Από τις πλέον ανερχόμενες και δολοφονικές μπάντες του ντόπιου death metal, είναι οι Αθηναίοι BLESSED BY PERVERSION. Είχα τη τύχη να τους παρακολουθώ από το EP “Destroy the image of God” (2012) που μου έδωσε τα μυαλά στο πιάτο. Η καρδούλα μου πήρε αυτό που λαχταρούσε: ανίερο death metal σχολής MORBID ANGEL/INCANTATION με γλυκά μελωδικά solo βγαλμένα από τις χρυσές μέρες των DEATH και OBITUARY. Και ήταν μόνο η πρώτη γεύση των δυνατοτήτων τους. Στο ντεμπούτο “Between roots and darkness” (2016), (με ένα φοβερό split – σφηνάκι με τους ABYSSUS να έχει προηγηθεί) τα άνωθεν χαρακτηριστικά επεκτάθηκαν για να συμπεριλάβουν και επιρροές από το μοντέρνο brutal death όπως το μάθαμε από το 2000 και πέρα από μπάντες του roster της Unique Leader. Η ανίερη ατμόσφαιρα ωστόσο παρέμενε. 4 χρόνια μετά, το Δεκέμβριο του ευλογημένου μουσικά 2020, βγαίνει στην αγορά ο δεύτερος δίσκος τους, με τίτλο “Remnants of existence” από την Iron, Blood and Death Corporation.
Προτού το βάλεις να παίξει, βλέπεις ότι διαρκεί οριακά κάτω από 25 λεπτά το άλμπουμ. Προσωπικά γουστάρω, γιατί θα παίζει ξανά και ξανά. Από εκεί και πέρα, όπως άλλωστε έχουμε ξαναπεί, σημασία έχει τι κάνεις μέσα σε αυτά. Πάμε στο δια ταύτα λοιπόν, πατώντας play. Ο δίσκος ανοίγει με το “Descending to the catacombs”, μια ατμοσφαιρική, ακουστική εισαγωγή λίγο λιγότερο από ενάμιση λεπτό, που βάζει τον ακροατή στο κλίμα, φέρνοντας στο μυαλό εισαγωγές τύπου “Beneath the remains” (SEPULTURA) ή και τις αντίστοιχες των BEHEMOTH και των NILE. Μπάσιμο με το “Gallery of bones”, και το σύνθημα είναι σαφές: το συγκρότημα σπάει κόκκαλα! Κάπου εδώ απαντάται η διαφοροποίηση σε σχέση με τον προκάτοχό του, καθώς ενώ παίζει πιο λυσσασμένα τα γρήγορα μέρη, και τα αργά μέρη πιο “σάπια”, κατάφερε και κούμπωσε μερικά άκρως διακριτικά πλήκτρα που χωρίς να αφαιρούν από το υλικό, προσθέτουν μια ιδιαίτερη πινελιά στο ήδη άκρως ποιοτικό υλικό. Υλικό, που έχει μεστώσει, με τα κοψίματα και τα solo να είναι στρατηγικά τοποθετημένα, φτιαγμένα να διαλύσουν κάθε δύσμοιρο σβέρκο που θα προσπαθήσει να τα ακολουθήσει.
Κομμάτια όπως το “Atonement refused” (τι υπέροχο τεχνικό σπάσιμο αυτό στη μέση…), θα είχαν πολύ εύκολα θέση σε δίσκο που θα κυκλοφορούσαν μεγάλοι και “φτασμένοι” του είδους. Και όμως, το έγραψε μια δική μας μπάντα, της διπλανής πόρτας. Ή το πιο μακελάρικο κομμάτι του δίσκου “Among the tombs of absent Gods” που φαντάζομαι σβέρκους να πολτοποιούνται και κορμιά να πέφτουν σε live σκηνικό. Άλλο ένα κομμάτι με κοψίματα σχολής CANNIBAL CORPSE/MALEVOLENT CREATION, μαζί με το πρώτο κομμάτι που γνωστοποίησε η μπάντα, το “Caverns of torture”. Σε αυτά τα δύο κομμάτια επίσης, επανεμφανίζονται τα πλήκτρα, προσδίδοντας ένα ανατριχιαστικό τόνο στο ανίερο μοτίβο της μπάντας. Το φινάλε με το “Within monumental chaos”, επαναφέρει την επιρροή των BEHEMOTH/NILE, στο πιο απλωμένο από πλευράς διάρκειας κομμάτι του δίσκου. Ισοπεδωτικό, κυριαρχικό, με ένα από τα καλύτερα solos στο δίσκο, και το δίδυμο μπάσο-τύμπανα, να παραδίδουν σεμινάρια δυναμικών. Αξίζει εδώ να σημειωθεί πως ο drummer Βασίλης Νάνος κάνει το ντεμπούτο του με τη μπάντα σε αυτή τη κυκλοφορία, αντικαθιστώντας τον προηγούμενο drummer, Δημήτρη Μιγκλή (πλέον ORDER OF THE EBON HAND). Και διάολε, δίνει πόνο!
Κλείνοντας αυτό το κείμενο, μην αφήσετε τη διάρκεια να σας ξεγελάσει. Ο δίσκος δεν είναι ημιτελής, παρά τη περιορισμένη διάρκειά του. Τα κομμάτια αναπτύσσονται με πολύ όμορφο τρόπο, το κάθε όργανο έχει το χώρο του, η παραγωγή είναι ογκώδης, μοντέρνα και πραγματικά κολακεύει την απόδοση των παικτών. Ένα αποτέλεσμα εν τέλει τόσο ουσιώδες, που νιώθεις ότι δεν χρειαζόταν ούτε δευτερόλεπτο παραπάνω. Οι BLESSED BY PERVERSION σε άλλη μια κυκλοφορία, δικαιώνουν τις προσδοκίες, αναδεικνύουν έτι περισσότερο το όνομα τους στο ντόπιο ακραίο underground, με το μέλλον τους να διαγράφεται πέρα για πέρα λαμπρό.
8,5 / 10
Γιάννης Σαββίδης