A day to remember… 18/1 [KING’S X]

0
431
KING'S X

KING'S X

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ – “Dogman ”- KING’S X
EΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – 1994
ΕΤΑΙΡΙΑ
Atlantic
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ
Brendan O’ Brien
ΣΥΝΘΕΣΗ
ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνή, μπάσο – Doug Pinnick
Κιθάρες, δεύτερα φωνητικά – Ty Tabor
Τύμπανα, δεύτερα φωνητικά –  Jerry Gaskill

Πέμπτο άλμπουμ για τους Αμερικανούς ΚΙΝG’S X που κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 1994. Πέρα του ότι είναι ο δεύτερος τους δίσκος που κυκλοφορεί κάτω από την ταμπέλα της πολυεθνικής Αtlantic Records, ήταν ο πρώτος δίσκος της  μπάντας που ηχογραφούσαν χωρίς την συμμετοχή του παραγωγού και manager του σχήματος Sam Taylor. Ο τελευταίος είχε παραιτηθεί και σύμφωνα με τον Doug Pinnick εκείνη την εποχή πέρα από αυτήν την συγκυρία υπήρχαν και πολλά προσωπικά προβλήματα ανάμεσα στα μέλη της μπάντας. Χωρίς manager και επιπλέον χωρίς χρήματα από έναν τύπο που η μπάντα είχε εμπιστευτεί όλα αυτά τα χρόνια, το επόμενο βήμα ήταν μεν δύσκολο αλλά και συνάμα πολύ απελευθερωτικό.

Για το “Dogman” και ήθελαν και το κατάφεραν να είναι ο πιο heavy δίσκος που είχαν κάνει μέχρι εκείνη την στιγμή. Υπήρχε μια απογοήτευση για την μη απόκτηση της πολυπόθητης εμπορικής επιτυχίας με τον προηγούμενο ομότιτλο δίσκο τους (τον πρώτο τους με την ταμπέλα της πολυεθνικής Αtlantic) και αυτό τους βγήκε στο γράψιμο των νέων συνθέσεων. Επίσης αποφάσισαν να απελευθερωθούν απ’ όλα τα στεγανά του παρελθόντος, μπαίνοντας στο studio και δοκιμάζοντας ήχους και διαφορετικούς τρόπους παιξίματος και γραψίματος, οτιδήποτε χρειαστεί ώστε να ακουστούν  πιο ελεύθεροι και διαφορετικοί απ’ ότι στο παρελθόν. Μάλιστα για πρώτη φορά αποφάσισαν τα lead φωνητικά να μην τα μοιρασθούν αλλά να τα αναλάβει αποκλειστικά ο Doug Pinnick, πράγμα που έγινε κιόλας!

Το σχήμα ένιωθε πλέον ελεύθερο να κάνει ότι ήθελε και η πρώτη τους κίνηση ήταν να προσλάβουν με πολύ χαρά για παραγωγό τον Brendan O’ Brien που τους πρότεινε η εταιρία τους. Τον θεωρούσαν ήδη κορυφαίο και του είχαν τεράστια εκτίμηση και επίσης τα τελευταία χρόνια είχε γίνει πολύ διάσημος με τις παραγωγές του στα πιο hot ονόματα της εποχής όπως ήταν οι PEARL JAM, οι STONE TEMPLE PILOTS και οι ΒLACK CROWES.

Η επιλογή του Brendan Ο’ Brien ήταν αυτό που αναζητούσαν μετά από τόσα χρόνια με τον Sam Taylor πίσω από την κονσόλα και όσο και αν προσπάθησαν να διαφοροποιηθούν από το παρελθόν τους το κατάφεραν αλλά δεν ήταν δυνατό να χαθεί ο χαρακτήρας του σχήματος, οι χαρακτηριστικές μελωδίες τους που συνδυάζονται με τις εκπληκτικές φωνητικές αρμονίες των Doug Pinnick/ Ty Tabor  και τα ευφάνταστα κιθαριστικά θέματα που επιλέγει ο Τy Tabor είναι και πάλι στο προσκήνιο με το συνολικό groove αυτήν  την φορά ακούγεται πολύ πιο heavy απ’ ότι στο παρελθόν.

Το πρώτο single ήταν το ομώνυμο “Dogman”, εξαιρετικό κομμάτι που διαθέτει μια φοβερή εισαγωγή και ανοίγει φουριόζικο τον δίσκο αυτόν. Το κομμάτι κατάφερε να μπει και στο top 20 των mainstream rock charts και να συστήσει δυναμικά τον δίσκο. Τα “Fool you” (trademark ΚΙΝGS’ X  κομμάτι), “Pillow” και “Pretend” (εδώ διδάσκεται πως μπορείς να είσαι groovy και heavy σε τέσσερα μόλις λεπτά) ήταν εξαιρετικά κομμάτια και τα τρία και επιλέχθηκαν για τα επόμενα singles, κανένα δεν κατάφερε όμως να μπει στα charts όπως το ομώνυμο και να βοηθήσει ουσιαστικά τον δίσκο σε πωλήσεις.

Η ποιότητα που τους χαρακτηρίζει και το μοναδικό τους ύφος μπορεί κάποιος να το απολαύσει τόσο και σε εξαιρετικά κομμάτια όπως τα “Sunshine rain” και “Flies and blue skies”με το blues χαρακτήρα που διαθέτουν και τα δυο. Τον δικό τους ιδιαίτερο χαρακτήρα βρίσκουμε σε tracks όπως τα “Cigarettes” και “Shoes” και επίσης για πρώτη φορά βάζουν διασκευή (μετά από προτροπή του παραγωγού τους) στον δίσκο τους που δεν είναι άλλη από μια μεγάλη τους επιρροή σαν σχήμα, μια εκτέλεση του “Manic depression” του τεράστιου Jimi Hendrix.

Το album έφτασε στο #88 των Billboard charts που μαζί με το “Faith hope love” που είχε φτάσει στο #85 είναι οι δύο πιο εμπορικοί  τους δίσκοι. Δεν ήταν αυτό που οι ίδιοι αλλά και όλοι οι υπόλοιποι περίμεναν από τις πωλήσεις, παρόλο αυτά το όνομα τους καθιερώνεται ως σταθερή αξία στους μουσικούς κύκλους της εποχής.

Το σχήμα περιόδευσε σαν support στους SCORPIONS, PEARL JAM, MOTLEY CRUE και ΤYPE O NEGATIVE. Eπίσης εμφανίσθηκαν και στο billing της πρώτης ημέρας του festival Woodstock 94 και έπαιξαν δεκάδες συναυλίες είτε μόνοι τους είτε έχοντας στο πλάι τους σχήματα όπως οι ΒLUE MURDER, CHEAP TRICK, David Lee Roth, THUNDER, BLUES TRAVELER.

Eν κατακλείδι, το “Dogman” ήταν άλλο ένα εξαιρετικό album από την μπάντα, και είναι από αυτά τα albums που θα ανακαλύπτουν αρκετοί μετά από χρόνια και θα απορούν και θα μετανιώνουν παράλληλα που δεν τα άκουσαν και δεν τους έδωσαν την απαραίτητη προσοχή όταν βγήκαν.

Did you know that?

– Πολύς κόσμος πιστεύει ότι το κομμάτι “Dogman” γράφθηκε για τον πρώην συνεργάτη, παραγωγό και manager τους Sam Taylor αλλά αυτό δεν ισχύει. Το κομμάτι αρχικά ονομαζόταν “To be a good man” αλλά δεν ταίριαζε με τους στίχους που είχαν να κάνουν με προσωπικές δυσκολίες και έτσι κατέληξε εντελώς τυχαία “Dogman”. Ένας άλλος λόγος ήταν ότι ο Ty Tabor είχε και έχει ακόμα λατρεία με τα σκυλιά.

– Το κομμάτι που γράφθηκε πράγματι για το “διαζύγιο” με τον Sam Taylor ήταν το “Fool you” που γράφθηκε από τον κιθαρίστα Ty Tabor. Oυσιαστικά οι στίχοι είναι σαν ένα διάλογος ανάμεσα στην μπάντα και στον πρώην συνεργάτη τους.

– Το κομμάτι “Go to hell” που διαρκεί μόλις 51 δεύτερα, είναι μια σύνθεση του ‘81-’82 που μόλις είχαν ξεκινήσει σαν μπάντα και ήταν μια προσπάθεια τους να γράψουν ένα punk κομμάτι.

– H διασκευή του “Manic Depression” ακούγεται σαν live εκτέλεση αλλά δεν είναι στην πραγματικότητα. Στο κομμάτι ακούγεται ο κόσμος από ένα live των ΑΤLANTA RHYTHM SECTION στο Carnegie Hall μαζί με τα χειροκροτήματα από μια συναυλία μιας φιλαρμονικής ορχήστρας. Μιξαρίσθηκαν και προστεθήκαν χωρίς κάνεις να καταλάβει το παραμικρό.

– To εξώφυλλο του “Dogman” ήταν του Leon Alvarado και κυκλοφόρησε σε τέσσερα διαφορετικά χρώματα. Κίτρινο, κόκκινο, μπλε και πράσινο.

– Ίσως είναι η μόνη μπάντα στην Ιστορία της μουσικής που έπαιξε support στην περιοδεία του δίσκου μαζί με μεγαθήρια τότε όπως τους ΜΟΤLEY CRUE, PEARL JAM και ΤΥPE O NEGATIVE και όχι μόνο δεν αντιμετωπίσθηκαν σαν support σχήμα αλλά αντιθέτως όλοι οι μουσικοί στα παραπάνω ονόματα τους θαύμαζαν και τους θεωρούσαν σαν top μουσικούς και αισθάνονταν ότι είναι τιμή τους να τους έχουν μαζί τους στην περιοδεία. Δηλώσεις όλων αυτών υπάρχουν στο διαδίκτυο για τους ΚΙΝG’S X  και αξίζει να τις αναζητήσετε.

Γιάννης Παπαευθυμίου

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here