ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Difficult to cure” – RAINBOW
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1981
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Polydor
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Roger Glover
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Joe Lynn Turner
Μπάσo – Roger Glover
Κιθάρα – Ritchie Blackmore
Drums – Bobby Rondinelli
Πλήκτρα – Don Airey
Αυτή ήταν η επιβεβαίωση μια μεγάλης αλλαγής και μεταστροφής στον ήχο των RAINBOW κάτι ήδη διαφανεί αρχικά από την φυγή του Ronnie James Dio και ακολούθως από το “Down to earth”. Να πούμε την αλήθεια, παρά το γεγονός ότι ο Bonnet εκνεύριζε σε μεγάλο βαθμό τον Blackmore, ο τελευταίος δεν είχε καμία διάθεση να τον διώξει από την μπάντα και μάλιστα είχαν ήδη ηχογραφήσει το “I surrender” με τα φωνητικά του. Όμως ο θερμοκέφαλος Bonnet αποφάσισε ότι ήταν πολύ rock το όλο σκηνικό γι’ αυτόν και μια ωραία πρωία αποφάσισε να μην γυρίσει στην μπάντα, κάτι που θα μετάνιωνε τα επόμενα χρόνια.
Όπως και να έχει το πράγμα, το τηλέφωνο του Joe Lynn Turner χτύπησε, στην αρχή νόμιζε πως του έκαναν πλάκα, αλλά πολύ σύντομα βρέθηκε δίπλα σε Blackmore και Glover να τζαμάρουν παρέα. Οι RAINBOW είχαν αλλάξει οριστικά, με ξεκάθαρο στόχο πλέον το κοινό της Αμερικής. Το έχουμε ξαναπεί όμως ότι οι Αγγλικές κιθαροκεντρικές μπάντες δεν έχουν την σπίθα ούτε την τσαχπινιά των Αμερικάνων για να πετύχουν εκεί. Δεν μπορούν να βγάλουν από πάνω τους το κλασσικό hard rock και όσο και εμπορικές συνθέσεις να φτιάξουν δεν είναι στην φύση τους αυτός ο ήχος. Μοιραία λοιπόν, όταν έχεις και στην σύνθεσή σου και αρχηγό τον Ritchie Blackmore, τότε όλοι καταλαβαίνουμε ότι πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χουι που λέει ο σοφός ο λαός. Το “Difficult to cure” όμως, ότι και αν είναι, όσο διαφορετικό και εάν ήταν, ήταν ένα καλό άλμπουμ; Μη λέμε βλακείες, φυσικά και ήταν και μάλιστα πολύ καλό. Ναι ήταν πιο pop, πολύ εμπορικό αλλά σε καμία περίπτωση δε μπορείς να το πεις κάτι λιγότερο από πολύ καλό. Ξίνισε πολύς κόσμος τότε με τον Turner και την FOREIGNER αισθητική με την οποία τραγουδούσε, πολλοί τον κατηγόρησαν, αλλά η ιστορία ξέρουμε πολύ καλά τι έγραψε.
Σίγουρα ισχυρό σοκ για τους οπαδούς της μπάντας τότε το “I surrender” που κυκλοφόρησε ως single με μεγάλη επιτυχία σε Βρετανία και Ευρώπη και καπάκι με το “Spotlight kid” να διχάζει ξανά γιατί ήταν σαφώς πιο τραχύ τραγούδι κάτι σαν το “Highway star” των 80s. Ακολούθως το ZEPPELIN style του “No release” σε παραξενεύει για να έρθει το ξεκάθαρα AOR αλλά υπέροχο “Magic” και να ξύνεις το κεφάλι σου με απορία… O Blackmore στο “Vielleicht Das Nächste Mal (Maybe Next Time)” θα δείξει ποιος είναι ο άρχοντας της μελωδίας. Φαντάζομαι ο τότε DEEP PURPLE / RAINBOW οπαδός στο τέλος της πρώτης πλευράς του συγκεκριμένου δίσκου, σκέφτεται «Γαμώτο… τι γίνεται τώρα εδώ..».
Το ίδιο μοτίβο θα βρούμε πάνω κάτω και στην β πλευρά του δίσκου, με τα δυναμικά “Can’t happen here”, “Freedom fighter”, το “Midtown tunnel vison” (πάλι εξαιρετικά τολμηρό..), αλλά με το ομώνυμο instrumental που κλείνει το άλμπουμ πέρα από τον ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έχει καταλαβαίνεις εύκολα πως οι RAINBOW όσο και εάν κοιτάνε μόνο την Αμερική η καρδιά της μπάντας θα έμενε πάντα στην Ευρώπη. Οι Αμερικάνοι θα εκτιμήσουν τον Μπετόβεν πολλά χρόνια αργότερα και μόνο επί TRANS-SIBERIAN ORCHESTRA , το 1981 το επιχείρημα του Blackmore ήταν πολύ μακριά από την ροκ ψυχολογία και άποψη του κοινού των Η.Π.Α. Για τους RAINBOW το βήμα ήταν πολύ ριψοκίνδυνο για την εποχή και δίχασε την παγκόσμια ροκ κοινότητα λαμβάνοντας αλλού κάκιστες κριτικές και αλλού εξαιρετικά θετικές. Το θέμα σήμερα μετά από σαράντα χρόνια είναι ένα… Είναι μια διαφορετική μεν, αλλά all time classic κυκλοφορία της μπάντας; Είναι. Οπότε τι να λέμε.. αυτό αρκεί!
Did you know that:
– Θυμάστε τον Χοντρό και τον Λιγνό; Σίγουρα! Ψάξτε να βρείτε το σχέση έχει ο ένας από τους δυο με το “Difficult to cure”. Όλα έτοιμα δα τα θέλετε ντε;;
– Όταν ρώτησα τον Turner ποιος είναι ο David Moran που έχει γράψει το “Magic” με κοίταξε πονηρά και μου είπε: “Μα ο David Moran φυσικά, ποιος άλλος ήθελες να είναι;”
– Ένας βοηθός του Blackmore παίρνει τηλέφωνο το Turner και του λέει πως οι RAINBOW ψάχνουν τραγουδιστή και να πάει να κάνει πρόβα μαζί τους. Ο Turner δεν τον πιστεύει. Νομίζει ότι του κάνουν πλάκα και ζητάει να μιλήσει με τον Blackmore. Βγαίνει ο Blackmore στο τηλέφωνο και τον αρχίζει ο Turner στις ερωτήσεις. Εφόσον πείστηκε ότι μιλάει με τον ..αληθινό Blackmore τότε μόνο είπε το οκ, να πάει να τον ακούσουν.
Δημήτρης Σειρηνάκης