Wednesday, March 19, 2025
Home Blog Page 27

VENOM INC: O Tony Dolan δηλώνει ότι η πόρτα για τον Jeff “Mantas” Dunn, τον οποίο θεωρεί αδερφό του, είναι πάντα ανοιχτή

0
Venom Inc
Photo by Fernando Serani
Venom Inc
Photo by Fernando Serani

Απάντηση στη δήλωση του κιθαρίστα Jeff “Mantas” Dunn, ότι δεν σκοπεύει να επιστρέψει στους VENOM INC, έδωσε ο μπασίστας / τραγουδιστής της μπάντας, Tony “Demolition man” Dolan, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Shawn Ratches από το Laughingmonkeymusic. Συγκεκριμένα είπε ότι:

«Για όσους δεν το ξέρετε, αν και υποθέτω ότι οι περισσότεροι το ξέρετε, δυστυχώς, πριν από λίγα χρόνια, ο Jeff έπαθε ένα σοβαρό έμφραγμα και τον χάσαμε. Όμως κατάφεραν να τον επαναφέρουν στη ζωή· τον έσωσαν. Φυσικά, την επόμενη μέρα ήμουν στην Πορτογαλία δίπλα στο κρεβάτι του, αμέσως μόλις έφτασα από το Λονδίνο, και καταφέραμε να τον ξανασηκώσουμε στα πόδια του. Νομίζω ότι το μυαλό του δέχτηκε ένα πλήγμα, γιατί δεν πεθαίνεις κάθε μέρα και επιστρέφεις στη ζωή για να σκεφτείς, ‘Τι στο καλό έγινε;’ Ήταν πολύ τρομακτικό. Αλλά κατάφερε να ανασυγκροτηθεί και να δουλέψει ξανά πάνω σε όλα. Και επιστρέψαμε στη σκηνή. Όλα πήγαιναν καλά.

Έπειτα, όχι την περασμένη χρονιά, αλλά την προηγούμενη, πήγαμε στην Αμερική. Είχαμε δύο μέρη της περιοδείας να ολοκληρώσουμε. Κάναμε το πρώτο μέρος, και τότε η σύζυγός του διαγνώστηκε με μια σοβαρή ασθένεια που θα μπορούσε να είναι και θανατηφόρα. Μπήκαν σε κατάσταση πανικού και, φυσικά, ζουν στην Πορτογαλία, όπου δεν έχουν πολλούς φίλους κοντά που να μιλούν αγγλικά. Έτσι, η προτεραιότητα έπρεπε να είναι η φροντίδα της. Αποφασίσαμε να βρούμε έναν αναπληρωτή κιθαρίστα για να μείνει εκείνος στο σπίτι. Ήταν τελευταία στιγμή, και υπήρχε και η σκέψη να ακυρώσουμε, αλλά η περιοδεία είχε ήδη οργανωθεί σαν ένα ενιαίο πράγμα χωρισμένο σε δύο μέρη, οπότε θα ήταν λίγο μπερδεμένο. Οπότε έκανα ένα κάλεσμα στον Mike Hickey, που είχε παίξει στους VENOM για το “Calm Before The Storm” και την μπάντα του CRONOS, και ήταν φίλος μας, ρωτώντας αν μπορούσε να μας βοηθήσει. Φυσικά, είπε αμέσως ναι. Ζει στη Βοστώνη, οπότε τον έφερα σε επαφή με τον Jeff, και δούλεψαν πάνω στο υλικό… Τα πράγματα πήγαιναν καλά.

Ο Jeff ετοιμαζόταν για το πρώτο φεστιβάλ της σεζόν, στο Βέλγιο. Ήταν κοντά στο σπίτι του, οπότε αυτός και η σύντροφός του αποφάσισαν ότι θα μπορούσε να το κάνει. Η ιδέα ήταν να μπαινοβγαίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, για να μην ανησυχεί για το ότι θα την αφήσει μόνη της. Μετά πέρασαν τρεις μέρες χωρίς να έχω νέα του, του έστειλα μήνυμα και μου είπε ότι ήταν στο νοσοκομείο. Νόμιζα ότι είχε συμβεί κάτι στη σύντροφό του, αλλά ήταν αυτός. Είχε πάθει άλλο ένα έμφραγμα. Εκεί ήταν που είπαμε, ‘Τελείωσε.’ Ήδη πάλευε με τις συνέπειες του πρώτου, και θεωρήσαμε ότι δε θα συνέβαινε ξανά αφού έπαιρνε φάρμακα. Αλλά συνέβη ξανά. Και το μυαλό του απλά κατέρρευσε, γεμάτο φόβο.»

Ο Tony συνέχισε: “Αν ο Jeff φύγει, θέλει να το κάνει με τον δικό του τρόπο. Δεν θέλει να τρέχει σε αεροδρόμια στην άλλη άκρη του κόσμου. Το καταλαβαίνω απόλυτα. Είμαστε όλοι άνθρωποι. Έτσι, αποφασίσαμε ότι εκείνος πρέπει να πάρει τον χρόνο του και εγώ να συνεχίσω με τις υποχρεώσεις των VENOM INC., γιατί όταν έχεις μια μπάντα σε αυτό το επίπεδο, παίρνεις προκαταβολές από την δισκογραφική και αυτοί θέλουν τα χρήματα τους πίσω. Ο τρόπος να τα επιστρέψεις σήμερα είναι μέσω περιοδειών. Εάν αποφάσιζα να πω, ‘Άστο, δεν το κάνω ούτε εγώ,’ θα αφήναμε ένα χρέος. Έτσι, συνέχισα. Ευτυχώς, χρησιμοποιήσαμε τον Curran Murphy από τους 72 LEGIONS, που ήταν πρόθυμος να συμμετάσχει ως αναπληρωματικός μέχρι να αναρρώσει ο Mantas, ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε τις συναυλίες που ο Mike Hickey δεν μπορούσε να αφήσει την Αμερική για προσωπικούς λόγους. Έτσι, αυτό ήταν. Ήμασταν έτοιμοι να το κάνουμε. Και δεν έχουμε κρύψει ποτέ το γεγονός ότι η πόρτα είναι ανοιχτή για τον Jeff, γιατί είναι αδερφός μου. Έχουμε περάσει τόσα πολλά μαζί. Αλλά δεν ήμουν διατεθειμένος να τον πιέσω ή να τον φέρω σε δύσκολη θέση ώστε να πάρει μια απόφαση, γιατί είναι άρρωστος και χρειάζεται τον χρόνο του για να πάρει τη δική του απόφαση».

MEGADETH: O Dave Mustaine ξεκινά να δουλεύει πάνω στον επόμενο δίσκο της μπάντας

0
Megadeth
Photo by Ryan Chang
Megadeth
Photo by Ryan Chang

Ο ηγέτης των MEGADETH, Dave Mustaine, φέρεται να έχει μπει στο στούντιο για να ξεκινήσει τη σύνθεση και την ηχογράφηση του επόμενου στούντιο άλμπουμ του συγκροτήματος.

Σύμφωνα με ανάρτηση θαυμαστή στο Reddit, ο Dave μοιράστηκε ένα μήνυμα με τα μέλη του fan club των MEGADETH, Cyber Army, όπου ανέφερε ότι «μετακομίζει στο στούντιο μαζί με τον παραγωγό Chris Rakestraw για τους επόμενους έξι μήνες, προκειμένου να γράψουν και να ηχογραφήσουν το νέο άλμπουμ». Ο μπασίστας James LoMenzo, ο ντράμερ Dirk Verbeuren και ο κιθαρίστας Teemu Mäntysaari «στέλνουν ιδέες για τραγούδια από το σπίτι τους και όλοι θα επανενωθούν στο στούντιο αργότερα».

Για τους MEGADETH είναι η τρίτη συνεχόμενη φορά που πρόκειται να συνεργαστούν με τον παραγωγό και ηχολήπτη Chris Rakestraw, αφού μαζί του κυκλοφόρησαν το προηγούμενο άλμπουμ τους, “The Sick, The Dying… And The Dead!” καθώς και τον προκάτοχό του, “Dystopia” του 2016.

EPICA: Διαθέσιμο το lyric video για το καινούριο τους single “Arcana”

0
Epica
Photo by Tim Tronckoe
Epica
Photo by Tim Tronckoe

Ένα νέο official lyric video για το ολοκαίνουριο τους single, “Arcana” έδωσαν στη δημοσιότητα οι EPICA. Το εν λόγω κομμάτι, σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην εικοσαετή ιστορία της Ολλανδικής συμφωνικής μπάντας και αποτελεί την πρώτη νέα κυκλοφορία τους από το “Omega” του 2021 και το EP “The alchemy project”.

Οι ίδιοι σχολιάζουν σχετικά: «Το “Arcana” σε καθοδηγεί μέσα από τα παγκόσμια στάδια της πνευματικής εξέλιξης στη ζωή. Οδηγεί σε υψηλότερη συνείδηση και πνευματική αυτογνωσία.

Η σύνθεση αυτού του τραγουδιού ήταν μια αυθόρμητη διαδικασία, γι’ αυτό και ολοκληρώθηκε γρήγορα. Ήταν τόσο φυσικό που έμοιαζε λες και γράφτηκε μόνο του. Η μουσική περιλαμβάνει κλασικά στοιχεία των EPICA, αλλά έχει και κάποιες επιρροές που μπορεί να σας θυμίσουν ’80s alternative rock ή σύγχρονο metal.»

Το single είναι πλέον διαθέσιμο σε όλες τις πλατφόρμες streaming. Περιλαμβάνει επίσης το “The Ghost In Me (Danse Macabre)”, τη συνεργασία των EPICA με το δεύτερο πιο επισκέψιμο θεματικό πάρκο της Ευρώπης, το μαγευτικό De Efteling της Ολλανδίας, και τη νέα, πολυαναμενόμενη ατραξιόν τους, Danse Macabre.

Μπορείτε να δείτε το lyric video ακριβώς από κάτω.

SEPULTURA: Ο Andreas Kisser χαρακτηρίζει τις επανηχογραφήσεις των πρώτων άλμπουμ των SEPULTURA από τους CAVALERA ως «ασεβείς» και με «μηδενική καλλιτεχνική αξία»

0
Kisser

Kisser

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο IMPACT Metal Channel, ο κιθαρίστας των SEPULTURA, Andreas Kisser, ρωτήθηκε για τη γνώμη του σχετικά με την απόφαση των Max και Igor “Iggor” Cavalera να ανατρέξουν στις πρώτες κυκλοφορίες των SEPULTURA, “Morbid Visions” και “Bestial Devastation”, να τις ηχογραφήσουν ξανά, καθώς και να επανηχογραφήσουν το πρώτο άλμπουμ του Andreas με τους SEPULTURA, “Schizophrenia”.

Η απάντησή του, ήταν η εξής:

«Δεν έχω κάποια γνώμη. Εννοώ, είναι μια περίεργη επιλογή που έκαναν. Νομίζω ότι η καλλιτεχνική αξία είναι μηδενική. Ίσως το κάνουν για τα χρήματα ή κάτι τέτοιο, αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει κάτι τέτοιο. Προτιμώ πολύ περισσότερο τους THE TROOPS OF DOOM, τη νέα μπάντα του Jairo (Jairo ‘Tormentor’ Guedz – πρώην κιθαρίστας των SEPULTURA], οι οποίοι αποτίνουν έναν πραγματικά εκπληκτικό φόρο τιμής σε εκείνη την εποχή, πολύ ειλικρινά, γράφοντας νέα κομμάτια, δημιουργώντας νέα μουσική… Αλλά αν περνάνε καλά, ας είναι. Δεν με νοιάζει, φίλε. Απλά πιστεύω ότι είναι εντελώς περιττό. Είναι πραγματικά πολύ ασέβεια προς τους ίδιους, απέναντι στον παλιό τους εαυτό.»

Ο μουσικός επίσης πρόσθεσε:

«Είναι περίεργο να βλέπεις έναν τύπο [τον Max] που πάντα λέει, ‘Α, εγώ το έκανα αυτό,’ ‘Εγώ έκανα τα πάντα,’ ‘Είμαι τόσο δημιουργικός,’ και μετά να κάνει τέτοια πράγματα, όπως να ηχογραφεί ξανά riff που γράψαμε πριν από 30, 40 χρόνια. Δεν συνάδει η ρητορική με το παράδειγμα. Αλλά ό,τι να ‘ναι. Απλά πιστεύω πως η καλλιτεχνική αξία είναι μηδενική»

Όταν ρωτήθηκε αν θα εξέταζε την κυκλοφορία νέας μουσικής από τους SEPULTURA ακόμα και μετά την ολοκλήρωση της αποχαιρετιστήριας περιοδείας τους, ο Kisser απάντησε:

«Ναι, δουλεύουμε ήδη πάνω σε νέα τραγούδια με τον -νέο ντράμερ των SEPULTURA- Greyson [Nekrutman]. Έχουμε εκπληκτική χημεία. Είναι φανταστικός μουσικός και εξαιρετικός τύπος. Θα φτιάξουμε ένα πακέτο μαζί με το live άλμπουμ που ηχογραφούμε από κάθε συναυλία. Η ιδέα είναι να έχουμε 40 τραγούδια από 40 διαφορετικές πόλεις σε όλο τον κόσμο. Μαζί με αυτά, θα περιλαμβάνονται και τέσσερα νέα τραγούδια με τον Greyson. Έτσι, ναι, δουλεύουμε πάνω σε αυτό. Αλλά δεν έχουμε τίποτα παλιό ή κρυμμένο. Η Roadrunner (πρώην δισκογραφική εταιρία τους) τα έχει κυκλοφορήσει ήδη όλα [γέλια], ό,τι έχουμε στο αρχείο.»

Όσον αφορά στο τι μπορούν να περιμένουν οι θαυμαστές από τα νέα τραγούδια των SEPULTURA, ο Andreas είπε:

«Το απρόβλεπτο. Περιμένετε και θα δείτε. [Γέλια] Ποιος ξέρει;»

Τελικά που θα παίξουν οι SAVATAGE;

0
Savatage

Savatage

Πολύς ντόρος έγινε χθες με αφορμή την ανακοίνωση του Rockwave Festival που ουσιαστικά φωτογραφίζει τους SAVATAGE. Στο trailer που βγήκε, όπου αναφέρεται ο εορτασμός των 30 ετών του Rockwave Festival, φαίνεται η ημερομηνία 28 Ιουνίου (Σάββατο πέφτει, μην ψάχνετε) και ακούγεται για λίγο η εισαγωγή του “When the crowds are gone”.

Η απορία μας λύθηκε σχετικά με το συγκρότημα, είναι οι SAVATAGE δίχως άλλο. Το θέμα είναι ο χώρος. Έχει αναπτυχθεί μία παραφιλολογία ότι το γκρουπ θα έρθει στην Αθήνα ή μάλλον ΚΑΙ στην Αθήνα, κάτι που δεν ισχύει όμως. Το trailer είναι ξεκάθαρο. Το venue είναι το Terra Republic. Και όσοι θυμούνται, είναι ο χώρος που έγινε το Long Beach Festival το 2020. Συγκεκριμένα βρίσκεται στο 55ο χλμ. Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Κατερίνης, Δ.Κ. Πύδνας, στην Πιερία.

Για περισσότερα, θα περιμένουμε τις επίσημες δηλώσεις του διοργανωτή, που κάτι μας λέει ότι θα γίνουν στις 6 του μηνός. Μέχρι τότε ψυχραιμία και μην ακούτε φήμες και insiders παρά μόνο τις οριστικές ανακοινώσεις…

A day to remember… 1/12 [DIMMU BORGIR]

0
Dimmu

 

Dimmu

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “For all tid” – DIMMU BORGIR
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1994
ΕΤΑΙΡΙΑ: No Colours Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: DIMMU BORGIR
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Drums, φωνητικά, κιθάρες – Shagrath
Φωνητικά, κιθάρα – Erkekjetter Silenoz
Κιθάρες – Tjodalv
Μπάσο – Brynjard Tristan

Πολλοί είναι αυτοί που αγάπησαν και αγαπούν τους DIMMU BORGIR. Στον αντίποδα όμως, πολλοί ήταν και αυτοί που τους “μίσησαν” και τους λοιδόρησαν, γιατί “πρόδωσαν” τον black metal ήχο για να γίνουν «εμπορικοί» στο “Enthroned Darkness Triumphant”, τον καλύτερό τους δίσκο κατά γενική ομολογία. Άντε βγάλε άκρη… Βέβαια για να φτάσουμε μέχρι εκεί έχουν προηγηθεί δύο όμορφοι δίσκοι, με το ντεμπούτο τους το “For all tid” να συμπληρώνει 30 χρόνια ζωής.

Έχοντας κυκλοφορήσει rehearsal tapes και το “Inn i evighetens mørke” EP, οι Νορβηγοί ήταν έτοιμοι για το πρώτο τους δισκογραφικό βήμα. Και τα πρώτα τους βήματα δεν έμοιαζαν σε τίποτα με το στυλ που μας συνήθισαν αρκετά αργότερα και με το οποίο καθιερώθηκαν ως μια από τις μεγαλύτερες συμφωνικές black metal μπάντες παγκοσμίως. Ακόμα και το line-up τότε ήταν εντελώς διαφορετικό σε σχέση με το πως καταστάλλαξε από τον διάδοχο κιόλας του “For all tid”, τουλάχιστον στην κατανομή του το τι έπαιζε καθείς στη μπάντα. Στο ντεμπούτο των DIMMU BORGIR ακούμε έναν τυπικό black δίσκο για τα δεδομένα της εποχής, σκοτεινό, μελαγχολικό, με πανέμορφες ατμόσφαιρες και μελωδίες.

Το εισαγωγικό “Det Nye Riket”, αποκλειστικά με τα πλήκτρα του, δίνει μια ξεκάθαρη γεύση από το τι θα ακολουθήσει στο άλμπουμ. Συμφωνικό και με έντονη μελαγχολική ατμόσφαιρα, περνά τη σκυτάλη σε κομμάτια όπως τα “Under Korpens Vinger” και “Over bleknede blåner til dommedag”, όπου ξεκινάμε να ακούμε το “the real thing”. Συμφωνικό black metal, με τα πλήκτρα να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά και τις κιθάρες να μην μένουν πίσω με “γλυκά” black και τεταμένα riffs. Στα κομμάτια αυτά μάλιστα έχουμε αντίστοιχα και τις συμμετοχές των τεράστιων Vicotnik (DØDHEIMSGARD, VED BUENS ENDE, κ.α.) και Aldrahn (THORNS, URARV, ex- DØDHEIMSGARD) στα φωνητικά, με τον πρώτο να τον συναντάμε ξανά και στο “Glittertind”.

Όλα τα κομμάτια που ακολουθούν είναι ντυμένα με μελωδίες σχεδόν υπνωτικές και μυσταγωγικές, με έντονο νοσταλγικό ύφος. Οι γρήγορες ταχύτητες δεν λείπουν, αλλά τη μερίδα του λέοντος τη έχουν τα πιο αργά περάσματα, τα οποία όμως ταιριάζουν γάντι στον ατμοσφαιρικό χαρακτήρα των συνθέσεων. Ακόμα και η τυπική μέτρια παραγωγή (που ακούμε άλλωστε και σε αρκετούς ακόμα black δίσκους της εποχής) δεν στέκεται εμπόδιο στο να ευχαριστηθεί ο ακροατής τα όμορφα κομμάτια του δίσκου.

Παρά το γεγονός πως επρόκειτο για το πρώτο τους δισκογραφικό βήμα, οι DIMMU BORGIR έδωσαν το στίγμα τους με το “For All Tid” σε κάτι παραπάνω από μια αξιόλογη προσπάθεια. Το ντεμπούτο των Νορβηγών προσέφερε ένα ατμοσφαιρικό ταξίδι με έντονο συναισθηματικό φορτίο και το οποίο παραμένει γοητευτικό ακόμα και σήμερα.

Θανάσης Μπόγρης

A day to remember… 30/11 [FORBIDDEN]

0
Forbidden

Forbidden

ΟΝΟΜΑ ΑΛΜΠΟΥΜ: “Distortion” – FORBIDDEN
ΕΤΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ: 1994
ΕΤΑΙΡΕΙΑ: GUN Records
ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ: Patrick Coughlin
ΣΥΝΘΕΣΗ ΜΠΑΝΤΑΣ:
Φωνητικά – Russ Anderson
Κιθάρες – Craig Locicero
Κιθάρες – Tim Calvert
Μπάσο – Matt Camacho
Drums – Steve Jacobs

Το έτος είναι 1994. Πολλές thrash metal μπάντες που μεσουράνησαν στην δεκαετία του ‘80, βρέθηκαν να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στο κάτι διαφορετικό υφολογικά, προσαρμοζόμενες στις εξελίξεις της εποχής.

Οι άρχοντες SLAYER βγάζουν το υπέροχα γκρουβάτο “Divine intervention”. Οι MEGADETH βγάζουν το εκπληκτικό “Youthanasia” ως φυσική συνέχεια του “Countdown to extinction”. Οι TESTAMENT βγάζουν το πιο ογκώδες “Low” δοκιμάζοντας μέχρι και death metal φωνητικά σε σημεία. Oι SODOM βγάζουν το πιο punk-ικο “Get what you deserve”, που αγαπήθηκε για την ειλικρίνειά του. Οι VOIVOD και οι KREATOR βρίσκονται στις αμιγώς πειραματικές και τρομερά ποιοτικές μέρες τους (οι μεν με ψυχεδέλειες και ενίοτε με όγκο, οι δε με hardcore/industrial/gothic μονοπάτια), ακόμα κι αν ενίοτε δεν παίζανε ακριβώς thrash.

Φυσικά, δεν βγήκαν σε όλους οι αλλαγές ή/και οι πειραματισμοί, μια και οι DESTRUCTION φερ’ ειπείν, βγάλανε μετά το εξαιρετικό “Cracked brain”, ένα ομώνυμο EP, που μαζί με τις δύο επόμενες κυκλοφορίες προσπαθούν να ξεχάσουν ότι τα κυκλοφόρησαν (εν αντιθέσει με το “αντίπαλο δέος” των HEADHUNTER, που με το “Rebirth” διατηρούσε ποιότητα και σοβαρότητα – κλείνοντας και τον κύκλο τους, εν αγνοία τους)! Και κάπου εκεί, στέκεται και η περίπτωση των Bay Area thrashers FORBIDDEN. Μετά από δύο ΜΝΗΜΕΙΑ του τεχνικού thrash, οι εν λόγω κύριοι καλούνταν να προσαρμοστούν σε μια πραγματικά δύσκολη περίοδο.

Δύσκολη όχι μόνο λόγω των συνθηκών εξωτερικά, αλλά και εσωτερικά λόγω αλλαγών. Ο Paul Bostaph, είχε φύγει για να πάει πρώτα στους TESTAMENT (τον ακούτε στο “Return to the apocalyptic city” EP (1993) να παίρνει κεφάλια!) και έπειτα, στους SLAYER για το “Divine intervention”. Έτσι καταλήγει ο άσημος Steve Jacobs να τον αντικαθιστά, έχοντας πραγματικά μεγάλα παπούτσια να γεμίσει. Τα πρώτα demo προς αναζήτηση εταιρείας επίσης, είχαν αρχίσει να φεύγουν, μια και τα πράγματα έδειχναν ζόρικα στη μουσική βιομηχανία για μπάντες της σειράς τους, κακά τα ψέματα.

Με πρώτο το demo “Fall ‘92”, το “Distortion” (1993) με πρώιμες εκδοχές κομματιών που κατέληξαν στο δίσκο εν τέλει (όπως το “Hypnotized by the rhythm” και το “All that is” για παράδειγμα), δείχνοντας την αλλαγή στο ύφος. Το συμβόλαιο τελικά βρέθηκε, με την GUN Records (που θα έπαιρνε κάτω από τη σκέπη της και τους KREATOR για τη διετία ‘95 – ‘97) η οποία, θα έβγαζε το single “No reason” προς προώθηση του δίσκου. Έριξε και λεφτά για το video clip του, όπου βλέπουμε τους FORBIDDEN να χτυπιούνται με τσαμπουκά (και τον Anderson με γυαλί ηλίου λες και παίζει στους MACHINE HEAD ή κάτι τέτοιο!).

Ο Jacobs λάμπει παικτικά, στο ντεμπούτο του στο συγκρότημα, παίζοντας πωρωτικά και δυνατά, ανεβάζοντας το αποτέλεσμα πολλά σκαλιά. Ένα αποτέλεσμα αντικειμενικά πολύ καλό, που σε επίπεδο δίσκου, υπό τις κατάλληλες συνθήκες, θα μπορούσε να είναι ένας φυσικός διάδοχος του “Twisted into form”. Πιο ογκώδης, ΟΚ σαφώς , αλλά με το ξεχωριστό χαρακτήρα της μπάντας ανέπαφο. Εδώ, νιώθω πως το συγκρότημα θυσίασε μέρος του σπουδαίου αυτού χαρακτήρα, προκειμένου να ακολουθήσει τυφλά σχεδόν την ηχητική τάση της εποχής (είναι κάτι σημεία στις κιθάρες, που κάνει μπαμ αυτό!).

Άθελα του βέβαια, αυτό το άλμπουμ, γεννάει μια πρώιμη εκδοχή του ογκώδους, γκρουβάτου ήχου των NEVERMORE, προτού οι NEVERMORE βγάλουν το ντεμπούτο τους (Νοέμβρη ‘94 το ένα, Γενάρη ‘95 το άλλο – πήγε και εκεί μετά από δύο δίσκους ο Calvert, τίποτα δεν είναι τυχαίο θα πω εγώ!), ωστόσο, λόγω του ατσούμπαλου τρόπου με το οποίο το κάνει (δεν πάει στον Anderson να κάνει τον Anselmo σε σημεία ή κάποιον alternative τραγουδιστή), δεν εισέπραξε τα εύσημα που ενδεχομένως να του αναλογούσε, άλλο που το εκτιμούμε πέντε – δέκα άνθρωποι αλλιώς μέσα μας (τους δύο τρεις παίζει να τους ξέρω και προσωπικά!).

Και αυτό το “ατσούμπαλο”/”με το στανιό” ο κόσμος το ένιωσε, το οποίο και οδήγησε σε πάτωμα εμπορικό για τους FORBIDDEN, οι οποίοι μετά από 3 χρόνια θα διαλύονταν και επίσημα μετά το “Green” (1997). 30 χρόνια μετά, με μια τάση αναθεώρησης και μια διαφορετική οπτική στα πράγματα, είναι εύκολο να γράψουμε υπερβολές. Είτε θετικές, είτε αρνητικές. Το “Distortion” είναι ένας πολύ καλός δίσκος με την καλύτερη πρόθεση, που θα μπορούσε με το τρόπο του να είχε ανανεώσει τους FORBIDDEN (και να ηγηθεί ενός ήχου πριν αυτός φτιαχτεί!), αλλά λόγω του τρόπου με τον οποίο το έκανε, αυτό δεν πέτυχε.

Did you know that?

– Όχι ένα, όχι δύο, ΤΕΣΣΕΡΑ διαφορετικά εξώφυλλα υπάρχουν για το δίσκο αυτό. Δείγμα και της προχειρότητας με την οποία αντιμετωπίστηκε ακόμα και στις επανεκδόσεις του.

– Πέραν της διασκευής στο “21st century schizoid man” των KING CRIMSON, στην Ιαπωνική και Ευρωπαική digipak edition του δίσκου, υπάρχει και άλλη μια διασκευή, στο “Rip ride” των VENOM.

– Εις εκ των δύο δίσκων στην GUN Records, αλλά και ο ένας από τους δύο δίσκους με παραγωγό τον άξιο Patrick Coughlin.

Γιάννης Σαββίδης

RIOT V, DIVINER (Κύτταρο, 27/11/2024)

0
Riot

Riot

Έχω γράψει και έχω σβήσει τον πρόλογο σ’ αυτό το κείμενο αρκετές φορές. Εδώ δεν ξέρω πώς να αρχίσω, φαντάσου ποια θα είναι η μετέπειτα δυσκολία, όταν μπούμε για τα καλά στο «ψητό»… Βαριέμαι να γράφω και τα τυπικά κάθε φορά ρε γαμώτο, αυτά που γράφονται συνήθως, τύπου «με καλή διάθεση ξεκίνησα για το πάντοτε φιλόξενο Κύτταρο, στην οδό Ηπείρου»… Άσε που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα! Η διάθεση όλων μας ήταν πολύ παραπάνω από «καλή», το δε Κύτταρο είναι πολλά περισσότερα από απλά «φιλόξενο» και περί αυτού, θα επιχειρηματολογήσω στην συνέχεια.

Είχαν δεν είχαν δέκα λεπτά που είχαν ανοίξει οι πόρτες και φτάνοντας στο club, βλέπω ΠΟΛΥ κόσμο. Ποια «κατάρα των ελληνικών support groups» που για πολύ καιρό ταλάνιζε την σκηνή και τρίχες κατσαρές… Οι DIVINER έχουν τον δικό τους λαό (όλων των ειδών τα μπλουζάκια εθεάθησαν, από όλες τις περιόδους τους) και δικαίως! Θέλουμε δε θέλουμε να το πιστέψουμε, το support έχει το δικό του μερτικό στην έκβαση κάθε συναυλιακής βραδιάς και οι Αθηναίοι είναι μια από τις πλέον ταιριαστές περιπτώσεις συγκροτήματος, για να υποστηρίξουν αυτόν τον ρόλο. Με ήχο που λατρεύει ισόποσα Ευρώπη και Η.Π.Α και τρεις ωραιότατους δίσκους στο ενεργητικό τους (“Fallen empires”, “Realms of Time” και “Avaton”), δεν προσπάθησαν και τόσο ώστε να κερδίσουν και τους υπολοίπους θαμώνες. Το κατάφεραν με τις «μηχανές σβηστές».

Γεγονός είναι πως δεν θυμάμαι πόσες φορές έχω δει τη μπάντα, από τα «γεννοφάσκια» της. Θυμάμαι όμως, πως καμία εξ αυτών, δεν απογοητεύτηκα. Οι DIVINER ήταν και είναι εξίσου καλοί με οποιοδήποτε line up, αποτελώντας εγγύηση στον χώρο του παραδοσιακού (γιατί, υπάρχει και «μη παραδοσιακό»;) heavy/power ιδιώματος. Τούτη τη φορά, αυτό που παρατήρησα ήταν πως τους είδα τόσο χαλαρούς, όσο ποτέ άλλοτε. Ήταν λες και σηκώθηκαν από τον καναπέ καθώς έβλεπαν τηλεόραση, ντύθηκαν, πήραν τα όργανά τους και απλά ανέβηκαν στην σκηνή για να παίξουν, πάρα μα πάρα πολύ καλά!

Με το live της παρουσίασης του “Avaton” να έχει δοθεί όχι πολύ καιρό πριν και με μία ώρα στη διάθεσή τους, οι DIVINER έκαναν σωστή διαχείριση χρόνου και υλικού και δεν άφησαν κανέναν παραπονεμένο. Δεν έπαιξαν το “Evilizer” (κλαψ), έπαιξαν όμως το “Riders from the East”, οπότε, άντε, χαλάλι. Το επικό “The battle of Marathon” αποδόθηκε εξαιρετικά, hits τύπου “Mountains high”, “Heaven falls” και “Waste no time” οι οπαδοί τα περίμεναν πως και πως, αλλά η μεγάλη μάχη για την πρωτιά δόθηκε μεταξύ των θεϊκών παπουτσιών (κάτι μεταξύ running και ντισκομπάλας) του frontman Γιάννη Παπανικολάου (ξανά εξαιρετικός, όπως και τα υπόλοιπα παιδιά εξάλλου) και του ραφτού “A matter of life and death” στην πλάτη του drummer Λευτέρη Μόρου. Έκβαση του αγώνα, ισοπαλία. Μπράβο στο συγκρότημα, για μια φορά ακόμη, όλα πήγαν σύμφωνα με το σχέδιο!

Επτά λεπτά μετά τις 22:00, μια σύντομη εισαγωγή κάνει παρέα στους παλμούς μας, που ανεβαίνουν επικίνδυνα. Λίγες στιγμές απομένουν για τους RIOT V (από δω και στο εξής, χωρίς “V”)! Το πανό στο πίσω μέρος της σκηνής, όπως και αυτά στα πλάγια, παραπέμπουν στην τωρινή εποχή του γκρουπ, η «ταπετσαρία» στην μπότα των τυμπάνων στις μέρες πριν από το 1985. Όμορφη αντίθεση, όπου «τα στερνά τιμούν τα πρώτα». Η τεκίλα είναι ήδη στα χέρια του Donnie Van Stavern, του ενός από τα δύο μέλη της δυαρχίας (Mike Flyntz το έτερο), οι πρώτες σταγόνες πέφτουν στην σκηνή στη μνήμη του θρύλου Mark Reale, “Hail to the warriors” από το πρόσφατο, απίστευτο “Mean streets” και… whos ready to rock with RIOT tonight?”

Στο Κύτταρο «δεν πέφτει καρφίτσα», με το sold out να είναι η φυσική απόρροια της υπέρμετρης αγάπης του ελληνικού κοινού για αυτήν τη ΜΕΓΑΜΠΑΝΤΑ. Δίχως χρονοτριβή, το καλύτερο εναρκτήριο τραγούδι που δεν είναι εναρκτήριο και λέγεται “Fight or fall”, μας δίνει τους πρώτους σβέρκους και τα πρώτα λαρύγγια στο χέρι. Το ξέρουμε, το περιμένουμε, αλλά να προφυλαχθούμε ΚΑΙ δε μπορούμε ΚΑΙ δε θέλουμε. Ο ήχος ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ και από το sing along, το club πάει πέρα δώθε! Αθάνατο “Thundersteel”, ποιος να σταθεί δίπλα σου; Και στην πορεία, θα είχες κι άλλες φορές την τιμητική σου!

«Κανονικά, θα έπρεπε να μιλήσω μετά από άλλα δύο τραγούδια, αλλά ειλικρινά, αυτό που συμβαίνει αυτήν την στιγμή, δεν το περίμενε κανείς μας… Φίλοι μου, είστε απίστευτοι! Είστε οι καλύτεροι, να ξέρετε ότι το λέω όπου σταθώ κι όπου βρεθώ!» Όχι, αγαπητέ Todd Michael Hall, εσείς είστε και εμείς απλά συνοδεύουμε! Ξανά στο πρόσφατο παρελθόν με το “Victory” και ναι, τα παιδιά του “Thundersteel”, είναι επί σκηνής εξίσου “badass” με τον πατέρα τους. FACT. Το “ping pong” μεταξύ παρελθόντος και παρόντος θα συνεχιζόταν με τη δυάδα “On your knees” (καταρρέω) και “Feel the fire” (κομμάτι που έχει μέσα του τόσο μεγάλη δόση JUDAS PRIEST, εκ των πραγμάτων είναι super, μη λέμε τα αυτονόητα), για να φτάσουμε στο “Road racin’” και στο “Warrior”.

Τι φάση; Τραγούδια που θα «έπρεπε» να είναι στο encore, παίζονται από τώρα; Και στο encore… τι θα παιχτεί; Ποιος νοιάζεται, έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στην RIOT-άρα! Τα μάτια βουρκώσανε στο δεύτερο, όσα χρόνια και να περάσουν, όσες φορές και να ακουστεί «ζωντανά», πάντοτε θα κλείνω τα μάτια, θα φέρνω στο νου τον χαμογελαστό αρχηγό και η κατάληξη θα είναι η ίδια… Δέκα χρόνια RIOT με το “V” στο τέλος, ας παιχτεί λοιπόν το “Bring the hammer down” από το “Unleash the fire” και «στα καπάκια», να οι πρώτες νότες από το μπάσο του Donnie, για τον Johnny που επέστρεψε (“Johnny’s back”)… χωρίς να έλειψε ποτέ!

«Πάμε τώρα πίσω στον χρόνο, όταν τραγουδιστής μας ήταν ο Rhett Forrester… κι αυτό, είναι το ‘Restless breed’». Ρίγος! Ρίγος για τον Rhett, ρίγος για τον Mark, ρίγος για τη μουσική, την στάση, για το τι ήταν, είναι και θα είναι αυτή η μπάντα! Και τι εκτέλεση… λες και αποφάσισαν οι BAD COMPANY να παίξουν heavy f#cking metal! Θα έχεις παρατηρήσει πως σου εξιστορώ μια μεγαλειώδη εμφάνιση, βήμα-βήμα, σωστά; Και να ήθελα να κάνω διαφορετικά, μου είναι αδύνατον! Όπως μου είναι αδύνατον, πρακτικά, να μεταφέρω την ατμόσφαιρα και τον παλμό της, όσο και να το θέλω!

Αν έχεις βρεθεί σε ένα live των RIOT, ξέρεις πως αυτό που γίνεται στο “Bloodstreets”, δύσκολα περιγράφεται με λόγια. Κι όμως, ΑΥΤΗ η εκτέλεση που βιώσαμε, ήταν σχεδόν μεταφυσική! Έφτασαν οι φωνές μας ως τα Ουράνια, χαμογέλασε ο αρχηγός, χάρηκε η ψυχούλα του… Ένα ακόμη καινούργιο κομμάτι για την συνέχεια (“Love beyond the grave”) και αυτό ήταν, από δω και στο εξής, στο menu θα υπήρχαν μόνο… “oldies but goldies”, κατευθείαν από το “RIOT music factory”. Και μα την αλήθεια, πιο ταιριαστή ατάκα από αυτήν του Todd, δεν υπάρχει για να τα περιγράψει!

Βαθιά ανάσα: “Thundersteel” (οι μισοί όρθιοι, οι άλλοι μισοί ανάποδα), “Flight of the warrior” (ανατριχίλα), “Swords and tequila” («Υπάρχουν άραγε σπαθιά εδώ; Νομίζω όλοι οι άνδρες έχουν από ένα» – να και οι πονηράδες!), “Magic maker” (οι άνθρωποι είναι όντως μάγοι!), “Outlaw” (ΧΑΜΟΣ), Take me back” (ήδη κλασσικό!), “Sign of the crimson storm” (πάει η φωνή, όση μας είχε μείνει, έστω), “Fire down under” (40+ ετών τραγούδια σαν αυτό και θαρρείς πως βγήκαν σήμερα!)… Μακάρι οι Αμερικανοί να είχαν άλλες δύο ώρες στη διάθεσή τους, να έπαιζαν άλλα τόσα!

Πάμε και σε κάποια εξίσου σημαντικά, πέραν των καθαρά μουσικών…

Οι RIOT είναι μια μοναδική περίπτωση μπάντας. Είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Προσωπικά, δεν έχω πρόχειρο στο νου άλλο συγκρότημα ή άλλον καλλιτέχνη, που να σου δίνει κάθε φορά την εντύπωση ότι «έπιασε ταβάνι» με την απόδοσή του και την επομένη να ξεπερνά με άνεση τον εαυτό του! Πως θα γίνει να ξεχάσουμε την συντριπτική εμφάνιση στο περυσινό Up the Hammers αναρωτιόμασταν, την ξεχάσαμε όμως ήδη (εντάξει, τρόπος του λέγειν), από τα μεσάνυχτα της Τετάρτης!

Είναι επίσης παγκόσμιο φαινόμενο, γιατί δεν έχει καμία σημασία ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει στην σύνθεσή τους. Όποιος και να βρίσκεται επάνω στην σκηνή, πλαισιώνοντας την τριάδα Mike Flyntz/Donnie Van Stavern/Todd Michael Hall, παίζει σαν να βρίσκεται στη μπάντα για χρόνια! Έτσι έπαιξαν και οι Jonathan Reinheimer (κιθάρα) και Jesse Tudda, με τον δεύτερο να είναι ο αντικαταστάτης του drummer Frank Gilchriest, που δε μπορούσε να αφήσει ξανά τόσο σύντομα τις σχολικές αίθουσες (δάσκαλος γαρ) για να ξαναβγεί στον δρόμο. Αν αυτό δεν αποτελεί ένδειξη ενός «υγιούς οργανισμού», τότε τι ακριβώς είναι;

Σχετικά με το Κύτταρο τώρα, γιατί υποσχέθηκα στην αρχή να πω δύο λόγια και για αυτό. Το Κύτταρο είναι ό,τι πιο κοντά έχουμε, όλοι εμείς που βιώσαμε τα μεταλλικά 90s, στο θρυλικό ΡΟΔΟΝ. Είναι το club που ξέρεις πως πάντα θα έχει άψογο ήχο, που θα νιώθεις τον αγαπημένο σου καλλιτέχνη κοντά, που θα πας μόνος αλλά θα βρεις παρέα, που σαν μπεις μέσα, θα νομίσεις πως μπαίνεις στο σπίτι σου. Μπορεί σε ένα νεαρό παιδί αυτά να ακούγονται «κάπως», είμαι όμως σίγουρος πως οι metalheads της γενιάς μου και όσοι ανήκουν στις προηγούμενες γενιές αυτής, καταλαβαίνουν απόλυτα τι λέω. Σε όλα τα venues έχουμε ζήσει μεγάλες στιγμές, βεβαίως, μα το Κύτταρο έχει άλλη μαγεία…

Ναι, θα είχα κάθε δικαίωμα να ισχυριστώ, πως το live αυτό, ήταν βγαλμένο από περασμένες εποχές. Με ελάχιστα κινητά να υψώνονται, μιας και η καλύτερη κάμερα πάντα είναι τα μάτια μας και οι καλύτερες memory cards είναι το μυαλό και η ψυχή μας. Με περίσσιο πάθος, με κόσμο διαφορετικών ηλικιών (ήταν η πρώτη φορά που παρατήρησα τόσους νεαρούς ανθρώπους σε RIOT συναυλία) να αντιδρά με τον ίδιο ενθουσιασμό, με ατελείωτο τραγούδι, crowd surfing, stage diving, τεκίλα να ρέει, λουλούδια να πέφτουν από τον εξώστη (!) και εν τέλει, μουσικούς με πείρα ετών, να μη βρίσκουν λόγια να εκφράσουν την ευγνωμοσύνη τους…

Και στο κάτω-κάτω της γραφής, ήταν μια αλλοτινή βραδιά γιατί, όπως κάποτε την επομένη μέρα ήμασταν «κομμάτια» και εξακολουθούσαμε να τραγουδάμε, έτσι και τώρα, ο γράφων, με το ζόρι προσπαθούσε να κρατηθεί, καθώς δούλευε, για να μην ουρλιάξει…

“bow to the crowd of a thousand oppressors, slave to your lovers and slave to your lesser!”

Αυτά τα ολίγα (;)

Μακράν η καλύτερη συναυλία της χρονιάς.

Ευτυχές το 1998.

Πάνο φέρε κασσέτα να σου γράψω το “Inishmore”.

Λήξις εκπομπής σήματος.

Ανταπόκριση: Δημήτρης Τσέλλος
Φωτογραφίες: Έλενα Βασιλάκη

ATHENA XIX – “Everflow Part 1: Frames of humanity” (Reigning Phoenix Music)

0
Athena XIX

Athena XIX

Για την οικονομία της συζητήσεως, θα ταχθώ αναφανδόν υπέρ του δικαιώματος των μουσικών στην λεγόμενη “δεύτερη ευκαιρία”. Την αναζήτηση στις αιτίες που δεν έδωσαν στον εκάστοτε καλλιτέχνη την δυνατότητα να γευθεί το νέκταρ της επιτυχίας, δεν πρόκειται να την αναλύσουμε σε αυτές τις γραμμές.

Στην προκειμένη περίπτωση, ο τραγουδιστής Fabio Leone (ANGRA, RHAPSODY OF FIRE, LABYRINTH, VISION DIVINE μεταξύ άλλων) επαναδραστηριοποιεί τους ATHENA, προσθέτει το XIX ως κατάληξη και υπό την αιγίδα της Reigning Phoenix Music, κυκλοφορεί με τους υπόλοιπους τέσσερις μουσικούς που τον πλαισιώνουν, το concept “Everflow Part 1: Frames of humanity”.

Δεν είμαι σε θέσω να γνωρίζω τι μύγα τον τσίμπησε και 26 ολόκληρα χρόνια μετά από εκείνο το θαυμαστό δείγμα prog/power “A new religion?”, πήρε την απόφαση της επανένταξης των Ιταλών στα δισκογραφικά δρώμενα. Η ουσία, πάντως, είναι μία και αδιαπραγμάτευτη. Πρόκειται για το πιο απογοητευτικό comeback άλμπουμ που έτυχε να πέσει στα χέρια μου τα τελευταία πολλά χρόνια. Άχρωμο, ασύνδετο, κουραστικό μέχρι εκνευρισμού progressive metal, με τίποτα κοινό συγκριτικά με το ένδοξο παρελθόν, ένα αμάλγαμα ήχων ατάκτως δομημένων, σοβαρότατο έλλειμμα ροής (εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων).

Έχει κι άλλα το πανέρι. Υπερτονισμένο μπάσο, άοσμα πλήκτρα, κιθαριστικά που δεν συνεισφέρουν κάτι το ουσιαστικό και το κερασάκι στην τούρτα έρχεται με έναν Fabio Lione που η ερμηνεία του έχει απωλέσει σημαντικότατο μέρος της αίγλης της και της ποιότητας που τον χαρακτήριζε. Ορισμένες industrial πινελιές αλλά και κατατονικά μέρη που βυθίζουν αισθητά κάτω της μετριότητας το υλικό, το παρόν status των ATHENA XIX δεν πιστεύω πως χρίζει περαιτέρω ανάλυσης. Κι όσο για τις βαρύγδουπες περιγραφές του δελτίου τύπου πως ο δίσκος συνδυάζει τους SYMPHONY X, EVERGREY και KAMELOT, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Και φυσικά το guest του Roy Khan στο “Wish” περνά εύκολα απαρατήρητο…

3 / 10

Γρηγόρης Μπαξεβανίδης

SUBFIRE – “Blood omen” (Symmetric Records)

0
Subfire

Subfire

Οι συμπατριώτες μας SUBFIRE μπορεί να δημιουργήθηκαν το 2004, αλλά χρειάστηκαν 15 χρόνια να μέχρι να μας δώσουν την πρώτη τους Full-length δουλειά. Τώρα βέβαια φαίνεται να έχουν πάρει φόρα αφού η αναμονή για τον δεύτερο δίσκο τους “Blood omens” έπεσε στα 3 χρόνια, με τον διάδοχό του ήδη να ετοιμάζεται. Κινούνται στα πλαίσια του Heavy/Power ήχου και δεδομένου ότι το “Define the sinner” είχε εξαιρετικά δείγματα γραφής, η συνέχειά του μόνο αδιάφορους δεν θα μας άφηνε.

Όπως μαρτυράει το πολύ καλό εξώφυλλο, στιχουργικά θα πάμε στην Ιαπωνία και συγκεκριμένα στην γνωστή περίοδο Έντο του 16ου αιώνα. Πρόκειται για concept οπότε η θεματολογία είναι κοινή στις συνθέσεις. Στο “Black edged meitu” ειδικά ακούμε και μία ωραία Ιαπωνική μελωδία στη γέφυρα, ενώ μέχρι να φτάσουμε εκεί θα συναντήσουμε Samurai, Daimyos, Shoguns και όλα τα ωραία.  

Το θέμα μπορεί να είναι κοινό καθ’ όλη τη διάρκεια, αλλά τα τραγούδια έχουν χορταστική ποικιλία. Θέλετε το εναρκτήριο “Tides of alibis” που είναι επικό, το “Unbreakable” στο οποίο συμμετέχει ο Ralf Scheepers και γίνεται της τσιρίδας, το “Rage of emotions” με το σκοτεινό του ρεφραίν, υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Η απόδοση των μελών είναι και αυτή αξιέπαινη. Το ρυθμικό δίδυμο χτίζει ένα συμπαγές υπόβαθρο ενώ οι κιθάρες είναι κοφτές (δεν θα πω ότι κόβουν σαν κατάνα και με πείτε προβλέψιμο) με δυνατά ρυθμικά αλλά και δουλεμμένα lead μέρη, με αποτέλεσμα να έχουμε ένα αποτέλεσμα με τον όγκο που χρειάζεται. Τα φωνητικά του Γιάννη δεν υστερούν αφού είναι και αυτός σε καλό επίπεδο, τον οποίον συχνά συναντάμε σε ψηλές οκτάβες.

Αν είχα να ξεχωρίσω κάτι είναι ότι τα τραγούδια δημιουργούν συνειρμούς με αρκετά συγκροτήματα, χωρίς όμως να φτάνουν στο σημείο της αντιγραφής. Δεν μιλάω για τα κλασικά και σιγουράκια PRIEST, HELLOWEEN κλπ., το ρεφραίν του “Unbreakable” μου έφερε στο μυαλό ας πούμε τους Γάλλους HEAVENLY, ενώ η γέφυρα του “Rise” έχει μία από τις λίγες εμφανίσεις πλήκτρων στο άλμπουμ και μου θύμισε κάτι από KAMELOT. 

Από το σύνολο των εννέα κομματιών έχω τις αδυναμίες μου σίγουρα, δεν γίνεται να ξεπεράσει κάτι το “Rage of emotions”, αλλά δεν είναι ότι υπάρχει κάποια αχρείαστη στιγμή. Ίσως μόνο να ήθελα ένα πιο δυναμικό κλείσιμο από ότι το “Hunter of dreams” αλλά αυτά είναι καθαρά προτιμήσεις. Να πούμε ότι η παραγωγή είναι όπως πρέπει και χαίρομαι να βλέπω Ελληνικά συγκροτήματα να ξεπερνούν αυτό το εμπόδιο όλο και πιο συχνά πλέον. Ότι και να λέμε αυτό είναι ένα μεγάλο θέμα της εγχώριας σκηνής το οποίο υπάρχει για συγκεκριμένους λόγους, αλλά επειδή ο ακροατής βιώνει και κρίνει το αποτέλεσμα στην τελική, αυτό είναι που μετράει και το “Blood omens” ανήκει στις καλές περιπτώσεις. 

Αν κάτσει κανείς και σκεφτεί τι έχει βγάλει η χώρα μας φέτος θα τον πιάσει πονοκέφαλος, έχουμε SUNBURST, INNERWISH, SUICIDAL ANGELS μεταξύ άλλων, οπότε ο πήχης είναι πραγματικά πολύ ψηλά. Δεν θα πω ότι ο νέος δίσκος των SUBFIRE είναι ακριβώς στην ίδια ευθεία με αυτά, αλλά ακολουθεί από κοντά. Αν δηλαδή σε μία ή δύο κυκλοφορίες ακόμα τους δω σε αυτό το επίπεδο δεν θα βρεθώ προ εκπλήξεως.

8 / 10

Παύλος Παυλάκης

  • https://noc.ezhellas.com:44450/live
  • Rock Hard Radio
  • rock hard greece