A day to remember… 18/5 [SAXON]

0
248

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Forever free” – SAXON
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1992
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:
Virgin/CBH
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ:
Biff Byford, Herwig Ursin
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Biff Byford

Κιθάρα – Paul Quinn
Κιθάρα – Graham Oliver
Μπάσο – Nibbs Carter
Τύμπανα – Nigel Glockler

Έχει χυθεί άπλετο μελάνι προκειμένου να περιγραφούν με σαφήνεια και μακριά από στείρους δογματισμούς οι καταστάσεις που επικράτησαν στο heavy metal κατά την διάρκεια των 90s. Νέες τάσεις εμφανίστηκαν, οι δισκογραφικές εταιρείες έστρεψαν εκεί το ενδιαφέρον τους βλέποντας το νεανικό κοινό να εστιάζει σε διαφορετικούς, καινοτόμους ήχους, γυρίζοντας παράλληλα την πλάτη του στους ήρωες που μεγαλούργησαν στα 80s. Οι εξαιρέσεις το μόνο που κάνουν είναι να επιβεβαιώσουν τον κανόνα και οι γερόλυκοι SAXON που ήδη είχαν μπει στη νέα δεκαετία με το υπέροχο “Solid ball of rock”, ήταν μία από αυτές. Έχοντας αφήσει πίσω τους τις “αμφιλεγόμενες” ημέρες που κυνηγούσαν μετά μανίας της επιτυχία στην Αμερική “αλλοιώνοντας” αισθητά τον ατημέλητο βρετανικό χαρακτήρα τους, ο Biff και οι συνοδοιπόροι του με το ενδέκατο τους άλμπουμ δείχνουν πως δεν πρόκειται να υποκύψουν εκ νέου στις νέες μόδες αλλά να ακολουθήσουν τον δρόμο της καρδιάς τους, εξαπολύοντας καυτό heavy metal αδιαφορώντας για το αν η εμπορική επιτυχία θα τους χτυπήσει την πόρτα.

Το μεγαλύτερο στοίχημα για τους SAXON αλλά και για το κλασικό metal ήχο να βρουν την θέση τους στην κατάσταση που με γεωμετρική ταχύτητα έπαιρνε την μορφή χιονοστιβάδας. Να κρατήσουν τα βασικά χαρακτηριστικά που τους έκαναν τόσο αγαπητούς στην δεκαετία του ’80 αλλά ταυτόχρονα να επιδείξουν προσαρμοστικότητα προκειμένου να συνεχίσουν απρόσκοπτα την πορεία τους. Η αλήθεια είναι πως το “Forever free” εκτός από μία δήλωση αποφασιστικότητας και πίστης, συνασπίζει την πλειοψηφία των οπαδών γύρω από το συγκρότημα και προσπαθεί να διατηρήσει το momentum του προκατόχου του. Υπάρχουν, ωστόσο, ορισμένες συνιστώσες που δεν μας επιτρέπουν να χαμογελάσουμε όπως θα επιθυμούσαμε. Αρχής γενομένης από την άνευρη παραγωγή που ακόμα και την χαρακτηριστική φωνή του Biff φροντίζει να μην την αναδεικνύει όπως θα της άρμοζε. Το λογότυπο που υπέστη ρετουσάρισμα και δεν αντιμετωπίστηκε όπως -η ίδια η μπάντα και όσοι επέλεξαν αυτή την άστοχη κίνηση- θα ανέμεναν.

Το σημαντικότερο όμως είναι οι ίδιες οι συνθέσεις. Εκεί που τα πάντα καθρεφτίζονται και δεν μπορούν να “φτιασιδωθούν” εύκολα. Αν εξαιρέσουμε το ομώνυμο κομμάτι, τo “Hole in the sky” και το έντονα νοσταλγικό “Iron wheels”, ίσως και τα “οριακά” συμπαθητικά “Nighthunter”, “Cloud nine”, ο υπόλοιπος δίσκος δεν έχει να προσφέρει έντονες συγκινήσεις… Το “Grind” συγκαταλέγεται στις πιο αδιάφορες ηχογραφήσεις των SAXON ever, η διασκευή στο “Just wanna make love to you” του Willie Dixon δεν προσφέρει απολύτως τίποτα στο συνολικό αποτέλεσμα και κάπως έτσι το “Forever free” συγκαταλέγεται αναφανδόν στις λιγότερο ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες τους. Ίσως να έπαιξε τον ρόλο του πως βιάστηκαν να ηχογραφήσουν τον διάδοχο του “Solid…” θεωρώντας ότι η έμπνευση θα ήταν αρωγός τους εκ νέου… Δεν εξελίχθηκαν ακριβώς έτσι τα πράγματα και θα έπρεπε να περιμένουμε το “Dogs of war” τους 1995 για να διαπιστώσουμε την ουσιαστική τους ανάκαμψη…

Did you know that?

  • To “Forever free” αποτέλεσε το κύκνειο άσμα της δισκογραφικής παρουσίας του κιθαρίστα και ιδρυτικού μέλους των SAXON Graham Oliver. Η συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή. Οι SAXON βρήκαν τα πατήματά τους και συνέχισαν να κυκλοφορούν από πολύ καλές ως εξαιρετικές δουλειές, ο Oliver δημιούργησε τους βραχύβιους SON OF A BITCH με τους παλιούς συνοδοιπόρους του Oliver Dawson και Pete Gill και τον Ted Bullet των THUNDERHEAD πίσω από το μικρόφωνο στο αξιολογότατο “Victim you” και εν συνεχεία τους Oliver/Dawson SAXON αποζητώντας κάτι από την αίγλη του παρελθόντος.
  • Για τον μετριότατο και άνευρο ήχο στην παραγωγή του άλμπουμ έβαλε και το χεράκι του ο ίδιος ο Biff με “συνένοχο” τον Herwig Ursin…
  • Το μοναδικό single του άλμπουμ των SAXON ήταν το “Iron wheels” με το “Forever free” ως b side.
  • Στην επανακυκλοφορία του άλμπουμ του 2013 από την Demon υπάρχουν ως bonus οι live εκδοχές των “Princess of the night” και “Forever free” που τις είχαμε ήδη συναντήσει στο “The eagle has landed – Part II”.

Γρηγόρης Μπαξεβανίδης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here