A day to remember… 3/4 [HIGH ON FIRE]

0
150

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “De vermis mysteriis” – HIGH ON FIRE
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2012
ΕΤΑΙΡΙΑ: Century Media
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Kurt Ballou
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Matt Pike – Κιθάρα, φωνητικά
Jeff Matz – Μπάσο
Des Kensel – Τύμπανα

Μετά το 2010 και την κυκλοφορία του αμφιλεγόμενου –για πρώτη φορά στην καριέρα τους- δίσκου τους, “Snakes for the divine”, οι αγαπητοί ταραχοποιοί HIGH ON FIRE είχαν γίνει πιο γνωστοί από ποτέ, με διάφορες «πόρτες» να ανοίγουν μπροστά τους και να βρίσκονται σε συνεχή προβολή από τα μέσα του τύπου, κάνοντας ιδανικό μπάσιμο στην προηγούμενη δεκαετία. Το highlight της καριέρας τους αναμφισβήτητα –γενικά, όχι μόνο τότε- είναι ότι μετέπειτα επιλέγονται από τους ίδιους τους METALLICA (!?) να ανοίξουν 8 εμφανίσεις τους στην Ευρώπη. Kαταλαβαίνετε, φαντάζομαι, αν και πόσο τους έδωσε κίνητρο να συνεχίσουν σε ίδιους αμείωτους ρυθμούς. Mε το να έχουν καρπωθεί τις δάφνες από την επιτυχία του προηγούμενου δίσκου, έρχεται το νέο χτύπημα που τους έπιασε όλους στον ύπνο. Τα νέα ήταν ενθαρρυντικά όταν ανακοινώθηκε το όνομα του Kurt Ballou των CONVERGE στην κονσόλα της παραγωγής. Θεωρώ ότι το επίπεδο αναγνωστών του Rock Hard δεν δύναται να μη γνωρίζει έστω τι εστί «Παραγωγός Kurt Ballou» -δεν εξετάζω αν και πόσο μπορεί να σας αρέσουν οι CONVERGE όσο κι αν το «όχι» δεν είναι αποδεκτή απάντηση- γι’ αυτό και δεν αραδιάζω μέρος της λίστας –και όχι πλήρη κατάλογο- με τα άλμπουμ που έχει παράγει και τα συγκροτήματα που έχει ευεργετήσει ενίοτε.

Μεσολαβεί το Φεβρουάριο το 2012 το split με τους VALIENT THORR οποίο οι HIGH ON FIRE συμμετέχουν με το “Speak in tongues” και οι VALIENT THORR με το “Beast within a billion eyes”, ενώ ελάχιστα μετά, αρχές Μαρτίου βγαίνει καταπληκτικό “Fertile green” ως δείγμα του δίσκου, για πολλούς το 2ο ”Rumors Of War” της καριέρας τους. Όταν ο δίσκος κυκλοφόρησε στις 3 Απριλίου, ήταν ξεκάθαρη η ανανέωση του ήχου τους, πιο καθαρός από ποτέ αλλά και πάλι με τον όγκο να πρωταγωνιστεί, ο Ballou στην περίπτωση τον HIGH ON FIRE έχει κάνει ένα ηχητικό ΘΑΥΜΑ, έχοντας αναδείξει ακόμα περισσότερο τις δεδομένες δυναμικές τους, με τον ήχο να έχει «καθαρίσει» όσο πρέπει αλλά παράλληλα να παραμένει «ενοχλητικός» όπως φυσικά και οι HIGH ON FIRE γενικά σαν μπάντα (και πιστέψτε με, ο τρόπος με τον οποίο ενοχλούν άπαντες με κάθε δυνατή πτυχή τους, τους έχει κάνει ακόμα πιο αγαπητούς). Όσον αφορά το περιεχόμενο, ο δίσκος περιέχει διαμάντια όπως το εναρκτήριο φοβερό “Serums of Liao” που καπάκι με το “Bloody knuckles”, δημιουργούν ένα δίδυμο που θεωρητικά δε μπορεί να βελτιωθεί στο δίσκο. Φευ όμως, διότι το προαναφερθέν “Fertile green”  με τον αρχικό «πολεμικό» ρυθμό στα τύμπανα, παίρνει κεφάλια από την πρώτη ακρόαση του.

Οι ΚΟΜΜΑΤΑΡΕΣ δε σταματάνε να διαδέχονται η μία την άλλη, έτσι το λασπώδες “Madness of an architect” αποτελεί μνημείο βάθους όγκου και είναι ένα από τα δυο αρκετά μεγάλα σε διάρκεια κομμάτια του δίσκου. Το ορχηστρικό “Samsara” που κόβει στην ουσία το δίσκο στη μέση, αποτελεί τον ορισμό «ηρεμία πριν από την καταιγίδα», καθώς είναι ένα μικρό πέρασμα προς την δεύτερη εξίσου ποιοτικότατη, βαρύτατη και αποτελεσματικά δημιουργική δεύτερη πλευρά του δίσκου, που ξεκινάει με το αουτσάϊντερ “Spiritual rites” και δίνει τη θέση στον ογκόλιθο του δίσκου, όχι απλά λόγω διάρκειας (το μεγαλύτερο κομμάτι με 7:09) αλλά και ύφους. Ο λόγος φυσικά για το “King of days”, ένα έρπων έπος το οποίο όμως με κάποιο παράξενο τρόπο για HIGH ON FIRE πάντα, ακούγεται πιο «γλυκό» και είναι επίσης αγαπητό στους κύκλους των οπαδών. Το ομότιτλο κομμάτι μαζί με το τίγκα στο distortion “Romulus and Remus” (Γιατί απλά οι μπάντες ΔΕΝ μπορούν να χρησιμοποιούν riffs σαν αυτό στα κομμάτια τους; Το κάνουν να φαίνεται τόσο εύκολο που γελοιοποιούν τους πάντες) είναι μια πρόγευση του μεγαλειώδους τέλους που έρχεται με το υπνωτικό “Warhorn” και παρότι για δεδομένα HIGH ON FIRE ο δίσκος είναι σχετικά μεγάλος σε διάρκεια (52:19), δεν κάνει κοιλιά ούτε δευτερόλεπτο.

Και προφανώς και είναι όχι μόνο εκ των κορυφαίων του 2012 (επίσης τοπ 10 της χρονιάς όπως είχα αναφέρει για το “Koloss” των MESHUGGAH τις προάλλες, κρίμα που δε μας ήρθε μαζί το πακέτο το 2016 ενώ περιόδευαν μαζί και είδαμε μόνο τους Αμερικάνους), αλλά για πολλούς θεωρείται και ως το καλύτερο άλμπουμ του συγκροτήματος (ναι, πολλοί το έχουν πάνω κι από την… τριλογία της Relapse περιόδου τους μεταξύ 2002-2007, δηλαδή “Surrounded by thieves”, “Blessed black wings”, “Death is this communion”). Σίγουρα θα πω ότι είναι το πιο ώριμο τους μαζί με το τελευταίο –μέχρι στιγμής- άλμπουμ τους (“Electric Messiah”, 2018) και είναι δεδομένο ότι όταν αποφασίζουν να παίζουν λίιιγο πιο up tempo, δεν υπάρχει τίποτα που μπορεί να σταθεί στο δρόμο τους. Ο αρχηγός / κιθαρίστας / τραγουδιστής / ψυχάκιας της καρδιάς μας, Matt Pike, χαρίζει ίσως τις πιο μεστές ερμηνείες που μας έχει προσφέρει η αιθέρια αγριοφωνάρα του, ενώ στο πλάϊ του η ρυθμική βάση για σεμινάριο των Jeff Matz (μπάσο) και Des Kensel (τύμπανα) έχει προσδώσει απίστευτη πληθώρα επιλογών στο συνθετικό κομμάτι για τον αρχηγό. Ο Matz πάντα ακουγόταν σαν δεύτερη ρυθμική κιθάρα, όμως ο ήχος του Kensel σε αυτό το δίσκο ακούγεται σαν τσεκουριές σε χοντρούς κορμούς δέντρων σε ατέλειωτες εκτάσεις τάϊγκας (τα οποία κωνοφόρα δέντρα δεν πέφτουν ούτε με ανέμους εκατοντάδων χιλιομέτρων, ε, οι HIGH ON FIRE θα τα γκρέμιζαν).

Ο δίσκος ο τίτλος του οποίου μεταφράζεται ως «Τα μυστήρια του σκουληκιού», είναι θεματικός ως ένα σημείο, με κυριότερη ιδέα το γεγονός ότι ο Χριστός είχε ένα δίδυμο αδερφό που πέθανε στη γέννα για να δώσει τη ζωή του στον Ιησού, και στην πορεία ο δίδυμος άρχισε να ταξιδεύει στο χρόνο προς τα εμπρός με αποτέλεσμα να καταλήγει να μπαίνει στα σώματα άλλων το λάθος χρονικό σημείο. Το ταξίδι στο χρόνο ξεκινάει όταν ο δίδυμος βρίσκει έναν πάπυρο από έναν Κινέζο αλχημιστή, που προέρχεται από έναν ορό που περιέχει ουσία μαύρου λωτού (κι εδώ φαίνεται η επιρροή της ιστορίας στον δημιουργό του Conan, Robert E. Howard). Έχει τη δυνατότητα να βλέπει μέσα από τα μάτια του προγόνου του, αλλά οι εχθροί του μπορούν να τον σκοτώσουν αν σκοτώσουν τον πρόγονο του, μέσα από τον οποίο κοιτάζει μέσα στο χρόνο! Σύμφωνα με τον ίδιο τον Pike, “Time travel is a killer concept”, και ποιος μπορεί να τον αδικήσει. Το εκπληκτικό εξώφυλλο φιλοτέχνησε ο tattoo artist Tim Lehii. Αν είναι δυνατόν, το κορυφαίο “Speak in tongues” ήταν μόνο διαθέσιμο στην Ιαπωνική έκδοση του δίσκου, ευτυχώς μπορείτε να το βρείτε στην ευρωπαϊκή μπόνους έκδοση με 3 παλιές κομματάρες ζωντανά εκτελεσμένες. Το συγκρότημα ξεπέρασε και τα προβλήματα υγείας του Pike εκείνη την εποχή που τους έκανε να ακυρώσουν την εμφάνιση στο Mayhem Festival και ατένιζαν το μέλλον τους πιο αισιόδοξα από ποτέ.

Άγγελος Κατσούρας

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here