A day to remember… 5/6 [FEAR FACTORY]

0
174

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ – “The industrialist” – FEAR FACTORY
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2012
ΕΤΑΙΡΙΑ: AFM
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Rhys Fulber / Dino Cazares / Burton C. Bell
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Burton C. Bell
Κιθάρα / Μπάσο / Drum programming – Dino Cazares

Το “Mechanize” σηματοδότησε την επιστροφή του κιθαρίστα Dino Cazares στους FEAR FACTORY και χρειάστηκαν μόλις δύο χρόνια για να επιστρέψουν με ένα άλμπουμ όπως το “Industrialist” όπου τους ξανακούμε σε έναν ήχο αρκετά οικείο και πιο κοντά στο άλμπουμ-σταθμό της καριέρας του αλλά και για τη δεκαετία του ’90, το κλασικό πλέον “Demanufacture”. Με τους Gene Hoglan (DEATH, STRAPPING YOUNG LAD, DEATH ANGEL) και Byron Stroud (STRAPPING YOUNG LAD) εκτός σχήματος, με τον πρώτο να προσχωρεί στους TESTAMENT και τον δεύτερο στους 3 INCHES OF BLOOD, oι Dino Cazares και Burton C. Bell δεν φάνηκαν να πτοούνται και μαζί με τον στενό συνεργάτη τους και παραγωγό Rhys Fulber δούλεψαν πάνω σε νέο υλικό που σύμφωνα με τον τραγουδιστή Burton C. Bell ήθελαν να πάνε τον ήχο του “Demanufacture” ένα βήμα παραπέρα και να εξελίξουν τις industrial επιρροές τους δημιουργώντας περισσότερα ηχοτοπία.

Ο ίδιος θεωρούσε μια τέτοια κίνηση θα έβγαζε ξανά προς τα έξω αυτή την ιδιαίτερη πτυχή που τους έκανε να ξεχωρίσουν στο παρελθόν και τους έκανε μοναδικούς στο είδος τους. Όντας σύμφωνοι όλοι με την πρόταση του Burton C. Bell οι τρεις τους επικεντρώθηκαν στο πως θα μπορούσαν να επιτύχουν κάτι αντίστοιχο. Ένας από τους τρόπους ήταν μέσω του προγραμματισμού τυμπάνων. Αυτή τους η απόφαση τους βοήθησε να επιστρέψουν στη βιομηχανική πλευρά τους και να συνθέσουν πιο δημιουργικά και να δοκιμάσουν διαφορετικά πράγματα χωρίς κανέναν περιορισμό. Για τους ίδιους δεν ήταν κάτι νέο βέβαια μιας και με αυτόν τον τρόπο είχαν ηχογραφήσει σε ένα μικρό διαμέρισμα μόλις ενός δωματίου τα πρώτα τους demo στις αρχές των 90’s. O Cazares ανέλαβε και το μπάσο εκτός από τις 7-χορδες και 8-χορδες κιθάρες τις οποίες ηχογράφησε στα Darth Mader Music με τη βοήθεια του πρώην κιθαρίστα των MACHINE HEAD, Logan Mader. Από πλευράς του ο Cazares ήθελε έναν λιγότερο thrashy δίσκο από το “Mechanize” μιας και ο Gene Hoglan προσέδωσε έναν τέτοιο αέρα στο άλμπουμ, αλλά ταυτόχρονα αρκετά επιθετικό και γρήγορο και πιο κοντά στον χαρακτηριστικό ήχο των FEAR FACTORY.

Ο τίτλος “Industrialist” επηρέασε την έκβαση του άλμπουμ τόσο εννοιολογικά όσο και ηχητικά και καθόρισε την κατεύθυνση που ήθελαν να πάρουν. Όσον αφορά την ιστορία, o Industrialist είναι ένα ρομπότ που αρχίζει να αποκτά αισθήσεις και να συλλέγει αναμνήσεις. Δημιούργημα όλων των βιομηχανιών και της τότε επιστημονικής εξέλιξης μέχρι που οι δημιουργοί του αποφασίζουν να αποσύρουν όλα τα μοντέλα όταν αυτό αποκτά θέληση για ύπαρξη και αντιστέκεται. Με λίγα λόγια αυτό που προοριζόταν να βοηθήσει τον άνθρωπο θα είναι τελικά o θάνατός του.

Το ”Industrialist” ακούγεται όντως σαν απόηχος του “Demanufacture”, με τα χαρακτηριστικά πλήκτρα και samples του Rhys Fulber να δημιουργούν τους κατάλληλους συνειρμούς σε συνδυασμό φυσικά με τα καταιγιστικά κοφτά riff του Cazares και το δίπολο death metal-καθαρά φωνητικά και τις μελωδικές γραμμές του Burton C. Bell καθώς και η μίξη του Greg Reely και το δυστοπικό concept. Μέχρι και η ροή των τραγουδιών είναι παραπλήσια αλλά αδικούμε το “The Industrialist” αν επιμείνουμε στη σύγκριση με το “Demanufacture”. Με τα “Recharger” και “The new messiah” εν δυνάμει hit και το ομώνυμο να γυρίζεται σε video, οι FEAR FACTORY απέδειξαν πως δεν είχαν ξοφλήσει και παρόλο που η δυναμική και το εμπορικό τους εκτόπισμα είχαν αρχίσει να φθίνουν, για την προώθησή του “The Industrialist” βγήκαν για headline περιοδεία στις Η.Π.Α. έχοντας μαζί τους SHADOW FALL, THE DAVASTATED και LEGACY OF DISORDER κα αργότερα με τους HATE ETERNAL και τους KOBRA & THE LOTUS ενώ στην Ευρώπη βγήκαν με τους DEVIN TOWNSED PROJECT και SYLOSIS.

Did you know that:

  • Στη deluxe έκδοση του άλμπουμ περιέχεται μία διασκευή στο “Lanfill” των Άγγλων industrial metallers PITCHSHIFTER, από το ντεμπούτο τους με τίτλο “Industrial” (1991) καθώς και το “Blush response” (Difference engine remix). Στην Ιαπωνία κυκλοφόρησε με τo “Timelessness II” και πρόκειται για ακουστική εκτέλεση του ομότιτλου τραγουδιού από το “Obsolete” του 1998.
  • Παρά το γεγονός πως οι FEAR FACTORY αποφάσισαν να προγραμματίσουν τα τύμπανα για το “The Industrialist”, o Gene Hoglan σε συνέντευξή του δήλωσε πως δεν τον ενημέρωσε κανείς γι’ αυτή τους την απόφαση και το έμαθε μόνος του από το διαδίκτυο. Tην ίδια χρονιά έγινε μέλος των TESTAMENT κι έπαιζε ταυτόχρονα με τους DEATHKLOK.
  • Για την περιοδεία που ακολούθησε οι FEAR FACTORY βρήκαν τον αντικαταστάτη του Gene Hoglan μέσω των TRIVIUM στο πρόσωπο του Mike Heller των MALIGNACY και αρκετών άλλων συγκροτημάτων που έχει δουλέψει ως session μουσικός, με το μπάσο να αναλαμβάνει ο κιθαρίστας των CHIMAIRA, Matt DeVries.
  • Για τον προγραμματισμό των τυμπάνων βοήθησε ο John Sankey (DEVOLVED), γνωστός του Dino Cazares από τους DIVINE HERESY και πρώην μέλος των DEVIL YOU KNOW.
  • Ο Burton C. Bell σε συνεργασία με τον καλλιτέχνη Noel Guard, κυκλοφόρησαν το 2015 σε περιορισμένα αντίτυπα το comic “The Industrialist”, μέσω του προσωπικού του site με την ιστορία να βασίζεται στο concept του άλμπουμ.
  • Τον τίτλο του τραγουδιού “God eater” τον είδε ο Burton C. Bell στο κουτί ενός παιχνιδιού ενώ ταξίδευε. Πολύ πιθανόν να αναφέρεται στο ομότιτλο sci-fi action role-playing video game του 2010 στο Playstation Portable και αργότερα σειρά anime.
  • Ο παραγωγός του “The Industrialist”, Rhys Fulber αποτελεί μέλος των FRONTLINE ASSEMBLY, ενός αρχαίου electro-industrial συγκροτήματος από τον Καναδά κι έχει συνεργαστεί επίσης με συγκροτήματα όπως οι PARADISE LOST, NAILBOMB, MACHINE HEAD, TEA PARTY κ.α. Με τους FEAR FACTORY υπάρχει μακρά ιστορία από την εποχή του “Fear is the mindkiller” (1993). Θεωρείται άτυπο μέλος του συγκροτήματος, έχοντας αναλάβει τα πλήκτρα, το programming και την παραγωγή στα περισσότερα άλμπουμ και βγει σε περιοδεία μαζί τους.

Κώστας Αλατάς

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here