“The Medusa’s eyes”
Δεύτερο άλμπουμ για τους Θεσσαλονικείς groove metallers BEWIZED, από την Αυστριακή NoiseHead Records κι επικοινωνήσαμε με τον Πασχάλη, (φωνητικά/κιθάρα) ώστε να μάθουμε από πρώτο χέρι για το “Undead legacy” (διαβάστε την παρουσίασή του εδώ), τις συνεργασίες που έκαναν, το στιχουργικό concept σχετικά με την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, αλλά και την επερχόμενη περιοδεία τους σε όλη την Ελλάδα.
Δεύτερο άλμπουμ κι αυτό από ξένη εταιρία. Πόσο δύσκολο ήταν να βρείτε συμβόλαιο; Γιατί δεν συνεργαστήκατε εκ νέου με την Copro;
Το καταφέραμε κι αυτό αν και καθυστέρησε λίγο η κυκλοφορία του μέσα στο 2013, το δεύτερο full-length άλμπουμ μας είναι γεγονός και κυκλοφορεί ήδη από την 28η Οκτωβρίου μέσω της Αυστριακής NoiseHead Records. H Casket Music (Copro Records) μας προσέφερε αρκετά σε ότι αφορά την κοπή, διανομή και προώθηση του ντεμπούτου μας. Επιπροσθέτως, ήταν υπεύθυνη οργανώνοντας το Αγγλικό tour του 2011. Παρόλα αυτά, ψάχναμε κάτι πιο κοντινό στην Ευρωπαϊκή metal σκηνή με αρκετές διασυνδέσεις, μια εταιρία που να συνεργάζεται στενά με τη μπάντα και φυσικά να προάγει το μέγιστο δυνατό για το προϊόν μας. Τα παραπάνω κριτήρια πληρούσε κατ’ εξοχήν η NoiseHead όπου και καταλήξαμε.
Η NoiseHead, έχει στις τάξεις της πλέον πάρα πολλά σχήματα από την Ελλάδα. Έπαιξε κανένα ρόλο αυτό στην απόφασή σας να πάτε εκεί; Εντελώς πρόχειρα, μπορώ να θυμηθώ τους ACID DEATH, τους AMONG RUINS, τους INSIDEAD, τους FALLEN ARISE, τους FALLEN WITHIN, τους ALTER SELF (μπορεί να ξεχνάω και κάποιους)…
Ισχύει ότι έχει αρκετές Ελληνικές μπάντες στο ενεργητικό της αλλά αυτό δεν έπαιξε κανένα ρόλο ως προς την επιλογή της. Το ίδιο θα μπορούσα να σου πω και για την Casket Music (PLANET OF ZEUS, BEYOND PERCEPTION, DRUNK MOTHERFUCKERS, INSANE COURT). Η κύρια διαφορά τους έγκειται στο ότι η προώθηση που προσφέρει η τελευταία είναι πολύ πιο περιορισμένη σε σχέση με αυτή της NoiseHead. Όχι πως η Casket δεν το κάνει, απλά η NoiseHead records ενδιαφέρεται και κρατά σταθερή επαφή με τη μπάντα, με τα δρώμενα της και μας ενημερώνει για όλες τις κινήσεις, πωλήσεις, δισκοκριτικές του άλμπουμ κλπ. Και σε όλο αυτό το πακέτο έρχεται να προστεθεί ένα ουσιαστικό και παραγωγικό promotion.
Πέρασαν δύο γεμάτα χρόνια από το ντεμπούτο σας. Τι μεσολάβησε στο ενδιάμεσο και σας πήρε τόσο χρόνο;
Αν υπολογίσει κανείς ότι αλλάξαμε drummer, μεσολάβησαν 2 διαδοχικές στρατιωτικές θητείες μελών και το ένα μέλος μας είναι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού τότε τα 2 χρόνια φαίνονται και πολύ λίγα θα έλεγα! Η αλήθεια είναι ότι η μπάντα δυνάμωσε και πείσμωσε να πετύχει πάση θυσία κάτι καλύτερο από το ντεμπούτο δίσκο. Ψάξαμε για παραγωγό, συνεργαστήκαμε με ειδήμονες του είδους ώστε να γίνει η καλύτερη δυνατή ηχογράφηση και αποφασίσαμε να στείλουμε στο εξωτερικό για παραγωγή, μίξη και mastering. Οι ηχογραφήσεις ξεκίνησαν και τελείωσαν μέσα στον Δεκέμβριο του 2012, ενώ τα υπόλοιπα κράτησαν μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2013. Συνολικά δηλαδή 3 μήνες. Στη συνέχεια αναλωθήκαμε στην εύρεση εταιρίας μέχρι το καλοκαίρι ώσπου και υπογράψαμε με την NoiseHead Records την 28η Αυγούστου 2013 για μια κυκλοφορία που θα γινόταν ακριβώς 2 μήνες μετά.
Αν δεν κάνω λάθος, κάνατε μία περιοδεία στο εξωτερικό για το “The Scorch Of Rage”. Ποιες ήταν οι εμπειρίες σας και πώς σας βοήθησαν για το νέο σας άλμπουμ;
Η Casket Music ως δισκογραφική εταιρία απασχολεί και τμήμα booking, το JMG Agency, υπεύθυνο να κλείνει live. Ζητήσαμε όσα περισσότερα show γινόταν και έτσι καταλήξαμε με ένα σύνολο 11 show σε 11 διαφορετικές πόλεις της Αγγλίας. Δυστυχώς παρουσιάστηκαν δυσκολίες κατά την διάρκεια του -ο πρώην drummer εγκατέλειψε τη μπάντα και γύρισε Ελλάδα, με αποτέλεσμα να μη μπορέσουμε να τις βγάλουμε όλες σε πέρας. Aν και μείναμε σχεδόν μισό μήνα εκεί, νοικιάσαμε βανάκι, backline, κοιμόμασταν σε γνωστούς, σε hostel μέχρι και σε σιταποθήκη! Tο αρνητικό κλίμα και οι εντάσεις μας επέβαλαν να διακόψουμε το tour μετά το βράδυ της 19ης Ιουλίου 2011.
Κοιτώντας πίσω, τι δεν θα κάνατε πάλι από τα βήματα που ακολουθήσατε;
Δεν ήταν εύκολο και το ξέραμε από την αρχή. Ποιος; Μια άγνωστη μπάντα από Ελλάδα με support τους Ιταλούς SILENTIDE. H headline μπάντα παίρνει 50 pounds, σχεδόν τα μισά από αυτά που βάλαμε για βενζίνες του βαν. Αν υπολογίσεις αεροπορικά και backline, γιατί λογικό είναι να μη μπορείς να έχεις τον δικό σου εξοπλισμό, το κόστος ανεβαίνει. Αλλά αφού γυρίσεις πίσω και οι εντάσεις έχουν καταλαγιάσει, ξανασκέφτεσαι το κύριο πρόβλημα δεν είναι τα λεφτά, αλλά οι άνθρωποι που έχεις δίπλα σου. Βλέπεις πού ακριβώς υστερείς σαν μπάντα.
Φτάνουμε στο “Undead legacy”. Πως καταλήξατε στην ιδέα να κάνετε concept άλμπουμ με θέμα την Ιλιάδα και την Οδύσσεια; Δεν θυμάμαι πολλά σχήματα του είδους σας να δοκιμάζουν κάτι παρόμοιο…
Όλα ξεκίνησαν από τη σκέψη μου να γράψω έναν ανθρωποκεντρικό δίσκο με χαρακτήρα έναν “ήρωα”. Ως συνέχεια και του προκατόχου του (The Scorch Of Rage) όπου οι περισσότεροι από τους στίχους έχουν να κάνουν καθαρά με ατομικές ανησυχίες και διαπροσωπικές σχέσεις, είχα επιλέξει να περάσω προσωπικά βιώματα γιατί πίστευα πως αληθινά γεγονότα μπορούν να ζωντανέψουν και να δώσουν νόημα σε ένα κομμάτι, με απώτερο σκοπό να γίνουν ένα με παρόμοια βιώματα του ακροατή. Στο “Undead Legacy” ξεφεύγω από το άτομό μου και περιγράφω έναν χαρακτήρα ο οποίος μας αφήνει μια “αθάνατη κληρονομία” μέσα από τα βιώματα του. Αυτός είναι ο Οδυσσέας στα κομμάτια #1 “War I Wage”, #5 “The Tempest”, #11 “Vindication”, ο Περσέας στο κομμάτι #2 “Medusa’s Head”, ο Προμηθέας στο κομμάτι #4 “Monster In Your Closet”, ο Δαίδαλος/Ίκαρος στο κομμάτι #6 “Heart Bled Dry” και η Δήμητρα/Περσεφόνη στο κομμάτι #9 “Break Of Dawn”.
Πόσο δύσκολο ήταν να συνδυάσετε το στιχουργικό περιεχόμενο με τη μουσική; Γράψατε πρώτα τους στίχους ή τη μουσική; Μπορείτε να μας αναλύσετε λίγο τους στίχους, μιας κι έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον;
Πρώτα γράφω τη μουσική. Στη συνέχεια έρχονται οι στίχοι και δένουν ανάλογα με τα riff και τις μελωδίες. Επιλέγω σημεία του κομματιού που “χωράνε” πολλά λόγια και εκεί εξιστορώ το μύθο. Κρατώ τα ρεφραίν για το resume της υπόθεσης μιας και είναι κάτι που επαναλαμβάνεται, περνώντας έτσι το μήνυμα που θέλω. Για παράδειγμα μιας και ανέφερες παραπάνω τις Ομηρικές καταβολές του δίσκου, ξεκινάει με το “War I Wage” το οποίο είναι βασισμένο αποκλειστικά στην Ιλιάδα. Μιλάει για τον Τρωικό πόλεμο (for this bride thousand ships launched I ride / my fury’s loaded on this wooden vessel) και της νίκης μέσω της ομαδικότητας (united we stand, divided we bleed). Στη συνέχεια συναντάμε το “The Tempest” το οποίο είναι ουσιαστικά η εξιστόρηση της Οδύσσειας περιγράφοντας το δύσκολο ταξίδι του Οδυσσέα προς την Ιθάκη (sirens deceiving / tidal waves grow higher unrest / meet Scylla and Charebdis / the beautiful nymph’s treason). Το άλμπουμ ολοκληρώνεται με το τελευταίο κομμάτι της Οδύσσειας, το “Vindication”, όπου ο Οδυσσέας γυρνάει στο πατρικό του σπίτι (here comes to reclaim his throne), σκοτώνει όλους τους μνηστήρες (you thrived like a parasite onto my wealth) φτάνοντας έτσι δικαιωματικά στη δικαίωση (face me or face extinction).
Μπορεί να ηχογραφήσατε το δίσκο στην Ελλάδα, αλλά τη μίξη και την παραγωγή, την έκανε ο Jon Howard (THREAT SIGNAL). Για ποιον λόγο δοκιμάσατε κάποιον ξένο παραγωγό και πώς έγινε η γνωριμία/συνεργασία με τον Howard; Είχατε ακούσει κάποια άλλη παραγωγή του και σας ενθουσίασε;
Όπως είχα αναφέρει και σε παλιότερές μου συνεντεύξεις το θέμα του παραγωγού υπήρχε στα σχέδια πριν καν γραφτεί αυτός ο δίσκος. Έτσι έμενε μόνο να γίνει πραγματικότητα. Από την δουλειά που έχει ρίξει στα δύο πρώτα άλμπουμ της μπάντας του, τους THREAT SIGNAL καθώς και λοιπές παραγωγές (BLINDED IN BLISS, I LEGION) μπορείς να καταλάβεις τις ικανότητες αυτού του ανθρώπου. Στέλνω λοιπόν στον Jon inbox τα δυο video clip του προηγούμενου δίσκου και η απάντηση του ήταν ακριβώς η εξής “I’m definitely interested in working with you guys, and I know I can make your next record sound much bigger!” (“Σίγουρα ενδιαφέρομαι να δουλέψω μαζί σας παιδιά, και ξέρω πως μπορώ να κάνω τον επόμενο δίσκο σας να ακούγεται μεγαλύτερος!”). Τελικά ανέλαβε όλη την παραγωγή του δίσκου καθώς επίσης την μίξη και το mastering.
Άλλος ένας καλεσμένος στο δίσκο, είναι ο Bjorn “Speed” Strid, των SOILWORK. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία και ποιες είναι οι εμπειρίες σας απ’ αυτή;
Μίλησα με τον Jon ο οποίος συνεργάζεται με τον Björn και συμφωνήσαμε να το δοκιμάσουμε. Αν και ο Björn εκείνη την περίοδο ήταν πιεσμένος με το headline tour των SOILWORK στην Αμερική, όταν του έστειλε το κομμάτι ο Jon να το ακούσει, αυτός δέχτηκε να το κάνει μετά χαράς μιας και του άρεσε πολύ. Επίσης, επειδή το είχα φέρει εξ αρχής στα μέτρα του (δηλαδή να έχει και growl και clean σημεία) τραγούδησε ακριβώς όλα τα σημεία που του πρότεινα, ακολουθώντας τα φωνητικά μου “πατήματα”. Έτσι έγινε ντουετάκι και το αποτέλεσμα όπως μπορείτε να ακούσετε, βγήκε άριστο. Κανείς δεν είναι άπιαστος και όταν θες το καλύτερο για το δίσκο σου παλεύεις γι αυτό.
Για το “The scorch of rage”, γυρίσατε δύο video clip και μάλιστα με διαφορετικούς σκηνοθέτες. Θέλατε διαφορετικό αισθητικό αποτέλεσμα μεταξύ τους και το κάνατε αυτό; Θα κάνετε κάτι παρόμοιο και στο νέο άλμπουμ;
Αυτό ακριβώς θέλαμε να πετύχουμε. Να έχουμε δηλαδή σαν πρώτο κλιπάκι την μπάντα σε ένα δωμάτιο… φώτα, σκηνή πάμε! Απλό μεν, καλή ποιότητα δε, ο Μπάμπης (σ.σ. Bob Katsionis) έκανε γρήγορη και σωστή δουλεία για το “Laceration Of Innocence”. Ο διάδοχός του όμως θέλαμε να είναι λίγο πιο “ενδιαφέρον” και όχι απλά μια στημένη μπάντα να παίζει. Έτσι απευθυνθήκαμε στο Νώντα ο οποίος έχει πολύ καλή αισθητική σε γυρίσματα εξωτερικού χώρου. Τα γυρίσματα κράτησαν 3 ολόκληρες μέρες ενώ έγιναν σε 3 διαφορετικά μέρη: δασάκι του Κιλκίς, χωριό της Καστανερής (χιόνια) και στο λόφο του Ωραιοκάστρου. Για το νέο άλμπουμ προβλέπεται κάτι ακόμα πιο σινεματικό! Η ιδέα υπάρχει, μένει να βρούμε τον άνθρωπο που θα την ζωντανέψει στο φακό.
Πόσο σημαντικό θεωρείτε στις μέρες μας το θέμα video clip από τη στιγμή που ακόμα κι ένα lyric video (όπως ήδη έχετε κάνει), μπορεί να γίνει viral;
To “Heart Bled Dry” το κάναμε αναγκαστικά lyric video γιατί ήταν ακατόρθωτο ένα “live” βίντεο γυρισμένο με τον Björn, χαχα. Παρόλα αυτά δε μας έκατσε καθόλου άσχημα μιας και ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά κομμάτια του δίσκου βγήκε πριν την κυκλοφορία του και προωθείται ήδη παντού, ο κόσμος μπαίνει στη φιλοσοφία του άλμπουμ κατευθείαν, μαθαίνει τους στίχους παράλληλα κλπ. Οπότε ναι, αν το δεις από αυτή την οπτική γωνία το να φτιάξεις ένα lyric video εκεί που δε μπορείς να το γυρίσεις με κάμερα είναι εξίσου καλή ιδέα. Επίσης όπως μπορείτε να καταλάβετε είναι μια γρήγορη λύση και φυσικά πιο οικονομική.
Το metalcore, πριν μερικά χρόνια, ήταν το απόλυτο trend. Για ποιον λόγο πιστεύετε ότι έπεσε η δημοτικότητά του και ποιο είναι το ρίσκο για ένα γκρουπ όπως οι BEWIZED να παίζουν, ως επί το πλείστον, το συγκεκριμένο είδος;
Αν εννοείς την περίοδο από το 2004 και μετά ναι, μπάντες όπως KILLSWITCH ENGAGE, ALL THAT REMAINS, AS I LAY DYING, ATREYU κλπ άρχισαν να φέρνουν στην επιφάνεια το metalcorίζον είδος. Μέσα στα επόμενα χρόνια άρχισαν τα ξεπετιούνται σιγά-σιγά παρακλάδια (deathcore, 2007 και μετά – BRING ME THE HORIZON, SUICIDE SILENCE κλπ) ή να ξαναεμφανίζονται παλιότερα είδη με ελαφρώς διαφορετική μορφή και χαρακτηρισμό (djent, 2009 και μετά – PERIPHERY, ANIMALS ΑS LEADERS, TESSERACΤ κλπ). Όλο αυτό όπως καταλαβαίνεις επιβάρυνε το είδος και πολλές φορές το περιθωριοποίησε, μιας και ότι καινούργιο έβγαινε έκανε αυτόματα το metalcore να ακούγεται “παλιό”. Προσωπικά, προτιμώ να κολλάω τη λέξη groove metal στη μπάντα γιατί οι riffιές που γράφω είναι κατά βάση επηρεασμένες από PANTERA, MACHINE HEAD και LAMB OF GOD. Τα φωνητικά είναι αυτά που προσδίδουν το metalcore στοιχείο, δημιουργώντας έτσι το κράμα που ακούς στη μουσική μας.
Στο ντεμπούτο σας, είχα εντοπίσει μία σχετική αδυναμία στα καθαρά φωνητικά, κάτι που έχει σαφώς βελτιωθεί τώρα. Έγιναν κάποια μαθήματα; Τι κάνατε γι’ αυτό;
Το ντεμπούτο ήταν μια μεγάλη πρόκληση για μένα μιας και είχα αναλάβει το συντονιστικό ρόλο των πάντων (σύνθεση, παραγωγή έως και artwork). Η αλήθεια είναι πως δεν είχα αφιερώσει το σωστό χρόνο ώστε να βρω τον καλύτερο τόνο για κάθε τραγούδι οπότε μερικά όπως τα ψιλά βγήκαν οκ, αλλά τα χαμηλά αρκετά μπάσα. Χρόνος και όρεξη για μάθημα πότε δεν υπήρξε μιας και ξεκίνησα τα πάντα αυτοδίδακτος και μέσα από trial & error έφτασα τη φωνή μου σε αυτό που ακούς στο τελευταίο BEWIZED. Και θα ακούσεις και κάτι εντελώς διαφορετικό στο δεύτερο project που δουλεύω, τους GOD.FEAR.NONE. όπου τα κουρδίσματα διαφέρουν κατά ένα και μόνο τόνο. Πάνω!
Κάνετε μία σειρά από συναυλίες σε ολόκληρη την Ελλάδα για την προώθηση του δίσκου. Μπορείτε να μας διαφωτίσετε; Έχετε σχέδια να κάνετε και live εκτός Ελλάδας; Υποστήριξη υπάρχει από την εταιρία σας πάνω σ’ αυτό;
Στα πλαίσια προώθησης του νέου μας άλμπουμ, αποφασίσαμε να περιοδέψουμε σε όσες περισσότερες πόλεις και μέρη της Ελλάδος γίνεται όποτε οργανώσαμε το εξής tour για τον μήνα Δεκέμβριο:
07.12.13 Μαραθόπολη, Μεσσηνίας @ Loco Bar
fbevent: https://www.facebook.com/events/246906918797258
08.12.13 Αθήνα @ 7Sins Club
fb event: https://www.facebook.com/events/591878004193018
11.12.13 Τρίκαλα @ Kentriki Plateia Live Stage
fb event: https://www.facebook.com/events/623127067730203
12.12.13 Λάρισα @ Stage Club
fb event: https://www.facebook.com/events/602985756432627
13.12.13 Αιγίνιο, Πιερίας @ Portokali Bar
fb event: https://www.facebook.com/events/241063449386375
14.12.13 Ιωάννινα @ Irida Rock Bar
fb event: https://www.facebook.com/events/709283642415023
15.12.13 Ξάνθη @ Nostos Live
fb event: https://www.facebook.com/events/705039206173633
16.12.13 Κομοτηνή @ Valhalla Bar
fb event: https://www.facebook.com/events/372816846188517
20.12.13 Θεσσαλονίκη @ Eightball Club
fb event: https://www.facebook.com/events/1419333591630881
21.12.13 Καβάλα @ Havana Club (ex-Jazz Rock)
fb event: https://www.facebook.com/events/582281388517842
22.12.13 Αλεξανδρούπολη @ Notos Stage
Όπως βλέπεις έχουμε πιάσει σχεδόν όλα τα μήκη και τα πλάτη της Ελλάδος: ξεκινάμε από την μακρινή Μαραθόπολη της Πελοποννήσου, μέσω Αθήνας επισκεπτόμαστε την Θεσσαλία, συνεχίζουμε Ήπειρο και τελειώνουμε με τριπλή δόση του άλλου άκρου της Ελλάδας, την Θράκη! Τι άλλο θέλεις; Φυσικά, σημαντικότατο ρόλο και θέλω να το τονίσω αυτό είναι η ένθερμη συμμετοχή των τοπικών μπαντών κάθε πόλης οι οποίες θέλησαν να μας υποστηρίξουν σε αυτό το εγχείρημα! Μάλιστα είχαμε τόσες πολλές προτάσεις να μας ακολουθήσουν στο μεγαλύτερο μέρος του tour, που τις ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας γι αυτό και εύχομαι σε επόμενο tour να κινηθούμε ταυτοχρόνως σε περισσότερα μέρη. Το επόμενο tour ευελπιστούμε να είναι έκτος συνόρων και φυσικά με την συνδρομή της εταιρίας μας να πραγματοποιηθεί κοντά στα μέρη της, δηλαδή σε πόλεις της κεντρικής Ευρώπης.
Σάκης Φράγκος
www.bewizedofficial.com
Line-up:
Paschalis Theotokis (φωνητικά / κιθάρα)
Pantazis Theotokis (μπάσο)
Orestis Georgiadis (κιθάρα)
Akis Tsiantis (ντραμς)
Δισκογραφία:
“The scorch of rage” (2011)
“Undead legacy” (2013)














