A Day To Remember…30/10 [ANTHRAX]

0
244
Anthrax




















Anthrax

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Spreading the disease” – ANTHRAX
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1985
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Music For Nations
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Carl Canedy/Scott Ian/Jon Zazula
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνή – Joey Belladona
Κιθάρες – Scott Ian
Κιθάρες – Dan Spitz
Μπάσο – Frank Bello
Drums – Charlie Benante

Μετά τον ορυμαγδό του “Fistful of metal” και τη περιοδεία προώθησης του, έχουμε αλλαγές μελών για τους ANTHRAX. Παρελθόν ο Dan Lilker που θα έφτιαχνε τους NUCLEAR ASSAULT, παρελθόν o Neil Turbin και στη θέση τους, έρχονται ο Joey Belladona και ο Frank Bello αντίστοιχα. Παρένθεση, για ένα φεγγάρι φωνητικά έκανε ο Matt Fallon αλλά γρήγορα τον απέλυσαν γιατί δεν είχε την αυτοπεποίθηση που έπρεπε στο studio, κλείνει η παρένθεση. Ο Belladona λοιπόν, προερχόμενος από ένα hard n’ heavy background σαν τραγουδιστής, έφερε μια άλλη μελωδικότητα στο συγκρότημα, η οποία θα γινόταν έκδηλη στην κυκλοφορία – επίσημο ντεμπούτο του νέου line up.

27 Φεβρουαρίου 1985 και το “Armed and dangerous” EP, κυκλοφορεί και οπλοφορεί! To φερώνυμο κομμάτι, δείχνει το λυρισμό των ερμηνειών του Joey Belladona, όπως αυτή θα εκφραζόταν από τούδε και στο εξής στους ANTHRAX. Θα το συναντούσαμε εκ νέου, πιο μεστό ακόμα στο επόμενο full-length, ενώ το “Raise hell”, παρέμεινε μοναδικό σε αυτή τη κυκλοφορία. Μια κυκλοφορία η οποία συμπληρώνεται από τη διασκευή στο κλασσικό “God save the queen” των SEX PISTOLS, αλλά και δύο live εκτελέσεις των “Metal thrashing mad” και “Panic” με Belladona στα φωνητικά. Τελευταία κυκλοφορία επιπλέον, για λογαριασμό της Megaforce.

Το νερό έχει μπει ήδη στο αυλάκι. Με παραγωγό δίπλα στον Carl Canedy τον Scott Ian και τον Jon Zazula, το δεύτερο full-length της αρμάδας από τη Νέα Υόρκη, θα έπαιρνε σιγά σιγά σάρκα και οστά. Έτερη πρώτη επίσης, για τους ANTHRAX, στην Music For Nations, η οποία στις 30 Οκτωβρίου 1985, θα κυκλοφορούσε το “Spreading the disease”. Για τον γράφοντα, το συγκεκριμένο είναι η κορωνίδα της δισκογραφίας τους, με το “Among the living” να ακολουθεί από κοντά. Το μεγαλείο, ξεκινάει από το μακελειό του “A.I.R.” και τον Belladona να σκίζει τον αέρα, ενώ η μπάντα από πίσω του… οργώνει, σπέρνει και θερίζει!

Από την άλλη, το “Lone justice” (βασισμένο στο “The gunslinger” του Stephen King) με την υπέροχη μπασογραμμή του Frank Bello και την ποιητική στιχάρα “no name, like a shadow on a moonless night” στη γέφυρα ανατριχιάζει τους πάντες, πραγματευόμενο την επιβολή δικαιοσύνης από έναν τιμωρό. Το mid-tempo του ύφους του, παράλληλα, το κάνει ιδανικό για το circle pit, το σωστό, το ορθόδοξο. Μιλώντας για circle pit και εν γένει για τρέλα….”it’s time for your medication, mr. Brown”. “Madhouse” και τα μυαλά στα κάγκελα! Το τόσο χαρακτηριστικό του video clip, όμως, δεν πήρε μεγάλη προβολή από το MTV.

Ο λόγος; Ο σταθμός βλέπετε θεωρούσε πως ήταν υποτιμητικό προς τα άτομα που πάσχουν από ψυχικές νόσους. ΦΥΣΙΚΑ, αυτό δεν πτόησε κανέναν από τους οπαδούς τους, που το λάτρεψαν και έχει επιβιώσει ανά τα χρόνια σαν κλασσική επιλογή του set από το άλμπουμ. Για το “Armed and dangerous” τα είπαμε παραπάνω, να προσθέσουμε μόνο ότι ο Turbin έχει credit στους στίχους του. Από τις κορυφαίες στιγμές του δίσκου, ενώ κρυφά διαμάντια σαν το καταιγιστικό “Aftershock” (τι ρεφρέν είναι αυτό διάολε) και το μαρσαριστό “S.S.C./Stand or fall”, διαλύουν το σβέρκο του ακροατή με περίσσια ευκολία!

Στον αντίποδα, το “The enemy” ως πιο περιπετειώδης σύνθεση, θα έλεγε κανείς ότι δείχνει το δρόμο για το “Among the living” όπου η μπάντα θα άπλωνε κι άλλο τις διάρκειές της, με τα τύμπανα του Charlie Benante να πρωταγωνιστούν! Κάπου εδώ, έρχεται ένα κομμάτι που επίσης, παίζει σταθερά στα set των ANTHRAX ως επιλογή από αυτό το άλμπουμ, το “Medusa”. Το σαγηνευτικό μα τόσο επικίνδυνο πλάσμα της ελληνικής μυθολογίας, λαμβάνει σάρκα και οστά στον ύμνο αυτό των ANTHRAX με το υπέροχα δυσοίωνο μα τόσο εθιστικό riff, που καθηλώνει τον ακροατή.

Το δε κλείσιμο με το “Gung-ho”, όπου είναι ΞΕΚΑΘΑΡΑ το πιο ισοπεδωτικό κομμάτι από πλευράς ταχυτήτων, δείχνει τον τρόπο με τον οποίο γκαζώνουν οι ANTHRAX, σαρώνοντας τα πάντα στο πέρασμα τους! Σε αυτό και το “Armed and dangerous” εκτός από credits στιχουργικά στον Neil Turbin, αποδίδονται και μουσικά στον Dan Lilker. Ο δίσκος θα γνωρίσει μεγάλη επιτυχία, μια και την επόμενη χρονιά, θα βρεθούν σε δύο σημαντικές περιοδείες. Με τους OVERKILL και τους AGENT STEEL το Μάιο (στο Βιλαμπάχο ακόμα δέρνουν!) και στο πλευρό των ήδη κολλητών φίλων τους METALLICA ως support στην Ευρωπαική περιοδεία του “Master of puppets”.

40 χρόνια μετά, το “Spreading the disease” δεν έχει χάσει ούτε ελάχιστη από την αίγλη του, την σημασία του για το συγκρότημα, το thrash metal γενικά, ενώ μέχρι και σήμερα ο γράφων το λατρεύει μέχρι αηδίας, από έφηβος ως και την στιγμή που γράφονται ετούτες οι γραμμές. Αυτά.

Did you know that?

– Το φινάλε του “Gung-ho” είναι αναφορά στο μουσικό έργο “Sinfonie de Fanfares” του baroque συνθέτη Jean-Joseph Mouret.

– Στο “Medusa” έχει συνθετικό credit και ο Jon Zazula, δίπλα στην υπόλοιπη μπάντα. Στις πρώτες εκδόσεις έπαιρνε αποκλειστικό credit, κάτι που άλλαξε στις επανεκδόσεις.

– “A.I.R.” = “Adolescence in red” σύμφωνα με την αυτοβιογραφία του Scott Ian. Επίσης, ήταν λογοπαίγνιο πάνω στο “Rhapsody in blue” του μουσικοσυνθέτη George Gershwin.

– Το concept του εξωφύλλου, όπου έναν τύπο τον ελέγχουν για επίπεδα ραδιενέργειας, το σκέφτηκε ο Charlie Benante, ενώ το υλοποίησαν οι Peter Corriston και Dave Heffernon, οι οποίοι είχαν συνεργαστεί με τους LED ZEPPELIN στο “Physical graffiti”.

Γιάννης Σαββίδης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here