ASHES OF ARES interview (Matt Barlow)

0
204

“Emperors, fools and Gods of war”

Δύσκολος Ιανουάριος απ’ όλες τις απόψεις και η μία καθυστέρηση διαδεχόταν την άλλη, αφήνοντας προς το τέλος του μήνα την προγραμματισμένη για πολύ καιρό πριν συνέντευξη με τον Matt Barlow, με αφορμή το νέο άλμπουμ των ASHES OF ARES, “Emperors and fools”. Σε ευδιάθετη κατάσταση ο Matt από την άλλη άκρη της γραμμής, να ναι καλά και η τεχνολογία που πλέον χωρίς διακοπές βλέπεις και συνομιλείς ταυτόχρονα με μία πολύ καλή ποιότητα ήχου και εικόνας, είχαμε τον χρόνο πριν το βασικό σκέλος της συνέντευξης να μιλήσουμε κατ’ ιδίαν, για το πως είναι τα πράγματα εκεί που ζει, να ενδιαφερθεί για το πως είμαι εγώ και αργότερα να πούμε μερικά ενδιαφέροντα πράγματα για τους ASHES OF ARES και όχι μόνο.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν Matt με το τελευταίο άλμπουμ των ASHES OF ARES, “Emperors and fools”. Κατά τη γνώμη μου, όπως έγραψα και στην κριτική του άλμπουμ για το Rock Hard, αυτό είναι το καλύτερο άλμπουμ των ASHES OF ARES μέχρι στιγμής. Ποιες είναι οι κριτικές που έχετε λάβει μέχρι τώρα; Και ποια είναι η γνώμη σας;
Ναι οι κριτικές είναι πάρα πολύ καλές και όπως και εσύ, αρκετοί άνθρωποι θεωρούν ότι αυτός είναι ο καλύτερός μας δίσκος, το οποίο είναι καλό, σημαίνει ότι είμαστε στην σωστή κατεύθυνση, να πηγαίνουμε πάντα προς τα πάνω. Η γνώμη μου είναι ότι εγώ και ο Freddie Vidales “μεγαλώσαμε” μαζί καθώς εξελισσόταν όλη η διαδικασία. Στον πρώτο δίσκο με τον Freddie δεν είχαμε γράψει κάτι προηγουμένως μαζί, είχαμε περιοδεύσει μόνο την περίοδο που ήμασταν στους ICED EARTH, εκεί συναντηθήκαμε, γίναμε φίλοι, είχαμε πολλά κοινά μουσικά  ενδιαφέροντα κι έτσι κάναμε μία καλή ομάδα. Με αυτή την έννοια θέλω να πω ότι μεγαλώσαμε μαζί μέσα από αυτό, υπάρχει μια κατανόηση μεταξύ μας, δεν υπάρχουν εγωισμοί που μας εμποδίζουν να δημιουργήσουμε, έτσι όταν προτείνει εκείνος μία ιδέα ή εγώ, πάντα την διαχειριζόμαστε το ίδιο, δεν αφήνουμε κάτι στην άκρη. Αν είναι κάτι καλό για ένα τραγούδι το κρατάμε. Μερικές φορές θα ακούσει αυτός κάτι ωραίο που δεν θα ακούσω εγώ και αντιστρόφως. Οπότε όσο το κάνουμε αυτό και γράφουμε μαζί, με την συνεργασία μας να είναι σταθερή, εμπιστευόμαστε ο ένας το ένστικτο του άλλου. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν καταλαβαίνουν αυτό που κάνουμε και είναι εντάξει αυτό. Δεν μπορεί κάθε συγκρότημα να είναι για όλους. Και είμαστε ΟΚ με αυτό, το καταλαβαίνουμε. Όπως υπάρχει κόσμος που επιστρέφει και ακούει πράγματα από τον πρώτο ή το δεύτερο δίσκο και προσπαθεί να ακούσει κάτι που δεν το άκουσε αρχικά. Εμείς προσπαθούμε να γράφουμε τραγούδια για εμάς τους ίδιους, που εμείς θέλουμε να ακούσουμε. Στο τέλος της ημέρας και εμείς είμαστε οπαδοί της μουσικής, κυρίως της παλιάς σχολής του metal, δεν προσπαθούμε να ανακαλύψουμε πάλι τον τροχό, αλλά να φτιάξουμε κάτι ωραίο για την metal κοινότητα και που θα ακούει ο κόσμος με ευχαρίστηση.

Όπως είπες είναι ένα καλό ματσάρισμα μεταξύ των δυο σας και συνδυάζετε τις ιδέες σας. Εγώ παρατήρησα πως αυτή την φορά η επιθετικότητα του δίσκου είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με το παρελθόν όπως επίσης είναι και πιο σκοτεινός. Τι σας οδήγησε προς αυτή την κατεύθυνση; Εμένα μου φάνηκε σαν μία συσσωρευμένη πίεση να βγήκε μέσω της μουσικής σας. Πίεση σαν αυτή που ζει όλος ο κόσμος με ότι συμβαίνει πλέον.
Θα μπορούσε. Όταν ξεκινούσαμε να γράφουμε τον δίσκο ήταν πριν την πανδημία. Είχαμε κάποια τραγούδια έτοιμα από τις προηγούμενες ηχογραφήσεις, συμπεριλαμβανομένου του “Monster’s lament” και γενικότερα αρκετό υλικό που δεν ταίριαζε για το προηγούμενο μας δίσκο. Υπήρχε υλικό που δουλεύαμε γιατί δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα μεγάλο κενό, όπως αυτό το χρονικό διάστημα μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου άλμπουμ. Έτσι ώστε σε περίπτωση που έμπαιναν άλλα πράγματα στην μέση, που τελικά μπήκαν, να ήμασταν προετοιμασμένοι. Είχαμε λοιπόν έτοιμα πολλά τραγούδια εντός του 2020 και μπήκαμε στο studio αρχές του 2021. Η παραγωγή του δίσκου, η παραγωγή των βινυλίων και όλα αυτά ήταν που μας καθυστέρησαν. Οπότε πιστεύω η κατεύθυνση που πήραμε ήταν μία φυσική πρόοδος για εμάς. Όπως είπες κάποια τραγούδια είναι αρκετά σκοτεινά, όπως το “Monster’s lamment”,το “The iron throne” και το “The throne of iniquity” που ήταν αρκετά δυνατό και το συμπεριλάβαμε στο EP. Για το τραγούδι “Emperors and fools” είχα τους στίχους πολλά χρόνια πριν και όταν ο Freddie μου παρουσίασε την μουσική, απλώς ταίριαξαν. Δεν ξέρω πως έγινε, απλώς ταίριαξαν. Ξέρεις τα πράγματα απλά λειτούργησαν, δεν υπάρχει κάποια μέθοδος στον τρόπο σύνθεσης. Κάποιες φορές ο Freddie φέρνει την μουσική και αμέσως γράφω τους στίχους και κάποιες φορές δουλεύουμε επάνω σε πράγματα δικά μου. Άλλες φορές ο Freddie έχει έτοιμα τη μουσική και στίχους και δεν έχει την φωνητική μελωδία έτοιμη. Οπότε καταλαβαίνεις, πως ό,τι λειτουργεί θα το χρησιμοποιήσουμε και όπως βγει.

Αναφερόμενος στους στοίχους, μου δίνεις μία καλή πάσα να σε ρωτήσω σχετικά για την στιχουργική κατεύθυνση των τραγουδιών και ειδικά για το τραγούδι “The iron throne”. Είναι μία αναφορά στο “Game of Thrones”; Και σχετικά με τα υπόλοιπα τραγούδια, υπάρχουν άλλες αναφορές που είναι κοινωνικές, πολιτικές ή φαντασίας;
Υπάρχει λίγο από όλα και μία καλή ανάμιξη. Το “The iron throne” ήταν μία ακόμα ιδέα του Freddie που το είχε γράψει για το δεύτερό μας άλμπουμ και δεν είχε καταφέρει να μπει σε αυτόν. Τώρα όμως λειτουργεί πολύ καλύτερα, που το “Game of Thrones” έχει τελειώσει και μας πηγαίνει πίσω σε αυτό να το σκεφτούμε. Το “Emperors and fools” επίσης είναι ένα τραγούδι που ξεκίνησα να γράφω αμέσως την τελευταία θεατρική αναπαράσταση του Κόμη Μoντεχρίστο εμπνευσμένο από το γράμμα που είχε δώσει ο Ναπολέων στο Δάντη. Είναι μία στιγμή που δείχνει του ηγέτες όταν κάνουν χρήση ή κατάχρηση της δύναμής τους. Υπάρχουν πολλά πράγματα που θα μπορούσαμε να αναλύσουμε αλλά μου αρέσει να γράφω τραγούδια που θα κάνουν αυτόν που τα ακούει να τον κάνουν να σκεφτεί με τον δικό του τρόπο.

Ξεκινήσαμε την συζήτηση μιλώντας για την πανδημία και πλέον ένα κοινό ερώτημα που κάνουμε σε όλους τους καλλιτέχνες, είναι τα προβλήματα που τους δημιουργήθηκαν ως καλλιτέχνες από αυτή την κατάσταση. Εσύ ως καλλιτέχνης ποια προβλήματα αντιμετώπισες στην δημιουργία του “Emperors and fools”;
Ξέρεις το θέμα είναι ότι γράφουμε και ηχογραφούμε με τον ίδιο τρόπο από την πρώτη ημέρα. Ο καθένας στον δικό του χώρο και όπως είπα πριν είχαμε σχεδόν έτοιμο όλο το υλικό το φθινόπωρο του 2020 γιατί μπορούμε και δουλεύουμε ο καθένας στο δικό του στούντιο. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι δεν μπορούσαμε να βρεθούμε όλοι μαζί στο ίδιο στούντιο για την μίξη και το mastering. Εγώ όμως τραγούδησα στο δικό μου στούντιο, ο Van Williams έπαιξε ντραμς στο δικό του, ο Freddie έκανε το ίδιο πράγμα οπότε ήμασταν κάπως στημένοι για αυτό και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε γιατί έχει μεγαλύτερο νόημα για εμάς. Ένα συγκρότημα του δικού μας μεγέθους, αν και κάποιοι σκέφτονται μία διαφορετική κατάσταση, αλλά δεν είμαστε οι ICED EARTH, δεν έχουμε το ίδιο budget που έχουν οι ICED EARTH, οπότε προσπαθούμε να κάνουμε ότι καλύτερο με ότι διαθέτουμε και δυστυχώς δεν είμαστε σπασίκλες με τον εξοπλισμό, δεν διαθέτουμε τα κατάλληλα εργαλεία οπότε βασιζόμαστε στους επαγγελματίες των στούντιο να κάνουν τα δικά τους. Εκεί βρισκόμαστε αυτή την στιγμή. Μπορούμε να κάνουμε πολλά ο καθένας από το σπίτι του αλλά στο τέλος της ημέρας χρειαζόμαστε τον παραγωγό/μηχανικό που θα κάνει την δουλειά και θα δουλέψει σε ότι του έχουμε παρουσιάσει. Οπότε είμαστε αρκετά αυτάρκεις εκτός της μίξης και του mastering και δυστυχώς ως μπάντα δεν έχουμε το δικό μας στούντιο. Αν το είχαμε το άλμπουμ θα κυκλοφορούσε το 2021. Υπολογίζοντας τις καθυστερήσεις τον βινυλίων, βρισκόμαστε στο 2022 και τελικά μπορεί για εμάς να είναι καλύτερα έτσι γιατί φαίνεται ότι κάναμε μία πολύ καλή έναρξη του νέου έτους.

Και σε αυτή την κατάσταση, υπάρχουν πιθανότητες για περιοδεία στο εγγύς μέλλον; Στην Αμερική ή στην Ευρώπη. Και ξέρεις, στην Ελλάδα έχεις πολλούς θαυμαστές από τις μέρες του ICED EARTH. Και θα θέλαμε να σας δούμε ξανά στη χώρα μας.
Το θέλουμε πολύ να έρθουμε εκεί είναι η αλήθεια και ελπίζουμε να τα καταφέρουμε. Προφανώς με την πανδημία και όλα τα lockdown είναι δύσκολο για ένα συγκρότημα να προγραμματίσει μία περιοδεία. Πόσο μάλλον όταν δίνονται προκαταβολές και προκύπτουν νέες περιοδείες στο ενδιάμεσο και να δίνονται ταυτόχρονα ειδοποιήσεις. Λέγοντας αυτά σε περίπου ενάμιση χρόνο θα μπορέσω να αποσυρθώ από την βασική μου δουλειά και θα έχω περισσότερο χρόνο. Μέχρι στιγμής εγώ είχα περισσότερους περιορισμούς  από τον Freddie, o οποίος μπορεί να δουλέψει από τον προσωπικό του υπολογιστή ως μηχανικός αλλά εγώ πρέπει να είμαι καθημερινά στην δουλειά. Αλλά μου είναι πολύ δύσκολο να το πιστέψω ότι το κάνω αυτό εδώ και δεκαοκτώ χρόνια ως βασική εργασία και με την συνταξιοδότηση να με περιμένει στην γωνία, σίγουρα μου δίνεται περισσότερος χρόνος για περιοδείες.

Επιστροφή στο “Emperors and fools” και πρέπει να πω ότι είμαι έκπληκτος από το επίπεδο της απόδοσής σου στα φωνητικά μέρη. Είναι γνωστό ότι τραγουδάς σε ψηλές νότες αλλά έχουμε συνηθίσει στην πιο μπάσα και βαθιά φωνή σου. Αλλά στο “Emperors and fools” το πήγες σε άλλο επίπεδο. Ανέφερες την συνταξιοδότηση αλλά εγώ ένιωσα σαν ότι δεν σε άγγιξε ο χρόνος.  Ήταν συνειδητό να τραγουδάς τόσο ψηλά; Και πώς καταφέρνεις να κρατήσεις τη φωνή σου σε τόσο καλό επίπεδο;
Ναι ήταν σίγουρα συνειδητή απόφαση μου και γιατί μπορεί να είχα περισσότερο χρόνο να δουλέψω επάνω στα τραγούδια και καθώς τα τραγούδια αναπτύσσονταν, μπορούσα να ακούσω πράγματα, που έδιναν πολλά παραπάνω. Τα ακούγαμε και θέλαμε να γίνουν πιο επιθετικά, στις κιθάρες, στα ντραμς και πάνω σε αυτό δουλέψαμε. Αν χαμηλώσεις όλα τα όργανα θα ακούσεις πολλά φωνητικά μέρη, κάτι το οποίο μου αρέσει να κάνω και να δημιουργώ. Στο τέλος της ημέρας θέλω να κάνω πράγματα που να με κάνουν χαρούμενο και όσο εγώ είμαι χαρούμενος μακάρι να γίνονται χαρούμενοι και άλλοι άνθρωποι που στηρίζονται σε αυτό. Το γεγονός που μπορώ να κρατώ την φωνή μου σε αυτό το επίπεδο είναι ένα επιπλέον όφελος να ηχογραφώ στο δικό μου στούντιο. Δεν χρειάζεται να πηγαίνω μ’ ένα πρόγραμμα που μου επιβάλλει για παράδειγμα να τελειώσω δύο τραγούδια σε μία ημέρα. Ακόμα και με τους ICED EARTH υπήρχαν περιπτώσεις που έπρεπε να τελειώσω ένα άλμπουμ σε μία εβδομάδα. Θα πουν κάποιοι και τι έγινε, πρέπει να τραγουδήσεις ένα-δυο τραγούδια, αλλά κάθε σημείο του τραγουδιού δεν πάει πάντα καλά και πρέπει να τραγουδάς ξανά και ξανά. Το όφελος να τραγουδώ στο δικό μου στούντιο, είναι ότι τραγουδούσα για λίγες ώρες. Αν δεν πήγαινε κάτι καλά πήγαινα την επόμενη ή την μεθεπόμενη μέρα και κρατούσα με αυτόν τον τρόπο πιο φρέσκια την φωνή μου. Αν μια μέρα η φωνή μου ήταν πιο τραχιά, θα πήγαινα σε ένα άλλο τραγούδι που θα ταίριαζε περισσότερο. Αυτό λειτούργησε καλύτερα στα τραγούδια αλλά και για εμένα ως τραγουδιστή για να διατηρήσω την φωνή μου.

Υπάρχει επίσης ένα ντουέτο με τον Tim “Ripper” Owens στο τραγούδι “Monster’s lament”. Τι μπορείς να μας πεις για αυτή τη συνεργασία; Πώς προέκυψε και ποιανού ήταν η ιδέα;
Ναι όντως, όπως είπα και πριν το τραγούδι αυτό το έγραψε ο Freddie για το προηγούμενο άλμπουμ αλλά είχαμε πολύ υλικό και δεν ταίριαζε τόσο ώστε να μπει εκεί. Ο Tim δεν ήταν η επιλογή μας τότε. Ήταν πολύ απασχολημένος εκείνη την περίοδο και όταν το συζητήσαμε μαζί του αργότερα, ήταν θετικός και μπορούσε να συμμετέχει. Η ιδέα ήταν του Freddie. Είχε γράψει την μουσική, είχε τους στοίχους, είχε ετοιμάσει δύο χαρακτήρες και πίστευε πολύ ότι θα ταιριάξει ο TIm, έχοντας μοιράσει ήδη στο μυαλό του τα σημεία που θα τραγουδούσε ο καθένας. Εγώ δούλεψα περισσότερο στις φωνητικές μελωδίες, εξήγησα στον Tim τι είχα στο μυαλό μου, του έδωσα κάποιες κατευθύνσεις αλλά του ζήτησα να είναι ο εαυτός του. Το έκανε και απλά έσκισε. Η ιδέα μας ήταν κάτι σαν γιν-γιανγκ με εμένα να αφοσιώνομαι στα πιο χαμηλά σημεία και ο Tim στα πιο ψηλά, χρησιμοποιώντας καλύτερα τις φωνητικές μας ικανότητες και είμαστε πολύ χαρούμενοι με το τελικό αποτέλεσμα.

Από το πρώτο άλμπουμ συνεργάζεσαι με τον καταπληκτικό Van Williams στα ντραμς. Στο “Ashes of Ares” αν θυμάμαι καλά αναφέρθηκε ως μέλος της μπάντας αλλά στο “Well of souls” και στο “Emperors and fools” ως session. Γιατί συμβαίνει αυτό και δεν είναι μόνιμο μέλος του συγκροτήματος;
Σε αυτό το σημείο μεταξύ των πρώτων δύο άλμπουμ ξεκίνησε τους GHOST SHIP OCTAVIUS και επίσης είχε διάφορα οικογενειακά θέματα με την οικογένεια του, η γυναίκα του ήταν άρρωστη, οπότε δεν μπορούσε να είναι μόνιμο μέλος. Ήμασταν σίγουροι ότι θα δουλέψει στον δίσκο και το έκανε, προφανώς του προσφέραμε χρήματα για να συμμετέχει. Το αστείο της υπόθεσης με το να είσαι μέλος στους ASHES OF ARES είναι ότι δεν παίρνουμε καθόλου χρήματα, είμαστε μουσικοί εγώ και ο Freddie και το κάνουμε για την αγάπη μας προς την μουσική και δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουμε μουσικούς όπως ο Van Williams ή τον Tim. Αυτό μας βοηθά λίγο περισσότερο με όσους συμμετέχουν, αλλά δεν είναι μόνιμα μέλη της μπάντας, γιατί μπορούμε και κλείνουμε καλύτερες συμφωνίες μαζί τους. Όσο είναι διαθέσιμος ο Van Williams να συμμετέχει, εμείς θα του κάνουμε προσφορά. Επίσης έχουμε πολύ καλή φιλία μεταξύ μας. Ούτως ή άλλως η μουσική είναι δική μου και του Freddie και ο Freddie γράφει πολλά από τα μέρη των ντραμς. O Van όταν παίζει κάνει αυτό που ξέρει και ανεβάζει συνολικά το επίπεδο της μουσικής και μόνο με την παρουσία του. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που τον έχουμε και είναι πάντα ευπρόσδεκτος.

Matt, καταλαβαίνω ότι λαμβάνεις πολλές ερωτήσεις για τον Jon Schaffer. Εκτός από κουνιάδος σου, θεωρείσαι από τους θαυμαστές του συγκροτήματος ως μέλος της οικογένειας των ICED EARTH. Και από αυτή την οπτική θα ήθελα να σε ρωτήσω, βλέποντας ότι θα κυκλοφορήσει ένα νέο άλμπουμ των ICED EARTH, το “Narrative soundscape”, ποια είναι τα σχέδιά του τώρα; Τι σκέφτεται να κάνει από εδώ και πέρα και υπάρχει επόμενη μέρα για τους ICED EARTH;
Δεν γνωρίζω φίλε μου. Δεν μιλάμε καθόλου με τον Jon για αυτά τα θέματα. Αν μιλήσουμε θα είναι για να δω απλά αν είναι καλά. Οπότε δεν γνωρίζω καθόλου το μέλλον των ICED EARTH ποιο θα είναι.

Καταλαβαίνω ότι είναι κάτι προσωπικό για εκείνον να αποφασίσει.
Έτσι ακριβώς

Ωραία, θέλω να επιστρέψουμε στους ASHES OF ARES και να μας πεις αυτή την στιγμή ποια είναι τα πλάνα σας;
Και εδώ είναι το ζητούμενο στο τι θέλουμε να κάνουμε. Θέλω να πω ότι προφανώς και θέλουμε να βγούμε έξω και να προωθήσουμε τον δίσκο. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε, να κλείσουμε ίσως κάποια περιοδεία, αν όχι διεθνώς αλλά μόνο στην Αμερική, θα ήταν ωραία. Αλλά σε αυτό το σημείο όλα είναι στον αέρα. Είναι κάπως τρομακτικό για όλους. Σκέφτομαι τους φίλους μου που είναι σε συγκροτήματα και πρέπει να παίξουν συναυλίες για να ζήσουν και είναι πολύ σκληρό για αυτούς η συγκεκριμένη χρονική περίοδος. Κάποιες Πολιτείες σιγά-σιγά ανοίγουν και τα πράγματα φαίνεται να πηγαίνουν καλύτερα, ελπίζω μόνο να μην μπούμε σε διαδικασία ξανά lockdown, με την παράλλαξη της Όμικρον που τους έχει φρικάρει όλους. Πρέπει απλά να σκεφτούμε ότι είμαστε στο στάδιο που πρέπει να αποφασίσουμε αν θα ζήσουμε με αυτό ή όχι και η άποψη μου είναι πρέπει να συνεχίσουμε να ζούμε.

Μπορεί να είναι λίγο νωρίς αλλά ιδέες για νέο άλμπουμ έχετε;
Πάντα υπάρχουν ιδέες φίλε μου. Ένα από τα πιο ωραία πράγματα είναι που έχω πάντα το κινητό μαζί μου και όποτε σκέφτομαι κάτι, μια μελωδία ή έναν τίτλο τραγουδιού, το σημειώνω. Πάντα υπάρχουν ιδέες. Το ζητούμενο είναι πόσο εύκολα μπορούμε να ταιριάξουμε τις ιδέες μας εγώ και ο Freddie αλλά πάντα υπάρχουν πράγματα στα οποία δουλεύουμε.

Matt σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σου. Είμαι οπαδός από την παιδική μου ηλικία και ήταν μεγάλη μου τιμή που μιλήσαμε. Αν έχεις κάποιο μήνυμα για τους Έλληνες οπαδούς, ο λόγος είναι σε εσένα.
Δεν βλέπω την ώρα να επιστρέψω σε εσάς. Μου λείπει πολύ να είμαι εκεί. Στόχος μου είναι κάποια στιγμή να έρθω με την οικογένεια μου. Πολλές φορές τους λέω για την χώρα σας, να πάμε στην Αθήνα και από εκεί στα νησιά ή στην Θεσσαλονίκη. Είναι μία πολύ όμορφη χώρα και ένα μέρος της καρδιάς μου είναι πάντα εκεί. Σας ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου που πάντα με στηρίζατε σε ότι έχω κάνει και είναι μεγάλη τιμή να νιώθω ως ένα μέλος της Ελλάδας.

Σε ευχαριστώ πολύ Matt. Εμείς θα συνεχίζουμε να παρακολουθούμε την δουλειά σου, το “Emperors and fools” είναι ένα πολύ ωραίο άλμπουμ και περιμένουμε την συνέχεια. Εύχομαι να τα πούμε σύντομα.
Κι εγώ το ίδιο Δημήτρη.

Δημήτρης Μπούκης

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here