A day to remember… 14/10 [EXODUS]

0
27
Exodus

Exodus

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Blood in, blood out” – EXODUS
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2014
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Nuclear Blast
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: EXODUS
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά –  Steve “Zetro” Souza
Κιθάρες – Gary Holt, Lee Altus
Μπάσο – Jack Gibson
Drums – Tom Hunting

Ας είμαστε ειλικρινείς. Οι πειραματισμοί των θρυλικών thrashers EXODUS με την διλογία “The atrocity exhibition: Exhibit A” και “ Exhibit B: The human condition” που κυκλοφόρησαν το 2007 και 2010 αντίστοιχα, ξένισαν αρκετά τους οπαδούς των Αμερικανών. Αυτό ήταν κάτι που δεν πέρασε απαρατήρητο από τη μπάντα και κυρίως από τον ηγέτη τους, Gary Holt.  Έτσι, η απόφαση για το νέο άλμπουμ ήταν ειλημμένη. Επιστροφή σε πιο straight forward καταστάσεις, λιγότερους πειραματισμούς και, αν υπήρχε η δυνατότητα, ένα άλμπουμ μικρότερο σε διάρκεια από τα δύο προαναφερθέντα που, κάπου κούραζαν τον ακροατή. Οι βάσεις για το νέο, δέκατο άλμπουμ των EXODUS (δεν υπολογίζουμε την επανηχογράφηση του “Bonded by blood” που κυκλοφόρησε το 2008 με τον τίτλο “Let there be blood”) άρχισαν να μπαίνουν στα μισά του 2012 με σκοπό να το κυκλοφορήσουν όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Όμως , όταν κάνεις σχέδια, ο Θεός γελάει.

Η κυκλοφορία του άλμπουμ μπαίνει στον πάγο, καθώς μετά και τον χαμό του Jeff Hanneman το 2013, οι υποχρεώσεις του Holt με τους SLAYER και τις περιοδείες μαζί τους, αυξήθηκαν κατακόρυφα. Με τα πολλά, και ενώ οι ηχογραφήσεις ολοκληρώνονται, τον Ιούνιο της ίδιας χρονιάς οι EXODUS ανακοινώνουν λιτά την απόλυση του Rob Dukes και την επιστροφή του Steve “Zetro” Souza στα φωνητικά. Και δεν μένουν μόνο σε αυτό αλλά ο Souza αναλαμβάνει να ηχογραφήσει εκ νέου τα φωνητικά στο νέο άλμπουμ, καθώς ο Dukes είχε ήδη ηχογραφήσει τα δικά του μέρη.

Ο δίσκος, με τίτλο “Blood in, blood out” κυκλοφορεί σαν σήμερα τον Οκτώβριο του 2014 και με ένα πρώτο άκουσμα, ακούγεται σαν η φυσική συνέχεια του “Tempo of the damned” του 2004, στο πιο τσαμπουκαλεμένο και φρενιασμένο ύφος όμως. Οι πειραματισμοί εδώ όντως πάνε περίπατο και ηχητικά το άλμπουμ ακούγεται σαν ένα κράμα του “Tempo of the damned” και του “Shovel headed kill machine”. Με μια λέξη, μακελειό!

Δύσκολα να βρει κανείς κάποια κακή στιγμή στο “Blood in, blood out”. Τα τρία πρώτα κομμάτια, δηλαδή τα “Black 13”, το ομώνυμο και το “Collateral damage” δημιουργούν έναν ηχητικό όλεθρο και αποτελούν την ονείρωξη κάθε thrasher που σέβεται τον εαυτό του. Από εκεί και πέρα, προσωπικά ξεχωρίζω το “Salt the wound” για συναισθηματικούς λόγους και οπωσδήποτε το τελευταίο “Food for the worms”, ένα από τα πιο γρήγορα κομμάτια που έχουν γράψει ποτέ οι EXODUS, με φρενήρες solo που θυμίζει SLAYER. Πολύ μεγάλη μου αδυναμία επίσης το “Honor killings”, ένα κομμάτι που έχει γραφτεί εξ ολοκλήρου από τον Lee Altus. Προφανώς και τα υπόλοιπα κομμάτια στέκονται πολύ καλά, ίσως τα “Body harvest” και “BTK” (ή αλλιώς “Bind, Torture, Kill”) να είναι ελαφρώς κατώτερα των υπολοίπων αλλά τα κολασμένα “Wrapped in the arms of rage”, “My last nerve” και “Numb” που αγγίζουν τις παρυφές του old school thrash metal αποζημιώνουν τον ακροατή και με το παραπάνω.

Η διάρκεια του άλμπουμ, λίγο παραπάνω από μία ώρα, δεν ενοχλεί αλλά κυλάει αβίαστα, εκπληρώνοντας άλλον ένα στόχο της μπάντας. Κλείνοντας, κρίνω σκόπιμο να αναφερθώ στην εκπληκτική απόδοση των Holt / Altus (άνετα ένα από τα καλύτερα κιθαριστικά thrash δίδυμα αυτή τη στιγμή στο χώρο)  με τα riffs και τα solos να καθηλώνουν αλλά και στον φανταστικό Tom Hunting που βάζει τα γυαλιά σε πολλούς νεότερους ντράμερ. Πραγματικά ισοπεδωτικός και αν αμφιβάλλετε, ακούστε το “Food of the worms” σε πρώτη φάση και μετά συζητάμε.

Εν κατακλείδι το “Blood in, blood out” είναι μια πολύ δυναμική δουλειά από τους EXODUS που, όχι μόνο πιστοποίησε ότι δεν έχουν ξοφλήσει όπως πίστευαν ορισμένοι, αλλά άνοιξε διάπλατα το δρόμο για το ακόμα καλύτερο “Persona non grata” που ακολούθησε, αλλά για αυτό θα τα πούμε όταν έρθει η ώρα. Μέχρι τότε, ακούμε στο repeat το άλμπουμ μέχρι τελικής πτώσεως, και όπως λέει και ο στίχος στο ομώνυμο κομμάτι

“Tonight we’re gonna rage and make Paul Baloff proud”

Did you know that:

  • Τρεις είναι οι guest εμφανίσεις στο άλμπουμ. Η πρώτη, του Dan the Automator στην εισαγωγή του εναρκτήριου “Black 13” με τα hip hop (!) περάσματα, του Chuck Billy των TESTAMENT που αναλαμβάνει τα… γρυλίσματα στο “BTK” και, τρίτη και πιο σημαντική, αυτή του solo του Kirk Hammett των METALLICA στο “Salt the wound”. Είναι η πρώτη ηχογράφηση του Hammett με τη παλιά του μπάντα μετά τα δύο πρώτα demos τους.
  • Όπως αναφέραμε παραπάνω, το άλμπουμ είχε ηχογραφηθεί με τον Rob Dukes πριν την απόλυση του. Κάποια δείγματα από αυτές τις ηχογραφήσεις μπορούν να βρεθούν στο διαδίκτυο.
  • Και μια που αναφερόμαστε στην απόλυση του Dukes, να προσθέσουμε ότι ο τραγουδιστής ήταν έξαλλος τόσο με τον Holt όσο και με τον Chuck Billy, θεωρώντας μάλιστα τον δεύτερο βασικό υπαίτιο για την απόλυση του. Το ψυχρό κλίμα ανάμεσα στον Dukes και τους πρώην συνεργάτες του κράτησε μέχρι το 2017 οπότε και ανέβηκε στη σκηνή μαζί τους μαζί και με τον πρώην κιθαρίστα τους Rick Hunolt, και αφού δόθηκαν οι αμοιβαίες εξηγήσεις, πλέον διατηρούν πολύ φιλικές σχέσεις.
  • Αν και το άλμπουμ είχε ουσιαστικά ολοκληρωθεί, ο Souza πρόλαβε να γράψει μαζί με τους Gibson και Altus το κομμάτι “Body harvest”.
  • Στις limited εκδόσεις του άλμπουμ υπάρχουν και δύο διασκευές, η μια στο “Protect not dissect” των THE VARUKERS και η άλλη στο “Angel of death” των ANGEL WITCH. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη δεύτερη διασκευή αναλαμβάνει τα φωνητικά ο ντράμερ Tom Hunting. Θυμίζουμε εδώ ότι ο Hunting ήταν ο πρώτος τραγουδιστής της μπάντας από το 1979 μέχρι το 1980. Παράλληλα, σε κάποιες εκδόσεις, το άλμπουμ συνοδεύεται και με ένα DVD με το making of του δίσκου και αρκετό live υλικό.
  • Το “Blood in, blood out” θεωρείται μέχρι στιγμής το πιο επιτυχημένο άλμπουμ των EXODUS σε πωλήσεις, φτάνοντας μέχρι τη θέση 32 του Billboard.

Θοδωρής Κλώνης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here