A Day To Remember… 17/04 [BORKNAGAR]

0
180












 

17 Απριλίου, 2020 – 20:15

ΟΝΟΜΑ ALBUM: “Quintessence” – BORKNAGAR
ΕΤΟΣΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2000
ΕΤΑΙΡΙΑ: Century Media
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Borknagar, Peter Tägtgren, Lars Szöke
ΣΥΝΘΕΣΗΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά, μπάσο – Simon “I.C.S. Vortex” Hestnæs
Κιθάρες – Øystein G. Brun
Κιθάρες – Jens F. Ryland
Πλήκτρα – Lars “Lazare” Nedland
Τύμπανα – Asgeir Mickelson

Από το ομώνυμο ντεμπούτο τους, οι BORKNAGAR είχαν δείξει πως δεν θα ήταν μια τυπική black metal μπάντα, αφού ξέφευγαν από τα αυστηρά όρια του συγκεκριμένου ήχου. Παρά το γεγονός πως αρχικά απαρτίζονταν από μουσικούς που ανήκαν στην “ανφάν γκατέ” της Νορβηγικής σκηνής, όπως τους Garm (ULVER), Infernus (GORGOROTH), Ivar Bjørnson (ENSLAVED), Grim (GORGOROTH, ex-IMMORTAL) και φυσικά τον ηγέτης τους Øystein G. Brun, το ύφος τους πήγαινε πέρα από τον black ήχο, αφού ήταν εμπλουτισμένο με folk και prog στοιχεία και εξελίχτηκε ακόμα περισσότερο σε δίσκους όπως τα εξαιρετικά “The olden domain” και “The archaic course”. To “Quintessence” ήταν ο τέταρτος δίσκος της μπάντας και φέτος έχει τα εικοστά του γενέθλια.

To “Quintessence” ήταν ένας κομβικός, κατά κάποιον τρόπο, δίσκος για τους Νορβηγούς, μιας και υπήρξαν ανακατατάξεις στη μπάντα πριν και μετά την κυκλοφορία του. Ο Ivar Bjørnson αποχώρησε από τη μπάντα και αντικαταστάθηκε από τον Lars A. Nedland, ενώ ο drummer Eric “Grim” Brødreskift αυτοκτόνησε μερικούς μήνες πριν την κυκλοφορία του album, με τον Asgeir Mickelson να καλύπτει τη θέση του. Επίσης το “Quintessence” θα ήταν και ο τελευταίος δίσκος με τον Simon Hestnæs, ο οποίος μεταπήδησε στους DIMMU BORGIR, πριν να επιστέψει ξανά στην μπάντα το 2010.



Μουσικά, στο δίσκο άκουγες μια μπάντα γεμάτη αυτοπεποίθηση στον συνθετικό τομέα, ενώ εκτελεστικά ήταν μια καλοκουρδισμένη μηχανή. Μπορεί το “Quintessence” να μη διέφερε τραγικά στο τι έκανε η μπάντα στις αμέσως προηγούμενες κυκλοφορίες της από πλευράς μουσικής προσέγγισης, αλλά φαινόταν ξεκάθαρα πως υπήρχε πρόοδος. Οι συνθέσεις είχαν περισσότερα prog στοιχεία, στο κομμάτι των ενορχηστρώσεων η πεντάδα από το Bergen είχε κάνει μεγάλα βήματα εμπρός και τα πλήκτρα απέκτησαν έναν πιο πρωταγωνιστικό ρόλο. Σαφέστατα η αφετηρία όλων των κομματιών ήταν ξεκάθαρα ο black metal ήχος, μιας και το riffing των Brun και Ryland πατούσε γερά στα Νορβηγικά μουσικά πεπραγμένα, αλλά τα πλήκτρα του  Nedland έδιναν μια σχεδόν εξωτική αύρα στα κομμάτια με τις progressive rock αναφορές τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα το πανέμορφο εναρκτήριο “Rivalry of phantoms” με το απολαυστικό του hammond, το περιπετειώδες “The presence is ominous” με τις παιχνιδιάρικες μελωδίες στα πλήκτρα ή το “Icon dreams” με τις συνεχείς εναλλαγές των μουσικών σχημάτων. Φυσικά δεν έλειπαν και οι πιο ακραίες στιγμές όπως τα “Ruins of the future” και “Invincible”, αλλά ακόμα και αυτά δεν ξέφευγαν εντελώς από το όλο κλίμα του δίσκου. Μοναδικές στιγμές και highlights του “Quintessence” ήταν τα φανταστικά “Colossus” και “Revolt” τα οποία φανέρωναν την συνθετική ευφυία των Hestnæs και Brun αντίστοιχα. Τελευταία σαν αναφορά άφησα την απόδοση των φωνητικών του Hestnaes, είτε στις ακραίες τους στιγμές που είναι απλά απολαυστικά, είτε στις καθαρές τους, που απλά σε κάνουν να ανατριχιάσεις.

Με το “Quintessence” οι BORKNAGAR πέρασαν σε ένα πιο prog τοπίο, με την προσθήκη του Nedland να βοηθά αρκετά προς αυτή την κατεύθυνση. Στο δίσκο αυτό βγήκε στην επιφάνεια μια πιο φιλόδοξη πλευρά της μπάντας, η οποία δικαιώθηκε από το τελικό αποτέλεσμα, του οποίου τα 43 λεπτά έδειξαν περίτρανα το συνθετικό ταλέντο και την εκτελεστική αρτιότητα των Νορβηγών.
Θανάσης Μπόγρης