NIGHTWISH interview (Marco Hietala)





















    “New horizons”

    Η αλλαγή τραγουδίστριας στους NIGHTWISH, με τη Floor Jansen να αναλαμβάνει τα φωνητικά στη θέση της Anette Olzon, αναζωπύρωσε το ενδιαφέρον μου για το συγκρότημα και το live DVD μαζί με το documentary, “Showtime, storytime”, ήταν μία εξαιρετική αφορμή για να μιλήσουμε μέσω Skype με τον συμπαθέστατο μπασίστα του γκρουπ, Marco Hietala, για όλα όσα συνέβησαν τον τελευταίο καιρό στο στρατόπεδο των NIGHTWISH.

    Nightwish2013jΠως είσαι Σάκη;
    Όλα καλά, μόνο που έχει βάλει πολύ κρύο ξαφνικά… Φαίνεται κατάλαβε ο καιρός ότι θα είχα συνέντευξη μ’ έναν Φιλανδό!!!
    (γέλια) Συγνώμη, δεν φταίω εγώ! Εμένα μου αρέσει πολύ ο καιρός στην Ελλάδα κι όσες φορές έχω έρθει, είμαι με σορτς!

    Σε συγχωρώ, γιατί μου άρεσε πολύ το DVD σας… Στο documentary έλεγε σε κάποια στιγμή: “The carousel has to run, no matter what”. Το καρουζέλ αυτό, όμως, κάποια στιγμή παραλίγο να σταματήσει, όπως είπε χαρακτηριστικά ο Tuomas κάποια στιγμή. Τι σας έφερε κοντά στο να διαλυθείτε; Είχε να κάνει με τις συνεχείς περιοδείες που έφερναν ένταση στις σχέσεις σας;
    Oh man… Αυτό είναι κάτι που έχουμε συμφωνήσει να μην μπούμε σε προσωπικές λεπτομέρειες και αναλύσεις. (μετά από παύση σχεδόν 10 δευτερολέπτων) Νομίζω ότι είναι εμφανές στον κόσμο ότι είχαμε προσωπικές διαφορές τότε. Χμ… Όπως είπα, δεν θα ήθελα να μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες. Όπως μας έχει διδάξει η ιστορία, όταν πλένεις τα ρούχα σου δημόσια, αυτά βρωμίζουν, δεν καθαρίζουν!!!

    Συμφωνώ μαζί σου και πρέπει να πω ότι αυτή τη φορά μου άρεσε πολύ ο τρόπος που χειριστήκατε τη φυγή της Anette. Νομίζω ότι μάθατε καλά το μάθημά σας μετά απ’ όλα αυτά που συνέβησαν με την Tarja.
    Έχεις δίκιο. Μαθαίνεις καλύτερα όταν κάνεις κάποια πράγματα και βλέπεις τι συμβαίνει. Θα μπορούσαμε να είχαμε χειριστεί καλύτερα το θέμα με την Tarja και το «ανοιχτό γράμμα», αλλά ήμασταν νέοι τότε και δεν είχαμε συνειδητοποιήσει ότι η θέση μας ήταν τόσο ορατή, ότι όλα όσα κάναμε ενδιέφεραν πολύ κόσμο και τα media θα τρελαίνονταν με όλο αυτό το πράγμα. Πάνω από έξι μήνες σκεφτόμασταν αυτήν την απόφαση που πήραμε τώρα, αλλά δεν είχαμε δώσει καμία συνέντευξη να το πούμε…

    Βασικά, θεωρώ ότι το σκηνικό με το «ανοιχτό γράμμα» και την έκταση που πήρε, σας έδωσε να καταλάβετε πόσο δημοφιλείς είστε, γιατί μου φαίνεται ότι δεν το είχατε συνειδητοποιήσει…
    Ακριβώς. Καθόρισε με ακρίβεια τη θέση μας. Δεν είχαμε καταλάβει πόσο μεγάλο είχε γίνει όλο αυτό…
    Απ’ ότι συμπεραίνω όμως, βλέποντας το ντοκιμαντέρ, όλη αυτή η συνεχής περιοδεία, το ότι ήσασταν στο δρόμο 4 άντρες και μία γυναίκα, έφερε στην επιφάνεια εντάσεις και γι’ αυτό κιόλας αποφασίσατε να κάνετε 100 συναυλίες λιγότερες για το “Storytime”.
    Θα μπορούσε να είναι έτσι. Πάντα έχει να κάνει με την προσωπικότητά σου, είτε είσαι άντρας, είτε γυναίκα. Το πώς δηλαδή εμφανίζονται οι διαφορές ανάμεσά μας. Αυτό που μπορώ να πω είναι το εξής: Ότι η περιοδεία 2 ετών για το “Dark passion play”, μας δίδαξε ότι ήταν ΠΑΡΑ πολύ μεγάλη χρονική περίοδος και όλοι μας ήμασταν εξουθενωμένοι.

    Και σωματικά και πνευματικά.
    Σίγουρα.

    Nightwish2013gΑυτό που μου έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση πάντως, είναι η εισαγωγή του ντοκιμαντέρ που λέει ότι «η πρώην τραγουδίστρια επέμεινε να μην φανεί και να μην ακουστεί». Η πρώην τραγουδίστρια, έχει όνομα και μάλιστα σε σημεία έχει οπαδούς να κρατούν πλακάτ με το όνομά της. Αν δεν μπορείς να μου πεις το λόγο που διώξατε την Anette, μπορείς τουλάχιστον να μου πεις πότε σας ειδοποίησε να μην χρησιμοποιήσετε πλάνα της;
    Θα σου πω αυτό: Είχαμε ένα πολύ αυστηρό και συγκεκριμένο e-mail από το management της από τη Σουηδία, που ήταν κατηγορηματικό. Καθόλου ονόματα, καθόλου πλάνα, καθόλου συνεντεύξεις. Αν δεις κάπου το όνομά της, σε πλακάτ ή σε αφίσες, είναι κάτι που ήταν ήδη δημοσιοποιημένο. Εμείς δεν βάλαμε κάτι που να προκαλέσει αντιδικία, ούτε θα κάναμε ποτέ κάτι τέτοιο.

    Σας ειδοποίησε τελευταία στιγμή;
    Όχι τελευταία στιγμή, αλλά αρκετά αργά για να τραβά τα μαλλιά του ο σκηνοθέτης!!!

    Μάλλον θα έμεινε καραφλός τώρα.
    Μπααα! Έχουν αρχίσει να ξαναφυτρώνουν τα μαλλιά του σιγά-σιγά (γέλια)

    Ευτυχώς, το τελικό αποτέλεσμα είναι πολύ καλό… Παρόλο που η Anette, δεν θέλει να αναφέρεται το όνομά της στο DVD των NIGHTWISH, δεν νομίζω να έχει πρόβλημα να το τονίσει στο σόλο άλμπουμ που θα βγάλει σε λίγο καιρό και μάλιστα από την ίδια εταιρία που είναι και η Tarja… Πως έχει ο καιρός γυρίσματα…
    Τι να κάνουμε… Μπορεί να κάνει ότι θέλει. Προσωπικά δεν πιστεύω ότι αυτό είναι πρόβλημα.

    Nightwish2013aΠροφανώς όμως η ίδια το θεωρεί πρόβλημα, εξ ου και η απαγόρευση…
    Δεν ξέρω. Μπορεί να κάνει ότι θέλει. Δεν ασχολούμαι με την καριέρα των άλλων, από τη στιγμή που έχω τη δική μου. Έχουμε πολύ καλή χημεία τώρα στο συγκρότημα και αυτό είναι το μόνο που με απασχολεί κι ελπίζω άλλες μπάντες κι άλλοι καλλιτέχνες να κάνουν επιτυχία με την αξία της δικής τους μουσικής.

    Κατά τη γνώμη τη δική μου αλλά και αρκετών οπαδών των NIGHTWISH, η Floor Jansen ήταν η προφανής και σωστή επιλογή για τη θέση της Tarja. Είναι εκπληκτική τραγουδίστρια, πολύ καλή στη σκηνή κι έχει όλο το πακέτο. Πότε έπεσε το όνομά της στο τραπέζι για την αντικατάσταση της Anette; Ή μήπως είχε πέσει και πριν, για την αντικατάσταση της Tarja;
    Τη γνωρίζουμε πολλά χρόνια. Όταν ήταν ακόμα στους AFTER FOREVER, έπαιζαν support στους NIGHTWISH για την περιοδεία του “Century child”. Όταν έφυγε η Tarja, μιλήσαμε για λίγο με τον Tuomas για τη Floor, αλλά το γεγονός ότι είχε τη μπάντα της, περιόδευε κι έβγαζε δίσκους, ήταν αποτρεπτικό, γιατί δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα στο συγκρότημα φίλων μας. Ένας ακόμα λόγος ήταν ότι εκείνη την περίοδο ψάχναμε να βρούμε κάτι διαφορετικό. Στην κατάσταση που συνέβη τώρα όμως, ήταν μάλλον το πρώτο όνομα που μας ήρθε στο μυαλό και σε μένα και στον Tuomas και αμέσως την πήραμε τηλέφωνο, ανταλλάξαμε e-mail και της εξηγήσαμε ότι αν είναι να το κάνεις, θα πρέπει να πάρεις το αεροπλάνο στις επόμενες 24 ώρες. Ήταν ΟΚ με αυτό η Floor. Είχε άγχος βέβαια, έτρεμε, αλλά πήρε το πρώτο αεροπλάνο και ήρθε. Νομίζω ότι χρειάζεται πολύ μεγάλο θάρρος, επαγγελματισμό και τελειομανία για να κάνεις κάτι τέτοιο και νομίζω ότι όλα αυτά μαζί, λειτούργησαν ευεργετικά κι έκανε τη δουλειά της με εκπληκτικό τρόπο. Δεν ξέρω αν θα μπορούσε κάποιος άλλος να κάνει κάτι παρόμοιο εκείνο τον καιρό.

    Υπάρχει μία πολύ χαρακτηριστική έκφραση του Emppu στο DVD, όταν στο Buenos Aires, κατά τη διάρκεια του “Ghost love score”, η Floor πιάνει τις ψιλές νότες στο τέλος με ακρίβεια και φαίνεται μία έκφραση ανακούφισης στο πρόσωπό του. Αυτό είναι το συναίσθημα που επικρατούσε γενικώς; Ανακούφιση που βρήκατε τραγουδίστρια τόσο άμεσα;
    Δεν ξέρω αν ήταν ανακούφιση, επειδή την είχαμε δει να το κάνει αρκετές φορές ήδη (γέλια). Συμβαίνει αυτό σε όλους μας, επειδή είναι μία ομαδική προσπάθεια, είμαστε όλοι μέλη μίας ομάδας και όταν το τραγούδι φτάνει στο τέλος με τόσο εμφατικό τρόπο, πάντα ρίχνουμε ένα χαμόγελο.

    Nightwish2013fΠριν από λίγο, μου είπες ότι ψάχνατε για μία διαφορετική τραγουδίστρια από την Tarja και γι’ αυτό επιλέξατε την Anette. Μήπως θέλατε και κάποια λιγότερο γνωστή για να δημιουργήσετε ένα νέο αστέρι;
    Εν μέρει, επαναλαμβάνω, εν μέρει είχαμε σκεφτεί με τον τρόπο που λες. Πιστεύαμε ότι θα ήταν κάτι καλό. Από την άλλη όμως, δεν είχαμε αποκλείσει γνωστά ονόματα που ήταν ήδη σε μπάντες. Αν θέλαμε κάποια, θα την είχαμε. Αλλά όταν ακούσαμε τα demo, μας εξέπληξε θετικά η ερμηνεία της Anette και θεωρήσαμε ότι θα δούλευε καλά.

    Πότε συνειδητοποιήσατε ότι η Floor ήταν ο άνθρωπός σας;
    Εγώ ήμουν απόλυτα σίγουρος όταν είχαμε τελειώσει την Αμερικάνικη περιοδεία. Νομίζω όμως, ότι συνειδητά μείναμε μακριά από το να αποφασίσουμε κάτι. Είχαμε τραυματική εμπειρία στο παρελθόν και δεν θέλαμε να σκεφτούμε το μέλλον, παρά μόνο το πώς θα τελείωνε η περιοδεία μας. Γύρω στο Μάιο, όταν πηγαίναμε στην Ιαπωνία, αναλογιστήκαμε ότι η χημεία ανάμεσά μας είναι πάρα πολύ καλή και υπήρχαν πολύ δυνατά vibes κατά τη διάρκεια των συναυλιών και δεν υπήρχε λόγος να αλλάξουμε αυτήν την κατάσταση. Στις αρχές του καλοκαιριού, λοιπόν, αποφασίσαμε να ζητήσουμε όχι μόνο από τη Floor αλλά και από τον Troy, να μείνουν στο συγκρότημα σαν μόνιμα μέλη και δέχτηκαν με πολύ μεγάλη τους ευχαρίστηση. Ήταν πάρα πολύ ωραία αυτή η στιγμή, πολλά γέλια αλλά και δάκρυα χαράς. Το επόμενο θέμα ήταν το πότε θα το ανακοινώναμε αυτό, επειδή είχαμε πει ότι η ανακοίνωση δεν θα γινόταν πριν το 2014. Είχαμε όμως την κυκλοφορία του DVD και του documentary και όλος ο κόσμος θα μας ρωτούσε αυτό το θέμα, οπότε είπαμε να το ανακοινώσουμε επίσημα προτού ξεκινήσουμε τις συνεντεύξεις, αφού δεν υπήρχε λόγος να κρύβουμε κάτι που είχαμε ήδη αποφασίσει.

    Nightwish2013kΜε τη Floor πλέον, μπορείτε να βάλετε στο ρεπερτόριό σας κάποια τραγούδια, όπως το “Wishmaster”, τα οποία η Anette για κάποιο λόγο δεν ήθελε/μπορούσε να τα τραγουδήσει.
    Ναι. Το να είσαι τραγουδιστής, είναι κάτι πολύ προσωπικό και κάθε τραγουδιστής έχει ορισμένες διαφορές. Για παράδειγμα υπάρχουν κάποιες μικρολεπτομέρειες όπως ότι κάποιος τραγουδιστής λέει καλύτερα το “a” από το “o” ή αντίστροφα. Αυτό λοιπόν, έχει επίδραση στο πώς ερμηνεύει κάποιος τα τραγούδια και πώς προσαρμόζει κάποιες μελωδίες. Με την Anette λοιπόν, έπρεπε να βρούμε ποια τραγούδια ταίριαζαν περισσότερο στη φωνή της, αλλά και να προτείνουν όλοι ποια κομμάτια ήθελαν να παίξουμε, για να πάρουμε τις τελικές μας αποφάσεις. Για να δώσεις τον καλύτερο εαυτό σου στις συναυλίες, πρέπει όλοι οι παίχτες και ο τραγουδιστής, να νιώθουν εντελώς άνετα με το υλικό που παίζουν. Αυτό είναι το πιο σημαντικό και μόνο έτσι μπορείς να βγάλεις το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

    Αυτό που παρατήρησα επίσης στο live DVD, είναι ότι εσύ είσαι ο frontman του συγκροτήματος, αφού η Floor δεν προλογίζει κάποιο τραγούδι παρά μόνο όταν φτάσατε στο 5ο ή 6ο κομμάτι. Είναι κάτι που κάνετε συνήθως ή θεωρήσατε ότι έπρεπε ένα πιο έμπειρο μέλος της μπάντα να «διαχειριστεί» ένα κοινό 80.000 ανθρώπων;
    Αυτό που συμβαίνει, είναι ότι οι προηγούμενες τραγουδίστριες δεν «το είχαν» τόσο πολύ να επικοινωνούν με το κοινό και να μιλάνε ανάμεσα στα κομμάτια και ο ρόλος αυτός παιζόταν από εμένα, όχι όμως συνειδητά. Τώρα, με τη Floor, νομίζω ότι νιώθει πιο άνετα και θα θέλαμε να μιλά όσο αυτή νομίζει.

    Τώρα που έχετε τη Floor και τον Troy ως μόνιμα μέλη, πως θα επηρεάσει αυτό το γεγονός τη συνθετική διαδικασία του επόμενου δίσκου;
    Πιθανώς όχι και τόσο πολύ. Φυσικά είναι καλοδεχούμενοι να φέρουν τη μουσική τους…

    Nightwish2013hΆλλωστε η Floor γράφει μουσική για τις άλλες μπάντες της…
    Ναι, όπως κι εγώ και η μουσική μου είναι σε όλους τους δίσκους των NIGHTWISH όπου συμμετέχω. Κι ο Emppu γράφει μουσική, οπότε θα ήταν υποκριτικό και διπρόσωπο να μην δίναμε την ευκαιρία και στους δυο τους, να γράψουν μουσική. Αν έχουν κάποιες καλές ιδέες, είναι καλοδεχούμενοι να τις φέρουν. Το θέμα είναι όμως ότι η μπάντα αυτή βασίζεται στο όραμα, τη μουσική και τις ιδέες που εκφράζει ο Tuomas. Όταν γράφω μουσική στο στούντιό μου, τη στέλνω στον Tuomas και αν του αρέσει και του ταιριάζει, τη χρησιμοποιεί. Το ίδιο μπορούν να κάνουν και οι υπόλοιποι. Είναι αρκετά δημοκρατικό, αλλά πιστεύω ακράδαντα όμως, ότι πρέπει να εμπιστευτούμε τον άνθρωπο, του οποίου το όραμα πιθανώς μας έχει φτάσει τόσο μακριά.

    Οι προσδοκίες του κόσμου με τη νέα σας σύνθεση είναι πολύ υψηλές. Μήπως αυτό σας προσδίδει έξτρα βάρος στους ώμους σας για τον επερχόμενο δίσκο σας;
    Δεν θα έλεγα ότι μας δίνει βάρος, αλλά μάλλον μία ώθηση, μία κλωτσιά στον κώλο, η οποία όμως δεν πονάει. Έχουμε καταπληκτική σύνθεση, μία φοβερή τραγουδίστρια που είναι «μέσα» στη μουσική μας κι αυτό μας δίνει πολλές πιθανότητες κι επιλογές, ώστε να δώσουμε στον κόσμο κάτι που να αξίζει να το ακούσει. Δεν έχουμε κάποιες συνειδητές επιλογές ή αποφάσεις σχετικά με το μουσικό ύφος του άλμπουμ. Είμαστε πάρα πολλά χρόνια μαζί, οπότε απλά βρισκόμαστε, παίζουμε, κάνουμε τις ενορχηστρώσεις και δεν δίνουμε σημασία σε συνταγές ή σε τι είναι mainstream και μπορεί να το γουστάρει ο κόσμος. Απλά παίζουμε ότι μας αρέσει εκείνη τη στιγμή. Αυτό νομίζω ότι είναι κι ένα από τα μυστικά των NIGHTWISH. Το να κρατάς την τιμιότητα και την ακεραιότητα του γκρουπ, κάνει τη μουσική σου πάντα ενδιαφέρουσα.

    Ο Troy, δεν συμμετέχει σε όλα τα τραγούδια, παρόλα αυτά τον κάνατε μόνιμο μέλος. Ποια είναι τα στοιχεία που φέρνει στη μουσική των NIGHTWISH;
    Όπως θα διαπίστωσες από το documentary, κάνουμε πάρα πολύ καλή παρέα, αλλά είναι και καταπληκτικός μουσικός, που παίζει ακόμα και κιθάρα, μπουζούκι και τραγουδά πολύ καλά. Το ότι είναι μαζί μας, δεν σημαίνει ότι θα βάλουμε pipes σε κάθε τραγούδι μας. Είναι βέβαιο ότι και στην επερχόμενη περιοδεία, για κάποια τραγούδια θα πάει backstage και θα πίνει κάποια ποτά και για εμάς, όσο είμαστε στη σκηνή και μετά θα επιστρέφει. Αν του βρούμε ένα ρόλο που να του ταιριάζει όμως στα κομμάτια, μπορεί να είναι και σε όλα μαζί μας.

    Πίσω στο documentary. Το κομμάτι που ακούγεται περισσότερο απ’ όλα, είναι αναμφισβήτητα το “I want my tears back”. Σημαίνει κάτι ή το βάλατε απλά επειδή τραγουδάς εσύ και δεν παίζει κάποιο ενεργό ρόλο η Anette λόγω της απαγόρευσης που προείπαμε;
    Ω, φίλε μου. Ειλικρινά δεν ξέρω. Το editing του documentary ήταν πάρα πολύ δύσκολο εξαιτίας των αλλαγών τελευταίας στιγμής. Πιθανώς επειδή το συγκεκριμένο τραγούδι έχει πολλά μέρη που τραγουδάω εγώ, να βόλευε τον σκηνοθέτη…

    Nightwish2013cΠριν βγείτε στη σκηνή, λες αυτό: “This is to be good, great, joyous, beautiful and free. This is life. Empire and victory”. Για ποιον λόγο χρησιμοποιείς αυτές τις λέξεις πριν βγείτε στη σκηνή;
    Πριν βγούμε στη σκηνή, μαζευόμαστε όλοι μαζί και δίνουμε υπόσχεση ότι θα δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας. Ο Troy είχε γράψει αυτό το ποίημα, δεν θυμάμαι πότε κι από τότε έγινε παράδοση για εμάς. Είναι μία ιεροτελεστία, για να εξυψώσει το ηθικό του γκρουπ και όταν βγούμε στη σκηνή να δώσουμε ότι έχουμε μέσα μας.

    Το show σας στο Denver, όπου η Alissa από τους AGONIST και η Elyze από τους KAMELOT, ήρθαν στη σκηνή κι έσωσαν τη συναυλία, πρέπει να είναι η πιο περίεργη στιγμή σας, έτσι;
    Μάλλον ναι. Κατά κάποιον τρόπο, αυτό πρέπει να ήταν το πιο αξιομνημόνευτο show των NIGHTWISH, αφού συνέβησαν το πιο κακό και το πιο καλό στην ίδια συναυλία. Θυμάμαι να βρισκόμαστε πίσω από τη σκηνή, βλέποντας τον Tuomas και τον Troy να βγαίνουν και να ζητούν από το κοινό αν θέλουν να κάνουμε τη συναυλία με αυτόν τον τρόπο που έγινε. Σχεδόν όλοι σήκωσαν τα χέρια τους και είπαν ότι ήθελαν να γίνει η συναυλία με την Alissa και την Elyze στα φωνητικά. Να σκεφτείς ότι από τα 1.700 άτομα που ήταν στο χώρο, μόνο 6 ζήτησαν να πάρουν πίσω τα χρήματά τους. Αυτό μας έδωσε μία ώθηση εμπιστοσύνης, ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που μας εμπιστεύονται και ήθελαν να δουν τη συναυλία μας, παρά το γεγονός ότι είχαμε πολύ μεγάλο πρόβλημα. Η συναυλία πήγε τόσο καλά, που ο κόσμος με έβρισκε έξω και μου έλεγε πόσο τυχεροί ήταν που είδαν ένα τόσο μοναδικό show των NIGHTWISH. Την ίδια στιγμή λοιπόν είχαμε τη χειρότερη αλλά και την καλύτερη στιγμή μας.

    Εμένα πάλι, ξέρεις τι μου έκανε εντύπωση; Που αντί να μιλήσει στο κοινό ο Tuomas, πήρε το μικρόφωνο ο Troy, που τότε δεν ήταν καν μόνιμο μέλος και μίλησε στον κόσμο για να του ανακοινώσει την κατάσταση, ότι δηλαδή η Anette δεν μπορούσε να τραγουδήσει κι έπρεπε να ρωτήσετε τον κόσμο αν ήθελε να δώσετε τη συναυλία με τις δύο άλλες τραγουδίστριες…
    Τα πάει καλά με τα λόγια και τα αγγλικά είναι μητρική του γλώσσα, οπότε τον εμπιστευτήκαμε… Η δική μου ιδέα ήταν να πάρουμε την Alissa και την Elyze. Η δική του ιδέα ήταν να ψηφίσει ο κόσμος αν θέλει να δει τέτοιο show. Οπότε εκείνος έπρεπε να βγει και να το ανακοινώσει κιόλας (γέλια).

    Και φαντάζομαι ότι εκείνη η συναυλία ήταν και η αρχή του τέλους για την Anette, αφού είδατε ότι ο κόσμος σας αποδέχεται όποια και να έχετε στα φωνητικά.
    Δεν θα το έλεγα. Ήταν άρρωστη η Anette κι εμείς πραγματικά ευχόμασταν να γίνει καλά. Αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να μπω σε λεπτομέρειες σχετικά με το τι έγινε λίγες μέρες αργότερα. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι η κατάσταση ήταν ασταθής ούτως ή άλλως…

    Κανένα πρόβλημα. Πάμε στο κλασικό θέμα, που δεν έρχεστε στην Ελλάδα για live. Από προσωπική εμπειρία, γνωρίζω τις πολύ κακές συνθήκες κάτω από τις οποίες παίξατε την τελευταία φορά στη χώρα μας. Ακολούθησαν όμως και μερικές δηλώσεις σε περιοδικά όπως το Kerrang! που δεν ήταν και πολύ τιμητικές για την Ελλάδα γενικώς…
    Μισό λεπτό. Προτού συνεχίσεις, θα πρέπει να πω ότι έχω τονίσει επανειλημμένως ότι αυτές οι απόψεις δεν είναι οι απόψεις του συγκροτήματος αλλά ενός μέλους (σ.σ. συγκεκριμένα της Anette). Φυσικά και δεν είναι ωραίο να πας σ’ ένα φεστιβάλ και η διοργάνωση να είναι άθλια. Αυτό όμως δεν έχει να κάνει με τους οπαδούς και τη χώρα. Ποτέ δεν θα έλεγα ότι «καμία μπάντα δεν πρέπει να ξαναπαίξει στην Ελλάδα» γιατί αυτή δεν είναι ούτε η άποψή μου, ούτε η άποψη της μπάντας.

    Nightwish2013iΌπως σου είπα, γνωρίζω τι συνέβη εκείνο το βράδυ και μάλιστα ήμουν εκείνος που πήγε τον manager σας να σας πάρει φαγητό να φάτε, αλλά επίσης γνωρίζω, από e-mail που έχω μπροστά μου αυτή τη στιγμή, ότι σε επανειλημμένες κρούσεις Ελλήνων διοργανωτών, η απάντηση του γραφείου που σας εκπροσωπεί είναι ότι «η Ελλάδα σε καμία περίπτωση δεν μας ενδιαφέρει» (σ.σ. “Greece is not of our interest”, είναι οι πραγματικές λέξεις). Τι έχεις να πεις πάνω σ’ αυτό;
    Χμμμ… Κοίτα να δεις. Αυτό που συμβαίνει, είναι ότι δεν παίρνω εγώ αυτές τις αποφάσεις. Δεν κάνω τα booking, ούτε βγάζω τις διαδρομές που θα ακολουθήσουμε, αλλά αυτά, τα έχουν αναλάβει γραφεία που μας εκπροσωπούν στη Φιλανδία και τη Γερμανία. Αυτό που γνωρίζω, είναι ότι αν υπάρχει κάποιος αξιόπιστος διοργανωτής, σε κάποιο καλό venue ή φεστιβάλ, φυσικά και είμαι πρόθυμος να έρθω και να παίξω.

    Έχεις συμμετάσχει σε πολλά άλμπουμ ως guest και η τελευταία σου συμμετοχή ήταν στο δίσκο του Arjen Lucassen, με τους AYREON. Πως ήταν η εμπειρία αυτής της συμμετοχής;
    Ο Arjen, είναι ένας πολύ καλός άνθρωπος. Αλληλογραφούμε εδώ και κάποια χρόνια και όταν μου είπε ότι είχε ένα ρόλο για μένα στο νέο του άλμπουμ, του απάντησα αμέσως ότι έρχομαι από εκεί. Έχω όλους τους δίσκους του, μου αρέσει πολύ η δουλειά του και θεωρώ το prog rock/metal που κάνει, πραγματικά «θαρραλέα» μουσική, γιατί δεν υπολογίζει κανέναν κανόνα του mainstream. Αυτό το εκτιμώ πολύ, όπως άλλωστε και τη μουσική του. Χάρηκα πολύ που συμμετείχα στο δίσκο του.

    Τι να περιμένουμε από τους TAROT στο άμεσο μέλλον;
    Τώρα που οι NIGHTWISH έχουν διάλειμμα, έχουμε μπει στα home studios μας και γράφουμε κάποιο υλικό και να σου πω την αλήθεια, αύριο θα πάω στο στούντιο του Janne (σ.σ. Tolsa, ο πληκτράς του γκρουπ), για να δούμε λίγους στίχους και κάποιο υλικό που υπάρχει σε πολύ «ωμή» μορφή. Όταν έχουμε αρκετό υλικό για άλμπουμ, θα κυκλοφορήσει.

    Νομίζω ότι δεν έχουμε άλλο χρόνο. Θα πρέπει να σ’ ευχαριστήσω για το χρόνο σου και να σου πω ότι αναμένω ανυπόμονα το νέο άλμπουμ των NIGHTWISH.
    Σκάψαμε οι ίδιοι το λάκο μας, οπότε ας ελπίσουμε ότι είναι για καλό (γέλια). Εγώ ευχαριστώ για τη συνέντευξη.  

     

    Σάκης Φράγκος – Φραγκίσκος Σαμοΐλης

    www.nightwish.com

    Line-up:
    Tuomas Holopainen – πλήκτρα
    Emppu Vuorinen – κιθάρες
    Jukka Nevalainen – ντραμς
    Marco Hietala – μπάσο
    Troy Donockley – πνευστά
    Floor Jansen – φωνητικά

    Δισκογραφία:
    “Angels fall first” (1997)
    “Oceanborn” (1998)
    “Wishmaster” (2000)
    “Century child” (2002)
    “Once” (2004)
    “Dark passion play” (2007)
    “Imaginaerum” (2011)

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here