A day to remember… 14/9 [FIGHT]

0
904












ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “War of words” – FIGHT
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1993
ΕΤΑΙΡΙΑ: Epic
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Rob Halford, Attie Bauw
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Rob Halford – φωνητικά, κιθάρα
Brian Tilse – κιθάρες, πλήκτρα
Russ Parish – κιθάρες, πλήκτρα
Jay Jay – μπάσο
Scott Travis – ντραμς

Τα 90s είχαν μπει με έντονες συγκινήσεις για τους JUDAS PRIEST. Είχε γίνει η δίκη όπου κατηγορούνταν πως τα ανάποδα μηνύματα στο τραγούδι “Better by you, better than me”, οδήγησαν ένα νεαρό στην αυτοκτονία. Αθωώθηκαν, αλλά αυτή η ιστορία είχε ταλαιπωρήσει το σχήμα για αρκετό καιρό. Ευτυχώς δεν επηρεάστηκαν, κυκλοφόρησαν το κοσμογονικό “Painkiller” και ακολούθησε η τιτάνια περιοδεία μαζί με τους PANTERA και τους ANNIHILATOR.

Μένουμε σ’ αυτό το κομβικό γεγονός εκείνης της περιοδείας, καθώς άνθρωποι που την ακολούθησαν μέσα στο tour bus των συγκροτημάτων, έχουν να λένε για τον βαθύ θαυμασμό που έτρεφε ο Rob Halford για τον Phil Anselmo και την παρέα του. Ο Rob, μεγάλος οπαδός της μουσικής, έβλεπε ότι δεν υπήρχε νόημα εκείνη την περίοδο να παίζουν κλασικό μέταλλο και προσπαθούσε να πείσει τους υπόλοιπους PRIEST να παίξουν με πιο μοντέρνο στυλ. Βλέποντας ότι δεν υπάρχει όμως πρόσφορο έδαφος, αποφάσισε αρχικά να δημιουργήσει τους FIGHT για τους οποίους θα μιλήσουμε εδώ και στη συνέχεια να αποχωρήσει από τους PRIEST.

Για τις ανάγκες των FIGHT, πήρε τον Scott Travis από τους PRIEST στα τύμπανα και τρεις πιο νεαρούς μουσικούς από σχετικά ή τελείως άγνωστες μπάντες, ξύρισε το κεφάλι του, έβαλε βερμούδες και δημιούργησε το “War of words”. Για να λειτουργήσει αυτή η εικόνα σωστά απέναντι στους παραδοσιακούς μεταλλάδες, έπρεπε ο δίσκος να είναι δυναμίτης, αφού δύσκολα θα μπορούσαν να δεχτούν, εκείνα τα χρόνια ακόμα περισσότερο, ότι ο Metal God, θα εκμοντερνιζόταν και θα έπαιζε σύμφωνα με το ρεύμα της εποχής.

Όταν όμως ο δίσκος μπαίνει με το “Into the pit” και συνεχίζει με το “Nailed to the gun”, δεν υπάρχουν περιθώρια για αμφισβητήσεις. Το “War of words”, συνδυάζει τον ήχο του “Painkiller” με αυτόν των PANTERA, κάνοντας τους FIGHT να ακούγονται up-to-date για εκείνη την περίοδο, κάτι που ελάχιστοι παραδοσιακοί μεταλλάδες κατάφεραν όσο και να προσπάθησαν. Άλλωστε η ανοιχτομυαλιά του Rob Halford μέχρι τις μέρες μας, είναι μνημειώδης.

Πάντως, θα πρέπει να πω, ότι ενώ ο δίσκος έχει πραγματικά εξαιρετικά κομμάτια, όπως τα πιο mid tempo “For all eternity” και “Immortal sin”, το ομώνυμο “War of words” ή το καταιγιστικό “Kill it”, υπάρχουν στιγμές που είναι αρκετά αδιάφορες, όπως το “Vicious”, το “Little crazy”, το “Laid to rest” και κατά το ήμισυ, το “Contortion”, το οποίο ξεκινά μ’ ένα εντυπωσιακό riff, αλλά η συνέχειά του είναι δυσανάλογη.

Ο ίδιος ο Halford, πραγματικά λάμπει στο άλμπουμ. Έχοντας αναλάβει τη σύνθεση όλων των τραγουδιών αλλά και όντας συμπαραγωγός του δίσκου, απέδειξε ότι είχε όραμα για τη μουσική, ότι ήθελε να εξελίσσεται και να ακολουθεί τις τάσεις της εποχής και μας χάρισε μερικές πραγματικά συγκλονιστικές ερμηνείες, τραγουδώντας με αρκετά διαφορετικό στυλ από τους PRIEST.

Όλος ο κόσμος, τέσσερα χρόνια αργότερα, είχε την ίδια απορία με μένα, για ποιον λόγο δηλαδή οι PRIEST ώθησαν τον Halford στην έξοδο από το συγκρότημα, για να βγάλουν τελικά ένα δίσκο, όπως το “Jugulator”, που ηχητικά έμοιαζε τελικά με το “War of words”, έστω κι αν ήταν ελαφρώς κατώτερο. Και τη …λέζα τους την έφαγαν επειδή άλλαξαν το ύφος τους (ενώ πιθανότατα οι ίδιοι ήταν που αποθέωναν τον Metal God που έπαιξε σαν τους PANTERA) κι εμπορική αποτυχία είχαν. Το επόμενο κοινό σημείο των δύο σχημάτων, ήταν πως ο επόμενος δίσκος τους (το “A small deadly piece” για τους FIGHT και το “Demolition” για τους JUDAS PRIEST) ήταν εξίσου κακά άλμπουμ που οδήγησαν τους μεν στη διάλυση και τους δε σε άτακτη οπισθοχώρηση και reunion.

Did you know that:

  • Αν σας κάνει κλικ το όνομα του κιθαρίστα Russ Parish, ναι, είναι ο ίδιος που μερικά χρόνια αργότερα ίδρυσε τους STEEL PANTHER.
  • Ο Ολλανδός Attie Bauw, που ήταν συμπαραγωγός του δίσκου, είχε συνεργαστεί με τον Halford στο “Painkiller”, ως μηχανικός ήχου.
  • Το “Reality: A new beginning” που κλείνει το δίσκο, τελειώνει στα 4.40. Μετά από πέντε λεπτά σιγής, ξεκινά το hidden track, “Jesus saves”. Η αλήθεια πάντως, είναι ότι δεν αξίζει τον κόπο ούτε καν να το ψάξεις παραπάνω. Νομίζω ότι στην remixed version του δίσκου, δεν υπάρχει…
  • Το άλμπουμ έχει επανακυκλοφορήσει remixed και remastered με το “Jesus saves” ως αυτόνομο τραγούδι, αλλά έχουν βγει και τα demo, μαζί με 5 ακυκλοφόρητα τραγούδια υπό τον τίτλο “K5 – The war of words demos”.

Σάκης Φράγκος

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here