A day to remember… 27/9 (CORROSION OF CONFORMITY)

0
180
Corrosion












Corrosion

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ – “Deliverance” – CORROSION OF CONFORMITY
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ1994
ΕΤΑΙΡΙΑColumbia
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣJohn Custer
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά / Κιθάρες – Pepper Keenan
Μπάσο – Mike Dean
Κιθάρες / Φωνητικά – Woody Weatherman
Τύμπανα / Φωνητικά – Reed Mullin

H στροφή στον ήχο των CORROSION OF CONFORMITY με το έμπα των 90s μετουσιώθηκε με μεγάλη επιτυχία στο “Blind”, μία φοβερή κυκλοφορία που λειτούργησε κατά κάποιο τρόπο ως γέφυρα σε ότι συνέβη μετέπειτα στην καριέρα τους. Το συγκρότημα που στα 80s κυκλοφόρησε δίσκους που καθόρισαν τον crossover ήχο καθώς και το ευρύτερο punk/hardcore ιδίωμα και υπήρξε επιδραστικό για αρκετά νέα συγκροτήματα, βρίσκεται πλέον στο δρόμο με σχήματα όπως οι PRONG, SOUNDGARDEN, ROLLINS BAND και σε κοινή περιοδεία με τους IRON MAIDEN και TESTAMENΤ, εκθέτοντας τη μουσική τους σε ένα εντελώς διαφορετικό ακροατήριο που θα αποτελέσει πρόσφορο έδαφος για τη συνέχεια αλλά η μοίρα τους βρίσκει σε άλλο ένα κομβικό σημείο που θα πρέπει να παρθούν οι σωστές αποφάσεις και θα επηρεάσουν το μέλλον των C.O.C.

Έχοντας ξεκινήσει να δουλεύουν πάνω σε νέο υλικό με τη σύνθεση που ηχογράφησε το “Blind”, μπαίνουν σε στούντιο στην Atlanta και στον πέμπτο μήνα των ηχογραφήσεων το συγκρότημα είναι απογοητευμένο από τον τραγουδιστή Karl Agell με αποτέλεσμα να τον απολύσουν και τον μπασίστα Phil Swisher να τον ακολουθεί για συμπαράσταση. Μαζί θα φορμάρουν τους LOOSE CANNON στους οποίους θα αποτελέσει μέλος για ένα μικρό διάστημα και ο κιθαρίστας των C.O.C., Woody Weatherman και στη συνέχεια θα μετονομαστούν σε LEADFOOT.

Αυτή η ατυχής συγκυρία ξαναφέρνει σε επαφή τους C.O.C. με τον Mike Dean, μπασίστα κι ένας εκ των ιδρυτών των C.O.C. o οποίος ακούει κασέτα με υλικό από τον επερχόμενο δίσκο κι εντυπωσιάζεται σε βαθμό που συζητάει να επιστρέψει στο συγκρότημα. Όντας εκτός σχήματος από το 1987 και συνυφασμένος απόλυτα με την crossover περίοδο των C.O.C., η αλλαγή του ήχου που προέκυψε από το “Blind” δεν τον δυσαρέστησε, αντιθέτως σε σχετική συνέντευξη είχε δηλώσει πως οι επιρροές από THIN LIZZY, DEEP PURPLE και BLACK SABBATH ήταν πάντα εκεί μιας και άκουγαν αυτά τα συγκροτήματα συνεχώς στο van όταν περιόδευαν.

Ένα από τα πρώτα τραγούδια που του έβαλαν να ακούσουν ήταν μία πρώιμη μορφή του “Clean my wounds” το οποίο είχε τον προσωρινό τίτλο “The Thin Lizzy song” και όταν άκουσε και τα υπόλοιπα συνειδητοποίησε το πόσο heavy και τεράστια ακούγονταν, με τη δυναμική να προσεγγίσουν ένα ευρύτερο κοινό χωρίς να χρειαστεί να συμβιβαστούν. Πώς θα γινόταν άλλωστε αυτό μιας και το budget από τη Relativity δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο αλλά είχαν την πλήρη υποστήριξη του παραγωγού τους John Custer με τον οποίον είχαν δουλέψει για πρώτη φορά στο “Blind” και παρέμεινε στενός συνεργάτης τους μέχρι και σήμερα.

Με τη θέση του μπασίστα να έχει καλυφθεί έπρεπε να δουν τι θα κάνουν με τραγουδιστή. Μετά από αποτυχημένες audition, o Mike Dean προτείνει στον Pepper Keenan να αναλάβει αυτός τα φωνητικά μιας και το είχε επιχειρήσει με επιτυχία στο “Vote with bullet”, μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των C.O.C. μέχρι τότε. Τα “My grain” και “Albatross” ήταν τα πρώτα τραγούδια που επιχείρησε να τραγουδήσει και η συνέχεια τους βρίσκει με πιο γρήγορους ρυθμούς να ολοκληρώνουν το δίσκο τους, με κάποιες ηχογραφήσεις να πραγματοποιούνται στα θρυλικά Electric Lady Studios στη Νέα Υόρκη καθώς και η μίξη την οποία ανέλαβε στο μεγαλύτερο μέρος της ο Toby Wright (SLAYER, ALICE IN CHAINS, PRIMUS) καθώς και ο John Custer.

Το “Deliverance” ηχογραφήθηκε με τον πατροπαράδοτο θεμελιώδη rock τρόπο χωρίς παρεμβάσεις κι αυτό που κατάφεραν οι C.O.C. ήταν να έχουν ένα άλμπουμ στα χέρια τους που ακουγόταν λες και είχε χρηματοδοτηθεί από μεγάλη εταιρεία, με ψαρωτικό ήχο κι επειδή πίστευαν αρκετά σε αυτό δεν ήθελαν να κυκλοφορήσει από τη Relativity κι όταν τους ζήτησαν να τους αποδεσμεύσουν πήραν αρνητική απάντηση.

Εντωμεταξύ μέσω γνωριμιών του drummer Reed Mullin, ακούει και ο Don Ienner, πρόεδρος της Columbia Records το νέο υλικό, αλλά τρώνε κι αυτοί άκυρο όταν τους ζητούν να «αγοράσουν» τους C.O.C. μιας και η Raltivity δεν είχε σκοπό να αφήσει άλλη εταιρία να κυκλοφορήσει το άλμπουμ που αυτή είχε ήδη χρηματοδοτήσει αφήνοντας το συγκρότημα μετέωρο, με τα μέλη τους άφραγκα κι ένα άλμπουμ να παραμένει στο ράφι. Η Columbia βέβαια δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια, μιας και η Sony στην οποία άνηκε και η Columbia εξαγόρασε την Relativity και μεταβίβασε το συμβόλαιο του συγκροτήματος σε αυτήν, με τo “Deliverance” να κυκλοφορεί τελικά από πολυεθνική εταιρεία.

Ένα άλμπουμ αγέραστο, ελευθεριακό και πνευματώδες από ένα συγκρότημα που μπορεί να περηφανεύεται πως έχει περιοδεύσει με punk/hardcore θρύλους όπως οι MINOR THREAT και τους BLACK FLAG και metal μεγαθήρια σαν τους METALLICA και IRON MAIDEN και δεν το αναφέρουμε τυχαία αυτό μιας και αμφισβητήθηκε το punk ethos του συγκροτήματος τότε και μάλιστα σε μία περίοδο που o punk ήχος βρισκόταν στο peak του εμπορικά με κυκλοφορίες όπως τα “Dookie” (GREEN DAY), “Smash” (THE OFFSPRING), “…And out come the wolves” (RANCID) και “Stranger than fiction” (BAD RELIGION). Τη συγκεκριμένη περίοδο οι C.O.C. απαντούν με ένα heavy άλμπουμ που πατάει γερά σε μεγαθήρια όπως οι BLACK SABBATH, LYNYRD SKYNYRD, THE ΑLMAN BROTHERS BAND και THIN LIZZY χωρίς να ακούγεται ρετρό ή παρωχημένο.

Αντιθέτως βγάζει μία ωμή δύναμη που μόνο ένα συγκρότημα με το background και τον metal απόηχο των C.O.C. θα μπορούσε να αποδώσει ενώ και οι πιο εύθραυστες στιγμές όπως το “Shelter” κρύβουν μεγαλείο ψυχής. Υπάρχουν σε αυτό μεγαλειώδεις ύμνοι όπως τα “Heaven’s not overflowing”, “Albatross”, “Clean my wounds”, “Broken man”, “Seven days”, κυριολεκτικά ολόκληρο το άλμπουμ ξεχειλίζει από έμπνευση σε τέτοιο βαθμό που μέχρι και οι METALLICA με τους οποίους έχουν φιλικές σχέσεις από τα μέσα των 80s και ιδιαίτερα ο James Hetfield με τον Pepper Keenan, εξέφρασαν έντονα τις κοινές τους επιρροές δύο χρόνια στο “Load”.

Με μία πολυεθνική πλέον να τους στηρίζει και να επενδύει σε αυτούς, γυρίζουν δύο βίντεο για τα δύο single “Albatross” και “Clean my wounds”, με τον Samuel Bayer που είχε σκηνοθετήσει το “Smells like teen spirit” των NIRVANA να αναλαμβάνει το πρώτο και το MTV να τα προβάλει σε τακτά χρονικά διαστήματα. Βγαίνουν σε headline περιοδεία στην Ευρώπη και ακολουθούν αργότερα τους MEGADETH σε Η.Π.Α. και Ευρώπη και αργότερα με τους MONSTER MAGNET και SEASON TO RISK στις Η.Π.Α. Στις 26 Αυγούστου 1995 θα εμφανιστούν στο Monsters Of Rock, στο Castle Donington μαζί με τους WARRIOR SOUL, MACHINE HEAD, WHITE ZOMBIE, SLASH’S SNAKEPIT, SLAYER, SKID ROW, THERAPY και headliners τους METALLICA για τους οποίους θα ανοίξουν τρεις μέρες πριν στο secret-gig στο Astoria 2 στο Λονδίνο. Το “Deliverance” παρέμεινε για τέσσερις μήνες στα Billboard φτάνοντας μέχρι τη θέση #155 και #5 θέση στα Heatseekers chart έχοντας πουλήσει πάνω από 500.000 αντίτυπα.

Did you know that:

  • Στο τραγούδι “Deliverance” τραγουδάει ο μπασίστας Mike Dean. Στο παρελθόν είχε αναλάβει εξολοκλήρου τα φωνητικά στο “Animosity” του 1985 καθώς και στο “Six Songs with Mike singing: 1985” που κυκλοφόρησε αργότερα το 1989.
  • Την ίδια περίοδο συμμετέχουν στο soundtrack της ταινίας “Clerks” (1994) με το “Big problems”, ένα τραγούδι που υπήρχε σε παλαιότερη εκτέλεση στη συλλογή του 1983 με τίτλο “No core” καθώς και στο “Nativity in Black: A tribute to Black Sabbath” με τη διασκευή τους στο “Lord of this world”. Για την εν λόγω διασκευή μπήκαν σε ένα 8-track στούντιο στο Raleigh, North Carolina απ’ όπου κατάγονται και το έπαιξαν live θέλοντας με αυτόν το τρόπο να δώσουν τη δική τους πτυχή στο τραγούδι, ηχογραφώντας το στις ίδιες συνθήκες με τους BLACK SABBATH εκείνης της περιόδου.
  • Ο Pepper Keenan είχε περάσει αρχικά από audition στους C.O.C. για να αναλάβει τα φωνητικά το 1989 αλλά επειδή έψαχναν κάτι διαφορετικό οι υπόλοιποι τον απέρριψαν αλλά του ζήτησαν να αναλάβει τη δεύτερη κιθάρα. Την ίδια περίοδο ο Reed Mullin είχε ρωτήσει τους Chris Cornell (SOUNDGARDEN) και Buzz Osborne (MELVINS) αν ήθελαν να καλύψουν την κενή θέση του τραγουδιστή.
  • Όταν έφυγε ο Phil Swisher από το συγκρότημα ένας από τους μπασίστες που είχε περάσει από audition και τζάμαρε μαζί τους για μερικές μέρες μέχρι που επέστρεψε ο Mike Dean, ήταν “Dixie” Dave Collins γνωστός από τους BUZZOV•EN και WEEDEATER.
  • Τα μικρά instrumental τραγούδια που υπάρχουν στο άλμπουμ με έντονο το άρωμα από QUEEN, LED ZEPPELIΝ κ.α. γράφτηκαν την περίοδο που οι Karl Agell και Phil Swisher είχαν ήδη αποχωρήσει, με το συγκρότημα να έχει ολοκληρώσει ένα μεγάλο μέρος των ηχογραφήσεων κι επειδή δεν ήξεραν τι άλλο να κάνουν μιας και η Relativity είχε ήδη πληρώσει για το διάστημα που βρισκόντουσαν εκεί, τα ηχογράφησαν χωρίς να έχουν σκοπό να χρησιμοποιηθούν ως ιντερλούδια. Στο “#2121313” συμμετέχει συνθετικά ο παραγωγός John Custer. Αντίστοιχο credit βρίσκουμε και στο “Seven days”.
  • O Bruce Smith που παίζει pedal steel guitar στο “Shelter”, ήταν ο tour manager των C.O.C. και κιθαρίστας παλαιότερα σε συγκροτήματα όπως οι HEATHENS GIRLS, THE SWINGING RICHARDS κ.α.
  • Διαβάζοντας τα credits του άλμπουμ, διαβάζουμε εκτός των άλλων “thanks to James (jump in the fiyahh) Hetfield – for the shot” και με βάση αυτό δεν είναι δύσκολο να διακρίνουμε την κοντινή φωτογραφία με το χαρακτηριστικό χαμόγελο του James Hetfield σε μία από αυτές που υπάρχουν στο ένθετο. Ο James Hetfield είναι δηλωμένος οπαδός των C.O.C. και κατά καιρούς έχει ανέβει αρκετές φορές στην σκηνή μαζί τους κι έχουν παίξει το “Seven days”. Επίσης οι METALLICA σε συναυλία τους το 2019 στη PNC Arena στο Raleigh, τζάμαραν το “Albatross” ως φόρο τιμής στους C.O.C. που κατάγονται από κει.

Κώστας Αλατάς

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here