A Day To Remember… 30/06 [GIRLSCHOOL]

0
129

ONOMA AΛΜΠΟΥΜ: “Demolition” – GIRLSCHOOL
ETΟΣ ΚΥΚΛΟΟΦΡΙΑΣ: 1980
ETAIΡΙΑ: Bronze Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Vic Maile
ΣΥΝΘΕΣΗ:
Kelly Johnson – κιθάρες/ φωνητικά
Εnid Williams – μπάσο/ φωνητικά
Kim McAuliffe – Ρυθμικές κιθάρες/ φωνητικά
Denise Dufort – τύμπανα

To έχω πει πολλές φορές μέσω του περιοδικού ότι θεωρώ τις GIRLSCHOOL το πιο σημαντικό all female σχήμα που έχει περάσει ποτέ από τον χώρο του heavy metal. Σαν σήμερα πριν από 40 χρόνια κυκλοφόρησε το ντεμπούτο τους. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η μπάντα ξεκίνησε την άνοιξη του 1978 από τις Kim McAuliffe και Εnid Williams όταν αποφάσισαν να αφήσουν το σχήμα που συμμετείχαν (PAINTED LADY) για να δημιουργήσουν κάτι δικό τους. Η προσθήκη των Kelly Johnson και Denise Dufort θα ολοκληρώσει το επιθυμητό line up και το σχήμα θα ονομασθεί GIRLSCHOOL. To επόμενο διάστημα των έξι μηνών θα παίξουν σε όλα τα clubs του Λονδίνου για να μπορέσουν να διαδώσουν ευρύτερα το όνομα τους. Στα τέλη του ‘78 θα μπορέσουν να ηχογραφήσουν το πρώτο τους single “Take it all away/ It could be better” που θα κυκλοφορήσει αρχές του 1979 από την City records. Τα δύο αυτά κομμάτια ήταν ενδεικτικά των ικανοτήτων τους και εκτός των άλλων το single κατάφερε και πούλησε μερικές χιλιάδες κόπιες (σε μια εποχή που ο όρος ΝWOBHM δεν υπήρχε).

Το single αυτό θα τους ανοίξει αρκετές πόρτες με πρώτη και καλύτερη να συμμετάσχουν στην Βρετανική περιοδεία των ΜΟΤΟRHEAD για το “Overkill”, την άνοιξη του ‘79. Η μπάντα δεν σταματάει εκεί μιας και συνεχίζει να περιοδεύει, αυτήν την φορά στην Ευρώπη σαν support στον Τed Nugent. To γεγονός ότι είχαν εξελιχθεί σαν μια πολύ καλή live μπάντα συν η φιλία τους με τους MOTORHEAD , θα τους χαρίσει δισκογραφικό συμβόλαιο με την εταιρία των τελευταίων, την Βrοnze records.

H πρώτη τους κυκλοφορία μέσω της νέας τους εταιρίας θα είναι το single “Εmergency”/ “Furniture fire” τον Ιανουάριο του 1980. Η ηχογράφηση του ντεμπούτου τους θα γίνει στα Jackson Studios τον Απρίλιο και Μάιο του ’80 με παραγωγό τον Vic Maile αλλά λίγο πριν μπουν στο studio θα βγουν και πάλι στον δρόμο μαζί με τους URIAH HEEP (Φεβρουάριος 1980). Όπως συνηθιζόταν εκείνη την εποχή, ένα μήνα πριν τον δίσκο θα βγει στην αγορά ένα single για να προετοιμάσει την κυκλοφορία του full length, και αυτό θα είναι το “Nothing to lose”/ “Baby doll”.


Ο δίσκος κυκλοφόρησε στις 30 Ιουνίου και θα καταφέρει να αποκτήσει και εμπορική επιτυχία, σκαρφαλώνοντας στο top 30 του Βρετανικού album charts, φθάνοντας μέχρι την θέση #28 πιο συγκεκριμένα. Οι συνεχείς συναυλίες και περιοδείες τα τελευταία δύο χρόνια σε όλη την Βρετανία φαίνεται να έπιασαν τόπο. Για να συνεχίσουν αυτήν τους την πορεία, η μπάντα για τα promotion του δίσκου θα βγει στον δρόμο σαν support στους ΒLACK SABBATH (Μάιος 1980) για αρχή και ΜΟΤORHEAD ξανά στην συνέχεια.

Το ντεμπούτο τους περιέχει μερικά εξαιρετικά κομμάτια όπως το εναρκτήριο “Demolition Boys”, το “Εmergency”, “Deadline”,” Midnight ride”, “Take it all way”, “Nothing to lose”, “Not for sale” αλλά και η εξαιρετική διασκευή “Race with the devil” (κομμάτι των Βρετανών GUN από to 1968). To “Race with the devil” μάλιστα θα κυκλοφορήσει και σαν single που θα φτάσει στο #49 των single charts. Μια πολύ αξιόλογη αρχή τόσο στο εμπορικό σκέλος κατάφερε η μπάντα, και πραγματικά πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό δίσκο τόσο για την μπάντα όσο και για το ΝWOBHM κίνημα.

Προσωπικά για μένα ο δίσκος κουβαλά κάτι πολύ πιο σημαντικό και από την αξία του στα αυλάκια του. Μέσω των συνθέσεών του, μας δίνεται η δυνατότητα να μπορέσουμε να νιώσουμε το πρώιμο πνεύμα και την αύρα που απέπνεε το νέο κύμα του heavy metal που έσκαγε εκείνη την εποχή στην Βρετανία. Μπορεί οι συνθέσεις να ήταν πιο “απλοϊκές” και πιο “χύμα” στην πρώιμη εποχή τους απ’ ότι εξελίχθηκαν αργότερα, αλλά χαρακτηρίζουν το πνεύμα και το πάθος μιας εποχής που τίποτα δεν ήταν δεδομένο, σύμφωνα με την προσωπική μου άποψη. Μιας εποχής που το heavy metal ξεκινούσε ξανά από την αφετηρία για να μπορέσει με πολύ κόπο και πολύ δουλειά να καθιερωθεί ξανά στο προσκήνιο. Εν τέλει τα κατάφερε παρά τον πόλεμο που δέχθηκε από τον mainstream τύπο. Γι’ αυτό δεν πρέπει να ξεχνάμε, ούτε βεβαίως να υποτιμάμε, την συμβολή που είχαν προς αυτήν την κατεύθυνση μπάντες όπως οι GIRLSGHOOL αλλά και άλλες μικρότερου μεγέθους, που η κάθε μια έβαλε τον δικό της λιθαράκι στο χτίσιμο της heavy metal αυτοκρατορίας.

Did you know that? 
– Ο παραγωγός Vic Maile ήταν υπεύθυνος για την ηχογράφηση θρυλικών δίσκων όπως το “Live at Leeds” των WHO. Mετά το “Demolition” θα συνεργασθεί και με τους ΜΟΤΟRHEAD, για την παραγωγή στο “Ace of spades”. Eπίσης είχε συνεργασθεί με ονόματα όπως ο Jimi Hendrix, Eric Clapton, LED ZEPPELIN, SMALL FACES, KINKS, ΗΑWKWIND και πολλούς άλλους.
– H κιθαρίστρια Kelly Johnson (20/06/1958 – 15/07/2007) ήταν βασικό μέλος της μπάντας στα τέσσερα πρώτα albums. Αποχώρησε από αυτούς το 1984, θα επιστρέψει όμως το 1993 και περιοδεύει μαζί τους μέχρι το τέλος της ζωής το 2007. Ήταν μόλις 49 ετών όταν έχασε τη μάχη με τον καρκίνο.
– Το κομμάτι “Furniture fire” (σύνθεση McAuliffe/ Johnson) που βρίσκεται στο single” “Emergency” δεν συμπεριλήφθηκε στο album “Demolition” και υπάρχει μόνο ως b-side στο εν λόγω single.
– O δίσκος τυπώθηκε και στην χώρα μας από την εταιρία Columbia.
– H ντράμερ Denise Dufort ήταν αδελφή του επίσης ντράμερ Dave Dufort που συμμετείχε σε ηχογραφήσεις των ANGELWITCH, E.F BAND, DEEP MACHINE, LIONHEART, TYTAN και πολλών άλλων.
– Η Kim Mc Auliffe και η Denise Dufort είναι οι δύο που συνεχίζουν από το 1978 μέχρι και σήμερα την πορεία των GIRLSCHOOL.
Γιάννης Παπαευθυμίου