ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Sirius B” / “Lemuria”
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2004
ΕΤΑΙΡΙΑ: Nuclear Blast
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Lars Nissen
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Christofer Johnsson – Κιθάρες, πλήκτρα
Kristian Niemann – Κιθάρες
Johan Niemann – Μπάσο
Ένα πολύ καλό σερί για τους THERION, είχε ήδη ξεκινήσει από το “Theli” του 1996 και εξής, ενώ οι Σουηδοί από την ίδρυσή τους, είχαν ήδη κάνει αισθητή την παρουσία τους δίνοντας ένα τεράστιο δείγμα μεγαλείου με το “Symphony masses: Ho Drakon Ho Megas”. Τα χρόνια κύλισαν με το άστρο τους να παραμένει λαμπερό για μια οκταετία συνεχούς και έντονης δισκογραφικής παρουσίας, όταν το ημερολόγιο έφτασε να γράφει 2004 και οι THERION ήταν ήδη έτοιμοι να μπουν στο στούντιο για την επόμενη δισκογραφική τους δουλειά.
Το υλικό, πολύ. Όπως ο ίδιος ο Christofer Johnsson πολλάκις έχει πει, σε εκείνο το σημείο της ιστορίας της μπάντας, ο δημιουργικός της οργασμός ήταν τέτοιος που αφενός μεν φαίνεται από τις συνεχόμενες κυκλοφορίες του συγκροτήματος, αλλά αφετέρου, από το γεγονός ότι το υλικό που ήταν διαθέσιμο εκείνη την χρονική περίοδο, έφτανε ούτε για ένα, ούτε για δύο, αλλά για τρία ολοκληρωμένα άλμπουμ.
Από τα πάμπολλα αυτά (σχεδόν) έτοιμα τραγούδια, κάποια αφέθηκαν και προστέθηκαν σε επερχόμενα άλμπουμ του σχήματος, φτάνοντας ένα εξ αυτών να καταλήγει μέχρι και στο “Beloved antichrist” του 2018, 14 χρόνια μετά, κάποια από αυτά όμως, κατέληξαν να σχηματίσουν τα δύο μάλλον πιο επιτυχημένα άλμπουμ των THERION, τα οποία κυκλοφόρησαν μαζί και φυσικά δεν είναι άλλα από τα “Sirius B” και “Lemuria”, τα οποία φέτος γιορτάζουν τα εικοστά τους γενέθλια.
Αρχικά, ο στόχος ήταν τα μέλλοντα να κυκλοφορήσουν άλμπουμ να περιέχουν το καθένα τραγούδια που θα ταιριάζουν μεταξύ τους σύμφωνα με το ύφος και την μορφή τους. Ακόμα και στιχουργικά. Το μεν “Sirius B” θα περιείχε τα πιο γρήγορα, πιο ευθεία, πιο power-ίζοντα κομμάτια, το δε “Lemuria”, ως τρίτο, θα περιοριζόταν στα εναπομείναντα κομμάτια, καθώς το δεύτερο άλμπουμ αρχικά, θα ήταν κάποιο το οποίο τελικά δεν κυκλοφόρησε ποτέ και το σύνολο θα αποτελούσε μία τριλογία. Πάνω κάτω, κάτι σαν την σύγχρονη τριλογία του “Leviathan”. Εν τέλει, το “Lemuria”, πήρε μια πιο επική και συνδεδεμένη με το παρελθόν χροιά, κάτι που είναι ξεκάθαρο από κομμάτια όπως τα “Typhon” και “Three ships of Berik Part 1: Calling to arms and fighting the battle” και “Three ships of Berik Part 2: Victory!”.
Τα δύο αυτά άλμπουμ, πέραν της σημαντικής καλλιτεχνικής αξίας τους και του γεγονότος ότι μάλλον (για τους περισσότερους έστω) αποτελούν και τα καλύτερα (ή έστω τα πιο πολυμνημονευμένα) άλμπουμ που κυκλοφόρησαν ποτέ οι Σουηδοί, θα λέγαμε ότι έχουν και μία μεταιχμιακή χρησιμότητα αν θέλει κανείς να διαχωρίσει σε μέρη την πορεία των THERION. Όπως το “Theli” τους απομακρύνει αισθητά από τις ρίζες και τις πρώτες τρεις κυκλοφορίες τους, έτσι και το “Lemuria” θα μπορούσε να είναι το τελευταίο της περιόδου που εγκαινίασε το “Theli”, αυτής της πολύ νεοκλασικής πομπώδους περιόδου του σχήματος, ενώ το “Sirius B”, θα μπορούσε να αποτελεί την αφετηρία αυτού που ουσιαστικά μέχρι και σήμερα ακούμε (κατά βάση) από το συγκρότημα. Το “Gothic Kabbalah” που ακολούθησε, είναι μάρτυρας αυτού του γεγονότος.
Τα δύο αυτά άλμπουμ, είναι τόσο σπουδαία, γιατί κυριολεκτικά, θα μπορούσαν να αποτελούν το απόσταγμα της ίδια της ουσίας των THERION. Περιέχουν όλα τα στοιχεία (μέχρι και ελάχιστα growl), που τους έκαναν μεγάλους και σχεδόν προδρομικά, δείχνουν την πορεία που το σχήμα θα έπαιρνε στην συνέχεια της πολυγραφότατης πορείας του.
Μπορεί οι οπαδοί των THERION να είναι χωρισμένοι σε κομμάτια, όσα και οι περίοδοι του ίδιου του συγκροτήματος, όμως, το 2004 και οι δύο αυτοί αδελφοί δίσκοι, καλύπτουν τις απαιτήσεις κάθε είδους οπαδού της μπάντας αλλά και κάθε είδους μουσικόφιλου.
Αυτό, είναι ίσως και το σπουδαιότερο, ανεξαρτήτως προσωπικού γούστου, που τα “Sirius B” και “Lemuria” κατάφεραν και θα συνεχίσουν να καταφέρνουν εσαεί.
Φανούρης Εξηνταβελόνης