ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Sin Decade” – PRETTY MAIDS
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1992
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Columbia
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Flemming Rasmussen & Pretty Maids
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Ronnie Atkins
Κιθάρες – Ken Hammer
Μπάσο – Kenn Jackson
Drums – Michael Fast
Πλήκτρα – Alan “Stevie” Owen & Dominic Gale
Δεύτερα φωνητικά – Knud Lindhard
Οι PRETTY MAIDS to 1992, παρόλο που είχαν μόνο οκτώ χρόνια καριέρας, ήταν ένα συγκρότημα που κατάφερε με μόλις 3 albums να κάνει το όνομα του γνωστό στο κοινό, αφού το ταλέντο και η έμπνευση που είχαν έτσι ώστε να γράφουν ωραία τραγούδια, έφερνε μόνο καλά αποτελέσματα στους δίσκους τους.
Την συγκεκριμένη χρονιά το group είχε έτοιμη την τέταρτη studio δουλειά του “Sin decade”, ένα album που διαδέχτηκε το προ διετίας “Jump the gun/Lethal heroes” (διαφορετικός τίτλος σε Ευρώπη και Αμερική), το οποίο ναι μεν είχε πολύ καλές συνθέσεις που μέχρι και σήμερα έχουν μείνει αειθαλείς στο χρόνο, δυστυχώς όμως δεν πήγε καλά εμπορικά και έτσι έφερε διάσπαση μελών στο σχήμα. Οι Allan Delong (κιθάρα), Alan Owen (keyboards) και Phil More (drummer), έφυγαν από το συγκρότημα και τις θέσεις τους πήραν οι Michael Fast (drummer) και Kenn Jackson (μπάσο). Επιπλέον προσέλαβαν και τον Δανό παραγωγό Flemming Rasmussen, ο οποίος έχει συνεργαστεί με τους METALLICA, MORBID ANGEL, BLIND GUARDIAN, NARITA,RAINBOW, ARTILLERY μεταξύ άλλων, αλλά είχε συνεργαστεί και μαζί τους στο “Jump the gun”.
Οι PRETTY MAIDS, ήθελαν να κάνουν αλλαγές, κάτι το οποίο φάνηκε περίτρανα με τις παραπάνω κινήσεις. Καταρχάς άφησαν το φουτουριστικό στυλ των δυο προηγούμενων εξωφύλλων και παρουσίασαν στην τότε νέα τους δουλειά έναν πολύ όμορφο πίνακα, που ταίριαζε με τον τίτλο που επέλεξαν να δώσουν στο album. Οι Atkins και Hammer, που ήταν ο βασικός κορμός σύνθεσης είχαν τότε δηλώσει ότι ήθελαν να γράψουν πιο επιθετικά και heavy τραγούδια, κάτι που ο καθένας ακούγοντας τον δίσκο καταλάβαινε εξαρχής. Το “Running Out” που άνοιγε τον δίσκο, «έδειχνε» στον οπαδό την πορεία του δίσκου.
Όπως είχε φανεί και από τις προηγούμενες δυο –κυρίως- κυκλοφορίες τους οι Atkins και Hammer είχαν περίσσιο ταλέντο και έμπνευση να γράφουν ωραία τραγούδια έτσι ώστε ο οπαδός να έχει μόνο ηχητική απόλαυση. Έτσι στο “Sin decade” δεν άλλαξαν ούτε μουσικό ύφος ούτε στυλ απόδοσης των τραγουδιών. Σχεδόν στο μισό δίσκο τα τραγούδια είχαν ως επί το πλείστον γρήγορο tempo ηχητικά «ακροβατώντας» ανάμεσα στον metal και τον hard rock ήχο. Όταν πάλι οι ταχύτητες «έπεφταν», τα τραγούδια είχαν αμιγώς hard rock στοιχεία του ιδιώματος, με αρκετές πινελιές από τον Αμερικάνικο ήχο της εποχής. Για ακόμα μια δουλειά, οι συνθέσεις είχαν ότι είχε αγαπήσει ο μέσος ή μη οπαδός στο group μέχρι εκείνη την χρονική περίοδο: ωραία, πορωτικά ριφ που σε ξεσήκωναν άμεσα, catchy ρεφραίν που σου έμεναν εύκολα και τα σιγοτραγουδούσες συνέχεια και τραγούδια με θελκτικές στην ακρόαση μελωδίες που είχαν αρχή, μέση και τέλος, χωρίς κανένα περιττό σημείο σε αυτές, φυσικά με την συνοδεία πλήκτρων που ήταν, και είναι μέχρι και σήμερα, σήμα κατατεθέν του group. Απλά σε αυτή την δουλειά ήταν ελαφρώς πιο λίγα σχετικά με το τότε παρελθόν.
Ο Rasmussen, έκανε πολύ καλή δουλειά στην παραγωγή του δίσκου, διατηρώντας για ακόμα μια φορά, το χαρακτηριστικό ήχο που είχε το group στα τραγούδια του. Εκτός αυτού όμως στο album υπάρχει και το “Please don’t leave me”, σύνθεση των John Sykes και Phil Lynott από τους THIN LIZZY. Το εν λόγω τραγούδι είναι από αυτά στην δισκογραφία ενός συγκροτήματος, που αν δεν ξέρεις τους αυθεντικούς σύνθετες νομίζεις ότι είναι τραγούδι των PRETTY MAIDS. Η εν λόγω σύνθεση σίγουρα χάρισε πιο πολλά credits στο δίσκο.
Το “Sin decade” πήρε αξία την σκυτάλη απ’ ότι είχε κυκλοφορήσει το group τα προηγούμενα χρόνια. Σίγουρα δεν υπήρχαν διαχρονικά τραγούδια όπως είχαν τα πρώτα 3 albums τους, αλλά όμως υπήρχαν συνθέσεις που συνέχισαν την καλή πορεία τους, κάνοντας το δίσκο να αποτελεί ακόμα και τις μέρες μας, μια πολύ καλή ηχητική συντροφιά σε όποιον επιλέξει να το ακούσει. Άλλωστε από τότε οι PRETTY MAIDS, μόνο καλά albums μας έχουν δώσει, κάτι που κρατάει το συγκρότημα, από τότε, ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού. .
Θοδωρής Μηνιάτης