A day to remember… 22/3 [PRETTY MAIDS]

0
396
motherland-front.jpg

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Motherland” – PRETTY MAIDS 
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2013 
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Frontiers 
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Jacob Hansen
ΣΥΝΘΕΣΗ: 
Φωνητικά – Ronnie Atkins

Κιθάρα – Ken Hammer
Μπάσο – Rene “Shades” Shades
Drums – Allan Tschicaja
Keyboards – Morten Sandager

Οι PRETTY MAIDS το 2013 είχαν ήδη 29 χρόνια δισκογραφικής παρουσίας στο χώρο και έτσι δεν χρειάζονταν κάποιας ιδιαίτερης διαφήμισης για να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα. Είχαν κυκλοφορήσει πολλά albums με συνθέσεις που θα μνημονεύονται για πάντα. Ένα από αυτά, το “Pandemonium”, τρία χρόνια πριν το 2010, όντας ένα από τα καλύτερά τους εκείνη την χρονική περίοδο, σίγουρα εξέγειρε την περιέργεια για την επερχόμενη δουλειά. 

Οι ίδιοι όμως, μάλλον δεν θέλησαν να εκμεταλλευτούν την όποια τότε επιτυχία του δίσκου, και έτσι το “Motherland”, δέκατη τρίτη full length δουλειά τους, είδε το φως της δημοσιότητας το 2013, όντας σίγουρα μια προσπάθεια που μόνο γρουσούζικη δεν ήταν. Καταρχάς είχε άλλο ένα πολύ όμορφο και «τραβηχτικό» εξώφυλλο, που σίγουρα βλέποντάς το, είχες και την περιέργεια, αν και το «περιεχόμενο» θα ήταν εξίσου καλό. Φυσικά η σύγκριση των δυο δίσκων, θα ήταν αναπόφευκτη, κυρίως από τους πιο φανατικούς οπαδούς, που πάντα επιζητούν το καλύτερο από το αγαπημένο τους group.  

Όσοι έχουν ασχοληθεί με τους PRETTY MAIDS, ξέρουν ότι είναι ένα σχήμα με περίσσιο ταλέντο συγγραφής και σύνθεσης τραγουδιών. Έτσι το group πήρε την σκυτάλη από την προηγουμένη δουλειά του, «γεμίζοντας» και πάλι με πολλά χαμόγελα τους οπαδούς. Ακούγοντας και αυτόν τον δίσκο, καταλάβαινε κάποιος πολύ εύκολα ότι δεν είχαν αλλάξει ούτε μουσικό ύφος ούτε στυλ απόδοσης των τραγουδιών, ακολουθώντας κατά γράμμα την ηχητική συνταγή των προηγούμενων ετών, με όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία του group στην τότε νεότερη μουσική πορεία του. Γιατί να γίνουν αλλαγές άλλωστε;

Και στο “Motherland”, τα τραγούδια «ακροβατούσαν» ηχητικά σε μια λεπτή γραμμή μεταξύ μελωδικού hard rock και heavy metal. Οι συνθέσεις για ακόμα μια δουλειά είχαν άπλετο ηχητικό τσαμπουκά, κιθαριστικές μελωδίες με σωστή δομή, χωρίς πουθενά να ηχούν περιττές, ωραία πορωτικά ριφ που έδιναν μια ιδιαίτερη δυναμική στο τελικό αποτέλεσμα, catchy ευκολομνημόνευτα ρεφραίν και δυναμικά κουπλέ. Φυσικά αφενός η συνοδεία πλήκτρων που είναι το σήμα κατατεθέν του group, «γεμίζοντας» περισσότερο τα τραγούδια, και προσφέροντας μια ωραία ηχητική ατμόσφαιρα αλλά και αφετέρου η χαρακτηριστική, γεμάτη γρέζι φωνή του Atkins ήταν παρόντα.

Τηρώντας την όποια τακτική δημιουργίας ενός δίσκου, υπήρχαν συνθέσεις που ποικίλλαν σε tempo, άλλοτε θυμίζοντας τις «σκληρές» καταβολές του συγκροτήματος, και άλλοτε ότι το group έχει την ικανότητα να γραφεί και να παρουσιάζει πολύ όμορφα ραδιοφωνικά melodic rock τραγούδια. Σε όλα τα παραπάνω, συνέβαλε και η για μια φορά ακόμα προσεγμένη παραγωγή του Hansen. Έτσι ο ακροατής, και στο “Motherland”, θα έβρισκε άμεσα αγαπημένα τραγούδια, όπως τα “Mother of all lies (Motherland)”,“To fool a nation”, “The iceman”, “Sad to see you suffer”, “Hooligan”, “Why so serious”, “I see ghosts” “Bullet for you” και το ομώνυμο μεταξύ άλλων. Τραγούδια «φρέσκα» και  «ανεβαστικά» ως επί το πλείστον, που θα άρεσαν στον ακροατή.

Οι PRETTY MAIDS με το “Motherland”, συνεχίζοντας την σταθερά καλή δισκογραφική πορεία που είχαν, «κέρδισαν άλλο ένα στοίχημα», με μια ακόμα πολύ καλή δουλειά στην πλούσια καριέρα τους, με τραγούδια που 10 χρόνια μετά ακούγονται το ίδιο όμορφα, όπως τότε. Το group είχε μια συνθετική, ποιοτική σταθερότητα, και απλά, και αυτό το album ήταν μια απόδειξη.

Did you know that?
– Ο τραγουδιστής του group, Ronnie Atkins, έχει αναφέρει ότι το “Motherland” είναι το καλύτερο album τους αν το κοιτάξει κανείς τραγούδι προς τραγούδι.

– Οι εκδόσεις βινυλίου και της τότε χρονιάς αλλά και της επανακυκλοφορίας του 2019, είναι από τις πιο ακριβές σε αξία της δισκογραφίας τους.    

– Η Ιαπωνική έκδοση του album σε CD έχει και ένα επιπλέον τραγούδι   

 Θοδωρής Μηνιάτης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here