A day to remember… 29/9 [NIGHTFALL]

0
440












ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Parade into centuries” – NIGHTFALL
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1992
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: 
Holy Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: 
 Efthimis K.
ΣΥΝΘΕΣΗ
 ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά, μπάσο, πλήκτρα – Efthimis K.
Κιθάρες – Mike G.

Κιθάρες – Christian A. 
Drums – Costas S.

Όλα μα όλα πρέπει να τα είχε άριστα προετοιμάσει ο 19χρονος Ευθύμης, αφήνοντας πίσω τους EPIDEMIC, με τους οποίους κυκλοφόρησε το μακρινό 1991 το “Artificial peace” EP. Το ατμοσφαιρικό death metal είχε μόλις ξεκινήσει τη διαδρομή του ως ο πιο γόνιμος σπόρος του “Into the pandemonium” των CELTIC FROST. Όμως ο νεαρός μπασίστας ακολούθησε το εκκωφαντικό “Gothic” των PARADISE LOST, το οποίο έστρεψε τον νεκρομεταλλικό κόσμο πιο κοντά στο doom, στις πολυεπίπεδες ενορχηστρώσεις με αφετηρία την απόκοσμη ατμόσφαιρα και κατάληξη την ένταση που δημιουργείται όχι αναγκαστικά από την καφρίλα, αλλά την ακρότητα.

Και ναι το “Parade into centuries” ήταν το όραμα ενός νέου μουσικού που τον συνεπήρε το ρεύμα της εποχής στον ακραίο ήχο που λάτρευε και μετουσίωσε το όραμα μιας πρωτόλειας ηχογράφησης (“Vanity”) σε ολοκληρωμένο δίσκο (“Parade into centuries”). Το πόσο σημαντικό ήταν για τον ίδιο φάνηκε από το αποτύπωμα που άφησε ό,τι κυκλοφόρησαν με τη Holy Records έκτοτε. Αλλά μαζί με αυτό το δίσκο η ελληνική σκηνή έβγαλε τον πρώτο δίσκο που ήταν μια, διεθνών προδιαγραφών, κυκλοφορία σε όλα τα επίπεδά του.

Πώς να μη θαυμάσει κανείς τον ήχο του που βγήκε επί ελληνικού εδάφους και μάλιστα σε studio που δεν είχε ξαναηχογραφηθεί metal μουσική; Ακόμα και σήμερα φαντάζει κατόρθωμα που μπήκαν στο παγκόσμιο underground, στο οποίο μεσουρανούσαν ήδη οι PARADISE LOST, MY DYING BRIDE και TIAMAT με δίσκους κομβικούς για το είδος. Σε πολλά σημεία του ίσως βρείτε «συγγένειες» με το “Always…” των THE GATHERING, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για επιρροές. Απλά το 1992 έτσι ηχούσε αυτό το είδος που μπήκαν και οι NIGHTFALL στο χάρτη του και τους έδωσε την τιμητική θέση να ανοίξουν την πρώτη συναυλία των PARADISE LOST στο Ρόδον club της Αθήνας. Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς; Τις ευφυείς μπασογραμμές; Τις τρομερές εναλλαγές ρυθμών και τις ατμοσφαιρικές σφήνες; Τις καθηλωτικές κιθάρες που σφύζουν από δυναμικές και μελωδίες σε μια εποχή που διακρίνονταν σπάνια; Τα ταιριαστά φωνητικά του Ευθύμη που τόλμησε να βάλει και απαγγελία σε μια εποχή που μόνο οι Έλληνες τολμούσαν; Τι άλλο να πει κανείς; Όχι δεν είναι ο καλύτερος δίσκος της πρώτης περιόδου της αρμάδας του Ευθύμη – ο τίτλος αυτός ανήκει στο ανυπέρβλητο “Athenian echoes”! Όμως ήταν το πρώτο δείγμα για όσα ήταν προορισμένοι να είναι: ΠΡΩΤΟΠΟΡΟΙ!

Did you know that:

  • Είναι η πρώτη επίσημη κυκλοφορία metal συγκροτήματος της χώρας μας σε εταιρία του εξωτερικού. Και για την γαλλική Holy Records ήταν η πρώτη της κυκλοφορία, κάτι που θεωρείται από τους ιθύνοντες της ως η καλύτερη αφορμή για να ξεκινήσουν την δραστηριότητά τους στη μουσική βιομηχανία. Ο mastermind της Holy records ήταν ο Philippe Courtois, κινητήριος δύναμη και των MISANTHROPE.
  • Η αρχική σύνθεση με την οποία οι NIGHTFALL ηχογράφησαν αυτόν τον δίσκο θα παρέμενε μέχρι και το 1995, όπου ηχογράφησαν το magnum opus τους, “Athenian echoes”.
  • Στον δίσκο αυτό ακούγεται για πρώτη φορά σε επίσημη κυκλοφορία ηχογράφηση 49 δευτερολέπτων από εκκλησία στο αυτόνομο κομμάτι “In God they trust”, το οποίο ανοίγει την δεύτερη πλευρά του βινυλίου.
  • Στην αρχική έκδοση του CD υπάρχει μια εκτεταμένη – «Longest and deadliest version” – εκτέλεση του “Domestication of wildness”. Το συγκεκριμένο κομμάτι υπάρχει στην “κανονική” έκδοση του δίσκου σε διάρκεια, σχεδόν, 7 λεπτών, ενώ η πρωτόλεια παρουσία του στο “Vanity” demo δεν ξεπερνά το ένα λεπτό και ήταν outro!
  • Ολόκληρο το demo “Vanity” ήταν η βάση για τη δημιουργία του δίσκου. Μάλιστα λέγεται πως ο Ευθύμης Καραδήμας το θεώρησε ως promo tape και όχι απλά ως ένα demo.
  • Υπεύθυνος για το εμβληματικό artwork του δίσκου είναι ο Reg στο Παρίσι, ο οποίος φαίνεται να φιλοτέχνησε μόνο αυτό τον δίσκο μέχρι και σήμερα.
  • Οι στίχοι είναι του Ευθύμη Καραδήμα όπως και όλες οι μελωδίες και αρμονίες όλων των μερών του δίσκου εκτός από τα “The passage” και “Immaculate / Enslaved by need” που είναι του κιθαρίστα Christian A. Ο Γιώργος Ασπιώτης έπαιξε πλήκτρα στα “Thoughts” και “Domestication of wildness”, τα οποία είναι τα μόνα «καινούρια» κομμάτια που δεν προϋπήρχαν στο “Vanity” demo.
  •  Το album αυτό ήταν η πρώτη metal ηχογράφηση που έγινε στα Praxis studios, τα οποία ήταν αρκετά ακριβά και χρησιμοποιούνταν κυρίως από pop τραγουδιστές της εγχώριας σκηνής. Λέγεται μάλιστα ότι ο ηχολήπτης, Κώστας Παρίσης, τα έχασε όταν άκουσε τον Ευθύμη να «τραγουδά» για πρώτη φορά.

Λευτέρης Τσουρέας

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here