A Day To Remember… 20/08 [ACCEPT]

0
250

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: ”Blood of the nations” – ACCEPT

ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2010

ΕΤΑΙΡΙΑ: Nuclear Blast

ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Andy Sneap

ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:

Φωνητικά – Mark Tornillo

Lead & Rhythm Κιθάρες – Wolf Hoffmann

Rhythm & Lead Κιθάρες, solo ”Rolling thunder” – Herman Frank

Μπάσο – Peter Baltes

Τύμπανα – Stefan Schwarzmann

 

Κατά το παρελθόν έχω εκφράσει τον θαυμασμό, την απεριόριστη εκτίμηση και τη λατρεία μου για τους τεράστιους ACCEPT, που τους θεωρώ άλλωστε ένα από τα πιο ιστορικά και επιδραστικά συγκροτήματα στο heavy metal. Ως μεγάλη μπάντα που σέβεται τον εαυτό της στα 50 και πλέον χρόνια της ύπαρξής της έχει περάσει από όλα τα στάδια που της πρέπει, το νωχελικό ξεκίνημα, τη δυναμική συνέχεια, την απογείωση, την κατάκτηση της κορυφής, την πτώση, την επανένωση, την διάλυση και ένα εκπληκτικό comeback. Αυτό το τελευταίο είναι και ο λόγος αυτού του κειμένου, μιας και το φανταστικό, και ένα από τα εντυπωσιακότερα, comeback στο metal νομίζω πως ανήκει στους ACCEPT. Φυσικά και μιλάμε για το ”Blood of the nations”, που συμπληρώνει 10 χρόνια κυκλοφορίας. Πώς πέρασαν τα άτιμα ούτε που το κατάλαβα! Ακόμα θυμάμαι τις φήμες για την επανασύνδεση του σχήματος το 2009, την επιβεβαίωση από τον Peter Baltes ότι δουλεύει και πάλι με τον Hoffmann σε καινούργιο υλικό και επίσης τη δήλωση του στρατηγού Udo τότε πως δεν πρόκειται να συμμετέχει σε ένα ενδεχόμενο reunion. Κάπως έτσι κυλούσαν τα νέα για τους ACCEPT εκείνη την περίοδο και φυσικά η άρνηση του ”στρατηγού” δεν ήταν και το καλύτερο νέο για τους φίλους της μπάντας αλλά και για όποιον ενδιαφερόταν να ξανακούσει νέο υλικό από τους Γερμανούς ήρωες του heavy metal. Όμως υπάρχουν φορές που η γνωστή παροιμία ”κάθε εμπόδιο για καλό” επιβεβαιώνεται και αυτή η περίπτωση ήταν μια από αυτές.

 

Η ανακοίνωση της επαναδραστηριοποίησης της μπάντας έγινε με τους Hoffmann και Baltes να έχουν για συνεργάτες τους στο νέο αυτό ξεκίνημα τον κιθαρίστα Herman Frank στην ρυθμική κιθάρα, με τον οποίο είχαν δουλέψει στο μνημειώδες ”Balls to the walls”, τον γνωστό ντράμερ στην Γερμανική σκηνή Stefan Schwarzmann, που είχε δουλέψει κατά το παρελθόν τόσο με τον Udo όσο και με τους ίδιους στο ”Death Row”, ενώ για την κομβική θέση του τραγουδιστή επιλέχθηκε ο σχεδόν άγνωστος στους περισσότερους τότε Αμερικανός Mark Tornillo, που είχε θητεύσει την δεκαετία του ογδόντα σε ένα Αμερικάνικο σχήμα με το όνομα T.T. QUICK. Με αυτήν την σύνθεση λοιπόν οι ACCEPT θα κάνουν το νέο τους ξεκίνημα και αν από την τετράδα, τουλάχιστον εκτελεστικά, όλοι ήξεραν πάνω κάτω τί μπορούν να περιμένουν, μάλλον κανείς δεν είχε ιδέα τί ακριβώς θα έκανε πίσω από το μικρόφωνο ο Tornillo, ο κοντόσωμος Αμερικανός, η μόνη τότε ομοιότητα με τον ”στρατηγό”. Οι υπόλοιπες φανερώθηκαν όταν βγήκαν τα πρώτα δείγματα γραφής με το υπέροχο single του δίσκου ”The Abyss” και το video clip του ”Teutonic terror”. Η αλήθεια είναι πως ήταν λες και άκουγες τον Udo σε μια πιο φρέσκια έκδοση, κάτι που μάλλον μαζί με το πολύ καλό πρώτο δείγμα γέμισε χαρά κάθε φίλο των ACCEPT. Στις δώδεκα, ή στις δεκατέσσερις συνθέσεις του ”Blood of the nations” – η Ιαπωνική έκδοση περιελάμβανε συν δυο bonus tracks- είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να βρει κανείς ψεγάδι, μιας και οι Γερμανοί κατορθώνουν να ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό οπαδό τους, και όχι μόνο, βγάζοντας έναν δίσκο που τα έχει πραγματικά όλα. Έχει φρεσκάδα, έχει δύναμη, έχει τσαμπουκά, έχει συναίσθημα και, το βασικότερο, έχει μια εξαιρετική συνοχή και ροή ως άλμπουμ που παρά τα εξήντα εφτάμιση λεπτά του κυλάει αβίαστα σαν νεράκι και ωθεί τον ακροατή μόλις τελειώσει να πατήσει και το repeat.

Κατά την προσωπική μου γνώμη θα  το έλεγα και αδερφάκι του ”Balls to the wall”, όχι φυσικά με την έννοια της αντιγραφής αλλά με την έννοια της αξίας και της λογικής του, αν και στοιχεία παίρνει από όλη την μεγάλη ‘80s πορεία των ACCEPT. Άλλωστε νομίζω πως ο συγκεκριμένος δίσκος για τους περισσότερους πλέον συγκαταλέγεται, δικαίως φυσικά, μέσα στους κορυφαίους δίσκους του Γερμανικού σχήματος. Αγαπημένα κομμάτια από τον δίσκο νομίζω ότι ο καθένας μπορεί να έχει τα δικά του, άλλωστε είπαμε ότι είναι ένα αψεγάδιαστο άλμπουμ, αλλά μάλλον σίγουρα κανείς δεν θα άφηνε έξω τα ”Beat the bastards”, ”Blood of the nations”, ”The Abyss”, ”Shades of death” και ”Teutonic Terror”, ενώ πολλοί πιστεύω θα θυμήθηκαν σίγουρα λόγω και της παγκόσμιας κατάστασης που βιώνει όλος ο πλανήτης αυτήν την περίοδο με τον κορονοϊό και το άκρως επίκαιρο ”Pandemic”.

 

Η απόδοση της μπάντας είναι εκπληκτική και φαίνονται να το απολαμβάνουν και με το παραπάνω. Άλλωστε δείγμα αυτού πήραμε και στην περιοδεία που επακολούθησε. Για τον Tornillo τί να πει κανείς, τα είπαμε και πιο πάνω, ο άνθρωπος ήταν πραγματική ‘λίρα εκατό’ για την μπάντα. Το rhythm section του ”παλιού” Peter Baltes και του νέου Stefan Schwarzmann σε μπάσο και τύμπανα αντίστοιχα χτίζει ένα wall of sound στο background, με τον πρώτο δε να βγάζει και με φόρα το μπάσο του μπροστά όταν το απαιτεί η στιγμή. Ο Herman Frank στην ρυθμική κιθάρα είναι εξαιρετικός, ενώ στις δισολίες με τον Hoffmann είναι λες και δεν έχει περάσει μέρα από το μακρινό 1983 και το ”Balls to the wall”, τότε που είχαν ξαναβρεθεί μαζί ως δίδυμο στο στούντιο, ενώ στο δικό του ”Rolling thunder” αναλαμβάνει και το solo, δείχνοντας και εκεί τις αρετές του. Για το τέλος άφησα τον ηγέτη όπως έχει αποδειχθεί Wolf Hoffmann που είναι απλά συγκλονιστικός σε όλον τον δίσκο, με riffs που ξυρίζουν και solos που απογειώνουν τους πάντες, είτε κινούνται σε πιο straight forward δεδομένα, είτε σε πιο ανατολίτικες φόρμες, είτε στα πλέον αναγνωρίσιμα κλασικής μουσικής – neoclassical μονοπάτια του. Σε αυτά να προσθέσουμε και την εκπληκτική συμβολή ενός από τους κορυφαίους παραγωγούς που υπάρχουν στον χώρο, του πασίγνωστου Andy Sneap που δίνει στο τελικό αποτέλεσμα ακριβώς τον ήχο που πρέπει να έχει ένας κλασικός heavy metal δίσκος του σήμερα.

 

Κλείνοντας να πούμε πως το ”Blood of the nations”, πέραν του ότι ανήκει μέσα στα κορυφαία άλμπουμ της καριέρας των ACCEPT, ήταν και ένας πάρα πολύ επιτυχημένος δίσκος και από εμπορικής πλευράς, μιας και μπήκε σε πολύ υψηλές θέσεις σε πολλά charts ανά τον κόσμο. Μάλιστα στην πατρίδα τους την Γερμανία έφτασε στο no.4, όντας η υψηλότερη ως τότε θέση της καριέρας τους στην γενέτειρα τους, ενώ μετά το ”Eat the heat” θα είναι και η πρώτη φορά που θα μπούνε ξανά στο Billboard 200 της Αμερικής, για την ιστορία στην θέση 187.

 

Did you know that:

– Το video clip του ”Teutonic Terror”, όταν κυκλοφόρησε, φιγουράρισε στο no.5 των video charts όλων των ειδών μουσικής του MySpace, ξεπερνώντας μάλιστα όπως η Christina Aguilera, Miley Cyrus κ.α. Στην κατηγορία δε Global Metal Charts του MySpace έφτασε μέχρι την κορυφή.

– Το 2010 το The Dinosaur Rock Guitar forum τίμησε το Blood of the Nations με το βραβείο Dino για το άλμπουμ της χρονιάς. Την ίδια χρονιά το άλμπουμ κέρδισε δύο Metal Storm Awards όταν ψηφίστηκε ως Καλύτερος Metal Δίσκος και Μεγαλύτερη Έκπληξη. Το 2011, στο show για τα βραβεία της Γερμανικής έκδοσης του Metal Hammer το κομμάτι ‘Teutonic Terror’ κέρδισε το βραβείο ‘Metal Ύμνου’. Επίσης ψηφίστηκε ως το #1 Comeback Album σε μια ψηφοφορία του VH1 το 2013. Επίσης το 2013, το Metal Shock Finland το ανακήρυξε το “The Best Shocking Comeback Album”.

 

Παναγιώτης ”The Unknown Force” Γιώτας