A day to remember…. 7/5 [AT THE GATES]

0
1809












ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “With fear I kiss the burning darkness” – AT THE GATES
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1993
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Deaf Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Tomas Skogsberg
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Tomas “Tompa” Lindberg
Κιθάρες – Alf Svensson
Κιθάρες – Anders Bjorler
Μπάσο – Jonas Bjorler
Drums – Adrian Erlandsson

Μετά από μόλις μισό χρόνο, ο διάδοχος του “The red in the sky is ours” ήταν γεγονός. Αυτό, για να βλέπουμε τι σου είναι ο δημιουργικός οίστρος όταν σε πιάνει και δε σε αφήνει σε ησυχία. Όπως είχαμε υπογραμμίσει στο σχετικό κείμενο για το ντεμπούτο των πιονέρων του μελωδικού death metal AT THE GATES, ο καταλύτης αυτής της πρώιμης περιόδου των Σουηδών, είχε ονοματεπώνυμο: Alf Svensson. Νομίζω μιλάμε για έναν από τους πλέον παραγνωρισμένους συνθέτες και riff-ο-μάστορες του Σουηδικού metal. Έτσι, χωρίς υποταμπέλα από δίπλα. Ο άνθρωπος σκεφτόταν τα πιο αλλόκοτα riffs, που ανοίξανε σχολή χωρίς να το έχει αντιληφθεί ο ίδιος με τη στρυφνότητα τους. Ως εκ τούτου, αποτελεί κεφάλαιο για τους AT THE GATES. To δεύτερο μέρος (και τελευταίο) αυτού του κεφαλαίου, έχει πάλι όνομα, μεγάλο και ποιητικό: “With fear I kiss the burning darkness” και κυκλοφόρησε μια μέρα σαν τη σημερινή, το Μάιο του ’93. Μια μέρα, που τους βρήκε ενόψει κάποιων αλλαγών εδώ κι εκεί.

Πίσω από το τιμόνι της παραγωγής, στα Sunlight studios, φυσικά, ο ΚΥΡΙΟΣ Tomas Skogsberg, γενικότερος ευεργέτης της Σουηδικής death metal σκηνής από παραγωγικής άποψης. Από δίπλα, συνεισφορά είχε ο drummer των DISMEMBER και CARNAGE, Fred Estby. Η οποία “αντιπροσωπεία” των DISMEMBER δεν σταματούσε εκεί, μια και ο frontman Matti Kärki θα έκανε ένα ωραίο ρομαντικό ντουέτο με τον Tompa της καρδιάς μας στο “Ever-opening flower”. “With a little help from my friends” που λένε και οι BEATLES! Πίσω στα του δίσκου, το μπάσιμο με “Beyond good and evil”/”Raped by the light of christ” σημαίνει πολλά για τους οπαδούς, κυρίως για τους αυχένες τους, που έχουν διαλυθεί προσπαθώντας να ακολουθήσουν τους φρενήρεις ρυθμούς τους! Εδώ οι AT THE GATES, δείχνουν ότι πάνε για μια κάπως πιο στρωτή προσέγγιση, μέσα στην όλη αλλοπρόσαλλη φύση των κομματιών.

Ακόμα και στην επιλογή του κομματιού για το video clip φάνηκε αυτό (“The burning darkness” – το σχεδόν ομώνυμο του δίσκου), το οποίο είχε τη μελωδία, αλλά είχε παράξενη δομή, ενώ φυσικά, δεν ήταν τo τυπικό video clip που έδειχνε τη μπάντα να χτυπιέται. Όχι πως δεν υπάρχει χώρος για χτύπημα φυσικά! Υπάρχει και παραϋπάρχει, με το “The break of autumn” ή το “Non-divine” (πάντα το διάβαζα τραγουδιστά λόγω “World of lies”!), να μη χαρίζονται παρά τις αρκετές αλλαγές τους. Ξεχωρίζει με τη διάρκεια του, το “Primal breath” στα 7,5 λεπτά, υπερτονίζοντας τη περιπετειώδη φύση αυτής της φάσης του συγκροτήματος. Η τριπλέτα “The architects”/”Stardrowned”/”Blood of the sunsets” δείχνει τη μελωδία που θέλει να βγει προς τα έξω μέσα από τη λύσσα και την στρυφνότητα της μπάντας. Δώσε στακάτα riffs, δώσε κόντρα κοψίματα, δώσε και σώσε γενικότερα! Θα χρειαζόντουσαν άλλο ένα χρόνο για να περάσουν σε πιο στρωτές δομές.

Τίτλους τέλους ρίχνουν το προαναφερθέν σαρωτικό “Ever-opening flower” μαζί με το “Through the red”, κλείνοντας κυκλικά το κεφάλαιο της πρώτης περιόδου των AT THE GATES με αναφορά στο κόκκινο χρώμα του εξωφύλλου του προκατόχου, καθώς και βεβαίως στο τίτλο αυτού. 30 χρόνια μετά, το “With fear I kiss the burning darkness” στέκει στο χρόνο αναλλοίωτο, ως ένα ακόμα εξαιρετικό δείγμα, βαθιά προοδευτικού, στρυφνού και δύστροπου death metal. Συν τοις άλλοις, η τελευταία πράξη της περιόδου του Alf Svensson στο συγκρότημα. Θα αποχωρούσε λόγω κούρασης από το να βρίσκεται σε μπάντα, εστιάζοντας σε άλλα πράγματα στη ζωή του. Σε πρώτη φάση το tattoo studio που συντηρούσε, σε δεύτερη φάση το 3D modelling για εταιρεία υπολογιστών. Ο ίδιος υποστήριζε ότι εκφραζόταν καλύτερα μέσω της οπτικής τέχνης, παρά της μουσικής (άβυσσος η ψυχή του καλλιτέχνη…), ενώ πλέον εργάζεται ως καλλιτεχνικός διευθυντής στην First Planet Company.

Did you know that?

– Στο “Through the red”, είναι “κρυμμένη” μια σαρωτική διασκευή στον ύμνο “The nightmare continues” των DISCHARGE.

– Τελευταία δισκογραφική δουλειά, για την Deaf Records, προτού μεταπηδήσουν στην Peaceville για το “Terminal spirit disease”.

– Περί εξωφύλλου, δια στόματος Lindberg: “Το εξώφυλλο αυτό είναι μάλλον το αγαπημένο μου. Είναι ένα έργο τέχνης από τον συγγραφέα/καλλιτέχνη/συνθέτη Åke Hodell. Το έργο αυτό ονομάζεται “220 Volt Buddha”. Ο Åke, μας επέτρεψε να το χρησιμοποιήσουμε δωρεάν, αφού ρώτησε πρώτα πληροφορίες για τη μπάντα και τη προσέγγιση μας, διαπιστώνοντας ότι δεν ήμασταν εμπορικό σχήμα. Έχει συνθέσει διάφορα κομμάτια αφηρημένης μουσικής, γράψει ραδιοφωνικά θεατρικά έργα αλλά και νουβέλες. Μπορούσες να τον θεωρήσεις έναν μοντερνιστή στο ύφος του Vladimir Mayakovsky. Ήταν τιμή μου να δουλέψω μαζί του και θεωρώ ότι ο μπλε τόνος ταιριάζει τέλεια στην αφηρημένη μουσική του δίσκου. Ο Åke πέθανε το 2000, μας λείπει πολύ”.

Γιάννης Σαββίδης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here