A Day To Remember… 18/08 [THEATRE OF TRAGEDY]













    ΟΝΟΜΑ ALBUM: “Aégis” – THEATRE OF TRAGEDY
    ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1998
    ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Massacre Records
    ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Peter “Pee Wee” Coleman
    LINE UP:
    Raymond Rohonyi – φωνητικά
    Liv Kristine Espenæs – φωνητικά
    Frank Claussen – κιθάρες
    Tommy Olsson – κιθάρες
    Lorentz Aspen – πλήκτρα
    Eirik T. Saltrø – μπάσο
    Hein Frode Hansen – ντραμς
    Το “Velvet darkness they fear” ήταν πλέον παρελθόν και οι THEATRE OF TRAGEDY έπρεπε να διαχειριστούν την τρομερή αναγνώριση-αποθέωση που έλαβαν από όλο τον τότε μουσικό τύπο. Εκτός από πρωτοπόροι του “Beauty and the Beast” metal, δεν χωρά αμφισβήτηση η μουσική ποιότητα που το διακατείχε. Μετά λοιπόν και την κυκλοφορία του “A rose for the dead” EP, είχε φτάσει η ώρα για αλλαγές.
     
    Και οι αλλαγές αυτές δεν περιορίστηκαν μόνο στα κιλά που έχανε συνεχώς η Liv Kristine. Το κιθαριστικό δίδυμο των Tommy Lindal και Geir Fikkeid αντικαταστάθηκε από αυτό των Tommy Olsson και Frank Claussen, ο Raymond Rohonyi δεν ήταν πλέον το «τέρας» που όλοι γνωρίζαμε, αλλά κανονικός τραγουδιστής κι εγένετο το “Aégis”. Ή με απλά λόγια, το κατά γενική ομολογία καλύτερο album των THEATRE OF TRAGEDY.
    Ο ήχος τους πλέον έγινε πιο καθαρός, φλερτάροντας έντονα το παραδοσιακό gothic rock, η αιθέρια φωνή της Liv Kristine ήταν στα καλύτερά της και η παραγωγή σκέτο κρύσταλλο. Όλα τα τραγούδια έχουν τίτλους από γυναικεία ονόματα και στο “Aégis” συναντούμε μερικά από τα πιο διαχρονικά τους. Εκτός από το “Lorelei” που είναι το trademark τραγούδι των ΤΟΤ που ξέρουν και οι πέτρες, εδώ μέσα ξεχωρίζουν από την πρώτη κιόλας ακρόαση ο επίσης dancefloor δυναμίτης “Poppæa”, το αιθέριο άνοιγμα του album με το “Cassandra” και τα γλυκόπικρα “Angelique” και “Venus”.
     
    Το  “Aégis” αναγνωρίστηκε ακόμα πιο πολύ από τον προκάτοχό του, οι πωλήσεις των ΤΟΤ εκτοξεύτηκαν ακόμη περισσότερο, μπαίνοντας μάλιστα και σε κάποια chart πωλήσεων, σε καιρούς που ο κόσμος αγόραζε μανιωδώς μουσική και το συγκρότημα πλέον καθιερώθηκε ως ένας από τους βασικούς πυλώνες του ακμάζοντος τότε gothic metal. Το μόνο καλό-κακό του  “Aégis” είναι ότι υπήρξε τόσο οριακό για την έμπνευση των ΤΟΤ, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην καταφέρουν ποτέ να το ξεπεράσουν, αλλά και να ξενερώσουν όλους αυτούς που είχαν ενθουσιαστεί μαζί τους, κυκλοφορώντας δύο χρόνια μετά την απόλυτη πατάτα “Musique”.  
     
     
    Did You Know That:
     
    • Ο κιθαρίστας Tommy Olsson, μόλις ολοκληρώθηκαν οι υποχρεώσεις του για την προώθηση του album, αποχώρησε από τους ΤΟΤ και δημιούργησε μαζί με τους Jan Kenneth Barkved (R.I.P. – THE MORENDOES) και Morten Veland (SIRENIA, ex-TRISTANIA) τους ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΥΣ gothic rockers ELUSIVE.
    • Σε μια από τις πρώτες συναυλίες των ELUSIVE, o Veland, λόγω του ότι βρισκόταν σε περιοδεία με τους TRISTANIA εκείνο το διάστημα, αντικαταστάθηκε από τον πρώην παρτενέρ του Olsson, Frank Claussen.
    • Το εναρκτήριο “Cassandra” ήταν το πρώτο γενικώς single που κυκλοφόρησαν οι THEATRE OF TRAGEDY και περιείχε ραδιοφωνικά edits του ομώνυμου τραγουδιού, καθώς και του “Aœde”.
    • Στην κασέτα και στο CD περιέχεται ως bonus το “Samantha” και επιπλέον στην ιαπωνική έκδοση του album το “Virago”.
    • Ο παραγωγός Peter Coleman, o οποίος υπήρξε μηχανικός ήχου στα “Elegy”, “My Kantele” των AMORPHIS, “Icon” και “Draconian times” των PARADISE LOST, έγινε γνωστός ως ο μόνιμος άνθρωπος πίσω από την κονσόλα για λογαριασμό της… Pat Benatar(!!!). Επίσης, πριν αναλάβει τους THEATRE OF TRAGEDY, είχε προλάβει να δείξει την extreme πλευρά του στις παραγωγές των “Fear emptiness despair” των NAPALM DEATH και “Erase” των GOREFEST.
     
    Γιώργος Κόης

    LEAVE A REPLY

    Please enter your comment!
    Please enter your name here