15+1 unknown stories behind “Dusk… and her embrace” by CRADLE OF FILTH

0
1614

Οι CRADLE OF FILTH, μπορεί να είναι ένα «ενοχλητικό» όνομα για πολλούς οπαδούς του black metal αυτές τις μέρες, με πολλούς να απομακρύνονται από οτιδήποτε σχετίζεται με αυτούς τους γοτθικούς τόνους που έχουν πλέον επιλέξει να ακολουθούν οι Βρετανοί. Αλλά ακόμη και οι πιο σκληροπυρηνικοί πολέμιοί τους,  δεν μπορούν να αρνηθούν ότι κάποτε, οι CRADLE OF FILTH είχαν κάτι εντυπωσιακό και μοναδικό να προσφέρουν στον αμιγώς black metal χώρο. Παρά τις αντιρρήσεις αυτών όμως,  πάντα ήταν κάπου πιο γοτθικοί, πιο ρομαντικοί από το ευρύτερο δεύτερο κύμα. Σίγουρα  ήταν πιο σύνθετοι, συναρπαστικοί και λιγότερο βάναυσοι! Το “Dusk.. and her embrace” βρίσκει το συγκρότημα με την ίδια σύνθεση, αλλά με ένα ολόκληρο άλμπουμ με εξαιρετικές συνθέσεις και έναν ήχο που είναι ικανός να απογειώσει τις υψηλές φιλοδοξίες τους.

Η μουσική των CRADLE OF FILTH είναι από τη φύση της επιτηδευμένη και υπερθεατρική. Το “Dusk.. and her embrace” το αποφεύγει αυτό καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη κυκλοφορία τους, μην αφήνοντας τη συμφωνική πτυχή ή τα φωνητικά του Dani να κυριαρχούν πάνω στο black metal. Οι κιθάρες είναι βαριές και μπροστά και τα τύμπανα είναι δυνατά, με τις gothic στιγμές να αναμιγνύονται με το black metal και όχι το αντίστροφο.

Έχει μια φοβερή ατμόσφαιρα που είναι περισσότερο γοτθική και βαμπιρική και έχει πολλές συγκινητικές κλασικές στιγμές ανάμεσα στο metal. Σε συνδυασμό με τους ευφυείς ποιητικούς στίχους που βασίζονται στο έργο του Sheridan La Fanu και το οπτικά υπέροχο εξώφυλλο του άλμπουμ που βασίζεται σε μια φωτογραφία του Simon Marsden,  tο “Dusk… and her embrace”είναι μια σπάνια κυκλοφορία μιας μπάντας που δημιουργεί ένα πλήρες «πακέτο» από την αρχή μέχρι το τέλος. Τα highlights είναι πολλά, αλλά τα “Heaven torn asunder”, “Funeral in Carpathia”, το ομώνυμο κομμάτι και το “Haunted shores” είναι κάποια από τα καλύτερα κομμάτια που έχουν γράψει ποτέ οι CRADLE OF FILTH.

Ας δούμε παρακάτω μερικές άγνωστες ή ίσως και κάποιες περισσότερο γνωστές πληροφορίες, σχετικά με αυτό το αριστουργηματικό άλμπουμ.

  • “Dusk.. and her embrace” είναι το δεύτερο στούντιο άλμπουμ των CRADLE OF FILTH. Κυκλοφόρησε στις 28 Αυγούστου 1996 και είναι η πρώτη τους κυκλοφορία με την εταιρεία Music for Nations.
  • Μεγάλο μέρος του υλικού για το άλμπουμ γράφτηκε ενώ το συγκρότημα είχε ακόμα συμβόλαιο με την Cacophonous Records.
  • Ο τόνος και το περιεχόμενο του δίσκου ήταν επίσης εν μέρει το αποτέλεσμα της απόπειρας απομόνωσης του συγκροτήματος ηχητικά από την ευρωπαϊκή black metal σκηνή.
  • Το άλμπουμ, έμεινε έξω από το τοπ 100 του Ηνωμένου Βασιλείου, έφτασε στη θέση 107.
  • Το άλμπουμ έχει τέσσερις διαφορετικές παραλλαγές του τίτλου του, στην ίδια κυκλοφορία:
    “Dusk and her embrace”- στις ράχες
    “Dusk.. and her embrace” – στην εσωτερική πλευρά του οπισθόφυλλου
    “Dusk… and her embrace” – στην ενότητα credits του booklet
    “Dusk and Her Embrace (Litanies of Damnation, Death & Darkly Erotic)” – στο οπισθόφυλλο και το tracklist του booklet.
  • Ο τίτλος του τραγουδιού “The graveyard by moonlight” προέρχεται από το πέμπτο κομμάτι του “Orgiastic Pleasures Foul”, του δεύτερου demo του συγκροτήματος. Πρόκειται για διαφορετικά τραγούδια με τον ίδιο τίτλο.
  • Κυκλοφόρησε ξανά, με την ονομασία “Dusk… and her embrace – The original sin”, στην πρώτη του μορφή, όσο οι FILTH το είχαν γράψει για την Cacophonous Records, μετά την ανασύσταση της εν λόγω εταιρίας.
  • Σύμφωνα με τον Frank Wasmus, το “Dusk… and her embrace – The original sin”, ο Gian Pyres δεν ηχογράφησε καμία κιθάρα για το άλμπουμ, ένας ισχυρισμός που επιβεβαιώθηκε αργότερα από τον ίδιο τον Dani Filth. Στην πραγματικότητα εντάχθηκε στο συγκρότημα αφού το άλμπουμ είχε ήδη γραφτεί και ηχογραφηθεί.
  • Το “Dusk… and her embrace – The original sin” περιέχει την αρχική ηχογράφηση του “Dusk… and her embrace” από το 1995, πριν οι FILTH αλλάξουν δισκογραφική εν μέσω διαφωνιών για συμβόλαια και αναθεώρηση της σύνθεσης. Ενώ υπάρχουν πολλές διαφορές που πρέπει να επισημανθούν μεταξύ αυτής της αρχικής ηχογράφησης και του “Dusk.. and her embrace”με το οποίο είμαστε όλοι εξοικειωμένοι, η κύρια διαφορά που προσφέρει το “The original sin” είναι κυρίως τονική.
  • Αυτό το άλμπουμ θα εισαγάγει επίσης το φωνητικό στυλ που θα χαρακτηρίζει τις μελλοντικές κυκλοφορίες, που κυμαίνονται από υψηλές κραυγές, χαμηλότονη εκφορά στίχων και γυναικεία φωνητικά/ομιλία.
  • Το άλμπουμ είναι εμπνευσμένο από τα γραπτά του Sheridan Le Fanu και πολλοί από τους στίχους των τραγουδιών υπαινίσσονται τον βαμπιρισμό και τον παγανισμό, αντικαθιστώντας τα σατανικά στοιχεία στα δύο προηγούμενα άλμπουμ, αν και τα βαμπίρ δεν αναφέρονται πουθενά ονομαστικά.
  • Η φωτογραφία του εξωφύλλου είναι του διάσημου φωτογράφου και καλλιτέχνη Simon Marsden.
  • Το άλμπουμ κλείνει με μια απαγγελία από τον Cronos των VENOM στο τελευταίο κομμάτι, το ”Haunted shores”.
  • Αυτό ήταν το πρώτο άλμπουμ στο οποίο εμφανίζεται το συγκρότημα να μην φοράει corpsepaint, στις φωτογραφίες του booklet.
  • Οι νομικές ταλαιπωρίες της διαφωνίας του συγκροτήματος με την Cacophonous Records, έφερε ανατροπές στη σύνθεσή του, με τους μισούς μουσικούς να εγκαταλείπουν το συγκρότημα λίγο μετά την ηχογράφηση του δίσκου.
  • Το άλμπουμ περιείχε σαρωτικές, επικές συνθέσεις και βελτιωμένης αξίας παραγωγή χάρη στον Kit Woolven και έγινε τεράστια επιτυχία, θέτοντας τη βάση του symphonic black metal, όπως το οραματίστηκαν οι CRADLE OF FILTH, με το συγκρότημα να κερδίζει αναγνώριση, λόγω της παγκόσμιας θετικής κριτικής και εμπορικής υποδοχής του άλμπουμ.

Φανούρης Εξηνταβελόνης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here