A day to remember… 28/8 [SLIPKNOT]

0
9












ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Iowa” – SLIPKNOT
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2001
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Roadrunner
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Ross Robinson
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – (#8) Corey Taylor
Κιθάρες – (#7) Mick Thomson
Δεύτερα, φωνητικά – (#6) Shawn Crahan
Samples – (#5) Craig Jones
Κιθάρες – (#4) Jim Root
Δεύτερα φωνητικά – (#3) Chris Fehn
Μπάσο, δεύτερα φωνητικά – (#2) Paul Gray
Drums – (#1) Joey Jordison
DJ – (#0) Sid Wilson

Είσαι ο εφιάλτης κάθε πιουρίστα, ανακατεύοντας DJ, hip-hop, death metal, thrash metal, γκρούβα φτιάχνοντας ένα εκρηκτικό μίγμα που διαλύει κάθε συναυλιακό χώρο. Λέγεσαι SLIPKNOT και από μια κωμόπολη στην Iowa, ξεκίνησες με σκοπό να τρελάνεις το κόσμο! Έχεις μόλις σοκάρει το κόσμο με ένα από τα καλύτερα ντεμπούτα της δεκαετίας του ‘90. Tο ομώνυμο άλμπουμ σου, μοσχοπούλησε αγκαζέ με το “Burn my eyes” των MACHINE HEAD και αυτά τα δύο ήταν τα καλύτερα σε πωλήσεις ντεμπούτα της εταιρείας. Όχι και άσχημα! Πόσες μπάντες εκεί έξω, θα λύγιζαν κάτω από το βάρος ενός τόσο φρέσκου ντεμπούτου; Πόσοι “διάττοντες αστέρες” έχουν έλθει και παρέλθει μη μπορώντας να διαχειριστούν κάτι τέτοιο; Όχι εσύ! Γι αυτό, η εταιρεία πλέον σε εμπιστεύεται τυφλά, δίνοντας σου τη στήριξη στο επόμενό σου χτύπημα. Μπαίνεις λοιπόν, στα Sound City Studios στο Los Angeles και ηχογραφείς το απερίγραπτο έπος οργής και παράνοιας, που τιτλοφορείται απλά “Iowa”. Κυκλοφορεί στις 28 Αυγούστου και πέφτει σαν βόμβα μεγατόνων σαν διάδοχος του ντεμπούτου.

Πιο μεστή τραγουδοποιία, και πιο ακραία συνάμα! Το μπάσιμο του μεγάλο ύμνου “People = shit”, είμαι σίγουρος ότι προσκυνάει τα μάλα το riffing μπαντών όπως οι SUFFOCATION, οι λατρεμένοι του Joey Jordison MORBID ANGEL και οι MALEVOLENT CREATION. Και να ήταν το μόνο….το ρεφρέν του φονικού “Disasterpiece” (όλεθρος άλλου επιπέδου), μπορούσε να είχε βγει από τις καλύτερες στιγμές του Trey Azagthoth και της παρέας του. Το σύνθημα εδόθη: NO ONE IS SAFE! Σημαντική λεπτομέρεια, ότι ο Corey Taylor είχε λαρυγγίτιδα στη διάρκεια της προπαραγωγής κι έγραψε τις συγκεκριμένες τέσσερις λέξεις σε ένα χαρτί, όταν άκουσε τη μουσική για το προαναφερθέν κομμάτι. Το εθιστικό “My plague”, αποτελεί ένα από τα καλύτερα ραδιοφωνικά κομμάτια που έχουν γράψει οι SLIPKNOT και από τα πλέον λατρεμένα του γράφοντος! Το απίστευτα τσαντισμένο “Everything ends” αγκαζέ με το πασίγνωστο “The heretic anthem” εκτός του ότι έγιναν σήματα κατατεθέντα της μπάντας, διαλύουν σε κομματάκια κάθε σβέρκο που κάνει το λάθος να σταθεί στο δρόμο τους και τσιτώνει ακόμα και μοναχούς από το Θιβέτ. Γενικότερο μοτίβο του δίσκου, η απύθμενη οργή προς τα πάντα.

Οι ίδιοι έλεγαν “ήταν τεταμένες οι σχέσεις μας, λόγω καταχρήσεων και ξαφνικής επιτυχίας, η οποία συνοδευόταν από το κλασσικό sex drugs and rock ‘n’ roll τρίπτυχο, και όλα τα αρνητικά που φέρνει αυτό”. Αξίζει να σημειωθεί πως το ομώνυμο αρρωστημένο 15λεπτο κομμάτι ηχογραφήθηκε από τον Corey Taylor γυμνό, να ξερνάει επάνω του και να κόβεται με κομμάτια από γυαλί. “Πρέπει να διαλύσεις τον εαυτό σου, για να φτιάξεις κάτι σπουδαίο” έλεγε ο ίδιος τότε. Ιδιάζουσα άποψη, με γερή δόση αλήθειας, θα πω εγώ! Πίσω στα του δίσκου, το “Gently” αναλαμβάνει να κατεβάσει τις ταχύτητες με το μπάσο του Paul Gray να χτίζει μια αρρωστημένη ατμόσφαιρα, προτού μαρσάρει για τα καλά! Ίδιον της ωριμότητας παικτικά της μπάντας, που δεν παγιδεύεται στην επανάληψη του επιτυχημένου ντεμπούτου, αλλά στην περαιτέρω ηχητική της εξέλιξη. Το έτερο video clip του δίσκου και σταθερή επιλογή στο set της μπάντας, το “Left behind” αποτελεί μια mid-tempo σύνθεση που είναι κομμένη και ραμμένη για συναυλιακούς χώρους.

Ακολουθούν τα κρυφά χαρτιά του δίσκου “The shape” με το υπέροχα γουστόζικο θέμα του στα τύμπανα που οδηγεί όλο το κομμάτι, το μπάσιμο ala SUFFOCATION στο “I am hated”, με το rap-άρισμα από πάνω, ίδιον του χαρακτήρα των SLIPKNOT. Τα φινετσάτα τύμπανα του Joey στο “Skin ticket”, μας ρίχνουν σε μια από τις πιο μελαγχολικές στιγμές προτού το ρεφρέν γκρουβάρει μέχρι αποκολλήσεως κεφαλιού. Το “New abortion” αγκαζέ με το “Metabolic”, αποτελεί κομμάτι κατηγορίας “πάνω κάτω δεξιά αριστερά και σπάστα όλα”. Φαίνεται κιόλας στο “Disasterpieces” DVD που παίζεται και όλα γίνονται ώπα και μάλιστα, παίζεται ακόμα πιο τσιτωμένα!

Οι SLIPKNOT με αυτό το άλμπουμ βγήκαν στο δρόμο στην Αμερική σαν co-headliners με τους SYSTEM OF A DOWN που το Σεπτέμβρη θα κυκλοφορούσαν το “Toxicity” (σφαγή! – θα τα πούμε για τη δισκάρα όταν έρθει η ώρα….), μεταξύ άλλων όπως το να παίξουν στο Ozzfest 2001 και μεγάλες περιοδείες Ευρώπη καθώς και Ιαπωνία. Το άλμπουμ θα γίνει πλατινένιο σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Καναδά και ως και σήμερα, 20 χρόνια μετά τη κυκλοφορία του, εκτός από απαστράπτον διαμάντι του μοντέρνου metal, θεωρείται ένα από τα σπουδαιότερα άλμπουμ που κυκλοφόρησαν οι διάσημοι μασκοφόροι από την Iowa. Όχι άδικα. Τα δεδομένα είχαν ήδη αλλάξει, και οι SLIPKNOT από μια παρέα αληταράδων έγιναν rockstars μέσα από σκληρή δουλειά. Και η άνοδος θα συνεχιζόταν. Ιστορία για άλλη φορά και για άλλο κείμενο…

Did you know that?

– Ross Robinson: ένα όνομα βαρύ σαν ιστορία. Τον ξέρουμε όλοι σαν παραγωγό των SEPULTURA (“Roots”), FEAR FACTORY (“Concrete”), MACHINE HEAD (“The burning red”) μεταξύ άλλων. Αλλά πρώτα από όλα ιστορικά, ήταν κιθαρίστας των φοβερών thrashers DETENTE (Dawn Crosby φωνάρα – από τις πρώτες γυναίκες τραγουδίστριες στο thrash και στον ακραίο ήχο εν γένει), με εκείνο το θεϊκό “Recognize no authority” (1986) στο βιογραφικό τους. Επιπλέον, βραβείο παλικαριάς και θέλησης για τον κύριο, για την ακόλουθη ιστορία. Είχε ατύχημα με τη μηχανή του, κατά τη διάρκεια των ηχογραφήσεων, που είχε ως αποτέλεσμα την διαλυμένη πλάτη του. Ο ίδιος πήρε εξιτήριο από το νοσοκομείο μετά από μόλις ΜΙΑ μέρα νοσηλείας και είπε “θα βάλω όλο μου το πόνο στο δίσκο”. ΑΡΧΟΝΤΑΣ.

– Το ”My plague” συμπεριλήφθηκε στο soundtrack της ταινίας “Resident evil”, με μια ελαφρώς παραλλαγμένη στιχουργική προσέγγιση. Κοινώς, αφαιρέθηκαν οι βρισιές χωρίς να λογοκριθεί με “μπιπ” στα επίμαχα σημεία. Και επίσης, αποτελεί μια κατά 41 δευτερόλεπτα μικρότερη εκδοχή του κομματιού (2:59 έναντι 3:40) σε μίξη του ΤΙΤΑΝΑ Terry Date με τίτλο “New abuse mix”. To δε video clip του περιλαμβάνει πλάνα από το τότε ολόφρεσκο DVD – φόνο “Disasterpieces” στο Λονδίνο σε συνδυασμό με σκηνές από τη ταινία. To κομμάτι προτάθηκε μάλιστα, και για Grammy το 2003, για τη κατηγορία “Best metal performance”.

– Το DVD “Disasterpieces”, εκτός από την φονική εμφάνιση στα πλαίσια προώθησης αποκαθιστά την λογοκρισία που υφίστατο το “Purity” από το ομώνυμο άλμπουμ, μια και αφαιρέθηκε όπως και το “Frail limb nursery” που ήταν ο πρόλογος του λόγω παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων. Το “Frail limb nursery” δεν είχε την ίδια τύχη, δυστυχώς. Στο DVD αυτό επίσης, περιλαμβάνεται και το “Goat: An hour-long collection of rare footage and interviews” όπου βλέπουμε σπάνια ντοκουμέντα εκείνης της περιόδου. Αυτό αποτέλεσε μέρος και της επετειακής επανακυκλοφορίας για τα 10 χρόνια του δίσκου.

Γιάννης Σαββίδης

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here