A day to remember… 11/11 [ROTTING CHRIST]

0
627

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Thy mighty contract” – ROTTING CHRIST
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1993
ΕΤΑΙΡΙΑ: Osmose
ΠΑΡΑΓΩΓΗ: George Osmak
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Necromayhem: Κιθάρες, φωνητικά
Mutilator: Μπάσο
Necrosauron: Τύμπανα
Magus Wampyr Daoloth: Πλήκτρα, φωνητικά

Σε μια εποχή που το black metal είχε αρχίσει να διαμορφώνεται, οι ROTTING CHRIST ηχογράφησαν το 1992 το πρώτο τους full length album τους, ένα χρόνο μετά το “Passage to arcturo” EP. Προάγγελος του ήταν το “Ade’s winds” demo, το οποίο είχε τα “Fegmenth, thy gift” και “The fourth knight of revelation (1 & 2) σε πρώιμη ηχογράφηση. Και τα δύο θα έμπαιναν στο “Thy mighty contract” με το πρώτο να αλλάζει σε “Fgmenth, thy gift”, κομμάτι που θα επέλεγαν διαχρονικά στα live τους ακόμα και την περίοδο που είχαν αποστασιοποιηθεί από το black metal.

Το “Thy mighty contract” είναι ο σημαντικότερος και πληρέστερος δίσκος της πρώτης περιόδου του ελληνικού black metal. Κυκλοφόρησε από την γαλλική Osmose, η οποία ήταν η εταιρία που είχε στο ρόστερ της πάρα πολλά σημαντικά σχήματα της εποχής εκείνης. Την ίδια χρονιά θα κυκλοφορούσαν και οι VARATHRON με τους NECROMANTIA τα πρώτα τους LPs τους, αναγκάζοντας όλο τον κόσμο να μιλήσει για ελληνική σχολή στο μαυρομεταλλικό ήχο. Μόνο που στην περίπτωση του “Thy mighty contract” μιλούσαν για συνολική αναθεώρηση των στοιχείων του ήχου αυτού. Οι ταχύτητες δεν ήταν το ζητούμενο, αλλά η απόκοσμη ατμόσφαιρα, που διαμορφωνόταν από την ένταση και την συνεχή αυξομείωση στην ταχύτητα. Και ναι, όλοι μιλούσαν για τις μελωδίες που έδειχναν ότι στο black metal υπήρχαν μουσικοί που μπορούσαν να έχουν μουσικότητα στις συνθέσεις τους. Πραγματικά είχε πέσει σαν βόμβα στο underground όταν είχε κυκλοφορήσει, βάζοντας την Ελλάδα στους πρωτοπόρους του black metal. Τα fanzines και τα περιοδικά μιλούσαν για «greek school» και ο δρόμος είχε ανοίξει για όλη την ελληνική σκηνή που είδε τα αμιγώς heavy metal στοιχεία του δίσκου σαν οδηγό στις δικές τους προσπάθειες.

Η occult θεματολογία από τον Mutilator διαμόρφωνε το occult abyssic black metal τους και τα πλήκτρα μαζί με την απόκοσμη φωνή του Magus Wampyr Daoloth έμπαιναν στοχευμένα σε σημεία που ενέτειναν την ατμόσφαιρα. Τα τύμπανα του Necrosauron είναι υποδειγματικά χωρίς να φλυαρούν σε κανένα σημείο και μαζί με το μπάσο του Mutilator φτιάχνουν ένα ιδανικό rhythm section. Η παραγωγή του George Osmak στα θρυλικά studio της εταιρίας του, Molon lave records, είναι τόσο ταιριαστή που αναδεικνύει κάθε του σημείο. Ήταν τόσο καλά τοποθετημένα όλα που ο δίσκος είναι τολμώ να πω ό,τι πιο ολοκληρωμένο παρουσίασε η πρώτη γενιά του black metal μαζί με το “Jilemnicky okultista” των MASTER’S HAMMER, το οποίο ηχογραφήθηκε κι εκείνο το 1992. Έχει πολύ μεγάλη σημασία να τονιστεί η χρονιά ηχογράφησης και όχι κυκλοφορίας, γιατί ήταν η χρονιά που οριοθετήθηκε ο όρος black metal εξαιτίας του “A blaze in the northern sky” των DARKTHRONE. Πραγματικά το πόσο διαφορετικό ακουγόταν από την υπόλοιπη σκηνή της εποχής είναι ολοφάνερο και ηχητικά που δεν έχει ούτε την necro αντίληψη που κυριαρχούσε τότε. Όσο πιο ακατέργαστος και full speed ήσουν τόσο περισσότερο αναγνωρίσιμος ήσουν. Και όλο αυτό ανατράπηκε πλήρως από το “Thy mighty contract”, γεγονός που έγινε παραδεκτό πολλά χρόνια μετά. Η νορβηγική αντίληψη επικράτησε αφήνοντας στο underground όσους είχαν τραβήξει αυτό τον δρόμο.

Επί ελληνικού εδάφους οι ROTTING CHRIST έδωσαν δύο συναυλίες, έχοντας μαζί τους και τον Magus Wampyr Daoloth. Η πρώτη ήταν με τους ANCIENT RITES και DEVISER στο Αγκάθι (7/5/1993) και δεύτερη με τους SAMAEL, SADISTIC NOISE και NERGAL στο Next (7/5/1994). Είχαν την τιμή να είναι μέρος της Fuck Christ tour, πρώτης black metal περιοδείας που έγινε ποτέ με 3 σχήματα της Osmose (BLASPHEMY/IMMORTAL/ROTTING CHRIST). Κατά τη διάρκεια της έγιναν πολλά έκτροπα που έχουν διαμορφώσει τον μύθο γύρω από αυτή την περιοδεία, με τα bootlegs να έχουν μεταφέρει επαρκώς το κλίμα της εποχής.

Πλέον και οι ίδιοι οι ROTTING CHRIST θεωρούν θεμέλιο λίθο της πορείας τους αυτόν τον δίσκο, ο οποίος είναι ο μοναδικός που έχουν παρουσιάσει ολόκληρο σε συναυλίες τους. Οι αναφορές στα κατά καιρούς αφιερώματα στο black metal τον χαρακτηρίζουν ως έναν από τους σημαντικότερους στο black metal. Η αναφορά του Blasphemer (ex-MAYHEM, VLTIMAS, AURA NOIR, EARTH ELECTRIC) στην επανέκδοσή του από την Peaceville πριν μερικά χρόνια, βάζει τα πράγματα στη θέση τους έστω και μετά από τόσα πολλά χρόνια.

Σε αυστηρά προσωπικό επίπεδο είναι ο μαυρομεταλλικός δίσκος που με στιγμάτισε με την κυκλοφορία του όσο κανένας άλλος. Κατάλαβα κατευθείαν ότι αυτό το ιδίωμα με αντιπροσωπεύει όσο κανένα άλλο και κάθε φορά που τον ακούω θυμάμαι την αίσθηση που μου είχε προκαλέσει 30 χρόνια πριν! Αυτή την αίσθηση θα προσπαθήσω να μεταφέρω στην ραδιοφωνική εκπομπή την Πέμπτη 16/11, έχοντας αποκλειστικές δηλώσεις του The Magus και του Mutilator για το “Thy mighty contract” μαζί με track by track παρουσίασή του από τον Mutilator.

Did you know that:

  • To Fgmenth στο “Fgmenth, thy gift” δεν είναι λέξη αλλά ακρωνύμια λέξεων.
  • Το φοβερό εξώφυλλο φιλοτέχνησε ο Sylvain Bellemare, υπεύθυνος για σειρά εξώφυλλων όπως το “Tales from the thousand lakes” των
  • Η πρώτη επανέκδοση του album έγινε το 1997 από τη Century Media με άλλο εξώφυλλο και έχοντας ως bonus tracks τα δύο κομμάτια του 7ιντσου “Αποκαθήλωσις” (“The mystical meeting”, “Visions of the dead lovers”)
  • Ο δίσκος σύμφωνα με έγγραφα που έχει δημοσιεύσει ο Mutilator έχει κυκλοφορήσει από τις αρχές του 1993 και όχι την ημερομηνία που έχει επικρατήσει να θεωρείται ότι κυκλοφόρησε.

Λευτέρης Τσουρέας

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here