A day to remember… 22/8 [LEPROUS]

0
220

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Bilateral” – LEPROUS
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2011
ΕΤΑΙΡΙΑ: Inside Out
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Jens Bogren
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ
Πλήκτρα, φωνητικά  – Einar Solberg
Κιθάρα – Tor Oddmund Suhrke
Κιθάρα – Øystein Landsverk
Μπάσο – Rein Blomquist
Τύμπανα – Tobias Ørnes Andersen

Το σωτήριο έτος 2011, οι Νορβηγοί progressive metallers LEPROUS, με αέρα στα πανιά τους ύστερα από την θετική ανταπόκριση στο ντεμπούτο τους “Tall poppy syndrome” του 2009, υπέγραψαν στην Inside Out και ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον άρχισε να διαγράφεται. Κοιτώντας πίσω, με αφορμή τα δέκα χρόνια απ’ την κυκλοφορία του “Bilateral”, με το οποίο έκαναν ποδαρικό στην Inside Out, μπορώ να πω με σιγουριά πως το μέλλον αυτό, που τώρα έχει γίνει παρόν, όντως είναι λαμπρό αφού στα ‘10s οι LEPROUS εξελίχθηκαν στην επιδραστικότερη και πιο αναγνωρίσιμη σύγχρονη prog μπάντα και στα ‘20s συνεχίζουν να κατακτούν κορυφές. Κοιτώντας στο παρελθόν, με το ένα πόδι στο “Bilateral” και το άλλο στο “Aphelion” (απ το οποίο έχουμε ήδη ακούσει τρία κομμάτια την ώρα που γράφεται αυτό το κείμενο) πιστεύω πως βλέπουμε μια μπάντα μοναδικών μουσικών που εξελίσσουν συνεχώς τον ήχο και το παίξιμο τους, τις συνθετικές τους φόρμες και το είδος καθαυτό που εκπροσωπούν.

Με το “Bilateral”, οι LEPROUS συνδύασαν πολλές ετερόκλητες επιρροές που κόλλησαν όμως τέλεια: οι KING CRIMSON και PINK FLOYD, από τα 70s, βρίσκονται στα 2000s με σημαντικούς εκπροσώπους τους Σκανδιναβικού progressive χώρου και συγκεκριμένα τους PAIN OF SALVATION, OPETH και IHSAHN. Η επιρροή του τελευταίου ειδικά είναι καθολική. Καταρχάς, ήταν δάσκαλος του κιθαρίστα και συνιδρυτή Tor Oddmund Suhrke για έναν χρόνο (ο Ihsahn διδάσκει γενικά σε ωδεία και έχει επηρεάσει και διδάξει πολύ κόσμο). Κατά δεύτερον, προτού οι LEPROUS πάρουν το δρόμο της δόξας, υπηρέτησαν ως touring μπάντα του IHSAHN το 2009, πράγμα που τους έφερε στο προσκήνιο και οδήγησε σε guest συμμετοχές αμφότερα, με τον Ihsahn να κάνει φωνητικά στο “Thorn” και τον Solberg στο fan favorite “Celestial violence” από το “Arktis” του 2016, αλλά και στην πρόσφατη διασκευή στο “Manhattan skylines” των A-HA. Σε μεγάλο βαθμό βέβαια αυτή η σπουδαία συνεργασία οφείλεται και στον δεσμό των δύο αντρών, αφού ο πρώτος έχει παντρευτεί την αδερφή του Einar, Heidi (η οποία είναι επίσης μουσικός που ηγείται της solo μπάντας STAROFASH- γενικά καταλαβαίνετε πως μιλάμε για μια μεγάλη οικογένεια μουσικών κι ένα εξαιρετικό παρεάκι).

Μένοντας στην επιρροή του IHSAHN, προσέξτε πως ηχούν οι οχτάχορδες κιθάρες στη δισκογραφία και των δύο συγκροτημάτων, και ειδικά στο “Bilateral”, και πως προσδίδουν σε ατμόσφαιρα και συναίσθημα, αντί για ρυθμό και τραχύτητα όπως συμβαίνει με τις djent μπάντες που έχουν κάνει την οχτάχορδη κιθάρα κατεξοχήν όργανο τους είδους. Εν ολίγοις, με το “Bilateral”, οι LEPROUS, μετά από ένα άνισο και σχετικά αδιάφορο ντεμπούτο, έβαλαν το πρώτο λιθαράκι (μάλλον κοτρώνα θα έλεγα) προς την ηγεμονία τους, διαδικασία που θα ολοκληρωθεί με το “Malina”. Το “Bilateral” είναι πραγματικά ένας σπουδαίος και ιδιαίτερος δίσκος, με ξεκάθαρες επιρροές και παράλληλα ένα μουσικό αποτύπωμα χωρίς όμοιό του. Είναι αναμφίβολα ο πιο metal δίσκος των LEPROUS, σκοτεινός, άγριος, μελαγχολικός, κυκλοθυμικός και μάλλον ο πιο μουσικά απαιτητικός τους δίσκος. Δέκα χρόνια μετά, ηχεί σαν μια μακρινή εκδοχή της μπάντας. Συνάμα, η εξέλιξη και η ωρίμανση που έχει συντελεστεί στα δέκα αυτά χρόνια είναι εμφανέστατη και ο υποψιασμένος και συγκεντρωμένος ακροατής θα προσέξει μια μουσική νοητή γραμμή που συνδέει το “Bilateral” με το “Pitfalls” και ακόμα και το “Aphelion”.

Did you know that:

  • Αναφέρθηκα νωρίτερα στο κομμάτι “Thorn” όπου κάνει guest εμφάνιση ο Ihsahn. Στο ίδιο κομμάτι κάνει μια σύντομη εμφάνιση ο Vegard Sandbukt στη τρομπέτα. Η ιστορία που αφηγείται ο Tor σχετικά με την επιλογή της τρομπέτας έχει ενδιαφέρον. Σύμφωνα με τον κιθαρίστα, σε συνέντευξη του το 2011 στο περιοδικό Guitar World, αφού ηχογράφησαν το “Thorn”, ένιωθαν πως κάτι έλειπε και θέλανε να προσθέσουν ένα ασυνήθιστο, για metal δίσκο, όργανο, και έτσι επέλεξαν την τρομπέτα. Η ηχογράφηση έγινε σε μια εκκλησία στο Όσλο, χώρος ο οποίος ενδείκνυται για την ακουστική του. Επιπλέον, γράψανε και την εισαγωγή με τα πλήκτρα στο ίδιο σημείο στην εκκλησία, κοντά στη είσοδο και με τα μικρόφωνα μακριά από τον ενισχυτή. Αν προσέξετε, πριν αρχίσει το κομμάτι, ακούγεται η κίνηση από το δρόμο απ έξω!!
  • Το εξώφυλλο φιλοτέχνησε ο σουρεαλιστής ζωγράφος Jeff Jordan που είχε στο παρόν αναλάβει τα εξώφυλλα των θεόμουρλων THE MARS VOLTA.

Φίλιππος Φίλης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here