ICED EARTH interview

0
77

“Babylon’s burning”

 

Η αλήθεια είναι ότι δεν καιγόμουν να μιλήσω με τον Jon Schafer για το live άλμπουμ των ICED EARTH, με δεδομένο ότι τον Οκτώβριο βγάζουν νέο δίσκο και θα είχαμε την ευκαιρία, εκ νέου, σε λίγο καιρό, να μιλήσουμε για πολλά ακόμα πράγματα, μέσα σε λίγες μέρες όμως ανακοινώθηκαν δύο εμφανίσεις τους στη χώρα μας (η μία ήταν απλά σαν φήμη τη στιγμή που έγινε η συνέντευξη), οπότε βρήκαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για όλα όσα αφορούν το συγκρότημα. Το νέο τους άλμπουμ, τις δυσκολίες στη μαγνητοσκόπηση της συναυλίας στην Κύπρο, τις επερχόμενες συναυλίες τους στην Ελλάδα, το νέο γκρουπ του Matt Barlow, αλλά και τον χαμό ενός κοινού μας φίλου, στη –σίγουρα- πιο συγκλονιστική στιγμή που έχω βιώσει κάνοντας συνεντεύξεις με καλλιτέχνες τα τελευταία 18 χρόνια…

 

Press Photo 04Γεια σου Jon.

Γεια σου Σάκη. Ελπίζω να μην σταματήσει η σύνδεση, γιατί έχουμε πολύ άσχημο καιρό εδώ…

Εν αντιθέσει με εμάς, που έχουμε σκάσει από τη ζέστη (σ.σ. η συνέντευξη έγινε τη Μ. Δευτέρα). Άλλωστε μπορείς να το καταλάβεις. Η Ελλάδα είναι το δεύτερο σπίτι σου.

Μακάρι να ήταν. Θα το ήθελα πολύ!

Έχετε ήδη ανακοινώσει τον τίτλο του επερχόμενου στούντιο δίσκου των ICED EARTH, που θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο και θα ονομάζεται “Plagues of Babylon”. Μπορείς να μας δώσεις κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες;

Δεν μπορώ να πω και πάρα πολλά. Τα τραγούδια πάντως ακούγονται πάρα πολύ heavy, αλλά δεν μπορώ να μιλήσω για τα θέματα για τα οποία μιλάμε. Όταν φτάσει ο καιρός, θα μιλήσουμε γι’ αυτά στη σελίδα μας στο facebook και το site μας. Είναι σίγουρα όμως πολύ heavy, πολύ σκοτεινό, αλλά και πολύ μελωδικό. Θα το χαρακτήριζα τυπικό ICED EARTH. Το καλοκαίρι, ανάμεσα στις εμφανίσεις μας στα καλοκαιρινά φεστιβάλ, θα ηχογραφήσουμε το δίσκο στο Βερολίνο. Πρώτα θα βρεθούμε για να δούμε κάποιες ιδέες μαζί με τον άλλο κιθαρίστα, τον Troy Seele, κάτι που έχει να γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Ξέρεις, είναι πολύ δύσκολο να βρεθούμε μαζί, γιατί μένουμε σε διαφορετικές γωνιές του κόσμου. Το σχέδιο είναι να παίζουμε τα Σαββατοκύριακα σε φεστιβάλ και τις καθημερινές να γυρνάμε στο Βερολίνο, στο στούντιο, για να ηχογραφούμε. Κάπως έτσι θα κυλήσει το καλοκαίρι μας μέχρι να τελειώσουμε.

Press Photo 03Σε απασχολεί καθόλου το γεγονός, μήπως επειδή ηχογραφείτε ανάμεσα από ζωντανές εμφανίσεις σας, δεν είστε όσο συγκεντρωμένοι πρέπει για το νέο δίσκο;

Όχι, δεν με απασχολεί καθόλου. Φαντάσου ότι για το “Dystopia”, παίζαμε τις τελευταίες συναυλίες μας στην Ευρώπη με τον Matt Barlow και γυρνούσα στο ενδιάμεσο στη Florida για τις ηχογραφήσεις του δίσκου και μετά πάλι στην Ευρώπη κ.ο.κ. Με όλο αυτό το jet lag και είχαμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα. Φέτος, θα έχουμε το στούντιο στην Ευρώπη για να αποφύγουμε όλες αυτές τις μετακινήσεις και σίγουρα θα είναι πιο εύκολο. Τα demo που έχουμε είναι εξαιρετικά λεπτομερή, οπότε αν τα έχεις μελετήσει καλά, μπαίνεις μέσα και απλά δίνεις τον καλύτερο εαυτό σου.

Σε ποιο στούντιο θα πάτε στο Βερολίνο;

Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα. Λογικά θα ξέρουμε μέσα στις επόμενες εβδομάδες.

Οπότε δεν ξέρετε και τον παραγωγό…

Εγώ θα κάνω μάλλον την παραγωγή και θα το δώσουμε στον Jim Morris να κάνει τη μίξη στα Morrisound Studios στην Tampa.

Η περιοδεία σας για το “Dystopia” ήταν η πιο μεγάλη σε διάρκεια και η πιο επιτυχημένη σας. Περίμενες τέτοια ανταπόκριση όταν ηχογραφούσατε εκείνο το άλμπουμ;

Δεν είχα καμία αμφιβολία για το επίπεδο του δίσκου από την περίοδο κιόλας της σύνθεσής του. Όταν ξεκινήσαμε να περιοδεύουμε όμως, ήταν καταπληκτικό το πόσους οπαδούς βρίσκαμε σε μέρη που δεν είχαμε ξαναπαίξει ποτέ πριν, όπως τη Ρωσία, την Κίνα, χώρες της Νότιας αλλά και της Βόρειας Αμερικής. Και είναι βέβαιο ότι όταν ξαναπεράσουμε από εκεί, θα είναι ακόμα περισσότεροι, αφού έτσι γίνεται κάθε φορά. Είχε πολύ πλάκα, ήταν κουραστικά, είχε πάρα πολύ δουλειά, αλλά νομίζω ότι αυτή είναι η πιο συναρπαστική περίοδος των ICED EARTH.

Press Photo 02Στα αυτιά μου, το “Dystopia” ακούγεται πολύ ανανεωτικό για τους ICED EARTH, σαν να έχετε πάρει το ελιξίριο της νεότητας…

Έχω ακούσει πολλούς να λένε αυτό που μου λες κι εσύ τώρα. Στους προηγούμενους τρεις δίσκους, είχαμε πολλά επικά πράγματα που συνέβαιναν με μεγάλες παραγωγές, όπως στο “The glorious burden” με την τριλογία του “Gettysburg”, για την οποία είμαι πολύ υπερήφανος και πρόκειται για ένα από τα πιο σπουδαία μου κομμάτια, σίγουρα. Η περίοδος όμως των δύο “Something wicked” δίσκων, ήταν πάρα πολύ δύσκολη για εμένα, αφού πέθαναν τρία πολύ στενά, οικογενειακά μου πρόσωπα και με είχε επηρεάσει πάρα πολύ αυτό το γεγονός. Ένιωθα χαμένος και όχι όσο συγκεντρωμένος ήμουν τα προηγούμενα χρόνια. Νομίζω ότι αυτό φαίνεται περισσότερο στο “Crucible of man” και λιγότερο στο “Framing Armageddon”, που είναι ο αγαπημένος μου από αυτούς τους δύο δίσκους. Ιδιαίτερα όταν πέθανε η αδερφή μου, επηρεάστηκα πάρα πολύ και όταν ακούω τις ενορχηστρώσεις που έκανα, νιώθω ότι δεν θα τις είχα κάνει ποτέ με αυτόν τον τρόπο αν όλα πήγαιναν καλά. Και οι ενορχηστρώσεις είναι ίσως το πιο σημαντικό πράγμα σε ένα τραγούδι. Το ίδιο σημαντικό με τις φωνητικές μελωδίες ή τα hooks στα riff. Υπάρχουν σίγουρα κάποιες καλές στιγμές, αλλά ο δίσκος ήταν πολύ δύσκολος. Ο δίσκος που έβγαλα με τους SONS OF LIBERTY, έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο να ξαναγαπήσω τους ICED EARTH, να τους εκτιμήσω περισσότερο και να μου αρέσει πάλι η μουσική. Ήταν όμως πολύ σημαντικό το ότι ήρθε ο Stu Block στη μπάντα. Δεν ήταν λοιπόν μόνο ένα πράγμα υπεύθυνο γι’ αυτό που μου περιέγραψες, αλλά ένας συνδυασμός πολλών πραγμάτων. Έχω σπουδαίο manager, πολύ καλό crew στις συναυλίες που είναι αφοσιωμένοι και τους θεωρώ ότι είναι η οικογένειά μου. Όλα αυτά μαζί, κάνουν το “Dystopia”, παρότι είναι σκοτεινός δίσκος, να δίνει στον ακροατή να καταλάβει ότι περνούσαμε πολύ ωραία όταν τον ηχογραφούσαμε.

Παρότι έχει κυκλοφορήσει το “Alive in Athens”, το “Live in Ancient Kourion”, περιγράφεται στο βιογραφικό σας σαν το πρώτο ζωντανά ηχογραφημένο άλμπουμ σας. Γιατί αυτό;

Μιλάμε μόνο για το live DVD. Το “Alive in Athens” προοριζόταν μόνο για live CD. Αν κοιτάξεις, το DVD του “Alive in Athens”, βγήκε το 2006, κάτι που σημαίνει ότι η Century Media έβγαλε αυτήν την κυκλοφορία για να βγάλει λεφτά, εκμεταλλευόμενη την επιτυχία του “The glorious burden”, παρότι εμείς δεν είχαμε δώσει τη συγκατάθεσή μας. Ποτέ δεν έδωσα άδεια να κυκλοφορήσει αυτή η συναυλία σε DVD. Οι κάμερες που είχαν έρθει τότε στην Αθήνα, ήταν για την τηλεοπτική εκπομπή “Viva” στη Γερμανία. Υποτίθεται ότι θα δείχναμε μερικά πλάνα από αξιοθέατα της πόλης και θα έπαιζαν 1-2 πλάνα από τη συναυλία όσο εγώ θα παρουσίαζα αυτήν την εκπομπή. Αυτοί λοιπόν, πήραν όλα τα πλάνα κι έφτιαξαν ένα DVD χωρίς την έγκριση της μπάντας. Αν θέλαμε να μαγνητοσκοπήσουμε τις συναυλίες εκείνες, θα παίρναμε περισσότερες και καλύτερες κάμερες. Αυτό που βλέπεις τώρα, είναι ουσιαστικά ένα bootleg. Είχα τσαντιστεί πάρα πολύ.

Press Photo 01Πρόσφατα, η Century Media έκανε μηνύσεις σε ανθρώπους που κατέβασαν παράνομα το “Dystopia”, αλλά εσύ κράτησες τις αποστάσεις σου απ’ αυτήν την κίνηση, δείχνοντας ότι δεν την εγκρίνεις. Για άλλη μία φορά λοιπόν, ήσουν απόλυτα δυσαρεστημένος με κίνηση της εταιρίας σας, παρόλα αυτά, παραμένεις καλλιτέχνης της…

Ναι, αλλά είναι business, έτσι δεν είναι; Η μουσική βιομηχανία αλλάζει, το παλιό μοντέλο πεθαίνει και ο ρόλος της δισκογραφικής εταιρίας αλλάζει δραστικά. Εξαρτάται από το επίπεδο που είσαι. Για μία μπάντα μεσαίου βεληνεκούς, όπως οι ICED EARTH, οι δισκογραφικές εταιρίες κάνουν πολύ λίγα πράγματα για να σε προωθήσουν, ακόμα σου παίρνουν πολλά από τα λεφτά σου και πολλές φορές παίρνουν εντελώς ηλίθιες αποφάσεις, όπως το να κάνουν μήνυση σε όσους κατεβάζουν παράνομα το δίσκο μας παρά να κυνηγήσουν τα torrent sites. Είναι μία απίστευτα ηλίθια απόφαση. Και να σκεφτείς πως ούτε με είχαν ειδοποιήσει από πριν. Χρησιμοποίησαν το δικό μου brand name, ICED EARTH, όπως και το αντίστοιχο των LACUNA COIL, για να κάνουν μήνυση στους οπαδούς που κατέβασαν παράνομα τη μουσική μας. Οι ICED EARTH είναι η δική μου εταιρία και δεν μπορείς να με σέρνεις στις γελοίες μηνύσεις σου. Αν θέλεις να κάνεις κάτι, κάντο στους σωστούς ανθρώπους, σ’ αυτούς που διαχειρίζονται αυτά τα site. Να κυνηγήσεις όμως τους οπαδούς; Αυτό είναι γελοίο.

Πάμε λοιπόν στο “Live in Ancient Kourion”Ποιες ήταν οι δυσκολίες για την ηχογράφηση και τη βιντεοσκόπηση του άλμπουμ αυτού; Γνωρίζεις ότι οι διοργανωτές αντιμετώπισαν κάποια προβλήματα λόγω του ότι διοργάνωσαν συναυλία στο αρχαίο θέατρο;

Άκουσα ότι οι διοργανωτές είχαν κάποια προβλήματα μετά τη συναυλία μας και ότι δεν θα επιτραπεί να ξαναγίνουν συναυλίες σ’ αυτόν το χώρο. Η συναυλία αυτή ήταν μία πολύ μεγάλη πρόκληση για όλους όσους εμπλέκονταν, αρχικά βέβαια για τους διοργανωτές και κατά δεύτερο λόγο για τον manager μου, τη μπάντα και το crew. Τελικά νομίζω ότι άξιζε τον κόπο, είναι ένα κομμάτι ιστορίας και είμαι πολύ χαρούμενος που οι ICED EARTH είχαν την ευκαιρία να κάνουν κάτι σαν κι αυτό.

Ποια πράγματα θα άλλαζες από το DVD;

Σίγουρα θα ήθελα να είχαμε τις 10 high definition κάμερες που προβλέπονταν από το συμβόλαιο που είχαμε κάνει… Επίσης θα ήθελα οι cameramen που τραβούσαν τη συναυλία, να ήταν πιο προσεχτικοί και να άκουγαν τον Γερμανό σκηνοθέτη που είχαμε πάρει μαζί μας στην Κύπρο, ώστε να είχαμε καλύτερα πλάνα από αυτά που τελικά πήραμε. Τους έλεγε ο σκηνοθέτης να μένουν σε κάποιον συγκεκριμένο μουσικό, για παράδειγμα κι εκείνοι δεν το έκαναν. Προφανώς είχαν παρασυρθεί από την όμορφη ατμόσφαιρα και τραβούσαν ότι νόμιζαν εκείνοι πως ήταν σωστό, με αποτέλεσμα, για παράδειγμα, να μην υπάρχει κάλυψη σ’ ένα πολύ ωραίο σόλο μπάσου που υπάρχει στην εισαγωγή του “Dracula”. Αυτό είναι γελοίο και υπάρχουν μία σειρά από τέτοια περιστατικά, απλά και μόνο επειδή αυτά τα άτομα δεν ακολούθησαν τις οδηγίες. Το άλλο που θα άλλαζα από την ηχογράφηση, είναι ότι θα ήθελα περισσότερα μικρόφωνα ανάμεσα στον κόσμο. Ο κόσμος ήταν καταπληκτικός εκείνη τη βραδιά, αλλά δεν ακούγεται πολύ στο τελικό αποτέλεσμα, επειδή υπήρχαν μικρόφωνα μόνο στο front of house και μπροστά από την σκηνή. Δεν μπορεί να γίνει σωστή δουλειά σε ανοιχτό χώρο, μόνο με αυτά τα μικρόφωνα. Έπρεπε να υπάρχουν μικρόφωνα διασκορπισμένα σε όλον τον χώρο, αλλά δεν υπήρχε αρκετή ασφάλεια για να διαφυλάξουμε ότι θα έκαναν τα μικρόφωνα αυτά σωστά τη δουλειά τους. Ήταν απογοητευτικό που στο τελικό αποτέλεσμα δεν μπορούσαμε να ακούσουμε τις κραυγές του κόσμου, που ήταν εντυπωσιακές κατά τη διάρκεια της συναυλίας, αλλά το τελικό αποτέλεσμα δεν παύει να είναι cool. Πάντως, αν είχα τη δυνατότητα, αυτά ήταν τα πράγματα που θα άλλαζα. Αυτά είναι μαθήματα όμως και στο επόμενο live άλμπουμ μας, θα φροντίσουμε να μην τα επαναλάβουμε.

Press Cover 20Υπάρχουν καθόλου overdubs στο live CD/DVD;

Χμμμ… Ναι υπάρχουν κάποια σημεία στις κιθάρες που έπρεπε να ξαναηχογραφηθούν στο στούντιο.

Άρα λοιπόν φταις εσύ; (γέλια)

Όχι, έγραψα εγώ κάποια ρυθμικά μέρη των άλλων κιθαριστών… Πρέπει να ξέρεις, ότι δεν έχει υπάρξει κιθαρίστας στους ICED EARTH που να μπορεί να παίξει σωστά τα ρυθμικά μου μέρη! Είναι πολύ δύσκολο να καταφέρει κανείς κάτι τέτοιο και σίγουρα πολύ πιο δύσκολο απ’ ότι μπορεί να πιστεύει ο κόσμος. Ας το θέσω όμως έτσι: Αυτό το live, είναι πολύ πιο “live” από το “Alive in Athens”. Από την άλλη, κάναμε reamping. Τι σημαίνει αυτό: Πήραμε την απόδοση του σχήματος και την περάσαμε από ενισχυτή που ακούγεται καλύτερα. Πρέπει να καταλάβει ο κόσμος, ότι όταν παίζεις σε ένα μέρος, όπως στην Κύπρο, χρησιμοποιείς νοικιασμένο backline και δεν μπορείς να ξέρεις πόσες ώρες έχει παίξει ο ενισχυτής, σε ποια κατάσταση είναι τα ηχεία, αν τα tom στα ντραμς θα ακούγονται σκατά… Είσαι λοιπόν προετοιμασμένος για το χειρότερο και λαμβάνεις τα μέτρα σου στη μίξη, όπου μπορείς να φτιάξεις την ποιότητα του ήχου. Δεν με απασχολούν τόσο τα λάθη στο παίξιμο, αλλά θέλω να ακούγεται καλά, από τη στιγμή που έχουμε τη δυνατότητα να το φτιάξουμε αυτό. Κάναμε reamp στις κιθάρες και το μπάσο και βάλαμε trigger στα τύμπανα. Αυτό όμως είναι απολύτως φυσιολογικό για μία ζωντανή ηχογράφηση.

Έχετε ηχογραφήσει δύο live δίσκους, στην Ελλάδα και την Κύπρο και οι δύο χώρες έχουν καταρρεύσει οικονομικά. Έχετε αποφασίσει που θα ηχογραφήσετε το επόμενο live άλμπουμ σας, ώστε να ξέρουμε ποια θα είναι η επόμενη χώρα που θα αντιμετωπίσει τόσο βαθιά οικονομική κρίση;

(γέλια) Έχεις δίκιο!!! Όλος ο κόσμος βρίσκεται σε οικονομική κρίση, βέβαια, αλλά κάθε χώρα είναι σε διαφορετικό επίπεδο. Πάντως έχουμε ήδη αποφασίσει που θα ηχογραφήσουμε και βιντεοσκοπήσουμε τον επόμενο live δίσκο μας, αλλά δεν πρόκειται να το αποκαλύψω τώρα.

ICED EARTH 1 webΚαλό θα ήταν να το έλεγες, να ήξεραν να προφυλαχθούν (γέλια)!!!

(γέλια) Ναι, αλλά δεν ευθύνονται για την κρίση οι ICED EARTH, αλλά οι τραπεζίτες και οι εγκληματικές κυβερνήσεις. Νιώθω πάρα πολύ άσχημα γι’ αυτά που περνάει η Ελλάδα. Έχω πολλούς ανθρώπους στην Ελλάδα που τους θεωρώ φίλους και τους αγαπώ πολύ και μισώ αυτό που συμβαίνει εκεί. Αυτά λέω και στο άλμπουμ των SONS OF LIBERTY πάντως.

Έχετε ήδη ανακοινώσει ότι θα έρθετε στην Ελλάδα στις αρχές του 2014. Υπάρχει όμως πιθανότητα να έρθετε και σε κάποιο καλοκαιρινό φεστιβάλ; (σ.σ. η συνέντευξη έγινε πριν την ανακοίνωση των ICED EARTH στο Rockwave)

Ναι, έτσι φαίνεται. Λογικά θα έρθουμε. Πάντως δεν θα παίξουμε σε πολλά φεστιβάλ φέτος. Θα παίξουμε σε όσα χρειάζεται, ίσα για να ζοριζόμαστε περισσότερο για τη δημιουργία του νέου μας δίσκου (γέλια). Είπα στον manager και τον ατζέντη μας, να σταματήσουν να κλείνουν συναυλίες, για να τελειώσουμε το δίσκο που είναι και η προτεραιότητά μας. Θα παίξουμε σε 10-12 φεστιβάλ το καλοκαίρι και όλο τον υπόλοιπο χρόνο θα είμαστε στο στούντιο.

Θα ήθελα να ξαναγυρίσω στο παρελθόν, αφού δεν μπορώ να μην σχολιάσω το γεγονός ότι ενώ ο Matt Barlow έφυγε από το συγκρότημα οριστικά, εξαιτίας των υποχρεώσεών του στη δουλειά του αλλά και την οικογένειά του που δεν του επιτρέπει να περιοδεύει πάρα πολύ, ανακοίνωσε το νέο του γκρουπ, τους ASHES OF ARES, με τους οποίους δήλωσε ότι θα ξεκινήσει να περιοδεύει… Πως σου φαίνεται αυτό; Ποια είναι η τωρινή σας σχέση;

Δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα με τον Matt. Δεν ξέρω πόσο μπορεί να περιοδεύσει βέβαια, αλλά θα ξαφνιαζόμουν πολύ αν περιόδευε όσο οι ICED EARTH, για παράδειγμα. Ο Matt, όπως ξέρεις, είναι αστυνομικός και αυτό το γεγονός μας δυσκόλευε πάρα πολύ να λειτουργούμε σαν πραγματικό συγκρότημα όσο ήταν στους ICED EARTH. Δεν ξέρω, μπορεί να βρήκε κάποια άκρη και να μπορεί να περιοδεύσει πολύ. Δεν ξέρω. Όπως και να έχει, του εύχομαι τα καλύτερα σ’ αυτό που κάνει. Εγώ, πάντως, δεν έχω υπάρξει πιο χαρούμενος στο παρελθόν απ’ ότι τώρα, με τον τραγουδιστή και το συγκρότημα που έχω. Τελικά, νομίζω ότι η φυγή του Matt, ήταν ευλογία για μένα. Περνάμε πάρα πολύ καλά, έχουμε ενέργεια και όλοι είναι μαχητές του δρόμου! Είναι συναρπαστικό μετά από 10 δίσκους να είμαστε ολοένα και πιο γνωστοί στον κόσμο, να περιοδεύουμε σε καινούργια μέρη και να είμαστε πιο δυνατοί από ποτέ.

ICED EARTH 5 webΔεν θα ήθελα να κλείναμε έτσι τη συνέντευξη, αλλά με πολύ μεγάλη μου λύπη, θα ήθελα να σου πω –αν δεν το ξέρεις ήδη- ότι ο Βαγγέλης Μπαλτάς, ο άνθρωπος που βοήθησε τους ICED EARTH όσο κανείς άλλος, να αποκτήσουν τη δημοτικότητα που έχουν στην Ελλάδα, πέθανε πριν λίγο καιρό…

Δεν το ήξερα αυτό… Θεέ μου! Δεν το πιστεύω αυτό που ακούω… Δεν είχα ιδέα (σ.σ. με σπασμένη φωνή)…

Λυπάμαι που είμαι αυτός που σου ανακοινώνει κάτι τέτοιο… Τι θυμάσαι από τον Βαγγέλη, από την εποχή που πρωτογνωριστήκατε και κατάφερε να σας κάνει πρώτο όνομα στη χώρα μας;

Είμαι συγκλονισμένος φίλε μου… Ο Βαγγέλης ήταν σπουδαίος άνθρωπος… Να σκεφτείς ότι έκανα την πρώτη μου συνέντευξη για το πρώτο άλμπουμ των ICED EARTH μαζί του. Ήταν ένθερμος υποστηρικτής της μουσικής μας και μας βοήθησε απίστευτα από τον πρώτο καιρό. Τον θυμάμαι πάρα πολύ καλά από τις πρώτες μέρες της καριέρας μου, να μου λέει “Jon, δεν θα πιστέψεις τι θα γίνει όταν έρθουν οι ICED EARTH στην Ελλάδα”. Κάθε φορά που ερχόμασταν για promotion ή συναυλίες στην Ελλάδα, πάντα μας πήγαινε στα καλύτερα εστιατόρια, επειδή ήξερε πόσο μου αρέσει η κουζίνα σας… Δεν ξέρω τι να πω… Ήταν τόσο νέος. Είναι τραγικό το νέο… Είμαι απολύτως βέβαιος όμως ότι ήταν ο σημαντικότερος άνθρωπος για το heavy metal στην Ελλάδα.

Όσο γι’ αυτό, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω… Σ’ ευχαριστώ και πάλι γι’ αυτήν τη συζήτηση.

Εγώ ευχαριστώ και όταν έρθουμε στο καλοκαιρινό φεστιβάλ, έλα να πιούμε ένα σφηνάκι στην υγειά του Βαγγέλη…

Σάκης Φράγκος

 

www.icedearth.com

 

Line Up:

Jon Schafferlead και ρυθμικές κιθάρες, φωνητικά

Stu Block – φωνητικά

Brent Smedley – ντραμς

Troy Seele – lead κιθάρα

Luke Appleton – μπάσο

 

Δισκογραφία:

Iced Earth – 1990

Night of the Stormrider – 1991

Burnt Offerings – 1995

The Dark Saga – 1996

Something Wicked This Way Comes – 1998

Alive In Athens – 1999

Horror Show – 2001

The Glorious Burden – 2004

Framing Armageddon – 2007

The Crucible of Man – 2008

Dystopia – 2011

Live In Ancient Kourion – 2013

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here