ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ – “Please come home… Mr. Bulbous” – KING’S X
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – 2000
ΕΤΑΙΡΙΑ – Metal Blade
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ – Ty Tabor and KING’S X
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ
Μπάσο / Φωνητικά – Doug Pinnick
Κιθάρες / Φωνητικά – Ty Tabor
Τύμπανα / Φωνητικά – Jerry Gaskill
Οι μέρες της Atlantic έχουν περάσει και οι KING’S X δισκογραφούν πλέον για την Metal Blade με το “Tape head” να αποτελεί την πρώτο άλμπουμ της μεταξύ τους συνεργασίας. Στο συγκριμένο άλμπουμ όπως και στο άλμπουμ που ακολούθησε δύο χρόνια μετά, το “Please come home… Mr. Bulbous”, οι KING’S X αλλάζουν τον τρόπο που δούλευαν μέχρι τότε πάνω στα νέα τους τραγούδια και αποφασίζουν όλη η συνθετική διαδικασία να λαμβάνει χώρα στο στούντιο από κοινού. Εντελώς ανεπηρέαστοι από εξωτερικούς παράγοντες, μπαίνουν στα ιδιόκτητα στούντιο του μπασίστα Doug Pinnick (Hound Pound Recording Studio) και του κιθαρίστα Ty Tabor (Alien Beans Studios) και με τον τελευταίο να αναλαμβάνει επίσης την παραγωγή, την ηχογράφηση και τη μίξη του άλμπουμ. Έχοντας ως γνώμονα τη συλλογική προσπάθεια και την διαφοροποίηση από το παλαιότερο υλικό τους, το κάθε μέλος ήταν πλέον συγκεντρωμένο στα δικά του μέρη χωρίς να καταναλώνεται ενέργεια στο να επιβληθεί ο ένας στον άλλον υπαγορεύοντας του τι να παίξει, κίνηση που εξέπληξε θετικά τους ίδιους όταν άκουσαν το τελικό αποτέλεσμα και τους αναζωογόνησε. Στο γενικότερο του ύφος το “Please come home… Mr. Bulbous” ακούγεται πιο πειραματικό στην ενορχήστρωσή των τραγουδιών με το εναρκτήριο “Fish bowl man” να ακούμε τον Doug Pinnick να απαγγέλει σε beat ύφος και το συγκρότημα να τζαμάρει πάνω σε noise/jazz γραμμές μέχρι να έρθει το χαρακτηριστικό γιγάντιο ρεφρέν και να φέρει τα πράγματα στη θέση τους.
Ο ήχος του άλμπουμ σε γενικότερες γραμμές είναι πιο ξερός και ευθύς, διατηρώντας τη βαρύτητα που τους χαρακτηρίζει, ειδικά στο μπάσο όπου σε συνδυασμό με το εξαιρετικό drumming του Jerry Gaskill το rhythm section ακούγεται μπετόν αρμέ με το ευφυέστατο παίξιμο στην κιθάρα του Ty Tabor να ξεχωρίζει χωρίς να αποπροσανατολίζει. Οι έντονες από τους THE BEATLES πολυφωνίες παραμένουν, το ίδιο και οι άκυροι τίτλοι τραγουδιών όπως το “Charlie Sheen” που δεν έχει καμία σχέση με τον γνωστό ηθοποιό και το όνομά του να βρίσκεται στους στίχους γιατί απλά έκανε ομοιοκαταληξία στο ρεφρέν. Στο “Smudge” για άλλη μία φορά βρίσκουμε τον Doug Pinnick να πειραματίζεται και να επιδίδεται σε πιο rap μελωδικές γραμμές με τον ίδιο να δηλώνει πως άκουγε αρκετά μοντέρνα και νέα συγκροτήματα της εποχής όπως τους SLIPKNOT, KORN και DEFTONES.
Παρόλα αυτά το “Please come home… Mr. Bulbous” περιέχει τραγούδια που είναι αρκετά κοντά στο ύφος που λάτρεψαν οι οπαδοί τους στις προγενέστερες δουλειές των KING’S X, όπως τα “Marsh mellow field”, “Julia” και “She’s gone away” και εξαιρετικό κλείσιμο με τα “Move me” και “Move me (Part two)” στο οποίο υπάρχει ένα διφορούμενο μήνυμα στιχουργικά με τον Doug Pinnick να δείχνει τα πρώτα σημάδια αμφισβήτησης σε ότι αφορά τη θρησκευτική πίστη, ιδιαίτερα με την κατάσταση που επικρατεί στις Η.Π.Α. και εκφράζεται στιχουργικά στις πρώτες στροφές ως κάποιος που έχει χάσει την πίστη του και παρατηρεί τον παρελθοντικό του εαυτό ενώ την ίδια στιγμή ο Ty Tabor o οποίος έχει γράψει τους στίχους στο ρεφρέν επικαλείται τον Θεό. Παρόλα αυτά οι KING’S X παραμένουν ένα συγκρότημα με πνευματικότητα και θετικό μήνυμα το οποίο δεν διστάζει να εκφράσει το συναίσθημα της στιγμής και κοιτάζοντας μετά από χρόνια τη συγκεκριμένο περίοδο του συγκροτήματος καθώς και τα τρία άλμπουμ που κυκλοφόρησαν από τη Metal Blade θα λέγαμε πως αποτελεί την πιο σκοτεινή περίοδο της καριέρας τους.
Did you know that:
– O ιδρυτής και διευθύνων πλέον σύμβουλος της Metal Blade, Brian Slagel ήταν μεγάλος οπαδός των KING’S X από την αρχή της καριέρας τους και πάντα τον προβλημάτιζε το γεγονός πως δεν γνώρισαν ποτέ τη δημοτικότητα και την επιτυχία που τους άξιζε.
– Η δημιουργία και η ηχογράφηση του “Please come home… Mr. Bulbous” έλαβε χώρα στο διάστημα μεταξύ Δεκέμβριο του 1999 και Ιανουάριο του 2000.
– Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και το μοναδικό μέχρι στιγμής άλμπουμ των SUPERSHINE, το project του κιθαρίστα των TROUBLE, Bruce Franklin και του Doug Pinnick. O τραγουδιστής/μπασίστας των KING’S X αποτελούσε τη μοναδική επιλογή του Franklin αλλά πάντα δίσταζε να του προτείνει συνεργασία καθώς δεν γνώριζε κατά πόσο θα ήταν διαθέσιμος o οποίος μετά την ολοκλήρωση του “Please come home… Mr. Bulbous” και του προσωπικού του άλμπουμ με τους POUNDHOUND, έκατσε κι έγραψε μπάσο, φωνητικά και τις μελωδικές γραμμές για το “Supershine” με τον Ty Tabor να αναλαμβάνει τη μίξη και το mastering, ο Jerry Gaskill μαζί με Jeff Olson των TROUBLE τα τύμπανα και ο Wally Farkas των GALACTIC COWBOYS το Hammond.
– Ανάμεσα στα τραγούδια στην cd έκδοση του “Please come home… Mr. Bulbous” ακούγονται κάποιοι γλωσσοδέτες στην ιαπωνική και ολλανδική γλώσσα τους οποίους το συγκρότημα ηχογράφησε από φίλους τους κατά τη διάρκεια της ευρωπαϊκής τους περιοδείας για το “Tape head”.
– Το 1998 σε συνέντευξή του στο περιοδικό χριστιανικού περιεχομένου Regeneration Quarterly, o Doug Pinnick δήλωσε πως είναι ομοφυλόφιλος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι δίσκοι των KING’S X να σταματήσουν να πωλούνται στα χριστιανικά βιβλιοπωλεία και στις αντίστοιχες αλυσίδες δισκοπωλείων που αποτελούσαν σημαντικό μέσο διανομής των άλμπουμ τους μέχρι τότε με τον Doug Pinnick να λαμβάνει μηνύματα μίσους, να παθαίνει κρίσεις πανικού και να αναπτύσσει αυτοκτονικές τάσεις. Από την άλλη πλευρά η μουσική κοινότητα και οι οπαδοί αντιμετώπισαν το θέμα χωρίς σχεδόν κανένα πρόβλημα και ήταν πολλοί που εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους με τον Doug Pinnick να αναφέρει ως τρανό παράδειγμα τον κιθαρίστα των PANTERA, Dimebag Darrell o οποίος του είπε “Dude, you know I love you. I don’t care who you are. You’re Dug, and we love you”.
Κώστας Αλατάς