A day to remember… 1/7 [MASSACRE]

0
267












ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “From beyond” – MASSACRE
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1991
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Earache Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Colin Richardson & MASSACRE
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Kam Lee
Κιθάρα – Rick Rozz
Μπάσο – Terry Butler
Drums – Bill Andrews

Oι MASSACRE σχηματίστηκαν το 1984 ως μια heavy/power metal μπάντα στην Tampa της Florida. Αρχικά τους μέλη ήταν ο μπασίστας Scott Blackwood, o ντράμερ Bill Andrews που μετά θα συναντούσαμε στους DEATH, ο μετέπειτα κιθαρίστας των OBITUARY, Allen West, o έτερος κιθαρίστας Rick Rozz (μαζί με τον Andrews μπήκε στους DEATH για τις ηχογραφήσεις του “Leprosy” πριν το 1988), ενώ άλλος ένας κιθαρίστας, ο JP Chartier έκανε ένα σύντομο πέρασμα μεταξύ 1984-1985. Ο επίσης μετέπειτα DEATH μπασίστας Terry Butler, θα μπει στο συγκρότημα το 1986, μαζί με τον ρυθμικό κιθαρίστα Robby Goodwin, ενώ η είσοδος του απόκοσμου τραγουδιστή (και πρώην μέλους των DEATH) Kam Lee θα είναι η οριστική αλλαγή του ύφους των MASSACRE σε death metal. To συγκρότημα με το Line-up των Lee, Borders, West και Andrews κυκλοφορεί το 1986 το πρώτο του demo, ονόματι “Aggressive tyrant”, το οποίο περιέχει το ομότιτλο κομμάτι όπως και τα “Death in hell” και “Mutilated”.  Παρότι η δράση τους επεκτάθηκε με ένα νέο demo την ίδια χρονιά, το “Chamber of ages”, το οποίο περιείχε το ομότιτλο κομμάτι και τα “From beyond”, “Clangor of war” και “Symbolic immortality” –με τον Rozz να έχει ήδη πάρει τη θέση του West- στη συνέχεια η δραστηριότητα σίγησε.

Η ένταξη των Rozz/Butler/Andrews στους DEATH έφερε πίσω τις εξελίξεις, ωστόσο όταν ο Rozz απολύθηκε μετά την περιοδεία του “Leprosy”, ο Kam Lee μαζί με τους Butch Gonzalez στις κιθάρες και Joe Cangelosi στα τύμπανα, έφτιαξαν ένα νέο demo ονόματι “The second coming” το οποίο κυκλοφόρησε στα τέλη του 1990. Περιείχε τα κομμάτια “Second coming”, “Bleed to death”, “Devouring hour”, “By reason of insanity”, “Mangled” και “Psychopain trip”. Μετά και την οριστική αποπομπή των Butler/Andrews μετά και την… φαεινή ιδέα τους να περιοδεύσουν για το “Spiritual healing” ως DEATH χωρίς τον Chuck Schuldiner (και με τις κατάρες όλων των οπαδών πάνω από τα κεφάλια τους για το πώς του φέρθηκαν γενικότερα), αμφότεροι εισχώρησαν στους MASSACRE και έτσι το line-up των Lee/Rozz/Butler/Andrews ξεκίνησε γρήγορα τις ηχογραφήσεις του παρθενικού άλμπουμ “From beyond” τον Μάρτιο του 1991, προφανώς στο ναό του death metal, Morrisound Recording, με παραγωγό όμως τον Colin Richardson και όχι τον συνήθη ύποπτο Scott Burns. H ιδέα για τη δημιουργία του δίσκου προσδίδεται στο αφεντικό της Earache, Digby Pearson (πάλι μπροστά μου σε ακόμα ένα άρθρο), ο οποίος πρότεινε στον Kam Lee να «αναστήσει» τη μπάντα και να ηχογραφήσει νέο υλικό, ο Lee επικοινώνησε με τον Rozz και ξεκίνησε η διαδικασία.

Ωστόσο, ο Rozz αποφάσισε να επανηχογραφήσει κομμάτια από τα παλιά τους demo, τα οποία οι οπαδοί απαιτούσαν να βρουν επιτέλους καθαρό στουντιακό ήχο στις παλιές τους συναυλίες, έτσι χρησιμοποιήθηκαν αρκετά που έχουμε ήδη προαναφέρει από τα παλιά demo, συν κάποια νέα κομμάτια που έφεραν το τελικό αποτέλεσμα στα 9  κομμάτια. Το “From beyond” πολύ γρήγορα προκάλεσε παγκόσμιο σοκ, καθώς το ευθύτατο και βαρύτατο/αργόσυρτο παίξιμο του εντυπωσίασε τους πάντες. Έχοντας να κάνουμε στην ουσία με όλο το line-up του “Leprosy” και με μόνη διαφορά τον Kam Lee στη θέση του Chuck στα φωνητικά, τα απόκοσμα φωνητικά του κοντού εμβληματικού frontman ήταν το κερασάκι στην τούρτα ενός άψογου συνθετικά άλμπουμ. Απλοϊκό αλλά όχι απλό στην σύσταση του, το “From beyond” έδινε έμφαση στην ακρότητα όχι μέσω της ταχύτητας όπως οι περισσότερες μπάντες της εποχής, αλλά στο στακάτο και βαρύ παίξιμο όλων. Χωρίς βέβαια να λείπουν ξεσπάσματα ταχύτητας, η εν γένει ατμόσφαιρα του που δημιουργεί τρόμο είναι έκδηλη από την εισαγωγή του “Dawn of eternity”. Προφανώς ο ήχος θυμίζει αρκετά “Leprosy” και εν γένει DEATH, με αυτή την πατημένη στο λαιμό SLAYER-ίλα να είναι παραπάνω από εμφανής, ωστόσο είναι τέτοια η ποιότητα του υλικού που οποιεσδήποτε παραπλήσιες αναφορές ήταν στο τέλος αχρείαστες.

Οι MASSACRE σόκαραν τόσο πολύ το κοινό τότε, που άμεσα θεωρήθηκε ο δίσκος ότι έχει θέση στην elite όχι μόνο του είδους, αλλά και συνολικά όλου του μεταλλικού ήχου. Αρκετοί έκαναν λόγο για το κορυφαίο άλμπουμ της χρονιάς (και τι χρονιάς, 1991 με όλο το death metal σε απίστευτη έξαρση), ενώ άλλοι μιλούσαν για την απόλυτη κορυφή όλων των εποχών στο είδος. Ακραίο μεν σαν σκέψη, αλλά είναι άποψη που συνεχίζει να επικρατεί σε πολύ μεγάλη μερίδα οπαδών και 30 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, δεν έχει χάσει σε τίποτα από την αρχική του αξία. Κομμάτια τύπου “Cryptic realms”, “Biohazard”, “Defeat remains”, “Symbolic immortality”, όπως και όλα τα υπόλοιπα, δεν έχουν ξαναγραφτεί έκτοτε στο είδος και αν πούμε την περιβόητη φράση «δεν τα φτιάχνουν τα άλμπουμ όπως αυτό» δε θα είμαστε καθόλου υπερβολικοί και οπαδικοί. Μιλάμε στεγνά για ένα από τα κορυφαία ντεμπούτα όλων των εποχών και με ατραξιόν τα φωνητικά του Kam Lee, για τα οποία όπως ήταν σύνηθες εκείνη την εποχή, τονιζόταν ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν εφέ για την απόδοση τους, οι MASSACRE πολύ γρήγορα είδαν ανοιχτές πόρτες για να μπορέσουν να διεκδικήσουν κομμάτι της πίτας στην αναγνώριση ως death metal κυρίαρχοι, όσο κι αν στη συνέχεια έκαναν πολλά λάθη.

Την κυκλοφορία του “From beyond” διαδέχθηκε ένα χρόνο μετά το ΕΡ “Inhuman condition”, όπου δεσπόζει η κορυφαία διασκευή του “Warhead” των VENOM, αρχηγού Cronos παρόντος μάλιστα. Έξτρα προσθήκη ήταν ο κιθαρίστας Steve Swanson, ο οποίος μετέπειτα μπήκε στους SIX FEET UNDER (1999 συγκεκριμένα). Τα ίχνη των MASSACRE χάθηκαν και μαζί τους μια πολύ μεγάλη ευκαιρία να πρωταγωνιστήσουν πολύ περισσότερο και στο είδος αλλά και στο μεταλλικό ήχο γενικά. Η αξία του “From beyond” ήταν ανώτερη από οτιδήποτε είχαν οι ίδιοι σαν σκέψη για το μέλλον, αλλά και στον ακραίο ήχο δεν παρουσιάστηκε τίποτα ανάλογο μέσα στα χρόνια. Δεν διστάζω ποτέ να χαρακτηρίζω το δίσκο μέσα στο τοπ 5 κυκλοφοριών του death metal, πλάϊ στα “Human”, “Deicide”, “Covenant” και “Cause of death” και είναι τέτοια ακόμα η επιρροή του που τρομάζει όποιους έχουν σαν σκέψη να πάνε να παίξουν κάπως έτσι, διότι απλά ακριβώς έτσι ΔΕΝ γίνεται. Οι MASSACRE κυκλοφόρησαν το ανεκδιήγητο “Promise” το 1996 και έκτοτε χάθηκαν οριστικά από προσώπου γης για πάρα πολλά χρόνια και παρά τις πολλές απόπειρες επανασύνδεσης. Το “From beyond” παρόλα αυτά, στέκει ακόμα αγέρωχο ως ένα από τα καλύτερα μεταλλικά άλμπουμ της ύπαρξης και που όσο περνάνε τα χρόνια, λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερη συνολική αναγνώριση.

 

Did you know that:

-Τις ρυθμικές κιθάρες στο δίσκο έχει παίξει ο Walter Trachsler, ο οποίος ωστόσο δεν είδε ποτέ το όνομα του ως επίσημο μέλος της μπάντας και στις σημειώσεις του δίσκου.

-Ο παλιός κιθαρίστας Mike Borders, ισχυρίζεται μέχρι σήμερα ότι το “Biohazard” είναι δικό του κομμάτι  και ποτέ δεν του απονεμήθηκε το συνθετικό credit.

-Το “Corpsegrinder” που κλείνει το δίσκο, υπήρχε στο demo των DEATH, “Reign of terror” το 1984, με τον ίδιο τον Kam Lee σε φωνητικά και τύμπανα! Ο Chuck Schuldiner ισχυριζόταν πάντα ότι είναι δικό του κομμάτι, με την πλευρά των MASSACRE να δηλώνει ότι γράφτηκε από τον Rick Rozz στην πρώιμη περίοδο του στο συγκρότημα και επανηχογραφήθηκε για τις ανάγκες του δίσκου. Το εν λόγω κομμάτι μάλιστα είναι και ο λόγος που έχει το προσωνύμιο του Corpsegrinder ο George Fisher, τραγουδιστής των CANNIBAL CORPSE (και τότε των MONSTROSITY).

-Μέχρι σήμερα, ο Kam Lee δε διστάζει να δηλώνει την αποστροφή του στο αρχικό ροζ εξώφυλλο του δίσκου από πλευράς Ed Repka, (γι’ αυτό και στην επανέκδοση το εξώφυλλο είναι μπλε), ενώ ακόμα περισσότερο θυμό έχει για το ότι άλλαξε το λογότυπό τους, το οποίο παρομοιάζει με λογότυπο Superman όπως κατέληξε…

Άγγελος Κατσούρας

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here