A day to remember… 25/4 [KROKUS]

0
510












ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Headhunter”KROKUS
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:
1983
ΕΤΑΙΡΕΙΑ:
Arista
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ:
Tom Allom
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Marc Storace
Κιθάρα/Πλήκτρα – Fernando Von Arb
Μπάσo – Chris Von Rohr
Κιθάρα – Mark Kohler
Drums – Steve Pace

Λατρεμένο συγκρότημα οι KROKUS! Δεν σας κρύβω ότι ένας από τους πιο βασικούς λόγους που επισκέφτηκα το 2019 το Sweden Rock Festival ήταν για να δω την κλασική σύνθεση των Ελβετών. Δεν ήταν φυσικά ο μόνος λόγος αλλά καταλαβαίνετε τι εννοώ. Στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 το Rock City στη Σωκράτους (αλλά και αργότερα στην Ακαδημίας) έφερνε συχνά out of print δίσκους σε τιμή ευκαιρίας. Όσον αφορά την περίπτωση των KROKUS θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι όλοι οι δίσκοι τους από το 1981 ως το 1988 είχαν 500 δραχμές με εξαίρεση το “Headhunter” που είχε 790 δραχμές! Όταν είχα ρωτήσει τα παιδιά εκεί γιατί ήταν πιο ακριβό, η απάντηση ήταν άμεση: «είναι ο καλύτερος δίσκος τους…τόσο απλά»! Και μπορεί η τέχνη να είναι μία βαθιά εσωτερική και υποκειμενική υπόθεση αλλά υπάρχουν και αδιαπραγμάτευτες σταθερές για να συνεννοούμαστε. Δηλαδή, μπορεί εγώ να λατρεύω π.χ. το “Change of Address” αλλά αναμφισβήτητα το πιο αντιπροσωπευτικό και συνάμα πιο εμπορικό άλμπουμ των KROKUS είναι το “Headhunter”. Είναι ο δίσκος που κονταροχτυπιέται στα ίσα με το άλλο αριστούργημα των Ελβετών, το απίστευτο “Metal rendez-vous”. Ας μη ξεφεύγουμε όμως…

Το “Headhunter” ήρθε ένα χρόνο μετά το εμπορικά αποτυχημένο “One vice at a time” το οποίο δεν ήταν καθόλου κακό αλλά ψιλοθάφτηκε από το μουσικό τύπο της εποχής που το χαρακτήρισε μία μέτρια αντιγραφή των AC/DC. Σαφέστατα και οι KROKUS δεν έκρυψαν ποτέ την αγάπη τους για τους Αυστραλούς και έτσι βάλθηκαν να διαψεύσουν όλους εκείνους που τους είχαν απορρίψει…και κάπως έτσι εγένετο “Headhunter”. Το πρώτο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση ήταν η πρόσληψη του θρυλικού παραγωγού Tom Allom ο οποίος ήταν ένα καυτό όνομα λόγω των πρόσφατων επιτυχιών με τους JUDAS PRIEST. Το αποτέλεσμα φάνηκε κατευθείαν από τις πρώτες νότες του ομώνυμου κομματιού που άνοιγε το δίσκο αφού η ενέργεια και η έμπνευση των KROKUS αποτυπωνόταν με αψεγάδιαστο τρόπο στην κασέτα και το βινύλιο. Μιλώντας για έμπνευση, η συνθετική τριάδα των Von Arb, Von Rohr και Storace βρίσκεται σε δαιμονιώδη φόρμα καταθέτοντας τον έναν ύμνο μετά τον άλλο με φυσικά πιο χαρακτηριστικό το “Screaming in the night” που αποτελεί –μαζί με το “Tokyo nights- το πιο δημοφιλές τραγούδι των KROKUS σε παγκόσμιο επίπεδο.

Θα ήταν μεγάλη παράλειψη αν δεν αναφέραμε την καθοριστική συμβολή του manager Butch Stone στη διαμόρφωση του τελικού ηχητικού αποτελέσματος αλλά και της εξαιρετικής καλλιτεχνικής δουλειάς πίσω από τη φωτογράφηση και τον όλο σχεδιασμό του εξωφύλλου. Ξέρετε κάτι…είναι και αυτό κάτι που λείπει εδώ και πολλά χρόνια από τη μουσική βιομηχανία. Το συνολικά προσεγμένο αποτέλεσμα σε όλους τους τομείς…και όχι μόνο στα τραγούδια. Το “Headunter” έχει μείνει κλασικό και για τη φανταστική φωτογράφηση στο οπισθόφυλλο. Όμως τα τραγούδια ήταν εκείνα που το έχουν κατατάξει για πάντα στο πάνθεον των hard rock κυκλοφοριών της δεκαετίας του ‘80.

Did you know that:

  • Οι Rob Halford και Jimi Jamison κάνουν δεύτερα φωνητικά στο δίσκο; Ο μεν πρώτος στο κομμάτι “Ready to burn”, ο δεύτερος στο “Screaming in the night”.
  • Στο δίσκο υπάρχει μία διασκευή στο “Stayed awake all night” των BACHMAN-TURNER OVERDRIVE. Οι KROKUS είχαν ξεκινήσει μία άτυπη παράδοση ηχογράφησης διασκευών ήδη από το “One vice at a time” την προηγούμενη χρονιά και τη συνέχισαν μέχρι και το “Change of address” του 1986.
  • Στην πρώτη κοπή της ευρωπαϊκής έκδοσης του βινυλίου, πάνω στις ετικέτες αναγράφεται λανθασμένα ο τίτλος “Headhunters”.

Σάκης Νίκας

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here