Τι θα γινόταν οι BLACK SABBATH μαζί με τους MELVINS και τους TOOL χώνονταν σε ένα studio παρέα μόνο με τσικουδιές και κρητικές μουσικές; Το πιθανότερο είναι πως θα έβγαζαν έναν ήχο σχεδόν ίδιο ή έστω παραπλήσιο με αυτό των BABEL TRIO. Με οδηγό τις μουσικές παραδόσεις της Κρήτης, των Επτανήσων και της Θεσσαλίας όσο και την λατρεία τους για την heavy μουσική, τα μέλη των BABEL TRIO φρόντισαν να καταθέσουν τα διαπιστευτήρια τους με το “Roots electrified” το 2017, για να ακολουθήσει ένα χρόνο μετά το δεύτερο τους άλμπουμ, “The island of cretal”.
Το “The martyr” μπορεί να μην χορεύει μανιωδώς πεντοζάλη, υπακούει όμως σε αμιγώς “cretal” ρυθμούς που έρχονται ως φυσική συνέχεια των προηγούμενων δισκογραφικών προσπαθειών του τριμελούς συγκροτήματος. Η μουσική κατεύθυνση δεν παρουσιάζει τεράστιες διαφοροποιήσεις αφού κάνει ξανά all-in σε έναν ήχο που κινείται στις παρυφές του heavy rock και του stoner metal και προσεγγίζει τις μαντινάδες και την κρητική παράδοση μέσα από ένα πιο prog πρίσμα, δίχως όμως να διασχίζει κάθετα πιο folk υποστρώματα.
Πάνω απ’ όλα όμως δεσπόζει ξανά η δύναμη του ηλεκτρικού λαούτου, το οποίο αποτελεί τον κινητήριο μοχλό του άλμπουμ, όπως καταδεικνύουν άλλωστε και άσματα σαν τα “Winds of stray”, “Lady spring” και “Up in the sky” με την προσεγμένη χρήση του ελληνικού στίχου να προσφέρει μια ιδιαίτερη χροιά καθώς και την απαιτούμενη ώθηση. Μεγάλο ατού που συγχρόνως λειτουργεί ως βάση για όλα τα υπόλοιπα, αναδεικνύεται επίσης και η μεστή παραγωγή του άλμπουμ που υπογραμμίζει τη χημεία του συγκροτήματος και πιάνει ταβάνι στα μερακλήδικα και λεβέντικα “Black sea” και “Mother of death”, δείχνοντας ενδεχομένως τον δρόμο για το βήμα παραπάνω στο εγγύς μέλλον.
Όσο κι αν ο όρος «κρητικό heavy rock» απέχει πολύ από το να κατοχυρωθεί ως προστατευόμενη ονομασία προέλευσης, οι BABEL TRIO προσθέτουν εκείνο ακριβώς το λιθαράκι ώστε να θεωρηθούν πια ως οι μοναδικοί και επάξιοι πρεσβευτές του. Η υπέρβαση φαίνεται να μην είναι ακόμα κοντά, ωστόσο, η σταθερότητα και η συνέπεια που χαρακτηρίζει την μπάντα από το ξεκίνημα της μέχρι και σήμερα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι με το “Martyr” παραδίδουν ένα ιδιαίτερα προσεγμένο και άκρως επαγγελματικό αποτέλεσμα, αξίζει και δικαιολογεί απόλυτα την όποια επένδυση πάνω τους.
7 / 10
Πάνος Δρόλιας