A day to remember… 20/5 [DEFTONES]

0
912












ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ – “Deftones” – DEFTONES
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:
2003
ΕΤΑΙΡΙΑ
: Maverick
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ
: Terry Date / DEFTONES
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά / Κιθάρα – Chino Moreno
Κιθάρα – Stephen Carpenter
Μπάσο – Chi Cheng
Τύμπανα – Abe Cunningham
Πλήκτρα / Samples – Frank Delgado

Παρότι το “White pony” ήταν ένα άλμπουμ πλήρως καλλιτεχνικό, εσωστρεφές και αρκετά πιο πειραματικό, με χρήση ηλεκτρονικών στοιχείων, λούπες και διαφορετικού ηχοχρώματος σε σύγκριση με το παρελθόν, κατάφερε να γνωρίσει μεγάλη επιτυχία και το κυριότερο να αποστασιοποιηθούν οι DEFTONES πλήρως από το nu-metal κίνημα που πλέον είχε αρχίσει να παρακμάζει. Με μεγαλύτερο budget αυτή τη φορά αλλά και αυτοπεποίθηση, μπορεί η επιτυχία να τους εξασφάλιζε περισσότερη άνεση και καλύτερες συνθήκες ηχογράφησης αλλά την ίδια στιγμή αντικρουόταν με το εργασιακό ήθος του συγκροτήματος μιας και άρχισαν να έχουν μία πιο χαλαρή στάση όσον αφορά το δημιουργικό μέρος, με αποτέλεσμα να περάσουν σχεδόν δύο χρόνια ώστε να ολοκληρώσουν το άλμπουμ, το διπλάσιο χρόνο απ’ ότι χρειάστηκαν για το “White pony”. Με τις σχέσεις μεταξύ των μελών τεταμένες εκείνη την περίοδο, με τον καθένα να μπαίνει στο στούντιο και να ηχογραφεί ξεχωριστά τα μέρη του και τον τραγουδιστή Chino Moreno να αναλαμβάνει ο ίδιος τις κιθάρες στα τραγούδια του, οι DEFTONES δούλεψαν το μεγαλύτερο μέρος του άλμπουμ στο The Spot, το στούντιο που έχουν στη γενέτειρά τους στο Sacramento και αργότερα στο Studio X στο Seattle και στα Larrabee Studios στο West Hollywood με παραγωγό τον Terry Date (PANTERA, PRONG, WHITE ZOMBIE). Αντιθέτως με τις προηγούμενα άλμπουμ οι DEFTONES αυτή τη φόρα θέλησαν να απέχουν για ένα διάστημα από τις περιοδείες και να αφιερώσουν χρόνο στον εαυτό τους κάτι που είχαν να κάνουν από το 1995 που είχαν υπογράψει για το “Adrenaline” ή να ασχοληθούν με τα προσωπικά τους project και στη συνέχεια να αφοσιωθούν στο νέο τους άλμπουμ. Όταν πήγαν στο Seattle θεώρησαν πως είχαν ολοκληρώσει τη συνθετική διαδικασία αλλά κατέληξαν να γράφουν κι άλλα τραγούδια με αποτέλεσμα όλη αυτή η διαδικασία τζαμαρίσματος και αράγματος να κοστίσει περισσότερα χρήματα με το τελικό κόστος να φτάνει στα $2.500.000 και στο στάδιο της μίξης στη California να έχουν δεκατέσσερα τραγούδια στο σύνολο.

Μπορεί το “White pony” να ήταν το πιο πετυχημένο άλμπουμ τους αλλά ένας πυρήνας οπαδών που τους παρακολουθούσε από την αρχή της καριέρας τους δεν είχε ακόμη χωνέψει αυτή την αλλαγή στον ήχο τους και με το ομώνυμο άλμπουμ τους οι DEFTONES δεν έδειξαν να κάνουν πισωγύρισμα, ούτε προσπάθησαν να επαναλάβουν το όποιο πετυχημένο εγχείρημα, παρά τους παροτρύναν να διατηρήσουν την εμπιστοσύνη τους στο συγκρότημα. Έχοντας τον λιτό τίτλο “Deftones”, το άλμπουμ είναι των άκρων, πολυποίκιλο και πολλαπλών αισθήσεων. Παρότι έχει αρκετά heavy τραγούδια, το συναίσθημα ξεχειλίζει από τον τρόπο που τραγουδάει ο Moreno και μεταλλάσσονται συνεχώς οι χαμηλοκουρδισμένες κιθάρες όπως στο εναρκτήριο “Hexagram”, τα “Needles and pins”, “Good morning beautiful” και “When girls telephone boys” αλλά και στις πιο απογυμνωμένες/αισθαντικές trip-hop στιγμές των “Deathblow” και “Lucky you” που οι shoegaze επιρροές των MY BLOODY VALENTINE διακρίνονται πιο ευκολά καθώς και οι πιο σκοτεινές και αιθέριες των COCTEAU TWINS και THE CURE ή στο πιο ambient/dream pop του “Anniversary of an uninteresting event”. Ακούγοντας το “Battle-axe” δεν είναι να απορείς για το άλμπουμ-συνεργασία των PALMS μεταξύ του Chino Moreno με μέλη των ISIS το 2013.

To άλμπουμ την εποχή που βγήκε μπορεί να πήρε καλές κριτικές αλλά ξεφούσκωσε γρήγορα ο απόηχός του, με τις πωλήσεις να μη φτάνουν αυτές του προκατόχου του. Κυκλοφόρησαν video για τα “Minerva”, “Hexagram” και “Bloody cape”, περιόδευσαν με τους METALLICA στα πλαίσια της Summer Sanitarium Tour μαζί με τους LIMP BIZKIT, LINKIN PARK και MUDVAYNE, στις Η.Π.Α. αν και ο Chino Moreno δεν ήταν υπέρ του να συμμετάσχουν λόγω των πολλών nu-metal συγκροτημάτων. Ακολούθησαν headline περιοδείες με τους DREDG, POISON THE WELL, CLUTCH, THURSDAY, THRICE και DENALI και στην Ευρώπη μας επισκέφθηκαν μαζί με τους A PERFECT CIRCLE και THE REVOLUTION SMILE.

Did you know that:

  • Αρχικός τίτλος του άλμπουμ ήταν το “Lovers” αλλά απορρίφθηκε από τον Chino Moreno ως αρκετά προφανής σε σχέση με υλικό του δίσκου. Το τραγούδι “Lovers” εμφανίζεται ως b-side στο single του “Hexagram”.
  • Η όλη χαλαρή προσέγγιση των DEFTONES κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων του “Deftones” ανάγκασε την εταιρεία τους WarnerBros. νατουςεπιβάλλει πρόστιμο $1.000.000 επειδή τους παρέδωσαν καθυστερημένα το άλμπουμ. «Ήμασταν αρκετάδυσλειτουργική ωςμπάνταεκείνητηνπερίοδο.Προερχόμασταν από το “Whitepony”, τοοποίο ήταν πολύεπιτυχημένοκαιαυτόςοδίσκοςήταν απλά εμείς που κάναμε ό,τιθέλαμε.Πήραμεπολλέςκριτικές γι’ αυτό,οπότεστομυαλόμαςδενχρειάστηκεναακολουθήσουμεκανενόςείδουςκανόνεςήπροθεσμίες.Αυτό λειτουργεί σε ορισμένες περιπτώσεις και σεάλλες όχικαιτο “Deftones”ήτανμίααπόεκείνεςτιςφορέςπουδενλειτούργησε» θα δηλώσει σχετικά ο ChinoMoreno στην εφημερίδα Independent λίγα χρόνια αργότερα.
  • Λίγο πριν την ηχογράφηση του “Deftones” o Chino Moreno πραγματοποίησε κάποιες εμφανίσεις και ηχογράφησε υλικό στο στούντιο με το side-project του TEAM SLEEP. Το ομώνυμο άλμπουμ κυκλοφόρησε το 2005, με ένα από τα μέλη του project, τον DJ Crook να συμμετέχει συνθετικά στο “Lucky you”. Επίσης ο κιθαρίστας Stephen Carpenter συμμετείχε στο project KUSH μαζί με τον rapper B-Real των CYPRESS HILL και τους Christian Olde Wolbers και Raymond Herrera, μπασίστας και drummer των FEAR FACTORY αντίστοιχα χωρίς να έχει κυκλοφορήσει υλικό επίσημα μέχρι και σήμερα.
  • Κατά τη διάρκεια της co-headline περιοδείας με τους GODSMACΚ το 2001, μία από τις φωνητικές χορδές του Chino Moreno παρέλυσε, με τις υπόλοιπες να έχουν επίσης πρόβλημα και αναγκάστηκε να ακολουθήσει μαθήματα ορθοφωνίας και να προσέχει περισσότερο τη φωνή του πριν μπει στο στούντιο για το “Deftones”.
  • Το 2004 στην εκπομπή MTV Icon, μία σειρά ετήσιων εκπομπών που προβάλλονταν από το 2001 και τιμούσαν έναν καλλιτέχνη ή συγκρότημα όπως είχε συμβεί με τους METALLICA, AEROSMITH και Janet Jackson, οι DEFTONES στην αντίστοιχη εκπομπή για τους THE CURE συμμετείχαν με τη διασκευή τους στο “If only tonight we could sleep”,το οποίο και συμπεριλήφθηκε στη συλλογή “B-Sides & Rarities” το 2005.

Κώστας Αλατάς

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here