A day to remember…26 /04 [SODOM]

0
566

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Epitome of torture” – SODOM
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 2013
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Steamhammer
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Waldemar Sorychta
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά, μπάσο – Tom Angelripper
Κιθάρες – Bernemann
Drums – Makka

Πάντα μου αρέσει να γράφω για ετούτη εδώ τη στήλη καθώς μου δίνεται η ευκαιρία να ξανακούσω άλμπουμ που έχω να ακούσω για αρκετό χρονικό διάστημα. Δοθείσης της ευκαιρίας, λοιπόν, καταπιανόμαστε με τους λατρεμένους μου SODOM και το “Epitome of torture” που κυκλοφόρησε σαν σήμερα πριν από δέκα χρόνια. Δέκατο τέταρτο άλμπουμ για τους αγέρωχους Γερμανούς thrashers, με μια ακόμα αλλαγή στο line up τους, καθώς είχαμε την αποχώρηση του, από το 1996, ντράμερ Bobby Schottkowski. Αντικαταστάτης του, ο Markus Freiwald, κατά κόσμον Makka, γνωστός ήδη από τους thrashers DESPAIR, τη μπάντα στην οποία παίζει και ο Waldemar Sorychta, και προφανώς ο Sorychta ήταν αυτός που πρότεινε στον Angelripper να δοκιμάσει τον Makka.

Το “Epitome of torture” ακούγεται σαν η φυσική συνέχεια του “In war and pieces”, με τα μελωδικά στοιχεία που υπήρχαν εκεί να έχουν αυξηθεί. Παράλληλα όμως έχουν αυξηθεί ξανά και οι ταχύτητες, με τις mid tempo στιγμές να έχουν περιοριστεί αρκετά, σε μια προσπάθεια της μπάντας να αναμείξει παλιά και καινούργια στοιχεία. Σαν να λέμε κάτι του ύφους back to basics αλλά και με στοιχεία που έχουν σκοπό να ικανοποιήσουν τόσο τους πιο die hard, όσο και τους νεότερους Sodomaniacs. Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει και με το παραπάνω το εν λόγω εγχείρημα, καθώς το “Epitome of torture” ακούγεται πιο φρενιασμένο από τον προκάτοχο του, Κομμάτια όπως το εναρκτήριο “My final bullet”(που εκτιμώ ότι συγκαταλέγεται στα καλύτερα εναρκτήρια κομμάτια των SODOM),το ας πούμε αυτοβιογραφικό “S.O.D.O.M”, το ομώνυμο κομμάτι που μου βγάζει μνήμες “Better off dead” ή το καταιγιστικό “Stigmatized” επιβεβαιώνουν και με το παραπάνω τα λεγόμενα μου. Η πολεμική μηχανή των SODOM παίρνει κεφάλια και στα “Shoot today – kill tomorrow”, “Invocating the demons” (με την άκρως ψαρωτική εισαγωγή του και την κλιμακωτή εξέλιξη του από mid tempo σε ένα κομμάτι με πολλές εναλλαγές) αλλά και στο “Katjuscha” . Τα μόνα αμιγώς mid tempo κομμάτια (σε σύγκριση πάντα με τα υπόλοιπα) είναι το “Cannibal” με τους… εκλεπτυσμένους στίχους, το φοβερό “Into the skies of war” με το απρόσμενα μελωδικό όσο και κολλητικό ρεφραίν του και το σκοτεινό “Tracing the victim”, με τα δύο τελευταία να κλείνουν τον δίσκο. Όσο για την μελωδία που λέγαμε παραπάνω, αυτή επικεντρώνεται κυρίως στα τεχνικά, υπέροχα solos του Bernemann (ίσως η καλύτερη του κιθαριστική δουλειά στη μακρά του πορεία με τους SODOM) που καταφέρνουν να κουμπώσουν αρμονικά με την τραχύτητα των συνθέσεων. Από εκεί και πέρα, μια και αναφερθήκαμε στον Bernemann, ο Makka βγάζει ασπροπρόσωπο τον Sorychta που τον πρότεινε για τη θέση αυτή με την απόδοσή του, ενώ ο Angelripper εντυπωσιάζει, όχι τόσο στην ωμότητα των φωνητικών του για την οποία είναι περισσότερο γνωστός αλλά στην ευκολία με την οποία πατάει σε πιο μελωδικές φόρμες, πάντα για τα μέτρα των SODOM.

Αν θέλω απαραίτητα να βρω κάποιο ψεγάδι σε αυτό το άλμπουμ, το μόνο που θα έλεγα θα ήταν αναφορικά με την παραγωγή που, χωρίς να είναι κακή (αλλοίμονο!) ακούγεται, στα δικά μου αυτιά τουλάχιστον, υπερβολικά γυαλισμένη και θα ήθελα λίγο περισσότερη “βρωμιά”. Αυτή όμως η λεπτομέρεια δεν αναιρεί καθόλου το γεγονός ότι το “Epitome of torture” είναι άλλη μία πολύ δυναμική και σημαντική προσθήκη στη μακρά δισκογραφία των SODOM . Φοβερή δισκάρα που ακούγεται φρέσκια ακόμα και τώρα, δέκα χρόνια μετά.

Did you know that:

  • Η αποχώρηση του Bobby από τη μπάντα δεν έγινε και με τις ιδανικότερες συνθήκες. Επισήμως ανακοινώθηκε αυτό που λέμε, “ασυμφωνία χαρακτήρων”, η αλήθεια είναι όμως ότι, υπήρχαν πολλοί ομηρικοί καυγάδες ανάμεσα σε αυτόν και τον Tom Angelripper. Ισχυρές προσωπικότητες και οι δύο, κάποια στιγμή το ποτήρι θα ξεχείλιζε.
  • Στο κομμάτι “Katjuscha” υπάρχει ένα μουσικό θέμα από το “Katyusha”, το οποίο είναι ένα τραγούδι που ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στην Σοβιετική Ένωση την περίοδο του B’ Παγκοσμίου Πολέμου. Το συνέθεσε ο Matvei Blanter το 1938. Πασίγνωστη μελωδία, χαρακτηριστικότατη και ενδεχομένως οι, κάποιας ηλικίας, που διαβάζουν αυτές τις γραμμές να την θυμούνται και από διαφημίσεις.
  • Δεύτερο, μετά το “In war and pieces” του 2010 και τελευταίο μέχρι στιγμής, άλμπουμ με τον Waldemar Sorychta στη θέση του παραγωγού.
  • Στην deluxe έκδοση του άλμπουμ υπάρχουν δύο επιπλέον κομμάτια, τα πολύ αξιόλογα “Waterboarding” και “Splitting the atom”.
  • Το “Stigmatized” ήταν το κομμάτι που επιλέχθηκε να γυριστεί ως video clip.
  • Μέχρι και σήμερα το “Epitome of torture” είναι το άλμπουμ των SODOM με την υψηλότερη θέση στα charts τη μέρα της κυκλοφορίας του, φτάνοντας στη θέση 25.

Θοδωρής Κλώνης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here