A day to remember… 30/08 [OVERKILL]

0
317

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Horrorscope” – OVERKILL
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1991
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Megaforce Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Terry Date , OVERKILL
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Bobby “Blitz” Ellsworth
Κιθάρες – Rob Cannavino, Merritt Gant
Μπάσο – D.D. Verni
Drums – Sid Falck

Το 1989 τα πάντα έμοιαζαν ιδανικά για τους Αμερικανούς thrashers OVERKILL. Τα αλάνια από το New Jersey είχαν κυκλοφορήσει το τέταρτο, εκπληκτικό άλμπουμ τους, το “The years of decay” και η μπάντα έδειχνε κυριολεκτικά ασταμάτητη. Και όμως, την επόμενη χρονιά, ήρθαν όλα ανάποδα. Αιτία, η αποχώρηση του κιθαρίστα Bobby Gustafson, μια αποχώρηση που έγινε με ιδιαίτερα επεισοδιακό τρόπο και προκάλεσε τριγμούς στους κόλπους της μπάντας αλλά και ανησυχία στους οπαδούς. Η αντικατάσταση του έγινε σχετικά γρήγορα, όχι με έναν, αλλά με δύο κιθαρίστες, κίνηση που προκάλεσε έκπληξη. Τα νέα πρόσωπα ήταν ο Rob Cannavino, μέχρι τότε τεχνικός κιθάρας του Gustafson, και ο Merritt Gant που είχε περάσει για ένα φεγγάρι από τους thrashers FAITH OR FEAR. Με πέντε μέλη για πρώτη φορά στην καριέρα τους οι OVERKILL ηχογραφούν το νέο τους άλμπουμ, ακολουθώντας την δοκιμασμένη συνταγή του “The years of decay”, δηλαδή με τον Terry Date ξανά στη θέση του παραγωγού και πάλι στα Carriage House Studios. Και το όνομα αυτού, “Horrorscope”….

Ο δίσκος ξεκινά με μια ακουστική, σκοτεινή εισαγωγή, μέχρι που σκάει σαν βόμβα η εναρκτήρια riffάρα του “Coma” και οι όποιες ανησυχίες υπήρχαν για την μουσική πορεία των OVERKILL εξανεμίζονται μονομιάς. Οι OVERKILL όχι μόνο δεν έχουν πέσει σε κώμα, αλλά θέλουν να αποδείξουν σε όλους ότι υπάρχει ζωή και μετά τον Gustafson . Και το καταφέρνουν με τον πιο εμφατικό τρόπο. Πολύ απλά, τα αλάνια κλείνουν στόματα και παίρνουν κεφάλια.  Ο κακός χαμός συνεχίζεται με τη μια κομματάρα να διαδέχεται την άλλη και τη μπάντα να ακούγεται πιο συμπαγής και ογκώδης από ποτέ. Σφυροκοπήματος συνέχεια με τα κλασικά, πλέον, “Infectious ” (πόσο, μα πόσο επίκαιρο… ) και “Thanx for nothin’ “να πλαισιώνονται με τα πιο straightforward “Blood money” και “Bare bones”με αυτήν την αδιόρατη punk χροιά να τα περιβάλλει, μέχρι που έρχεται το φανταστικό ομώνυμο έπος, ένα σχεδόν doom αριστούργημα περίπου στο ίδιο μοτίβο με το “Skullkrusher” από το “The years of decay”, με το riff οδοστρωτήρας. Οι σφυγμοί ανεβαίνουν ξανά στο υπέροχο “New machine” ενώ τολμούν και κάνουν μια δυναμική διασκευή στο instrumental “Frankenstein” του Edgar Winter, και thrashάρουν ξανά μέχρι τελικής πτώσεως στο “Live young, die free”.    Εννοείται ότι δεν λείπουν και οι πιο επικές στιγμές, με τα συγκλονιστικά “Nice day… for a funeral” και “Soulitude” που κλείνουν τον δίσκο, να καθηλώνουν. Η απόδοση της μπάντας είναι απίστευτη , με τον Blitz φυσικά να είναι μπροστάρης όλου αυτού του ηχητικού μακελειού, χωρίς να υστερούν και οι υπόλοιποι, απλά ο Blitz… είναι ο Blitz! Τιτάνας και μια κατηγορία μόνος του.

Αναμφισβήτητα το “Horrorscope” συγκαταλέγεται στα καλύτερα άλμπουμ των OVERKILL, ενώ δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί οπαδοί το θεωρούν το αγαπημένο τους.  Εκτιμώ ότι το “Horrorscope “ άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα των OVERKILL καθώς εισήγαγε δύο κιθαρίστες αλλά παράλληλα έκλεισε και άλλο ένα καθώς ολοκληρώθηκε ένα φοβερό σερί πέντε κορυφαίων δίσκων , με το “I hear black” που κυκλοφόρησε δύο χρόνια αργότερα να κατεβάζει αισθητά τον πήχη που οι ίδιοι είχαν θέσει ψηλά. Αυτό όμως είναι μια άλλη ιστορία. Σήμερα τιμούμε το “Horrorscope” και το απολαμβάνουμε ακούγοντας το ΔΥΝΑΤΑ, όπως του αρμόζει.  Απίστευτη δισκάρα, από την αρχή ως το τέλος!

Did you know that:

  • Ακόμα και σήμερα δεν έχει ξεκαθαρίσει ο ακριβής λόγος της αποχώρησης του Gustafson. Από τη μία οι Blitz και Verni ισχυρίζονται ότι ο Gustafson εκδιώχθηκε από την μπάντα καθώς επιθυμούσε να ακολουθήσουν μια διαφορετική μουσική κατεύθυνση, από την άλλη ο Gustafson αναφέρει ότι ο λόγος αποχώρησης του ήταν η διαμάχη που προέκυψε με τους Verni και Blitz για τα πνευματικά δικαιώματα των τραγουδιών που είχε γράψει, αλλά και με τα ποσοστά κέρδους επί των πωλήσεων, τα γνωστά σε όλους μας royalties.
  • Ενδιαφέρον έχει το πώς οι OVERKILL αποφάσισαν να συνεχίσουν την καριέρα τους με δύο κιθαρίστες. Σύμφωνα με τον Blitz, αν αντικαθιστούσαν τον Gustafson με έναν κιθαρίστα, μοιραία θα έπεφτε σε σύγκριση με τον προκάτοχο του, και αυτό ήταν κάτι που δεν θα το ήθελαν. “Συνειδητοποιήσαμε ότι ήρθε η ώρα για μια μεγάλη αλλαγή και αυτό δεν ήταν καθόλου κακό”, κατέληγε σε δηλώσεις του. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι μέχρι και σήμερα οι OVERKILL συνεχίζουν ως πεντάδα.
  • To “Horrorscope” θεωρείται το πιο επιτυχημένο εμπορικά άλμπουμ των OVERKILL φτάνοντας μέχρι τη θέση #29 του Billboard.
  • Είναι το τελευταίο άλμπουμ με τον Sid Falck, καθώς ο ντράμερ αποχώρησε έναν χρόνο αργότερα, αφού, σύμφωνα με δηλώσεις του, δεν ήθελε να παίζει πια thrash metal και επιθυμούσε να εξερευνήσει νέους μουσικούς ορίζοντες.
  • Οι ίδιοι οι OVERKILL θεωρούν τόσο σημαντικό το “Horrorscope” για την δισκογραφία τους που, στις 16 Απριλίου 2016, με αφορμή τα 25 χρόνια από την κυκλοφορία του, έπαιξαν ολόκληρο το άλμπουμ ζωντανά στο Oberhausen της Γερμανίας, μαζί με το ντεμπούτο τους “Feel the fire”,σε μια φοβερή εμφάνιση που αποτέλεσε το οπτικοακουστικό υλικό του “Live in Overhausen” που κυκλοφόρησε το 2018.

Θοδωρής Κλώνης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here