμονες για την εκπληκτική δημιουργικότητα που έχουμε δει αυτόν τον καιρό.
Οι συνεργασίες μας με κατόχους δικαιωμάτων, έχουν φέρει τους ανθρώπους γύρω από την μουσική στις πλατφόρμες μας. Ως μέρος τον συμφωνιών για τα δικαιώματα, υπάρχουν περιορισμοί για την ποσότητα ηχογραφημένης μουσικής που μπορεί να συμπεριλαμβάνεται σε live μεταδόσεις ή video. Παρότι οι λεπτομέρειες των συμφωνιών μας αυτών, είναι εμπιστευτικές, σήμερα μοιραζόμαστε μαζί σας μερικές γενικές οδηγίες για να σας βοηθήσουν να προγραμματίσετε τα video σας καλύτερα:
Επιτρέπονται οι μουσικές στις ιστορίες και σε παραδοσιακές ζωντανές εμφανίσεις (πχ. Να μαγνητοσκοπείς έναν καλλιτέχνη ή ένα γκρουπ να παίζει live).
Όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των full length κομματιών που βρίσκονται στο video, τόσο πιο πιθανό είναι να «περιοριστούν».
Συστήνεται να χρησιμοποιείτε μικρότερα μουσικά clips.
Πάντα πρέπει να υπάρχει ένα οπτικό συστατικό στο video σας. Το ηχογραφημένο τραγούδι δεν πρέπει να είναι ο βασικός σκοπός του video.
Αυτοί οι κανόνες ισχύουν σε live και ηχογραφημένα video και στο Facebook και στο Instagram, σε όλου του είδους τους λογαριασμούς, σελίδες, προφίλ, ακόμη και σε μη επιβεβαιωμένους λογαριασμούς. Και παρότι η μουσική υπάρχει στις πλατφόρμες μας σε πάνω από 90 χώρες, υπάρχουν περιοχές που δεν είναι ακόμη διαθέσιμη. Έτσι, αν το video σου περιέχει ηχογραφημένη μουσική, μπορεί να μην είναι διαθέσιμο σ’ αυτές τις περιοχές».
Και ότι καταλάβατε, καταλάβαμε…