“Seven deadly sins, seven ways to win, seven holy paths to hell, and your trip begins. Seven downward slopes, seven bloodied hopes, seven are your burning fires, seven your desires…”
“Today is born the seventh one, born of woman the Seventh Son”. Και μπορεί ο «δικός μας» Έβδομος Γιός να μην «γεννήθηκε» από γυναίκα, γεννήθηκε όμως από «Σιδηρά Παρθένο». Έχουν γραφτεί, γράφτηκαν, γράφονται και θα συνεχίσουν να γράφονται διθύραμβοι, αφιερώματα, σχόλια, άρθρα, κείμενα για το μοναδικό αυτό άλμπουμ των IRON MAIDEN που ακούει στο όνομα “Seventh Son of a Seventh Son”. Είναι αρκετά; Μάλλον όχι. Μια φορά στην ιστορία κάθε σχήματος ευθυγραμμίζονται τόσο καλά τα αστέρια, ώστε ένας έβδομος γιός να γεννήσει έναν έβδομο γιό και να δημιουργηθεί ένα αριστούργημα, που εφάμιλλα του λίγα άλμπουμ στην ιστορία της μουσικής μπορούν να χαρακτηριστούν.
Είναι το “Seventh Son of a Seventh Son” το καλύτερο άλμπουμ του Ιερού Θηρίου, σε μία σειρά επτά (7, τυχαίο;) ξεχωριστών δίσκων; Το “The number of the Beast”, σίγουρα είναι από τα πλέον αξιομνημόνευτα σε αυτή την σειρά, αποτελεί άλλωστε ίσως το σημαντικότερο σημείο καμπής στην ιστορία του συγκροτήματος και ίσως ολόκληρης της «σκληρής» μουσικής σκηνής. Το “Seventh Son…” όμως… έχει μια μαγεία, μια πληρότητα, μια συνθετική ωριμότητα, ένα σύνολο απαράμιλλο.
Είναι τόσο γεμάτο, τόσο ολοκληρωμένο, που δικαίως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το σπουδαιότερο δημιούργημα που βγήκε ποτέ από τα χέρια των Βρετανών. Και μπορεί ήδη οι MAIDEN να απολάμβαναν το status κορυφαίας μπάντας, αρκετά χρόνια πριν την κυκλοφορία του, με το έβδομο άλμπουμ τους όμως στρογγυλοκάθισαν σε έναν Θρόνο κύρους, από τον οποίον δεν κουνήθηκαν ποτέ ξανά.
Κάθε ένα από τα οκτώ τραγούδια του δίσκου, πέραν του ότι αποτελούν εξαιρετικές συνθέσεις, στοιχειοθετούν ένα σύνολο, που αναφέρεται στο θρύλο του «Έβδομου Γιού», δίνοντας ένα concept σύνολο, το οποίο από την αρχική απαγγελία του Dickinson μέχρι την τελική της επανάληψη, συναρπάζει, μαγεύει, ταξιδεύει.
Φυσικά, ένα τέτοιο μνημειώδες άλμπουμ, σίγουρα έχει πολλές ιστορίες από πίσω του, κάποιες γνωστές, κάποιες λιγότερο γνωστές, κάποιες άγνωστες. Γιορτάζοντας την επέτειο της κυκλοφορίας του λοιπόν, ας δούμε κάποιες από αυτές. Πάμε.
- O θάνατος της διάσημης Βρετανίδας «διορατικού» Doris Stokes τον Μάιο του 1987 αποδείχτηκε η πιο απίθανη αφετηρία για το άλμπουμ. Με την σκέψη αν το μέντιουμ προέβλεψε τον θάνατό της, ο Steve Harris έγραψε το “The Clairvoyant” και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα.
- Με το “The Clairvoyant” ανά χείρας και μία ιδέα για κάποιον έβδομο γιο, έβδομου γιου που επίσης είχε τις δυνάμεις του «διορατικού», ο Steve συναντήθηκε με τον Bruce Dickinson για να του παρουσιάσει τις ιδέες του. Ο δεύτερος, ενθουσιασμένος με τις ιδέες του Captain, το πήγε ένα βήμα παραπέρα. «Ξέρεις τι; Πρέπει να κάνουμε ένα concept άλμπουμ για αυτό…».
- Στο “Somewhere in time” ο Bruce δεν συμμετείχε καθόλου στην συγγραφή των τραγουδιών. Το “Seventh Son” σηματοδοτεί την επιστροφή του στις συνθέσεις, τέσσερα χρόνια μετά.
- Το πρώτο single του άλμπουμ, το “Can I play with madness” κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του ’88 και έφτασε κατευθείαν στο Νο. 3 στα single charts του Ηνωμένου Βασιλείου.
- Το βίντεο κλιπ που συνόδευε το κομμάτι είχε μία εξαιρετική guest εμφάνιση από τον θρυλικό ηθοποιό Graham Chapman, μέλος του εμβληματικού βρετανικού κωμικού θιάσου Monty Python’s Flying Circus.
- Παρότι τα πλήκτρα είχαν ήδη εισαχθεί στην μουσική των MAIDEN από το “Somewhere in time” στο “Seventh Son” η χρήση τους είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη και αποτελούν βασικό μέρος των συνθέσεων.
- Το “Seventh Son…” είναι το τελευταίο άλμπουμ του χαρακτηριστικότερου και αναλογιζόμενου ως κλασικού line-up για την μπάντα, με τον Adrian Smith να αποχωρεί στη συνέχεια από το σχήμα.
- Η περιοδεία που ακολούθησε την κυκλοφορία του “Seventh Son…”, διήρκησε οκτώ μήνες και ξεκίνησε στις 28 Απριλίου στη Γερμανία.
- Στις 20 Αυγούστου 1988, οι IRON MAIDEN ήταν headliners στο διάσημο μονοήμερο φεστιβάλ Monsters Of Rock στο Castle Donington για πρώτη φορά. Αν χρειαζόταν απόδειξη ότι οι MAIDEN είχαν φτάσει σε ένα νέο επίπεδο δημοτικότητας, τα ονόματα που έπαιζαν «κάτω» από το Θηρίο, μιλάνε από μόνα τους. KISS (!!!), MEGADETH, GUNS ‘N’ ROSES, David Lee Roth.
- Υπολογίζεται ότι 107.000 άνθρωποι συνέθεταν το εκπληκτικό μέγεθος του πλήθους που ήρθε να δει το συγκρότημα εκείνη την ημέρα, καθιστώντας το, το μεγαλύτερο Monsters Of Rock μέχρι τότε.
- Δύο νεαροί Σκωτσέζοι οπαδοί , ο Alan Dick και ο Landon Siggers – έχασαν τη ζωή τους καθώς το έδαφος υποχώρησε κατά τη διάρκεια του σετ των GUNS ‘N’ ROSES. Χωρίς να γνωρίζουν για τους θανάτους, οι MAIDEN έπαιξαν το σετ τους, με μία επίδοση – ορόσημο, όπως απαιτούσε η συνεχιζόμενη άνοδός τους.
- Η γενικότερη έμπνευση για το άλμπουμ, προήλθε από μια σειρά μυθιστορημάτων επιστημονικής φαντασίας του Orson Scott Card. Πρόκειται για τον Alvin Maker, τον έβδομο γιο ενός έβδομου γιου (το πρώτο βιβλίο της σειράς ονομάζεται Seventh Son), ο οποίος γεννιέται με ενόραση και την ικανότητα να χρησιμοποιεί τη «λαϊκή μαγεία» σε μια εναλλακτική πραγματικότητα. Το ομώνυμο τραγούδι περιγράφει πώς περίμεναν με ανυπομονησία τα αδέρφια του τη γέννησή του και πώς οι δυνάμεις του καλού και του κακού πάλεψαν πάνω του.
- Ο Derek Riggs, ο οποίος σχεδίασε τα εξώφυλλα για τα περισσότερα άλμπουμ των MAIDEN, είναι υπεύθυνος και για το αριστουργηματικό εξώφυλλο του “Seventh Son…”. Απεικόνισε το πάνω μέρος του κορμού του Eddie, να αιωρείται πάνω από το νερό σε μια αρκτική περιοχή με αντικείμενα που μοιάζουν με UFO στον ουρανό. Παράλληλα, στα μισολιωμένα παγόβουνα στο γενικότερο artwork, βλέπει κανείς φιγούρες να εμφανίζονται, με μορφές από τα προηγούμενα άλμπουμ.
- Ο Bruce Dickinson περιέγραψε το άλμπουμ, ως το «heavy metal “Dark Side Of The Moon”», αναφερόμενος φυσικά στο άλμπουμ των PINK FLOYD.
- Το “Seventh Son…” είναι το δεύτερο άλμπουμ των MAIDEN, μετά το “The number of the Beast”, που καταλαμβάνει την πρώτη θέση στα Βρετανικά charts.
- Πριν την κυκλοφορία του δίσκου, το συγκρότημα πραγματοποίησε έναν μικρό αριθμό «μυστικών» συναυλιών σε κλαμπ, με το όνομα «Charlotte and the Harlots», στα κλαμπ «Empire», «Cologne» και «L’Amour», στη Νέα Υόρκη.
- Τα υπόλοιπα τρία singles του δίσκου, τα “The evil that men do”, “The Clairvoyant (live)” και “Infinite dreams (live)” έφτασαν στις θέσεις Νο. 3, Νο. 5, Νο. 6 και Νο. 6 αντίστοιχα στο UK Singles Chart.
- Τα πλήκτρα στις συναυλίες, τα παίζει ο Michael Kenney, ο τεχνικός του μπάσου του Steve Harris. Ο Harris επέμεινε o Kenney να ερμηνεύσει ζωντανά τα μέρη των πλήκτρων με το ψευδώνυμο «The Count». Μετά από αυτή την περιοδεία, ο Kenney έπαιξε τα πλήκτρα στα επόμενα τέσσερα στούντιο άλμπουμ τους. Για την παγκόσμια περιοδεία «Maiden England 2012–2013», ο Kenney επανέλαβε τον ρόλο του ως «The Count» κατά τη διάρκεια του τραγουδιού “Seventh Son of a Seventh Son”.
- Ο Bruce το περιέγραψε κάποια στιγμή ως «μισό concept άλμπουμ», υποδηλώνοντας ότι δεν υπήρχε μια πλήρης πλοκή, περισσότερο ένα χαλαρό θέμα.
- Για την προώθηση του άλμπουμ, το συγκρότημα διοργάνωσε μια βραδιά με συνεντεύξεις σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και τύπο στο Castle Schnellenberg στο Attendorn της Γερμανίας πριν από την κυκλοφορία του δίσκου.
“Seven deadly sins, seven ways to win, seven holy paths to hell. Seven downward slopes, seven bloodied hopes, seven are your burning fires, seven your desires…”
Φανούρης Εξηνταβελόνης