ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Kairos” – SEPULTURA
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2011
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Nuclear Blast
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Roy Z
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Derrick Green
Κιθάρα – Andreas Kisser
Μπάσο – Paulo Jr.
Drums – Jean Dolabella
Μετά την κυκλοφορία του “A-Lex” το 2009 και με το δίσκο να προκαλεί ποικίλες αντιδράσεις, οι SEPULTURA για άλλη μια φορά «έγραφαν» τη γνώμη του κόσμου εκεί που δεν διεισδύει ποτέ το φως και αφού περιόδευσαν ξανά αρκετά, έρχονται και σε αλλαγή εταιρείας, καθώς φεύγουν από την SPV/Steamhammer και υπογράφουν στην Nuclear Blast. Επωφελούμενοι από τη συμφωνία αυτοί, βρίσκουν τον παραγωγό στο πρόσωπο του Roy Z. Όσοι γνωρίζουν τι εστί ο συγκεκριμένος κύριος, γνωρίζουν και το πόσο ανέστησε καριέρες και όπου κι αν πήγε ήταν κομβικός (Rob Halford, IRON MAIDEN, Bruce Dickinson, HELLOWEEN). To Δεκέμβριο του 2010 μπαίνουν στα Trama Studios στο Sao Paulo –ίδιο στούντιο στο οποίο ηχογράφησαν το “A-Lex” και μέχρι το Μάρτιο του 2011 έχουν ολοκληρώσει το 12ο άλμπουμ τους με τίτλο “Kairos”. Την 1η Μαρτίου ο δίσκος ολοκληρώθηκε και υπήρξε ανακοίνωση ότι θα κυκλοφορήσει τον Μάϊο. 3 μέρες μετά ανακοινώθηκε ο τίτλος “Kairos” και άλλαξε η κυκλοφορά προς «αργά την άνοιξη με νωρίς το καλοκαίρι». Μάλιστα θα ήταν και το τελευταίο άλμπουμ με τον ντράμερ Jean Dolabella, ο οποίος 5 μήνες μετά την κυκλοφορία του αποχώρησε από το συγκρότημα. Ο δίσκος ήταν concept και μάλιστα, σύμφωνα με τον κιθαρίστα Andreas Kisser, είχε να κάνει με την ίδια τη μπάντα.
Προχωρώντας το, ανέφερε ότι περικλείει μέσα του τα 26 (ως τότε) χρόνια ιστορίας τους και συγκεντρωνόταν στο τι ήταν οι SEPULTURA του σήμερα (δηλαδή του 2011). Αναλύοντας περισσότερο την ιστορία, ο κιθαρίστας ήταν πιο επεξηγηματικός: «To θέμα του δίσκου είναι η ίδια η έννοια του χρόνου και ο τίτλος αντανακλάται σε αυτό. Είναι σαν μια έννοια χρόνου μη χρονολογική, από το 1 ως το 2 για παράδειγμα, είναι σαν κάτι άμεσο σε χρονικό όριο, είναι μια ειδική χρονική στιγμή αλλαγής. Η ζωή του καθενός γράφεται από τις επιλογές του, έχεις πολλές στιγμές «καιρού» μέσα σου, σαν να πηγαίνεις από το σημείο Α στο Β, στο Γ και ούτω καθ’ εξής. Σε οδηγούν οι επιλογές σου και πρέπει να επιλέξεις τον ένα ή τον άλλο δρόμο. Κι αυτό είναι το είδος χρονικού ορίου στο οποίο αναφερόμαστε, δεν έχει να κάνει με τη γήρανση ή το να πηγαίνεις πίσω στο χρόνο, αλλά με τις σημαντικές στιγμές που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σου. Το άλμπουμ τους έβρισκε σκληρότερους και πιο ευθείς από το παρελθόν τους και είναι το καλύτερο της καριέρας τους με τον Derrick Green στα φωνητικά μέχρι να κυκλοφορήσει το περυσινό “Quadra”. Τα κομμάτια ειδικά προσφέρουν μεγάλη ποικιλία ρυθμών και διαθέσεων.
Ο δίσκος περιέχει μια καταπληκτική διασκευή μεταξύ άλλων στο “Just one fix” των MINISTRY –η οποία για να λέμε του στραβού το δίκιο, θα είχε μεγαλύτερη λογική να είχε γίνει παλιότερα όταν ήταν στη μπάντα ο «βαμμένος» οπαδός τους, Max Cavalera, ενώ τέρμα ακομπλεξάριστοι, βάζουν στη μπόνους έκδοση του δίσκου ΚΑΙ το “Firestarter” των PRODIGY συν ένα ακόμα καταπληκτικό κομμάτι, το “Point of no return”. Yπάρχουν κομματάρες όπως το ομότιτλο, το “Spectrum”, και τα “Relentless”, “Mask”, “Embrace the storm” που τους έβρισκαν σε φοβερή φόρμα, με την αδρεναλίνη στο φουλ και την απόδοση καλύτερη από ποτέ. Ο σκόπελος που ξεκίνησε με την αποχώρηση του Max και στη συνέχεια του Igor Cavalera, έβρισκε στο “Kairos” τους καλύτερους SEPULTURA των τελευταίων 15 ετών (τότε) και αποδείκνυαν ότι και χωρίς τα 2 αδέρφια, μπορούσαν να δημιουργήσουν πραγματικά αξιόλογη μουσική. Η σημασία του στη δισκογραφία τους είναι κομβική, καθώς μπορεί ο διάδοχος “The mediator between head and hands must be the heart” να είναι το πρώτο άλμπουμ από το ’98 και μετά που δεν είναι καλύτερο από το προηγούμενο, αλλά το “Machine messiah” αρχικά και ειδικότερα το “Quadra” έδειξαν ότι ετοίμαζαν σιγά και σταθερά το νέο τους ανανεωμένο πρόσωπο το οποίο όλοι εξήραν.
Υ.Γ.: Και μόνο για την αρχι-συναυλιάρα τους στην περιοδεία του δίσκου το 2012 τον Ιούνιο (αν θυμάμαι σωστά) με support τους δικούς μας SUICIDAL ANGELS, οι αναμνήσεις του δίσκου είναι πέρα για πέρα θετικές. Μια κορυφαία βραδιά όπου παίξανε ένα φοβερό σετ (ΚΑΙ την διασκευή των MINISTRY) και που απέδειξαν ότι όσες αλλαγές κι αν κάνεις, όταν είσαι ΤΕΡΑΣΤΙΟ συγκρότημα, συναυλιακά τουλάχιστον το δείχνεις σε κάθε περίπτωση!
Άγγελος Κατσούρας