A Day to Remember… 27/03 [DEFIANCE]

0
234

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Beyond recognition” – DEFIANCE
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1992
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Roadracer Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Rob Beaton
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Steev Esquivel

Κιθάρες – Doug Harrington (R.I.P. 2006) , Jim Adams
Μπάσο – Mike Kaufmann
Drums – Matt Vander Ende

Όταν μιλάμε για thrash metal από το Bay Area, το όνομα των DEFIANCE δεν είναι από τα πρώτα που θα αναφερθεί, αν και στο άκουσμα τους, οι πιο μυημένοι θα συγκατανεύσουν θετικά με ικανοποίηση. Οι DEFIANCE κατάφεραν από το 1989 με το ντεμπούτο τους “Product of society” να προκαλέσουν μια αίσθηση γύρω από το όνομα τους, κυρίως λόγω του Jeff Waters των ANNIHILATOR που ανέλαβε για πρώτη φορά την παραγωγή ενός δίσκου. Οι συνθέσεις, αν και καθαρόαιμες Bay Area, θύμιζαν πολύ TESTAMENT, το γεγονός αυτό όμως δεν εμπόδισε τους DEFIANCE να αρχίζουν να δημιουργούν ένα αρκετά ισχυρό fan base. Τα πράγματα εξελίχθηκαν ακόμη καλύτερα στο δεύτερο άλμπουμ τους “Void terra firma” που κυκλοφόρησε ένα χρόνο αργότερα, με τους DEFIANCE να έχουν μια πιο προσωπική ταυτότητα , ενώ καταλυτικό ρόλο έπαιξε και η αντικατάσταση του τραγουδιστή Ken Elkington από τον Steev Esquivel. Και ενώ όλα έδειχναν ιδανικά για τους DEFIANCE, κάπου εκεί άρχισαν τα προβλήματα…

Το 1991 και ενώ η μπάντα ετοιμάζεται να μπει στο στούντιο , έχοντας μάλιστα εξασφαλίσει τον Rob Beaton για παραγωγό, ο οποίος είχε κάνει πολύ καλή δουλειά στο “Victims of deception” των HEATHEN την ίδια χρονιά, αναγκάζεται να απολύσει τον Steev Esquivel καθώς τα προβλήματα που αντιμετώπιζε ο τραγουδιστής με τα ναρκωτικά τον είχαν οδηγήσει σε πολύ άσχημη κατάσταση. Αντικαταστάτης του, ο Matt Ulricksen των power/thrashers MILITIA αλλά το αποτέλεσμα ήταν τόσο απογοητευτικό που εκδιώχθηκε κακήν κακώς προτού ξεκινήσουν οι ηχογραφήσεις. Τελικά ο Esquivel επέστρεψε στη μπάντα όντας “καθαρός” από τις καταχρήσεις αλλά όλα αυτά τα γεγονότα πήγαν την κυκλοφορία του άλμπουμ πιο πίσω. Με τα πολλά, το τρίτο άλμπουμ των DEFIANCE με τίτλο “Beyond recognition” κυκλοφόρησε σαν σήμερα το 1992.

Το “Beyond recognition” προκάλεσε αίσθηση στους thrash κύκλους καθώς παρουσίασε μια μπάντα απίστευτα εξελιγμένη, τόσο συνθετικά όσο και εκτελεστικά. Η αλήθεια είναι ότι τα πρώτα ψήγματα του τεχνικού thrash των DEFIANCE είχαν εμφανιστεί στο προηγούμενο άλμπουμ τους, όμως είμαι σίγουρος ότι κανείς δεν θα περίμενε τέτοια εξέλιξη. Στο “Beyond recognition” οι DEFIANCE οργιάζουν κυριολεκτικά, πειραματιζόμενοι με τον ήχο τους εισάγοντας και αρκετά jazz fusion στοιχεία, χωρίς όμως να παρεκκλίνουν ούτε στο ελάχιστο από τον δρόμο του Bay Area. Οι επιρροές από τους TESTAMENT παραμένουν, κυρίως στον τρόπο που τραγουδά ο Esquivel και θυμίζει έντονα τον Chuck Billy, αλλά το τεχινικό prog thrash των συνθέσεων παραπέμπει κυρίως στους HEATHEN και στους WATCHTOWER. Τραγούδια όπως το “Killing floor” με την εξαιρετική εισαγωγή του, το σκοτεινό και τεχνικότατο “Perfect nothing” με τις jazz επιρροές, το καταιγιστικό “Inside looking out”, το ογκώδες “The chosen” και το εντελώς WATCHTOWERικό “Power trip” είναι για σεμινάριο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα υπόλοιπα κομμάτια υστερούν. Ταχύτητα, τεχνική, φαντασία, όλα συνυπάρχουν στο “Beyond recognition” δημιουργώντας ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα.

Ιδιαίτερη αναφορά εκτιμώ ότι πρέπει να γίνει στο έξοχο κιθαριστικό δίδυμο των Adams/ Harrington που πετάει φωτιές και θεωρώ ότι δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από άλλα πιο γνωστά ντουέτα της εποχής. Φανταστικά riffs αλλά και εξαιρετικά solos που προσωπικά μου έφεραν στο μυαλό το δίδυμο των Altus/ Piercy των HEATHEN. Είναι πραγματικά κρίμα που αυτό το άλμπουμ ήταν το τελευταίο του Harrington με τους DEFIANCE καθώς το 2006 έφυγε νικημένος από τον καρκίνο.

Θα περίμενε λοιπόν κανείς ότι το “Beyond recognition” θα ήταν το άλμπουμ που θα άνοιγε τις πόρτες στους DEFIANCE για μια καθολική αναγνώριση. Φοβερές κομματάρες, απίστευτη παραγωγή από τον Beaton, χαρακτηριστικό εξώφυλλο από τον Ed Repka, το “Beyond recognition” είχε, αυτό που λέμε, όλο το πακέτο. Και όμως, λίγους μόλις μήνες μετά την κυκλοφορία του , οι DEFIANCE οδηγήθηκαν σε διάλυση. Τι πήγε στραβά; Πολύ απλά, η μηδαμινή προώθηση του άλμπουμ αλλά και της μπάντας από την Roadracer, τουλάχιστον στις Ηνωμένες Πολιτείες, με καταστροφικά αποτελέσματα. Τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα στην Ευρώπη και την Ιαπωνία όπου την διανομή είχε αναλάβει η Roadrunner αλλά σε γενικές γραμμές η Roadracer έδειχνε να αγνοεί παντελώς την μπάντα. Αποκορύφωμα, η ακύρωση της Ευρωπαϊκής περιοδείας που είχε κανονιστεί με τους SEPULTURA και το γεγονός αυτό οδήγησε στη διάλυση των DEFIANCE και σε πολλά σκαμπανεβάσματα μέχρι την δισκογραφική επιστροφή τους το 2009 με το “The prophecy”.

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι το “Beyond recognition” είναι το καλύτερο άλμπουμ των DEFIANCE και οπωσδήποτε ένα από τα καλύτερα που έχουν τη σφραγίδα του Bay Area. Απλά, λιτά, ξεκάθαρα!

Did you know that:

  • Στo τραγούδι”Inside looking out” συμμετέχει στα φωνητικά ο David White των HEATHEN. Αξίζει εδώ να αναφέρουμε ότι το συγκεκριμένο κομμάτι προοριζόταν από τη μπάντα για το single του δίσκου χωρίς όμως να υπάρξει ανταπόκριση από τη Roadracer, συνέπεια της αδιαφορίας που αναφέραμε παραπάνω. Να πούμε επιπλέον ότι το 1994 οι DEFIANCE ηχογράφησαν με τον White στα φωνητικά ένα demo με τίτλο “Wasting creation” προτού διαλυθούν ξανά.
  • Εάν (πολύ κακώς) δεν έχετε το “Beyond recognition” στη συλλογή σας, σας προτείνω να αναζητήσετε την επανέκδοση του από την Metal Mind το 2008 όπου εκτός από το άλμπουμ θα βρείτε το πρώτο demo της μπάντας από το 1987 καθώς και τα “Inside looking out”, “Tribulation” και “Void terra firma” σε live εκτελέσεις.

Θοδωρής Κλώνης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here