A day to remember… 20/3 [SEPULTURA]

0
230

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ – “Nation” – SEPULTURA
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – 2001
ΕΤΑΙΡΙΑ – Roadrunner
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ – Steve Evetts and SEPULTURA
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ
Φωνητικά – Derrick Green
Κιθάρες – Andreas Kisser
Μπάσο – Paulo Jr.
Τύμπανα – Igor Cavalera

H περίοδος αμέσως μετά την αποχώρηση του Max Cavalera ήταν από τις πιο δύσκολες για τους SEPULTURA και το να παραμείνει το συγκρότημα ενεργό μία από τις από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που είχαν να αντιμετωπίσουν. Με τον Derrick Green να έχει κλείσει τρία χρόνια ως frontman των Seps και ενεργό στην όλη διαδικασία σύνθεσης του όγδοου κατά σειρά άλμπουμ τους, η αβεβαιότητα που υπήρχε είχε αρχίσει να φθίνει και το αίσθημα μιας δεμένης και αναζωογονημένης ομάδας είχε αρχίσει να τροφοδοτεί με αισιοδοξία τα τέσσερα μέλη. Με το μεγαλύτερο μέρος του άλμπουμ να ηχογραφείται στα AR Studios στο Rio de Janeiro, κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή του “Beneath the remains”, οι SEPULTURA ένιωθαν περισσότερο οικεία που βρίσκονταν κοντά στις οικογένειες και στους φίλους τους με τη σύνθεση των τραγουδιών να ολοκληρώνεται στο Sao Paulo και τον Derrick Green να έχει μετακομίσει από το Cleveland στη Βραζιλία, να μαθαίνει πορτογαλικά και να προσπαθεί να αφομοιώσει την κουλτούρα της χώρας.

Το άλμπουμ κυκλοφόρησε στις 20 Mαρτίου του 2001 και οι πρώτες αντιδράσεις ήταν μουδιασμένες. Παρότι σηματοδοτούσε μια νέα αρχή για τους SEPULTURA, με ένα δυνατό concept και θετικό μήνυμα που τους πυροδότησε με έμπνευση μουσικά, στιχουργικά και εικαστικά, το “Nation” αποτέλεσε ένα μεταβατικό άλμπουμ για το συγκρότημα, αρκετά ευρύ ως προς το φάσμα των τραγουδιών με πολλούς καλεσμένους, δουλεύοντας σχεδόν ως κολεκτίβα.

Με τον μουσικό απόηχο του “Roots” να μην έχει κοπάσει εντελώς, στο σύνολό του το “Nation” ηχεί αρκετά heavy με χαμηλοκουρδισμένες κιθάρες και τα κλασικά ξεσπάσματα, με το εναρκτήριο τραγούδι, “Sepulnation”, να σε μπάζει κατευθείαν στο πνεύμα του και να αποτελεί μέχρι σήμερα σχεδόν το μοναδικό τραγούδι που βρίσκει θέση στο setlist των SEPULTURA μέχρι και τις μέρες μας. Αποτελεί μία από τις πειραματικές δουλειές τους με ενδιαφέρουσες συμμετοχές όπως αυτή του Jello Biafra (DEAD KENNEDYS) στο “Politricks” στο οποίο τραγουδάει κι έχει γράψει τους στίχους, του Jamey Jasta (HATEBREED) στο “Human cause”, του dub/reggae καλλιτέχνη Dr. Israel στο “Tribe to a nation” και των Φιλανδών APOCALYPTICA στο instrumental “Valtio”.

Το εξώφυλλο και το όλο artwork που έχει επιμεληθεί ο Shepard Fairey, συσσωρεύει τόση δύναμη και αναδεικνύει το επαναστατικό πνεύμα και όραμα του “Nation” με ρήσεις από τη Μητέρα Τερέζα, τον Mahatma Gandi, Albert Einstein και Dalai Lama να υπάρχουν στο booklet κι έχοντας περάσει είκοσι χρόνια από την ημερομηνία κυκλοφορίας του, αυτό το αίσθημα καλλιτεχνικής έκφρασης φαίνεται να είναι που έχει αφήσει πίσω του το εν λόγω άλμπουμ ως παρακαταθήκη.

Did you know that:

  • Η limited-digipack έκδοση του “Nation” περιείχε πέντε bonus τραγούδια και συγκεκριμένα τις διασκευές “Bela Lugosi’s dead” (BAUHAUS), “Annihilation” (CRUIFIX, με τη συμμετοχή του Cristian Machado των ILL NINO), “Rise above” (BLACK FLAG, με τη συμμετοχή του João Gordo των RATOS DE PORAO), μία demo εκδοχή του “Revolt” καθώς και μία ζωντανή εκτέλεση του “Roots Bloody Roots”.
  • Η συμμετοχή του Jello Biafra στο “Politricks” δεν αποτελεί την πρώτη φορά που συναντήθηκαν οι δρόμοι τους καθώς και είχαν συνεργαστεί ξανά μαζί στο παρελθόν και συγκεκριμένα στο “Biotech is Godzilla” από το “Chaos A.D.” του 1993.
  • Ο τίτλος του δεύτερου άλμπουμ των APOCALYPTICA οι οποίοι συμμετέχουν στο instrumental “Valtio”, είναι “Inquisition symphony” o οποίος προέρχεται από το ομότιτλο instrumental των SEPULTURA που υπήρχε στο “Schizophrenia” και το ακούμε εκεί διασκευασμένο μαζί με το “Refuse/Resist” από το “Chaos A.D.”
  • Ο υπεύθυνος για το εξώφυλλο του “Nation”, Shepard Fairey, δεν είναι καθόλου τυχαίος καθώς πρόκειται για έναν από τους πιο γνωστούς street artists και ακτιβιστές. Ιδρυτής της Obey Clothing με χιλιάδες έργα του διάσπαρτα στους δρόμους σε ολόκληρο τον κόσμο με το “Andre the Giant Has a Posse” να είναι ένα από το πιο γνωστά ενώ ήταν αυτός που δημιούργησε την περίφημη αφίσα με την λέξη «Ελπίδα», σύμβολο της προεκλογικής καμπάνιας του Barack Obama το 2008.

Ενώ αρχικά ήταν να γυριστεί ένα video για το τραγούδι “One man army” αυτό δεν συνέβη ποτέ μιας και η Roadrunner δεν τους υποστήριξε οικονομικά και σε συνδυασμό με την ελλιπή υποστήριξη για την προώθηση του “Nation” ώθησε τους SEPULTURA να αποχωρήσουν από την εταιρεία ενώ είχαν την επιλογή να κυκλοφορήσουν άλλο ένα άλμπουμ και να υπογράψουν νέο συμβόλαιο με την SPV το 2002.

(Ακολουθεί απόσπασμα από συνέντευξη του Andreas Kisser στον Κώστα Αλατά για το Rock Hard πριν την εμφάνιση των SEPULTURA στο Ρόδον στις 21 Μαρτίου 2005)

  • Σε ποιο album πιστεύεις ότι φτάσατε στο peak της καριέρας σας, τουλάχιστον καλλιτεχνικά;

Πιστεύω με το “Roots” και το “Nation”. Ήταν πολύ πλούσια μουσικά αλλά και στιχουργικά και εικαστικά ήταν σπουδαία. Φυσικά με το “Roots” φτάσαμε πολύ ψηλά με την ίδια μορφή και εταιρεία. Είχαμε την φυλή των Xavantes και τον Carlinhos Brown μαζί μας και ήταν πολύ ενδιαφέρον. Με το “Nation” επίσης δουλέψαμε σχεδόν στην ίδια κατεύθυνση γιατί μετά το “Against” αρχίσαμε να αισθανόμαστε περισσότερο σαν μπάντα με τον Derrick και ήταν πιο εύκολο για εμάς  να δουλέψουμε. Ακόμα και με μουσικούς όπως τους KODO στην Ιαπωνία, τους APOCALYPTICΑ κ.α. Πιστεύω ότι αυτά τα album σε ότι αφορά την μουσική ήταν τέλεια. Φυσικά μου αρέσει και το “Arise” και το “Roorback” και πιστεύω ότι το καινούριο μας album (σ.σ. “Dante XXI”) θα κινείται κάπου ανάμεσα στο “Roorback” και στο “Nation”. Όχι ακριβώς έτσι, πιστεύω να καταλαβαίνεις… Αισθάνομαι πολύ καλά όταν ακούω παλιούς δίσκους όπως το “Against” και το “Nation” που παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζαμε καταφέραμε να επιβιώσουμε και να μάθουμε από αυτά και παρότι τα media δεν μας υποστήριξαν τόσο τρελά και σε επίπεδο φρενίτιδας, είναι φανταστικά album.

Για το “Against” κάναμε μία ενδιαφέρουσα περιοδεία παίζοντας με φανταστικές live μπάντες όπως οι METALLICA, SLAYER και ANTHRAX, έχοντας μία νέα σύνθεση και ο Derrick ειδικά έμαθε πάρα πολλά. Περιοδεύσαμε σε όλη την Ευρώπη με τους SLAYER και αυτό ήταν ένα μεγάλο σχολείο, φαντάσου για μας που ήμασταν και στην συγκεκριμένη κατάσταση. Ήμασταν τυχεροί που είχαμε τέτοιου είδους ευκαιρίες. Έχοντας λοιπόν τέτοια vibes το “Nation” ήταν αναπόφευκτο. Κάναμε πολλά πράγματα, παίξαμε με πολλούς ανθρώπους αν και ήταν δύσκολο να τα συλλέξουμε όλα μαζί αφού είχαμε συνεργαστεί με μουσικούς από την Ιαπωνία, Φινλανδία, Βραζιλία, αλλά είμαι υπερήφανος για το “Nation” γιατί το όλο concept, μουσικά και στιχουργικά είναι πολύ θετικό και ενάντια των rap στίχων και όλα αυτά τα σκατά με την όλη σατανιστική και black metal φιλοσοφία. Γιατί να μην χρησιμοποιήσεις την μουσική σου ώστε να κάνεις τους ανθρώπους να σκεφτούν; Στα 60’s-70’s ήταν η όλη φάση με τα ναρκωτικά ενώ σήμερα είναι πιο ρεαλιστικά.

(Ακολουθεί απόσπασμα από συνέντευξη του
Derrick Green στον Κώστα Αλατά για το Rock Hard για την προώθηση του “Dante XXI” το 2006)

  • Το “Nation” το θεωρώ σημαντικό για μένα γιατί ήμουν παρών στην διαδικασία σύνθεσης. Είχα την ευκαιρία να βάλω το προσωπικό μου στοιχείο στη μουσική και είχαμε από την αρχή την ιδέα να γράψουμε θετικά τραγούδια μιας και τα περισσότερα album συσχετίζονταν με αρνητικά θέματα και τα άσχημα αυτού του κόσμου και εμείς θέλαμε να μιλήσουμε για ένα δικό μας έθνος, αυτό των SEPULTURA (σ.σ. Sepulnation) με θετική συμπεριφορά, παραμερίζοντας κάθε είδους θρησκεία ή εθνικότητα κάτι που είναι ουτοπικό ως ιδέα. Πειραματιστήκαμε αρκετά και ανοιχτήκαμε μεταξύ μας και δείξαμε ότι δεν φοβόμαστε να πάρουμε ρίσκα με τη μουσική μας.

 

Κώστας Αλατάς

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here