ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Sweet vengeance” – NIGHTRAGE
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2003
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Century Media
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Fredrik Nordström
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Tomas Lindberg – φωνή
Marios Iliopoulos – κιθάρα
Gus G. – κιθάρα
Per Möller Jensen – τύμπανα
Brice LeClerq – μπάσο
Όταν ξεκινάς ένα νέα συγκρότημα στην εφηβεία σου, είναι από ευχαρίστηση και σίγουρα υπάρχει η αίσθηση της ξενοιασιάς, δίχως σκοτούρες πάντα δίχως πλάνο. Όταν ο Μάριος Ηλιόπουλος άφησε τη Θεσσαλονίκη όμως, για να μετακομίσει στη Σουηδία για σχηματίσει τους NIGHTRAGE, τα πράγματα δεν ήταν τόσο αφελή. Η πορεία του με τους EXHUMATION, του είχε δώσει το βάπτισμα του πυρρός στην μουσική βιομηχανία και ο κιθαρίστας, είχε πεισμώσει για να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. «Η προσπάθεια ήταν τεράστια» μας λέει σήμερα ο ίδιος «δεν είχα λεφτά, δεν είχα σπίτι να μείνω, παρά μόνο τα τραγούδια μου και την κιθάρα μου και το μόνο που ήθελα, ήταν να ηχογραφήσω αυτό το άλμπουμ». Με κάνει να αναρωτιέμαι πόσοι μπορούν να κάνουν τέτοιες θυσίες. Ο Μάριος δίνει το επακριβώς το στίγμα «Αυτή την πίστη που είχα για τα τραγούδια και το όραμα των NIGHTRAGE».
Η παραγωγή του άλμπουμ έγινε από τον Fredrik Nordström ο οποίος είχε ήδη τεράστια φήμη στο Γκέτεμποργκ, αφού από τα στούντιό του, είχε περάσει όλη η NWOSDM σκηνή (IN FLAMES, DARK TRANQUILLITY, ARCH ENEMY, THE HAUNTED, SOILWORK, OPETH, THE CROWN, DIMMU BORGIR) και όχι μόνο (HAMMERFALL, SPIRITUAL BEGGARS) και είχε ολοκληρώσει το “Dance across the past” των EXHUMATION. Η γνωριμία τους, είχε επιτρέψει στον Μάριο να φιλοξενηθεί στα στούντιο Fredman, όπου ολοκλήρωσε το άλμπουμ, όποτε έβρισκε χρόνο. «Θυμάμαι πόσο δύσκολο ήταν να το ηχογραφήσουμε. Ίσως να ήμασταν οι μοναδικοί, που άφησε ο Fredrik να ηχογραφήσουν, δίχως να πληρώσουν, γιατί πίστευε κι ο ίδιος πολύ στα κομμάτια. Έτσι γράφαμε, νυχτερινές ώρες, πήρε περισσότερο χρόνο και η διαδικασία δεν ήταν καθόλου εύκολη».
Μουσικά, το άλμπουμ είναι άλματα μπροστά για τον Μάριο, που φαίνεται να έχει δουλέψει πολύ τα κομμάτια, αλλά και να έχει αφουγκραστεί τον ήχο της πόλης. Οι επιρροές από το ύφος που άνθιζε εκείνη την εποχή στο Γκέτεμποργκ, είναι διάχυτες στον ήχο του “Sweet vengeance”. Ολόκληρη η πορεία των NIGHTRAGE απέδειξε πως δεν ήταν μια φάση για το συγκρότημα, αλλά η πραγματική τους ταυτότητα. Ακούγοντας τραγούδια όπως το “Hero”, το “Elusive emotions”, το “Circle of pain” και το “Gloomy daydreams”, καταλαβαίνει κανείς την ταυτότητα αυτή. Πατάνε πάνω στην Σουηδική σχολή, είναι έντονα μπολιασμένα με μελωδία, έχουν ριφ που σκοτώνουν και μια σύγχρονη παραγωγή, που ακόμα και με κλειστά τα μάτια, καταλαβαίνεις πού έγινε.
Το κερασάκι στην τούρτα (και τι κερασάκι, ε;) ήταν η προσχώρηση του Tomas Lindberg και μάλιστα σε ένα εντελώς άγνωστο συγκρότημα. «Τον Tomas τον είχα πετύχει στον δρόμο, εντελώς τυχαία. Του εξήγησα ότι μετακόμισα για να κάνω το όνειρό μου πραγματικότητα με τους NIGHTRAGE και είχε πάθει πλάκα, πως άφησα την Ελλάδα, για να πάω στην κρύα Σουηδία. Είδε το πάθος μου και όταν τον κάλεσα να ακούσει τα κομμάτια στο στούντιο, το έκανε με χαρά». Αυτό είναι που λένε be at the right place, at the right time! Ο τραγουδιστής που στιγμάτισε ολόκληρη την NWOSDM σκηνή, όντας ο frontman των μυθικών (τότε) AT THE GATES, ένα συγκρότημα που τόσο είχε επηρεάσει τις συνθέσεις των NIGHTRAGE. «Του άρεσαν τόσο πολύ τα κομμάτια που άκουσε, όπως και οι στίχοι που είχα γράψει και από μόνος του ζήτησε να τα γράψει και να μπει στους NIGHTRAGE. Ήταν κάτι απίστευτο για μένα, αφού οι AT THE GATES ήταν από τους προπάτορες του μελωδικού death metal και το να συνεργαστώ με τον Tomas, ήταν ένα όνειρο που δεν μπορούσα να φανταστώ».
Το “Sweet vengeance” κερδίζει όποιον άκουγε εκείνη την εποχή από DARK TRANQUILLITY, IN FLAMES, μέχρι SOILWORK και βέβαια AT THE GATES. Ακούγοντας τον δίσκο ακόμα και σήμερα, είναι άρτιος και σίγουρα υπερβολικά μεστός για ένα σχήμα που ντεμπουτάρει. Ηχητικά, δεν έχει μπαγιατέψει καθόλου, κάτι που οφείλεται στα διαχρονικά ριφ του Μάριου, αλλά και στην παραγωγή του Nordström. Για τον Lindberg, τόσο αυτό, όσο και το επόμενο, αποτελούν σίγουρα τους καλύτερους δίσκους που έκανε στην διάρκεια που το αρχικό του σχήμα ήταν ανενεργό.
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο του άλμπουμ, είναι ο νεαρός, Gus G., ο οποίος ήταν υπό την προστασία ουσιαστικά του Ηλιόπουλου στη Σουηδία και που είχε ήδη κυκλοφορήσει από την προηγούμενη χρονιά το “Dragonslayer” μαζί με τον Fredrik και τους DREAM EVIL, όπως και το ντεμπούτο των FIREWIND. Επίσης το “Regressus” των MYSTIC PROPHECY, στους οποίους συμμετείχε και συνθετικά για δεύτερο άλμπουμ, κυκλοφόρησε τον ίδιο μήνα με το “Sweet vengeance”.
Το δισκογραφικό συμβόλαιο ήταν και το κλειδί για το λανσάρισμα των NIGHTRAGE, αφού από αυτό θα εξαρτιόνταν πολλά. Ο Μάριος, θυμάται καθαρά : «με την βοήθεια του Nordström, ο οποίος είχε τεράστια φήμη, τόσο με την Century Media όσο και με την Nuclear Blast, αποσπάσαμε προσφορές κι από τις δύο εταιρίες, κάτι που ήταν πραγματικό όνειρο και τελικά υπογράψαμε με τους πρώτους, που μας έδωσαν το καλύτερο συμβόλαιο». Η Century Media, μπορεί να ήταν ιδανική για να σπρώξει το προϊόν της μπάντας σωστά, αλλά δυστυχώς δεν συνέβαλλε αρκετά ώστε να βγουν σε κάποια περιοδεία. Εν τέλη, ενάμισι χρόνο αργότερα, θα γινόταν η πρώτη μεγάλη σύσταση των NIGHTRAGE στο κατάλληλο κοινό, όταν άνοιξαν μια τεράστια βραδιά στο The Forum του Λονδίνου, όπου ακολούθησαν οι THE HAUNTED, οι DARK TRANQUILLITY και οι ARCH ENEMY.
Did you know that:
- Τύμπανα στο “Sweet vengeance” έπαιξε ο Per Möller Jensen, ο οποίος ήταν ενεργός στους THE HAUNTED, έχοντας αντικαταστήσει τον Adrian Erlandsson (ex-AT THE GATES).
- Γάλλος Brice LeClerq, που επίσης είχε μετακομίσει στο Γκέτεμποργκ, παίζει μπάσο και εμφανίζεται για πρώτη φορά. Στο μέλλον, θα περάσει τόσο από τους DISSECTION όσο και από τους SATYRICON.
- Ο επίσης συντοπίτης Tom Englund (EVERGREY) συμμετέχει σε τέσσερα τραγούδια, κάνοντας αισθητή την παρουσία του. Η δική του φωνή, δημιουργεί την ζητούμενη αντίθεση στα growls του Lindberg και ανεβάζει τα “Circle of pain”, “Hero”, “At the ends of the earth” και “Ethereal”.
Γιώργος “Kay” Κουκουλάκης