ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Exit Wounds” – THE HAUNTED
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2014
ΕΤΑΙΡΙΑ: Century Media
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Tue Madsen
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Marco Aro
Κιθάρες – Patrik Jensen
Κιθάρες – Ola Englund
Μπάσο – Jonas Björler
Τύμπανα – Adrian Erlandsson
Το ποιοι είναι οι THE HAUNTED, τα πεπραγμένα τους και ακόμα περισσότερο το ότι προήλθαν από τη μήτρα των μυθικών AT THE GATES, λίγο πολύ το γνωρίζουμε όλοι. Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας των 90s και λίγο μετά από τη διάλυση των προπατόρων του σουηδικού μελωδικού ακραίου ήχου, έδωσαν το φιλί της ζωής στο thrash metal με το ντεμπούτο τους, κυκλοφορώντας έναν από τους καλύτερους δίσκους του ιδιώματος. Κανένας δίσκος τους μπορεί να μην πλησίασε τον ομώνυμό τους, αλλά κυκλοφόρησαν κάποιες εξαιρετικές δουλειές, αλλά και κάποιες αμφιλεγόμενες. Η δεύτερη αποχώρηση του Peter Dolving το 2012 και η διαφαινόμενη επαναδραστηριοποίηση των AT THE GATES, έβαλε τα πράγματα στον πάγο και έκανε πολλούς να νομίσουν πως το τέλος της μπάντας ήταν… προ των πυλών.
Στα 40στά γενέθλια του Jonas Björler, στις 26 Φεβρουαρίου του 2013, ο ίδιος με τον Patrik Jensen κουβέντιασαν, τα έβαλαν κάτω και αποφάσισαν πως δεν έπρεπε να αφήσουν τη μπάντα να διαλύσει. Λίγες μέρες ο δεύτερος σήκωσε το τηλέφωνο και επικοινώνησε με τον Marco Aro, ζητώντας του να επιστρέψει στη μπάντα. Οι εξαντλητικές περιοδείες και οι εξαρτήσεις από τις οποίες υπέφερε ο Aro κατά την προηγούμενη θητεία του στη μπάντα, τον έκαναν διστακτικό στο να απαντήσει θετικά σε μια ενδεχόμενη επιστροφή του στις τάξεις των Σουηδών, μιας και δεν ήθελε μια εκ νέου ενασχόληση με τη μπάντα να τον κρατήσει πίσω σε σχέση με την οικογένειά του. Παρά τους αρχικούς δισταγμούς, εν τέλει πήρε την απόφαση της επιστροφής. Ο Adrian Erlandsson επέστρεψε επίσης στη μπάντα και με την προσθήκη του Ola Englund (ex-SIX FEET UNDER), η πεντάδα ξεκίνησε να δουλεύει πάνω σε καινούργιο υλικό. Το “Eye of the Storm” ΕΡ άνοιξε την όρεξη όλων όσων αγάπησαν τη μπάντα, μιας και άφηνε πίσω όλους τους πειραματισμούς που δίχασαν τους οπαδούς τους και ατένιζε απευθείας τις παλιές μέρες του συγκροτήματος.
Η επάνοδος με το “Exit Wounds” δεν άργησε να έρθει και από την πρώτη ακρόαση ήταν απολύτως εμφανές πως το υλικό του ήταν στοχευμένο, συμπαγές, “τσαντισμένο” και γεμάτο δύναμη. Η απουσία των γενικευμένων πειραματισμών που διεφάνη στο ΕΡ επιβεβαιώνεται στο ακέραιο στο δίσκο, με τη μπάντα να τιμάει τους πρώτους τρεις δίσκους της δισκογραφίας του, θέλοντας να αφήσει ένα ξεκάθαρο στίγμα σχετικά με την καινούργια εποχή των THE HAUNTED. Thrash riffs, μπόλικο groove και μελωδία στις σωστές δόσεις ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά του δίσκου. Οι επιστροφές των Aro και Erlandsson ευνόησαν άλλωστε αυτή την κατεύθυνση, με το πάθος και την εκρηκτικότητα που πάντα έβγαζαν οι ερμηνείες του μεν, αλλά και το ταχύτατο και χειρουργικής ακρίβειας παίξιμο του δε. Η ποικιλία δε λείπει από το δίσκο, αλλά αυτό που σίγουρα λείπει είναι η σπιρτάδα του αποχωρήσαντος Anders Björler, χωρίς όμως να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για την όγδοη δουλειά του γκρουπ. Ανασταλτικό παράγοντα δεν αποτέλεσαν ούτε τα πολλά σε αριθμό κομμάτια του “Exit Wounds”, με τη συνολική διάρκεια να παραμένει σε λογικά πλαίσια. Ούτε φυσικά και τα 2-3 filler-άκια που αν έλειπαν θα ανέβαζαν το τελικό αποτέλεσμα.
Το “Exit Wounds” μπορεί να μην δύναται ούτε στο ελάχιστο να επισκιάσει και να ξεπεράσει τις πρώτες και λαμπρές δουλειές του συγκροτήματος, αλλά ήταν ένας συνολικά αξιοπρεπής δίσκος, που θύμιζε τους THE HAUNTED που όλοι αγαπήσαμε και καθόλα ιδανικός για να δηλώσει η μπάντα πως είναι ακόμα εδώ και μπορεί ακόμα να χαρίζει δυνατές στιγμές. Επίσης αποτέλεσε και ένα εξαιρετικό ορεκτικό για το comeback των AT THE GATES που κυκλοφόρησε ελάχιστους μήνες αργότερα μέσα στη χρονιά.
Θανάσης Μπόγρης